abonnement Unibet Coolblue
pi_198929565
Vanaf eind mei heb ik 6 weken vrij en zou graag dan een aantal weken op reis gaan, het liefst buiten Europa.
Uiteraard alleen als de situatie het enigszins toelaat en dus naar een land waar de situatie onder controle is.
Ik vind het prima om een een PCR test te doen voor vertrek uit Nederland en terug bij aankomst in quarantaine te gaan (en op dag 5 te testen).
Op de bestemming moet natuurlijk wel genoeg te doen zijn, dus winkels, horeca, nationale parken etc. moeten open zijn en daarnaast liefst geen verplichte quarantaine bij aankomst in het land van bestemming.
Moet er niet aan denken om 2 weken lang opgesloten te zitten in een hotel daar :P

In de zoektocht met deze eisen kwam ik uit op Taiwan.

Volgens Nederland Wereldwijd (wat dacht ik vrij betrouwbaar is):

"Coronavirus (COVID-19) Taiwan
Het dagelijks leven is normaal in Taiwan. Het openbaar vervoer rijdt volgens het normale schema. Winkels en horecagelegenheden zijn open. In het openbaar vervoer en bij binnenkomst van gebouwen wordt uw temperatuur gemeten, moeten handen gedesinfecteerd worden en moet u een mondkapje dragen""

Alleen dus bij terugkomst in Nederland 10 dagen in quarantaine waarbij je op dag 5 gaat testen.
Klinkt helemaal prima zou ik zeggen.
Als ik echter verder kijk op Taiwanese sites zie ik dat toeristen niet welkom zijn en je alleen onder strenge voorwaarden (werk, familie etc) het land in mag en daarna 2 weken in quarantaine moet.

Nogal een ander geluid dan Nederland Wereldwijd schetst dus.
Mijn ervaring is wel dat Nederland Wereldwijd vaak heel gedetailleerd en betrouwbaar is....

Heeft iemand hier recente ervaringen met reizen naar Taiwan?
Dan hoor ik graag de situatie uit eerste hand!

Anders wordt het toch maar een weekje Veluwe :P
pi_198929631
Ik wil ook heel graag naar Taiwan, lijkt me fantastisch land, dus ik hou dit topic even in de gaten. Mijn informatie was idd ook dat het pot-dicht voor toeristen is en dat er verplichte quarantaine is. Dat is ook een beetje het "geheim" achter het succes met corona daar: superstrenge maatregelen en grenzen dicht. Maar dan valt vakantie natuurlijk wel af.

Mijn plan was/is overigens om daar de Taiwan Cycle route 1 te gaan fietsen.
(op de Veluwe heb ik inmiddels wel genoeg gefietst :D)
pi_198929651
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:40 schreef Noisecontrollers het volgende:

Volgens Nederland Wereldwijd (wat dacht ik vrij betrouwbaar is):

(...)

Nogal een ander geluid dan Nederland Wereldwijd schetst dus.
Mijn ervaring is wel dat Nederland Wereldwijd vaak heel gedetailleerd en betrouwbaar is....

Op de homepage van nederlandwereldwijd staat in koeienletters: “Reis niet naar het buitenland tot en met 15 mei.”
pi_198929665
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:47 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Op de homepage van nederlandwereldwijd staat in koeienletters: “Reis niet naar het buitenland tot en met 15 mei.”
TS zei dan ook:

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:40 schreef Noisecontrollers het volgende:
Vanaf eind mei
pi_198929681
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:47 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Op de homepage van nederlandwereldwijd staat in koeienletters: “Reis niet naar het buitenland tot en met 15 mei.”
Dat is een advies. Laat je niet bang maken.
pi_198929805
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:50 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dat is een advies. Laat je niet bang maken.
Maar TS hecht blijkbaar veel waarde aan het advies van die site, vandaar dat ik het vermeld.
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:49 schreef Farenji het volgende:

[..]

TS zei dan ook:
[..]

De kans dat het negatief reisadvies wordt verlengd is vrij groot.
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 10:15:07 #7
45833 crew  Fogel
pi_198929994
Ik heb geen ervaring met Taiwan, maar hoe dan ook, regels veranderen zowat van week tot week, dus wat nu van toepassing is kan volgende week opeens weer strenger of juist minder streng zijn.
Koop flexibele tickets! Neem een verzekering die ook covid dekt, de meesten doen dat nl niet.

Een land dat open is voor toeristen, zelfs zonder eis voor een negatieve test of quarantaine, is Mexico. Kan dat een optie zijn?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_198930312
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:40 schreef Noisecontrollers het volgende:

Nogal een ander geluid dan Nederland Wereldwijd schetst dus.
Mijn ervaring is wel dat Nederland Wereldwijd vaak heel gedetailleerd en betrouwbaar is....

Volgens mij houdt Nederlandwereldwijd geen rekening met de lokale toelatingseisen.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_198930345
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:40 schreef Noisecontrollers het volgende:
[...]Als ik echter verder kijk op Taiwanese sites zie ik dat toeristen niet welkom zijn en je alleen onder strenge voorwaarden (werk, familie etc) het land in mag en daarna 2 weken in quarantaine moet.

Nogal een ander geluid dan Nederland Wereldwijd schetst dus.
Mijn ervaring is wel dat Nederland Wereldwijd vaak heel gedetailleerd en betrouwbaar is....
[...]
Bij het kopje 'Verkeer' op de site over Taiwan van nederlandwereldwijd https://www.nederlandwere(...)advies#anker-verkeer
staan dat er inreisbeperkingen zijn:

quote:
Er is een inreisverbod voor Taiwan voor alle buitenlandse reizigers met doel toerisme of sociaal bezoek.

Uitgezonderd zijn:

reizigers met de Taiwanese nationaliteit;
reizigers met een Taiwanese verblijfsvergunning;
reizigers met een diplomatiek visum of zakenvisum.
Voor noodzakelijke reizen zijn er strikte voorwaarden: er is een speciale vergunning nodig (aan te vragen bij de Taiwanese vertegenwoordigingen). Bij binnenkomst in Taiwan moet u een Engelstalige negatieve COVID-19 test overhandigen, die maximaal 3 dagen oud is maar voor de datum van vertrek van de vlucht. Ook geldt bij binnenkomst een zeer strikte 14-daagse (thuis)quarantainemaatregel. Soms moet bij binnenkomst in Taiwan nogmaals een COVID-19 test worden gedaan. Bij een positieve testuitslag wordt u in quarantaine geplaatst in een ziekenhuis en mag u het ziekenhuis pas verlaten na 3 negatieve opeenvolgende testuitslagen.
Ook van collega's heb ik gehoord dat je 2 weken in quarantaine in de hotelkamer moet bij aankomst.
pi_198930370
Je kunt ook hier kijken om een geschikt land te vinden:

https://covidcontrols.co/

Egypte of Mexico wellicht?

Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_198931005
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:45 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Je kunt ook hier kijken om een geschikt land te vinden:

https://covidcontrols.co/

Egypte of Mexico wellicht?

[ afbeelding ]
Als ik origin NL kies, dan is bijna heel Europa groen? :?
ja, wat in je screenshot staat dus :D

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2021 11:47:53 ]
pi_198931545
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:47 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als ik origin NL kies, dan is bijna heel Europa groen? :?
ja, wat in je screenshot staat dus :D
Dat klopt wel toch? Je kunt nu gewoon naar Spanje rijden als je wil (met negatieve testuitslag op zak).
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_198931987
Je
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:34 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Dat klopt wel toch? Je kunt nu gewoon naar Spanje rijden als je wil (met negatieve testuitslag op zak).
Je mag niet eens naar Belgie behalve voor een een "essentielle reis". Zlefde geldt voor Frankrijk en een aantal andere landen. Heel Europa op groen klopt dus niet.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_198932049
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:40 schreef Noisecontrollers het volgende:
Vanaf eind mei heb ik 6 weken vrij en zou graag dan een aantal weken op reis gaan, het liefst buiten Europa.
Uiteraard alleen als de situatie het enigszins toelaat en dus naar een land waar de situatie onder controle is.
Ik vind het prima om een een PCR test te doen voor vertrek uit Nederland en terug bij aankomst in quarantaine te gaan (en op dag 5 te testen).
Op de bestemming moet natuurlijk wel genoeg te doen zijn, dus winkels, horeca, nationale parken etc. moeten open zijn en daarnaast liefst geen verplichte quarantaine bij aankomst in het land van bestemming.
Moet er niet aan denken om 2 weken lang opgesloten te zitten in een hotel daar :P

In de zoektocht met deze eisen kwam ik uit op Taiwan.

Volgens Nederland Wereldwijd (wat dacht ik vrij betrouwbaar is):

"Coronavirus (COVID-19) Taiwan
Het dagelijks leven is normaal in Taiwan. Het openbaar vervoer rijdt volgens het normale schema. Winkels en horecagelegenheden zijn open. In het openbaar vervoer en bij binnenkomst van gebouwen wordt uw temperatuur gemeten, moeten handen gedesinfecteerd worden en moet u een mondkapje dragen""

Alleen dus bij terugkomst in Nederland 10 dagen in quarantaine waarbij je op dag 5 gaat testen.
Klinkt helemaal prima zou ik zeggen.
Als ik echter verder kijk op Taiwanese sites zie ik dat toeristen niet welkom zijn en je alleen onder strenge voorwaarden (werk, familie etc) het land in mag en daarna 2 weken in quarantaine moet.

Nogal een ander geluid dan Nederland Wereldwijd schetst dus.
Mijn ervaring is wel dat Nederland Wereldwijd vaak heel gedetailleerd en betrouwbaar is....

Heeft iemand hier recente ervaringen met reizen naar Taiwan?
Dan hoor ik graag de situatie uit eerste hand!

Anders wordt het toch maar een weekje Veluwe :P
Ik hoop dat je er heen gaat en niet terug komt. Mensen als jij kunnen we in Nederland missen als kiespijn.
pi_198932080
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:15 schreef Fogel het volgende:
Ik heb geen ervaring met Taiwan, maar hoe dan ook, regels veranderen zowat van week tot week, dus wat nu van toepassing is kan volgende week opeens weer strenger of juist minder streng zijn.
Koop flexibele tickets! Neem een verzekering die ook covid dekt, de meesten doen dat nl niet.

Een land dat open is voor toeristen, zelfs zonder eis voor een negatieve test of quarantaine, is Mexico. Kan dat een optie zijn?
Een flexibel ticket en een verzekering voor oranje gebieden was ik zeker van plan ja!
Mexico eigenlijk nooit over nagedacht, ik kijk altijd meer richting Azië.
Maar waarom eigenlijk niet, ga ik me eens in verdiepen.
Thanks voor de tip!
pi_198932127
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:42 schreef simonblue het volgende:

[..]

Bij het kopje 'Verkeer' op de site over Taiwan van nederlandwereldwijd https://www.nederlandwere(...)advies#anker-verkeer
staan dat er inreisbeperkingen zijn:
[..]

Ook van collega's heb ik gehoord dat je 2 weken in quarantaine in de hotelkamer moet bij aankomst.
Het kopje Verkeer had ik even gemist, ik ging direct naar Coronavirus.
Maar je hebt gelijk, hier staat eigenlijk wat ik op die Taiwanese sites ook had gevonden.
Daar gaat mijn plannetje dus :P
pi_198932149
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:45 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Je kunt ook hier kijken om een geschikt land te vinden:

https://covidcontrols.co/

Egypte of Mexico wellicht?

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:45 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Je kunt ook hier kijken om een geschikt land te vinden:

https://covidcontrols.co/

Egypte of Mexico wellicht?

[ afbeelding ]
Handige site dit, ik was al op zoek naar zoiets.
Inderdaad eens verdiepen in Mexico!
pi_198932516
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 13:18 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je er heen gaat en niet terug komt. Mensen als jij kunnen we in Nederland missen als kiespijn.
Wat? :')
pi_198932638
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 april 2021 13:52 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wat? :')
Ja, wat?

Letterlijk op site overheid: Reis niet naar het buitenland tot en met 15 mei 2021. Blijf zoveel mogelijk thuis. Reis alleen naar het buitenland als dat noodzakelijk is. Door thuis te blijven draagt u bij aan het voorkomen van nieuwe besmettingen in Nederland.

Als je dan zo egoïstisch bent om toch te gaan, dan mag je van mij daar ook voorgoed blijven.
pi_198932792
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:01 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ja, wat?

Letterlijk op site overheid: Reis niet naar het buitenland tot en met 15 mei 2021. Blijf zoveel mogelijk thuis. Reis alleen naar het buitenland als dat noodzakelijk is. Door thuis te blijven draagt u bij aan het voorkomen van nieuwe besmettingen in Nederland.

Als je dan zo egoïstisch bent om toch te gaan, dan mag je van mij daar ook voorgoed blijven.
Het is een advies ouwe, toontje lager.
pi_198932908
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:11 schreef Leonos het volgende:

[..]

Het is een advies ouwe, toontje lager.
Dat bepaal ik zelf wel, 'ouwe'. :')
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 14:27:04 #22
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_198932980
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:01 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ja, wat?

Letterlijk op site overheid: Reis niet naar het buitenland tot en met 15 mei 2021. Blijf zoveel mogelijk thuis. Reis alleen naar het buitenland als dat noodzakelijk is. Door thuis te blijven draagt u bij aan het voorkomen van nieuwe besmettingen in Nederland.

Als je dan zo egoïstisch bent om toch te gaan, dan mag je van mij daar ook voorgoed blijven.
Wellicht moet je leren lezen? TS heeft het over eind mei én als de situatie het toelaat.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_198942545
Ik zou me er nog niet aan wagen. Kans dat het niet kan doorgaan is groot. Voordat je het zelf weet leg je het geld vast bij een maatschappij waarbij je lang moet wachten voordat je het terugkrijgt.

Op mijn werkgebied kom ik dagelijks mensen tegen die hun reis hebben moeten annuleren en steeds opnieuw moeten omboeken. Waarvan enkele al hadden geboekt sinds 2019/begin 2020. En dit zijn voor vakanties binnen Nederland.
pi_198946295
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 08:33 schreef Rijst het volgende:
Ik zou me er nog niet aan wagen. Kans dat het niet kan doorgaan is groot. Voordat je het zelf weet leg je het geld vast bij een maatschappij waarbij je lang moet wachten voordat je het terugkrijgt.

Op mijn werkgebied kom ik dagelijks mensen tegen die hun reis hebben moeten annuleren en steeds opnieuw moeten omboeken. Waarvan enkele al hadden geboekt sinds 2019/begin 2020. En dit zijn voor vakanties binnen Nederland.
Vakanties binnen NL hoef je sws niet om te boeken???

En als je gratis kan omboeken of zelfs terug kan krijgen, wat maakt het uit?

Ik zou overigens ook nooit boeken met een reisorganisatie. Zeker nu niet. Gwn zelf doen.

Als je gewoon boekt naar een land met open grenzen kun je er 100% heen. Of je het moet willen is echter 2.
pi_198946337
Taiwan valt idd af.

Mexico is een optie. Zelf heb ik nog altijd een reis naar Dubai staan begin mei.
Die kan ik tot vlak ervoor omboeken of annuleren.

Zijn wel wat opties waar je idd gewoon met een negatieve test heen kan.
Nadeel voor eind mei en later is wss wel dat ze er verplichtingen aan willen hangen.
Als ik terug kom uit Dubai (als ik ga) dan adviseren ze 10 dagen thuis te blijven, dat willen ze echter verplichten.

En inderdaad code oranje is een advies.
Ik vind het veel belangrijker hoe de situatie hier is en in het betreffende land. Ik kan dan zelf echt wel verstandig met de situatie omgaan.

Tot nu toe lijkt het in NL weer een beetje af te vlakken, lijkt het niet compleet onnozel om in mei wat te ondernemen. Maar dat is voor ieder zelf.
pi_199047467
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:01 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ja, wat?

Letterlijk op site overheid: Reis niet naar het buitenland tot en met 15 mei 2021. Blijf zoveel mogelijk thuis. Reis alleen naar het buitenland als dat noodzakelijk is. Door thuis te blijven draagt u bij aan het voorkomen van nieuwe besmettingen in Nederland.

Als je dan zo egoïstisch bent om toch te gaan, dan mag je van mij daar ook voorgoed blijven.
Lekker belangrijk toch? Het wordt tijd dat geluk weer in het kopen van een kaartje zit en je boven de middelmaat kan uitstijgen. Anders gezegd, iets anders doen dan iedereen al doet. Een reis kan ook positieve energie geven.

Dit is ook nog eens het Travel-forum, de moraalridder uithangen is dit forum onwaardig.
pi_199051343
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:51 schreef core2duo het volgende:

Lekker belangrijk toch? Het wordt tijd dat geluk weer in het kopen van een kaartje zit en je boven de middelmaat kan uitstijgen. Anders gezegd, iets anders doen dan iedereen al doet. Een reis kan ook positieve energie geven.

Dit is ook nog eens het Travel-forum, de moraalridder uithangen is dit forum onwaardig.
Niet mee eens.
Ja, de meerderheid hier zijn vrij regelmatige reizigers en halen veel uit het reizen.
Maar dat houdt niet in dat daar geen moreel aspect bij komt te kijken. Juist daarom is het zo fijn dat je als reizigers in een Travel forum er met elkaar over kunt hebben wat voor mogelijkheden er zijn BINNEN de regels.

Ik heb zelf ook al gezegd dat die code oranje simpelweg een advies is, de meesten van ons reizen genoeg om wel zelf te kunnen inzien of we verstandig kunnen reizen en waarheen.
Tips uitwisselen is altijd goed, welke landen verstandiger zijn om heen te gaan, hoe de regels daar zijn.

Maar laten we ajb wel gewoon opletten met elkaar, juist daardoor kunnen we allemaal weer veel vrijer reizen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')