abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200442301
Zelfs mijn man doet het :') Dan gunt hij hem iets lekkers en doet ranja door de yoghurt. Maar omdat het suikervrije is, mag ik niet mopperen. Eh ja, het gaat niet om de suiker maar om de zoetbeleving :X En dat kind snapt 'verwenmomentjes' toch nog niet, geef hem dan een keer zijn eigen ijsje op het terras.

Mijn schoonouders laatst: Hij wilde de spaghetti niet eten dus hadden we er wat appelmoes doorheen gedaan. Maar wel puur natuur appelmoes hoor dus dat is gezond. Ehh, nee. Maar goed, bij logeerpartijtjes gelden andere regels. We zijn al gewaarschuwd door de ouders van grotere neef en nicht dat er bij ELKE logeerpartij pannenkoeken worden gegeten.
pi_200442403
Herkenbaar. Vooral mijn schoonmoeder dan. Ondertussen aanvaardt ze het dat hij water drinkt en ze doet ook steeds minder alsof het kindermishandeling is. Er komt meestal nog wel een opmerking die duidelijk moet maken dat wij afwijken van de norm. Lekker boeiend :)
Het toppunt vond ik toen ze hem een halve of zelfs hele appelflap wilde geven (hij was nog geen 1.5). Ze geloofde niet dat hij het niet lust en liever fruit eet. Toen heb ik haar laten doen en hem een stukje laten proeven. Resultaat: de kleffe appel vloog door de kamer. Sindsdien heeft ze fruit in huis :7
En droge koekjes mag hij ook nog wel een paar, we zijn er toch niet elke week.
  maandag 19 juli 2021 @ 16:38:05 #278
208890 June.
Seriously?
pi_200442587
Dat is wel handig Bottoms, dat krijg ik hier niet voor elkaar. Koek en taart zijn nog altijd lekkerder dan een banaan. Die eet hij dus ook niet als hij ziet dat wij iets anders eten. Pas als onze taart op is wil hij iets anders eten (8>
Shine bright like a diamond.
  FOK!fotograaf maandag 19 juli 2021 @ 17:12:05 #279
148247 taxibabe
pi_200443016
Hier krijgt hij ook in principe alleen water, thee en melk. Heel soms als het echt warm is krijgt hij een drupje diksap erdoor zodat hij goed blijft drinken. Naast fruit krijgt hij soms wel een droog volkorenbiscuitje. En hij is helemaal gek van komkommer. Hij haalt mij soms op om een snackkomkommer te plukken: Koko Koko!

Maar moet zeggen dat we weinig opmerkingen krijgen over geen ranja/limonade. Iig niet zo erg als bij jullie.

Net terug van het CB, apk-tje zit er weer op, 15 kilo en 90 cm bij 1jr, 9mnd!

[ Bericht 11% gewijzigd door taxibabe op 19-07-2021 17:19:30 ]
  FOK!fossiel maandag 19 juli 2021 @ 17:43:25 #280
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200443366
Tsja ik vrees dat het niet alleen een andere generatie is (het schijnt dat in hun tijd als eerste hapje door het CB werd geadviseerd om geprakte Liga met sinaasappelsap te geven...) maar ook een manier is om liefde/genegenheid te tonen.

Mijn moeder is nog wel redelijk consequent maar mijn vader kan echt dingen zeggen als: "Ach geef haar ook een chocolaatje" toen ze net 1 jaar was :X of maar aardbeien door blijven voeren als ze steeds 'meer aardbei' zegt.
Chick on a mission
pi_200443928
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:38 schreef June. het volgende:
Dat is wel handig Bottoms, dat krijg ik hier niet voor elkaar. Koek en taart zijn nog altijd lekkerder dan een banaan. Die eet hij dus ook niet als hij ziet dat wij iets anders eten. Pas als onze taart op is wil hij iets anders eten (8>
Oh, dat komt hier ook voor. Mijn vriend kan geen hagelslag op zijn brood doen waar prot bij is.
En de keerzijde is wel dat hij met alle soorten eten een beetje moeilijk is. Hij proeft alles maar veel wordt met een veelbetekenend 'bah' teruggegeven.
  woensdag 21 juli 2021 @ 19:18:00 #282
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_200475681
Hier eten en drinken ze gewoon alles, gezond / ongezond het gaat gewoon om de balans. Ik heb wel eens kinderen over de vloer die dan thuis niks mogen en hier niet stoppen met snoepen.

Leyla eet amper normaal eten en leurt de hele dag om wat lekkers, ze is graatmager verder, ik beperk alleen de snoepmomenten wat in.

Maar om lekker de stok in het hoenderhok te gooien, de tweeling is echt gek op cola :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 juli 2021 @ 19:20:35 #283
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_200475717
Oh en robin wilde geen avondeten (kant en klare lasagne) maar heeft zn buik gevuld met een ijs.

Over het algemeen eten al mijn kinderen als zieke kippen, dus alles wat ze wel eten is dikke prima.
  FOK!fossiel woensdag 21 juli 2021 @ 21:24:52 #284
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200477611
Vandaag de een na laatste dag op de opvang (we verhuizen) maar de laatste dag bij de leidster die ze vanaf het begin heeft.

Nou ze hadden er een hele happening van gemaakt, zo lief! Incl ‘kroon’, een klein presentje en een helemaal versierde doos met alle frutsels die ze door de tijd heeft gemaakt en ze blijkbaar wel bewaard hebben.

Nu denk ik dat pedagogisch medewerkers echt een ondergewaardeerde beroepsgroep zijn (incl ouders die blijkbaar dingen zeggen als: “ Ik ben jaloers op jouw baan hoor, dan hoefde je niet na te denken”) dus was blij dat ik nog een bedankje geregeld had met o.a. een kaart waarop ik ook letterlijk heb uitgesproken dat ik vind dat ze heel waardevol werk doen.

Nu was ik niet bij het ophalen, maar volgens mijn vriend werd het echt enorm gewaardeerd, en we hebben zelfs een cadeautje voor de nieuwe baby gekregen O+ Had die ook weer graag bij hun gebracht, maar helaas...
Chick on a mission
  FOK!fotograaf woensdag 21 juli 2021 @ 21:32:10 #285
148247 taxibabe
pi_200477782
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 19:18 schreef Ticootje het volgende:
Hier eten en drinken ze gewoon alles, gezond / ongezond het gaat gewoon om de balans. Ik heb wel eens kinderen over de vloer die dan thuis niks mogen en hier niet stoppen met snoepen.

Leyla eet amper normaal eten en leurt de hele dag om wat lekkers, ze is graatmager verder, ik beperk alleen de snoepmomenten wat in.

Maar om lekker de stok in het hoenderhok te gooien, de tweeling is echt gek op cola :D
Oh maar hier is het ook echt niet alleen maar gezond hoor. Ik probeer wel een gezonde basis te hebben, maar ook hier krijgt Thomas wel eens een chocolaatje (ooh die choco-sinaasappelsnippers :9 ) of een stuk stroopwafel. En 's avonds heeft hij ook al wel eens een paar chipjes gehad. Maar het is niet dagelijks dat hij dat soort dingen krijgt. Qua avondeten maken wij ook wel eens Kip Tandoori met zo'n kant-en-klaar pakket en dat eet hij dan ook gewoon mee, net zoals patat.
  FOK!fossiel woensdag 21 juli 2021 @ 21:33:40 #286
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200477819
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 19:18 schreef Ticootje het volgende:

Ik denk dat het met oudere kinderen ook een stuk ‘lastiger’ is om te voorkomen dat ze eens een slok cola ofzo te pakken krijgen.

En ja, dingen onthouden kan inderdaad ook averrechts werken. Ik weet dat wij thuis nooit honing voor op brood hadden. Eerste item wat ik kocht toen ik op kamers ging 8-) (en daarna nooit meer, maar ging er vooral om dat het eerst nooit ‘mocht’ :) ).
Chick on a mission
  woensdag 21 juli 2021 @ 22:13:08 #287
208890 June.
Seriously?
pi_200478876
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 21:32 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Oh maar hier is het ook echt niet alleen maar gezond hoor. Ik probeer wel een gezonde basis te hebben, maar ook hier krijgt Thomas wel eens een chocolaatje (ooh die choco-sinaasappelsnippers :9 ) of een stuk stroopwafel. En 's avonds heeft hij ook al wel eens een paar chipjes gehad. Maar het is niet dagelijks dat hij dat soort dingen krijgt. Qua avondeten maken wij ook wel eens Kip Tandoori met zo'n kant-en-klaar pakket en dat eet hij dan ook gewoon mee, net zoals patat.
O ja, dat is hier ook hoor. Het ging mij er alleen om dat als hij water ook prima vind dat dat mijn voorkeur heeft. Als hij ouder wordt zal hij genoeg meuk gaan eten denk ik. Verbieden lijkt me ook weinig zin hebben.

En wat lief @Keroppi O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 juli 2021 @ 22:45:34 #288
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_200479609
De slingers hangen, cadeautje staat klaar. Morgen is onze schat alweer 2 jaar O+ *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf donderdag 22 juli 2021 @ 07:05:59 #289
148247 taxibabe
pi_200481556
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 22:45 schreef Ynske het volgende:
De slingers hangen, cadeautje staat klaar. Morgen is onze schat alweer 2 jaar O+ *O*
Gefeliciteerd!!! *O* Maak er een mooie dag van!
  FOK!fossiel donderdag 22 juli 2021 @ 08:48:02 #290
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200482226
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 22:45 schreef Ynske het volgende:
Gefeliciteerd! Over niet al te lange tijd volgen we ook naar het volgende topic :)
Chick on a mission
pi_200484333
Gefeliciteerd Ynske!!

En wat een mooi afscheid Keroppi
pi_200492639
Gefeliciteerd Ynske! Hebben jullie een fijne dag gehad? Ik kom jullie weer aflossen met een verse dreumes.

Alweer een week geleden is L 1 jaar geworden. En jeetje wat gaat ze hard. Ik verheug me ook wel op komend jaar, leren lopen, praten etc zo leuk! Ze is enorm ondernemend en vindt alles leuk, ben heel benieuwd wat ons nog te wachten staat.

Gisteren op het cb geweest en de nieuwe stats zijn 76 cm en 9830 gram, helemaal goed en gemiddeld. Al vinden wij haar nog steeds groot want dit bereikte bijna kleuter pas met 1,5 jaar. Ik ben benieuwd of L haar voor de pubertijd nog gaat inhalen wat lengte betreft. :D
  FOK!fotograaf zaterdag 24 juli 2021 @ 08:55:15 #293
148247 taxibabe
pi_200514931
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:57 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd Ynske! Hebben jullie een fijne dag gehad? Ik kom jullie weer aflossen met een verse dreumes.

Alweer een week geleden is L 1 jaar geworden. En jeetje wat gaat ze hard. Ik verheug me ook wel op komend jaar, leren lopen, praten etc zo leuk! Ze is enorm ondernemend en vindt alles leuk, ben heel benieuwd wat ons nog te wachten staat.

Gisteren op het cb geweest en de nieuwe stats zijn 76 cm en 9830 gram, helemaal goed en gemiddeld. Al vinden wij haar nog steeds groot want dit bereikte bijna kleuter pas met 1,5 jaar. Ik ben benieuwd of L haar voor de pubertijd nog gaat inhalen wat lengte betreft. :D
Nog gefeliciteerd met L. Nolita!! En welkom hier!

Vorige week bij opa en oma op bezoek geweest en daar ff op zolder gesnuffeld.
Naast de tekeningen van overgrootvader krijgt Thomas nu ook tekeningen van opa op zijn kamer!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fotograaf zondag 25 juli 2021 @ 16:53:59 #294
148247 taxibabe
pi_200541423
Deze moet ik jullie echt laten zien! O+
Hij heeft ineens door hoe de loopfiets werkt, nu wil hij er steeds op en is hij druk aan het oefenen met stoepje op, stoepje af. En heel belangrijk is dan 'het tongetje' voor de concentratie! _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fossiel dinsdag 27 juli 2021 @ 16:33:50 #295
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200578126
Wat goed al met de loopfiets zeg!

Nou wij zijn verhuisd, en waar we voorheen een sporadische keer last van muggen hadden is het hier echt dramatisch.

Ik had al een keer gepost dat onze dochter er zo heftig op reageert, maar nu is het echt zo zielig. Ze heeft zeker 7 muggenbeten in haar gezicht, en tussen de 20 en 30 over haar lichaam. Die allemaal enorm rode bulten zijn. Ze jeuken ook enorm, en ze vraagt regelmatig of we haar willen 'insmeën".

En er zitten gewoon overal horren in dit huis :'(

Vandaag vier drogisterijen afgeweest voor van die antimuggendingen voor in je stopcontact. Ben geen voorstander van dit soort dingen maar dit is zo sneu dat ik voor grof geschut ga. (Volgens de bijsluiter mogen ze op kinderkamers vanaf 2 jaar, dat is ze gelukkig dusdanig bijna dat ik het wel aandurf).

Zelf zit ik ook helemaal onder en heb door die krengen vannacht. Maar voor haar vind ik het zo sneu
Chick on a mission
  dinsdag 27 juli 2021 @ 18:56:46 #296
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_200580033
Ik smeer gewoon deet. Het is het enige wat echt helpt.

Of de kamer ff doorspuiten met gigantische muggenspray een uurtje voordat ze gaat slapen en dan echt alles goed dicht houden.
  FOK!fossiel dinsdag 27 juli 2021 @ 21:51:52 #297
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200582879
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 18:56 schreef Ticootje het volgende:
Ik smeer gewoon deet. Het is het enige wat echt helpt.

Dat is ook plan B als de huidige aanpak onvoldoende blijkt.

Heb mezelf ook ingesmeerd met die cooling mousse (die volgens mij ook bij waterpokken wordt geadviseerd). Cool spul zeg (pun intended :7 ). Het 'knettert' als van die knettermousse en voelt echt nog lang koel aan op je huid.

Overigens: Letterlijk terwijl ik dit typ, sla ik een mug dood die, ondanks de stekker en het feit dat ik enorm naar citronella ruik, op me zat :'( :{
Chick on a mission
pi_200583653
Bij ons hielp het om Sofie in te smeren met lavendel-massageolie.
Maar als je zulke fanatieke muggen heb durf ik je niks te garanderen ;)
pi_200584474
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 16:33 schreef Keroppi het volgende:
Wat goed al met de loopfiets zeg!

Nou wij zijn verhuisd, en waar we voorheen een sporadische keer last van muggen hadden is het hier echt dramatisch.

Ik had al een keer gepost dat onze dochter er zo heftig op reageert, maar nu is het echt zo zielig. Ze heeft zeker 7 muggenbeten in haar gezicht, en tussen de 20 en 30 over haar lichaam. Die allemaal enorm rode bulten zijn. Ze jeuken ook enorm, en ze vraagt regelmatig of we haar willen 'insmeën".

En er zitten gewoon overal horren in dit huis :'(

Vandaag vier drogisterijen afgeweest voor van die antimuggendingen voor in je stopcontact. Ben geen voorstander van dit soort dingen maar dit is zo sneu dat ik voor grof geschut ga. (Volgens de bijsluiter mogen ze op kinderkamers vanaf 2 jaar, dat is ze gelukkig dusdanig bijna dat ik het wel aandurf).

Zelf zit ik ook helemaal onder en heb door die krengen vannacht. Maar voor haar vind ik het zo sneu
Bij ons werkt een klamboe prima!
freedom is just another word for nothing left to lose
  woensdag 28 juli 2021 @ 08:05:33 #300
208890 June.
Seriously?
pi_200588597
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:51 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Dat is ook plan B als de huidige aanpak onvoldoende blijkt.

Heb mezelf ook ingesmeerd met die cooling mousse (die volgens mij ook bij waterpokken wordt geadviseerd). Cool spul zeg (pun intended :7 ). Het 'knettert' als van die knettermousse en voelt echt nog lang koel aan op je huid.

Overigens: Letterlijk terwijl ik dit typ, sla ik een mug dood die, ondanks de stekker en het feit dat ik enorm naar citronella ruik, op me zat :'( :{
Maar hoe komen ze binnen met al die horren? :o

Wij wonen aan het water en hebben gelukkig bijna nooit last van muggen. Zonder horren ;) Lijkt me echt naar als je er zoveel last van hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')