Lijkt me wel, een motie van wantrouwenquote:Op woensdag 7 april 2021 11:42 schreef VoMy het volgende:
Kun je een kamervoorzitter eigenlijk afzetten? Welke procedure is daarvoor nodig?
En ze hebben geen van beiden gelijkquote:Op woensdag 7 april 2021 11:42 schreef Raw85 het volgende:
Pff zo'n debat tussen PVV en DENK voelt een beetje als een discussie tussen Ajacieden en Feyenoorders wat nou de mooiste club is oid.. beide partijen worden het toch nooit ook maar een heel klein beetje eens. Tijdverspilling
Gewoon een stemming houden, denk ik nav een punt van orde in een debat of gewoon in een los debat, en bij een kamermeerderheid is de voorzitter weer gewoon kamerlid.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:42 schreef VoMy het volgende:
Kun je een kamervoorzitter eigenlijk afzetten? Welke procedure is daarvoor nodig?
In de EK wel, volgens mij heeft de Tweede Kamer zoiets niet geregeldquote:Op woensdag 7 april 2021 11:42 schreef VoMy het volgende:
Volgens mij doen ze dat totaal niet. Het kan belangenverstrengeling opleveren. Het zou juist hypocriet zijn als ze voor Arib een uitzondering maken en dus afwijken van hun fractie standpunt.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:41 schreef spinazieruiker het volgende:
De PVV zet mensen met een dubbele nationaliteit weg als incompatibel.
Maar de PVV discrimineert niet.
Lekker consistent.
Nee, absolute meerderheid van het aantal stemmen. Als er maar 30 komen stemmen is de absolute meerderheid 16. We weten nu redelijk zeker dat Omtzigt er niet is en misschien zijn er meer afwezigen.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:43 schreef Gohf046 het volgende:
Als in de eerste twee ronden niemand de absolute meerderheid heeft behaald, valt in de derde ronde de kandidaat met de minste stemmen af.
Absolute meerderheid is 76 stemmen neem ik aan?
Ah zo ok, thanks! Hoop eigenlijk gewoon dat Arib voorzitter blijft.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, absolute meerderheid van het aantal stemmen. Als er maar 30 komen stemmen is de absolute meerderheid 16. We weten nu redelijk zeker dat Omtzigt er niet is en misschien zijn er meer afwezigen.
Ook Raymond de Roon en Carola Schouten zijn afgemeld hoord ikquote:Op woensdag 7 april 2021 11:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, absolute meerderheid van het aantal stemmen. Als er maar 30 komen stemmen is de absolute meerderheid 16. We weten nu redelijk zeker dat Omtzigt er niet is en misschien zijn er meer afwezigen.
Er zal toch wel een minimum vereiste opkomst zijn, denk ik?quote:Op woensdag 7 april 2021 11:46 schreef Hanca het volgende:
Ik hoop Arib of Bosma.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:47 schreef Gohf046 het volgende:
Ah zo ok, thanks! Hoop eigenlijk gewoon dat Arib voorzitter blijft.
Wat mij betreft Bosma.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:47 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Ah zo ok, thanks! Hoop eigenlijk gewoon dat Arib voorzitter blijft.
Balen dan voor je dat ik beide niet ben.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Bij gemakkelijk beïnvloedbare mensen is het echter een kansrijk argument, maar dan moet ik wel zorgen dat ik daar eerder bij ben als een moslim.
Helemaal me eens.Toch verbaast het me wel dat er niet meer gegadigden zijn voor deze post.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:50 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat mij betreft Bosma.
Simpelweg omdat Arib haar tijd gehad heeft en Bergkamp alleen maar met handjeklap daar zit en dat moet niemand willen. Dan blijft alleen Bosma over.
Al vind ik Arib ook niet onmogelijk, maar daar is wel het gevaar dat PvdA in het kabinet komt en ben ik het met FvD eens dat een voorzitter liever niet in een kabinetpartij moet zitten. Wat ook Bergkamp nogmaals uitsluit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |