quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
De 90k is inmiddels al weer gecorrigeerd naar 50kquote:Op dinsdag 6 april 2021 21:36 schreef polderturk het volgende:
49.000 nieuwe gevallen in Turkije. Daarmee is Turkije nu #2 in de wereld. In Turkije is er al meer dan 17 miljoen keer geprikt met het Chinese vaccin Sinovac.
Nederland 5500 gevallen en 20 doden. Iets meer dan gisteren. 2,91 miljoen prikken. 90.000 op een dag. We zitten op de goede weg.
UK ook 20 doden. 2300 nieuwe gevallen. Ze hebben wel 4x zoveel inwoners.
India staat bovenaan met 125.000 gevallen.
Dit testfeetje wordt een succes, want alle doelen zullen worden behaald.quote:Op dinsdag 6 april 2021 21:36 schreef groenen het volgende:
Wie gaat er nu als gevaccineerde elke keer nog met stokjes in zijn neus proppen. Dit duurt testfeestje duurt maximaal 2 maandjes.
Doe geen moeite, om 17.00 heeft 'ie dit ook al gepost en ook toen is 'm verteld dat het niet waar is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 21:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De 90k is inmiddels al weer gecorrigeerd naar 50k
quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:03 schreef polderturk het volgende:
Gisteren 2,82 miljoen prikken
Vandaag 2,91 miljoen prikken.
Dus 90.000 prikken in één dag.
Ga zo door Nederland! We zitten op de goede weg.
Mooie cijfers. 20 doden, er vallen meer mensen van de trap op een een dag.quote:Op dinsdag 6 april 2021 21:37 schreef polderturk het volgende:
49.000 nieuwe gevallen in Turkije. Daarmee is Turkije nu #2 in de wereld. In Turkije is er al meer dan 17 miljoen keer geprikt met het Chinese vaccin Sinovac.
Nederland 5500 gevallen en 20 doden. Iets meer dan gisteren. 2,91 miljoen prikken. 90.000 op een dag. We zitten op de goede weg.
UK ook 20 doden. 2300 nieuwe gevallen. Ze hebben wel 4x zoveel inwoners.
India staat bovenaan met 125.000 gevallen.
Dit feestje kost de overheid al snel miljarden zonder enig noemenswaardig effect. Zie niet in waarom dat gehandhaafd wordt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 21:38 schreef spoilert het volgende:
[..]
Dit testfeetje wordt een succes, want alle doelen zullen worden behaald.
Jammerquote:Op dinsdag 6 april 2021 21:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De 90k is inmiddels al weer gecorrigeerd naar 50k
Maar zijn Indiase cijfers wel te vertrouwen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 21:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mooie cijfers. 20 doden, er vallen meer mensen van de trap op een een dag.
India 1.326.093.247 inwoners.
Tja als ze daar ook elk kind met en zonder een snotje zouden testen zouden het misschien wel miljoenen zijn, wie weet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 21:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Maar zijn Indiase cijfers wel te vertrouwen?
Ik hoorde dit vandaag op de radio maar ik miste even wie dit dan beweerde.quote:Op dinsdag 6 april 2021 21:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zelfs Kuipers zegt het.
Over de langere termijn zegt voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) dat het coronavirus ‘niet meer weggaat’. Ook niet als het grootste deel van de bevolking is gevaccineerd. ,,Covid zal terugkomen, maar hopelijk niet op hetzelfde niveau. Het is een nieuw ziektebeeld dat een plaats opeist in de Nederlandse zorgwereld.” De capaciteit in ziekenhuizen moet daarop worden aangepast.
Vanmorgen toevallig iemand in mn team die in Bangalore zit gesproken. In India komen er verkiezingen aan en hebben ze geen zin meer in beperkende maatregelen. Ben heel benieuwd hoe het daar verder gaat dus.quote:Op dinsdag 6 april 2021 21:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Maar zijn Indiase cijfers wel te vertrouwen?
https://testenvoortoegang.nl/quote:Op dinsdag 6 april 2021 21:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dus je moet je laten testen bij een teststraat van Stichting Open Nederland? Kan er niks over vinden. De enige website die ik tegenkom geeft duidelijk aan dat ze los staan van Stichting Open Nederland uit Leiden. Maar van die laatste kan ik nergens vinden waar de teststraten zijn en hoe het werkt, etc?
Testenvoortoegang.nlquote:Op dinsdag 6 april 2021 21:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dus je moet je laten testen bij een teststraat van Stichting Open Nederland? Kan er niks over vinden. De enige website die ik tegenkom geeft duidelijk aan dat ze los staan van Stichting Open Nederland uit Leiden. Maar van die laatste kan ik nergens vinden waar de teststraten zijn en hoe het werkt, etc?
Voorzitter netwerk acute zorg wil op korte termijn meer investeringen in acute zorg. Tja.quote:Op dinsdag 6 april 2021 21:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik hoorde dit vandaag op de radio maar ik miste even wie dit dan beweerde.
Nu stelt dit toch weer gerust
Teststraten zijn te "boeken" bij testenvoortoegang.nl en het bedrijf wat daar achter zit is Lead Healtcarequote:Op dinsdag 6 april 2021 21:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zijn gasten die nog ff goed de zakken hopen te vullen met al die tests komende maanden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 21:48 schreef spoilert het volgende:
[..]
Teststraten zijn te "boeken" bij testenvoortoegang.nl en het bedrijf wat daar achter zit is Lead Healtcare
"maanden"quote:Op dinsdag 6 april 2021 21:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zijn gasten die nog ff goed de zakken hopen te vullen met al die tests komende maanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |