abonnement Unibet Coolblue
pi_199090470
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Werkelijk niets klopt van deze reactie..

Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.

Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.

De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.

Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.

Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus. :')
  dinsdag 20 april 2021 @ 21:26:01 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199090548
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:22 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus. :')
Jahoor :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199090754
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:22 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus. :')
Als de politiek niet constant, en vaak als enige land in de wereld, met absurde eisen KLM tegen blijft werken.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 21 april 2021 @ 07:36:54 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199094131
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou week niet, het is ten eerste normaliter rendabel te krijgen en zo’n statussymbool doe je toch niet bij de vuilnis.
Wat je wel krijgt zijn allemaal Chinese maatschappijen.
eeen busmaatschappij is ook geen statussymbool een trein ook niet

omdat ze blauw zijn , nou ja, de trein is geel
Ik ga liever met China air
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199094155
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Werkelijk niets klopt van deze reactie..

Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.

Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.

De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.

Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.

Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Je werkt er?

Op een gegeven moment zou je graag willen een nationale vliegmaatschappij te hebben. Komt nog enorm van pas ooit. Dus aandelen terugkopen en de Chinezen buiten houden godverdomme.
Vakman pur sang
  woensdag 21 april 2021 @ 07:47:24 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199094186
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je werkt er?

Op een gegeven moment zou je graag willen een nationale vliegmaatschappij te hebben. Komt nog enorm van pas ooit. Dus aandelen terugkopen en de Chinezen buiten houden godverdomme.
Nou dan begint er toch iemand een nieuwe vliegmaatschappij met blauwe vliegtuigen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 21 april 2021 @ 08:13:53 #107
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_199094350
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou dan begint er toch iemand een nieuwe vliegmaatschappij met blauwe vliegtuigen
ja, want dat doe je even in een weekendje...

Het is niet als een 1-mans taxibedrijfje die zomaar aan de slag kan, he. Hier komt heel wat meer bij kijken. Maar ik heb niet het idee dat jij überhaupt iets weet van buiten je zolderkamer.
  woensdag 21 april 2021 @ 08:22:04 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199094401
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:13 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

ja, want dat doe je even in een weekendje...

Het is niet als een 1-mans taxibedrijfje die zomaar aan de slag kan, he. Hier komt heel wat meer bij kijken. Maar ik heb niet het idee dat jij überhaupt iets weet van buiten je zolderkamer.
piloten in dienst nemen en van die serveer meiden en 5 vliegmachines kopen, tweedehands want die zijn erg goedkoop nu, van die MAX dingen

Anders moet je het Richard Brandzoon vragen die weet het wel

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 21-04-2021 08:42:56 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199096004
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]


Op een gegeven moment zou je graag willen een nationale vliegmaatschappij te hebben. Komt nog enorm van pas ooit. Dus aandelen terugkopen en de Chinezen buiten houden godverdomme.
Er was weinig nationaals aan KLM

de vorstelijk betaalde piloten zitten in Portugal, Belgie en Ierland, de beslissingen worden in Parijs genomen, in de mediacatalogus zat niets Nederlands en je werd aan boord vnl in nederengels bediend....
pi_199096028
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:13 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

ja, want dat doe je even in een weekendje...

...
waarom niet?

Norse Atlantic Airways is net begonnen bv

Ze betalen 40% minder voor wetlease vliegtuigen en tot 50% voor overige stafkosten
  woensdag 21 april 2021 @ 11:18:24 #111
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199096057
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:13 schreef riazop het volgende:

[..]

Er was weinig nationaals aan KLM

de vorstelijk betaalde piloten zitten in Portugal, Belgie en Ierland, de beslissingen worden in Parijs genomen, in de mediacatalogus zat niets Nederlands en je werd aan boord vnl in nederengels bediend....
De blauwe kleur van de mantelpakjes en de petten en dat ze Nederlands praten als je aan boord kwam uit Tenerife na 8 dagen


Dan zeg je toch, Heeee , Nederlands

Dat is echt KLM , dat is leuk
O nee we vlogen met Corendon
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 21 april 2021 @ 11:19:18 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199096071
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:15 schreef riazop het volgende:

[..]

waarom niet?

Norse Atlantic Airways is net begonnen bv

Ze betalen 40% minder voor wetlease vliegtuigen en tot 50% voor overige stafkosten
Omdat er geen ruimte is op Schiphol
pi_199096072
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De blauwe kleur van de mantelpakjes en de petten
als het nu rood-wit-blauw was geweest.

Nu is het de kleur van de vvd, die neoliberale uitzuigers
pi_199096081
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

Omdat er geen ruimte is op Schiphol
Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houden
  woensdag 21 april 2021 @ 11:23:10 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199096115
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:19 schreef riazop het volgende:

[..]

Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houden
Maar Corendon is ook Nederlands , misschien moeten die de blauwe kleding aan gaan doen dan en de vliegtuigen blauw verven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 21 april 2021 @ 11:28:16 #116
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199096187
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:19 schreef riazop het volgende:

[..]

Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houden
voorlopig nog wel hè en KLM is niet zo peperduur, was natuurlijk al vrij lean voor corona, tenminste voor een maatschappij die wereldwijd vliegt, je kan dat niet vergelijken met de Ryanairs van deze wereld.
pi_199101547
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:13 schreef riazop het volgende:

[..]

Er was weinig nationaals aan KLM

de vorstelijk betaalde piloten zitten in Portugal, Belgie en Ierland, de beslissingen worden in Parijs genomen, in de mediacatalogus zat niets Nederlands en je werd aan boord vnl in nederengels bediend....
Ja voor de Franse fusie wel.
Vakman pur sang
pi_199102225
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:15 schreef riazop het volgende:

[..]

waarom niet?

Norse Atlantic Airways is net begonnen bv

Ze betalen 40% minder voor wetlease vliegtuigen en tot 50% voor overige stafkosten
NAA is een airline dat geleid wordt door dezelfde mensen die norwegian richting een faillissement geleid hebben, ondanks erg shady praktijken op het gebied van personeel en registratie van toestellen.

Beide (het personeel en de vliegtuigen) waren "op papier" in landen gevestigd waar de kosten zo laag mogelijk zijn zodat een Noorse maatschappij met semi zelfstandigen, gebaseerd in een ander land, vliegt met Ierse vliegtuigen.
Resultaat is alle inkomsten naar de eigenaren, maar Noorwegen geen voordelen (vrijwel geen belasting inkomsten, geen sociale premies, etc).
Deze opzet geldt ook voor NAA.

Ja, het scheelt in de kosten, maar ik weet niet of we in dit land deze praktijken willen aanmoedigen.

Daarnaast laat deze maatschappij ook prima zien dat landingsrechten bij een nieuw bedrijf geen gegeven iets is.
De VS, waar dit bedrijf graag op wil vliegen, is niet erg enthousiast en lijkt de rechten niet af te geven.
https://www.luchtvaartnie(...)srechten-te-weigeren

Al met al geen goed voorbeeld. De voorloper was al geen succes, de onderliggende manieren om geld te besparen zijn shady en veel landen staan niet te springen om landingsrechten uit te geven.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 22 april 2021 @ 13:51:39 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199110161
Belang Frankrijk in Air France-KLM nu drie keer groter dan Nederland

Air France-KLM heeft de eerder aangekondigde uitgifte van nieuwe aandelen ter waarde van ruim 1 miljard euro afgerond.

In totaal zijn bijna 214 miljoen extra aandelen uitgegeven door het luchtvaartconcern. Dit gebeurde tegen een prijs van 4,84 euro per aandeel. Frankrijk kocht hierbij groots in. Voor de aandelenuitgifte had het land een belang van 14,3 procent, inmiddels is dat opgehoogd naar 28,6 procent. Ook China Eastern deed mee en verhoogde haar belang van 8,8 naar 9,6 procent.

Nederland hield zich ditmaal afzijdig, waardoor het Franse belang in het concern nu drie keer zo groot is als dat van Nederland. Voor de uitgifte was het Nederlandse belang nog gelijk aan dat van Frankrijk. Nederland ging van 14,3 naar 9,3 procent.



CEO Ben Smith: “Het succes van onze kapitaalvergroting en de hernieuwde steun van onze grootste aandeelhouders tonen het vertrouwen aan van investeerders in de toekomst van de Group.”

https://www.upinthesky.nl(...)roter-dan-nederland/

En Wopke nog even een trap na _O-
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:53:23 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199125449
Zou Wopke last hebben gehad van voortschrijdend inzicht :?

Staat stond klaar om Hema te redden, maar minister Hoekstra blokkeerde aandelenplan

De overheid heeft vorig jaar overwogen voor 50 miljoen euro medeaandeelhouder in Hema te worden om het noodlijdende warenhuis te redden. Hema zou daarmee deels een staatsbedrijf worden. Tot die stap zou alleen worden overgegaan als het bedrijf geen overeenstemming zou bereiken met schuldeisers en er geen andere mogelijkheid zou zijn om het warenhuis te redden. Dat blijkt uit documenten die NRC met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) ontving.
quote:
Uiteindelijk blokkeerde minister Wopke Hoekstra (Financiën) het plan.
Het noodscenario kwam in beeld nadat de Europese Commissie een streep had gezet door de voorkeursoptie van de overheid. Aanvankelijk overwoog het ministerie van Economische Zaken om speciaal voor de winkelketen de limiet van een coronasteunmaatregel op te rekken. Hema zou dan honderden miljoenen met staatsgarantie kunnen lenen.

Vooral door hoge rentelasten dreigde de winkelketen vorig jaar omver te vallen. Op 15 juni 2020 moest Hema een lening van 50 miljoen euro aflossen. Hoewel Hema niet van vitaal belang voor de Nederlandse economie is en overheidsingrijpen daardoor lastig te verantwoorden is, vreesde het ministerie voor politieke en maatschappelijke gevolgen als het bedrijf niet gered kon worden. Ook was Economische Zaken bang voor ‘sociale onrust’ vanwege ‘het grote effect op werkgelegenheid’ en het ‘straatbeeld.’ Hema was destijds goed voor 15.000 banen in Nederland. Volgens het ministerie heeft de Hema voor veel Nederlanders historische en sentimentele waarde.

Het plan om medeaandeelhouder te worden, werd geblokkeerd door minister Wopke Hoekstra (Financiën). Volgens hem was het gunstiger als de oplossing vanuit de markt kwam.

https://www.ad.nl/economi(...)ndelenplan~afd7327d/

Argumenten zijn gelijk aan KLM maar nu blokkeert hij opeens :') _O-
Het is toch ook een incompetente prutser :r
pi_199126985
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Werkelijk niets klopt van deze reactie..

Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.

Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.

De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.

Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.

Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Goede post! De laatste vluchten van die 747's waren waarschijnlijk ook de lucratiefste in hun hele levensduur :D
pi_199127526
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zou Wopke last hebben gehad van voortschrijdend inzicht :?

....
Denk eerder dat de aanschaf van die goedkopere aandelen door NL door Macron wordt geblokkeerd.

er is Wopke duidelijk gemaakt "1 keer, maar nooit weer"
  vrijdag 23 april 2021 @ 19:49:52 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199128274
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 18:58 schreef riazop het volgende:

[..]

Denk eerder dat de aanschaf van die goedkopere aandelen door NL door Macron wordt geblokkeerd.

er is Wopke duidelijk gemaakt "1 keer, maar nooit weer"
zijn gewoon op de beurs gekocht door een commisionair

dat kan ie nog wel 10 keer doen, maar het is zinloos , AF geeft gewoon nog 100% aandelen uit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 23 april 2021 @ 20:02:27 #124
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199128534
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 18:58 schreef riazop het volgende:
er is Wopke duidelijk gemaakt "1 keer, maar nooit weer"
Goh ze zijn er dus achter dat het een onbetrouwbaar sujet is
De kiezers inmiddels ook peiling van 15 naar 12 zetels _O-
En een brief van de achterban dat hij verkeerd bezig is _O-
:R dus
pi_199128964
vergeleken met die 750 miljard Wopke-Euro-Bonds valt de schade bij KLM nog mee
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')