Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus.quote:Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Werkelijk niets klopt van deze reactie..
Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.
Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.
De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.
Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.
Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Jahoorquote:Op dinsdag 20 april 2021 21:22 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus.
Als de politiek niet constant, en vaak als enige land in de wereld, met absurde eisen KLM tegen blijft werken.quote:Op dinsdag 20 april 2021 21:22 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus.
eeen busmaatschappij is ook geen statussymbool een trein ook nietquote:Op dinsdag 20 april 2021 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou week niet, het is ten eerste normaliter rendabel te krijgen en zo’n statussymbool doe je toch niet bij de vuilnis.
Wat je wel krijgt zijn allemaal Chinese maatschappijen.
Je werkt er?quote:Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Werkelijk niets klopt van deze reactie..
Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.
Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.
De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.
Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.
Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Nou dan begint er toch iemand een nieuwe vliegmaatschappij met blauwe vliegtuigenquote:Op woensdag 21 april 2021 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je werkt er?
Op een gegeven moment zou je graag willen een nationale vliegmaatschappij te hebben. Komt nog enorm van pas ooit. Dus aandelen terugkopen en de Chinezen buiten houden godverdomme.
ja, want dat doe je even in een weekendje...quote:Op woensdag 21 april 2021 07:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou dan begint er toch iemand een nieuwe vliegmaatschappij met blauwe vliegtuigen
piloten in dienst nemen en van die serveer meiden en 5 vliegmachines kopen, tweedehands want die zijn erg goedkoop nu, van die MAX dingenquote:Op woensdag 21 april 2021 08:13 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
ja, want dat doe je even in een weekendje...
Het is niet als een 1-mans taxibedrijfje die zomaar aan de slag kan, he. Hier komt heel wat meer bij kijken. Maar ik heb niet het idee dat jij überhaupt iets weet van buiten je zolderkamer.
Er was weinig nationaals aan KLMquote:Op woensdag 21 april 2021 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zou je graag willen een nationale vliegmaatschappij te hebben. Komt nog enorm van pas ooit. Dus aandelen terugkopen en de Chinezen buiten houden godverdomme.
waarom niet?quote:Op woensdag 21 april 2021 08:13 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
ja, want dat doe je even in een weekendje...
...
De blauwe kleur van de mantelpakjes en de petten en dat ze Nederlands praten als je aan boord kwam uit Tenerife na 8 dagenquote:Op woensdag 21 april 2021 11:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Er was weinig nationaals aan KLM
de vorstelijk betaalde piloten zitten in Portugal, Belgie en Ierland, de beslissingen worden in Parijs genomen, in de mediacatalogus zat niets Nederlands en je werd aan boord vnl in nederengels bediend....
Omdat er geen ruimte is op Schipholquote:Op woensdag 21 april 2021 11:15 schreef riazop het volgende:
[..]
waarom niet?
Norse Atlantic Airways is net begonnen bv
Ze betalen 40% minder voor wetlease vliegtuigen en tot 50% voor overige stafkosten
als het nu rood-wit-blauw was geweest.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De blauwe kleur van de mantelpakjes en de petten
Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houdenquote:
Maar Corendon is ook Nederlands , misschien moeten die de blauwe kleding aan gaan doen dan en de vliegtuigen blauw vervenquote:Op woensdag 21 april 2021 11:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houden
voorlopig nog wel hè en KLM is niet zo peperduur, was natuurlijk al vrij lean voor corona, tenminste voor een maatschappij die wereldwijd vliegt, je kan dat niet vergelijken met de Ryanairs van deze wereld.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houden
Ja voor de Franse fusie wel.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Er was weinig nationaals aan KLM
de vorstelijk betaalde piloten zitten in Portugal, Belgie en Ierland, de beslissingen worden in Parijs genomen, in de mediacatalogus zat niets Nederlands en je werd aan boord vnl in nederengels bediend....
NAA is een airline dat geleid wordt door dezelfde mensen die norwegian richting een faillissement geleid hebben, ondanks erg shady praktijken op het gebied van personeel en registratie van toestellen.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:15 schreef riazop het volgende:
[..]
waarom niet?
Norse Atlantic Airways is net begonnen bv
Ze betalen 40% minder voor wetlease vliegtuigen en tot 50% voor overige stafkosten
Het noodscenario kwam in beeld nadat de Europese Commissie een streep had gezet door de voorkeursoptie van de overheid. Aanvankelijk overwoog het ministerie van Economische Zaken om speciaal voor de winkelketen de limiet van een coronasteunmaatregel op te rekken. Hema zou dan honderden miljoenen met staatsgarantie kunnen lenen.quote:Uiteindelijk blokkeerde minister Wopke Hoekstra (Financiën) het plan.
Goede post! De laatste vluchten van die 747's waren waarschijnlijk ook de lucratiefste in hun hele levensduurquote:Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Werkelijk niets klopt van deze reactie..
Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.
Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.
De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.
Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.
Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Denk eerder dat de aanschaf van die goedkopere aandelen door NL door Macron wordt geblokkeerd.quote:Op vrijdag 23 april 2021 15:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zou Wopke last hebben gehad van voortschrijdend inzicht
....
zijn gewoon op de beurs gekocht door een commisionairquote:Op vrijdag 23 april 2021 18:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Denk eerder dat de aanschaf van die goedkopere aandelen door NL door Macron wordt geblokkeerd.
er is Wopke duidelijk gemaakt "1 keer, maar nooit weer"
Goh ze zijn er dus achter dat het een onbetrouwbaar sujet isquote:Op vrijdag 23 april 2021 18:58 schreef riazop het volgende:
er is Wopke duidelijk gemaakt "1 keer, maar nooit weer"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |