abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 14 april 2021 @ 19:19:44 #197
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199005566
quote:
Paul de Leeuw verklapt: 'Op1 met Songfestival de hele week live vanuit Rotterdam'

De NPO talkshow Op1 zal tijdens het Eurovisie Songfestival een hele week dagelijks live vanuit Rotterdam worden uitgezonden. Dat verklapt Op1 presentator Paul de Leeuw (per ongeluk) in een interview in de Officiële Songfestival Podcast. “Op1, dat harde diepte interview programma, komt de hele week vanaf het Songfestival”, zegt De Leeuw. “Mag ik dat eigenlijk al zeggen al? Oh nee, dat mag echt niet”. Verder vertelt Paul de Leeuw dat hij vorig jaar gevraagd was om het programma op het Fanzone podium in de Rotterdamse binnenstad te presenteren, samen met Richard Groenendijk. Vanwege de coronamaatregelen gaat dat programma dit jaar echter niet meer door.
pi_199005641
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:19 schreef Momo het volgende:

[..]

Volgens mij verklapt hij niks, want was al bekend gemaakt dacht ik, net als dat Goedemorgen Nederland, Tijd Voor Max en De Vooravond.

Oftewel alle talkshows van NPO1 komen vanaf maandag 17 mei vanuit Rotterdam. Best wel erg eigenlijk _O-
leven zoals het leven is
pi_199005681
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:24 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Volgens mij verklapt hij niks, want was al bekend gemaakt dacht ik, net als dat Goedemorgen Nederland, Tijd Voor Max en De Vooravond.

Oftewel alle talkshows van NPO1 komen vanaf maandag 17 mei vanuit Rotterdam. Best wel erg eigenlijk _O-
Lang leve het omroepbestel.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_199005716
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 15:07 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]
Leuk voor Koos :D Maar is ie al bij de nonnen gesignaleerd? :P
De twee andere dames ken ik niet.
~The present is all there is~
pi_199005745
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:24 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Volgens mij verklapt hij niks, want was al bekend gemaakt dacht ik, net als dat Goedemorgen Nederland, Tijd Voor Max en De Vooravond.

Oftewel alle talkshows van NPO1 komen vanaf maandag 17 mei vanuit Rotterdam. Best wel erg eigenlijk _O-
Ik in mei
pi_199006108
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:19 schreef Em31 het volgende:

[..]

Dat zou wel geweldig zijn :Y of misschien Anouk of Ilse
Ilse en Waylon O+ O+ O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199006219
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:29 schreef grazz het volgende:

[..]

Leuk voor Koos :D Maar is ie al bij de nonnen gesignaleerd? :P
De twee andere dames ken ik niet.
Haha ik moest gelijk aan dit moment denken. Vanaf 5:05 :D
pi_199006697
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:46 schreef Greys het volgende:
Heb jij een bepaalde vraag over de opbouw, bijvoorbeeld of er al iets uit dat enorme plafond is komen vallen, een specifieke technische vraag of iets heel anders? Laat je vragen de komende dagen in dit topic achter, want de kans is bijzonder groot dat Cee en ik donderdag 22 april met bouwhelm op in Ahoy lopen voor een rondleiding.

De immense set voor het Eurovisie Songfestival 2021– podium, decor, videoschermen, geluid en licht – zijn dan vrijwel ‘af’ en de look van het podium én het decor is grotendeels zichtbaar. Ook zien we een deel van de Green Room en wordt er gewerkt aan de infrastructuur voor de aansturing van de 24 camera’s voor de grootste live TV-productie van Nederland. De Front of House - het mengpaneel van alle licht-, video en geluidsbedieningsknoppen die nodig zijn voor de show – is de grootste ooit in Nederland gebouwd. 

Dus heb je vragen, gil! Dan proberen wij daar donderdag 22 april een antwoord op te krijgen.
Wig *O*

Of ze hetzelfde gevoel bij hebben bij de voorbereidingen als vóór de Corona, is het net zo leuk of minder/anders?

[ Bericht 0% gewijzigd door GeorgeM op 14-04-2021 21:56:00 ]
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199008013
quote:
Dit zijn de LED-tegels van de enorme achterwand van het podium. Met 52 meter helt ‘ie ruimschoots over de tribune!


https://www.instagram.com/p/CNqB3z4B8zB/
  woensdag 14 april 2021 @ 21:53:44 #206
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199009136
quote:
Dat zijn er veel zeg

Het lijken mij allemaal rechthoekige panelen. Ik ben benieuwd hoe ze de schuine randen gaan maken
pi_199009194
Ben echt benieuwd naar hoe dat scherm eruit gaat zien! Hoop dat het gewoon lekker hd is allemaal zoals in 2019, vind het echt storend als het zo'n lage kwaliteit is als in 2015 en 2017
pi_199009410
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:11 schreef Funhouse het volgende:
Ben echt benieuwd naar hoe dat scherm eruit gaat zien! Hoop dat het gewoon lekker hd is allemaal zoals in 2019, vind het echt storend als het zo'n lage kwaliteit is als in 2015 en 2017
Met wat snel zoekwerk denk ik dat ik weet welke panelen het zijn via de officiele leverancier Faber Audiovisuals. Ze lijken op ROE Black Quartz 4.6 met een pixel pitch (afstand tussen de pixels) van 4.6mm; waar zou de naam vandaan komen? :s) Anyway, de panelen die gebruikt zijn voor de grote muur in 2019 waren de ROE CB5 met een pixel pitch van 5.7mm, dus de panelen dit jaar hebben 1mm minder afstand tussen de pixels. Qua minimale kijkafstand betekent dit dat je één meter dichterbij kan komen zonder dat de pixels beginnen op te vallen, van 6 naar 5 meter ongeveer. Conclusie, beter dan 2019!

Voor de muur die uit het plafond komt in het midden van de zaal durf ik niet met zekerheid te zeggen welke het zou zijn. De enige optie die ik zie op de website qua transparantie zou de Spider F30 zijn, maar deze ziet er niet hetzelfde uit als degene in de foto's en hebben ook een mega pitch van 30mm en dus niet echt geschikt voor de taak. Ik kom hier op terug als ik de correcte vind.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:06 schreef ivan573 het volgende:

[..]

Dat zijn er veel zeg [ link | afbeelding ]

Het lijken mij allemaal rechthoekige panelen. Ik ben benieuwd hoe ze de schuine randen gaan maken
Gezien de panelen die ze gebruiken, hierboven genoemd, denk ik dat ze het als volgt doen:

Ze zullen waarschijnlijk maar de helft van de pixels gebruiken op de panelen aan de rand van het scherm, wat in het donker niet te merken zal zijn zonder dat je dichterbij komt. Nog een optie die het effect verbeterd is om de onverlichte pixels te bedekken met een rand, wat dat dan ook mag zijn. Het zal niet veel verschil maken waarschijnlijk, zeker niet op tv, maar het zal er beter uitzien in het algemeen.

De andere optie die ik in gedachte had was driehoekpanelen, maar volgens mij bestaan die niet van dit model.

[ Bericht 0% gewijzigd door NeilZar op 15-04-2021 00:48:18 ]
pi_199009479
Dit had ik niet verwacht, ze werken zelfs 's nachts door! Alles om op tijd klaar te zijn natuurlijk.
quote:
Onze crew werkt ook ‘s nachts door aan de constructie voor het main LED scherm. 💪

https://www.instagram.com/p/CNqZDiXB3Wk/
pi_199009488
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 00:07 schreef NeilZar het volgende:
Dit had ik niet verwacht, ze werken zelfs s'nachts door! Alles om op tijd klaar te zijn natuurlijk.
[..]

[ afbeelding ]
https://www.instagram.com/p/CNqZDiXB3Wk/
Kwestie van geld. Als je alleen overdag werkt moet ahoy langer worden afgehuurd.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_199009525
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:48 schreef NeilZar het volgende:

[..]

Met wat snel zoekwerk denk ik dat ik weet welke panelen het zijn via de officiele leverancier Faber Audiovisuals. Ze lijken op ROE Black Quartz 4.6 met een pixel pitch (afstand tussen de pixels) van 4.6mm; waar zou de naam vandaan komen? :s) Anyway, de panelen die gebruikt zijn voor de grote muur in 2019 waren de ROE CB5 met een pixel pitch van 5.7mm, dus de panelen dit jaar hebben 1mm minder afstand tussen de pixels. Qua optimale kijkafstand betekend dit dat je één meter dichterbij kan komen zonder dat de pixels beginnen op te vallen, van 6 naar 5 meter ongeveer. Conclusie, beter dan 2019!

Voor de muur die uit het plafond komt in het midden van de zaal durf ik niet met zekerheid te zeggen welke het zou zijn. De enige optie die ik zie op de website qua transparantie zou de Spider F30 zijn, maar deze ziet er niet hetzelfde uit als degene in de foto's en hebben ook een mega pitch van 30mm en dus niet echt geschikt voor de taak. Ik kom hier op terug als ik de correcte vind.
[..]

Gezien de panelen die ze gebruiken, hierboven genoemd, denk ik dat ze het als volgt doen:

Ze zullen waarschijnlijk maar de helft van de pixels gebruiken op de panelen aan de rand van het scherm, wat in het donker niet te merken zal zijn zonder dat je dichterbij komt. Nog een optie die het effect verbeterd is om de onverlichte pixels te bedekken met een rand, wat dat dan ook mag zijn. Het zal niet veel verschil maken waarschijnlijk, zeker niet op tv, maar het zal er beter uitzien in het algemeen.

De andere optie die ik in gedachte had was driehoekpanelen, maar volgens mij bestaan die niet van dit model.
Klinkt goed! Dankjewel voor de informatie!
pi_199009618
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:48 schreef NeilZar het volgende:

[..]

~snip~ Ik kom hier op terug als ik de correcte vind.
Ik denk dat ik de panelen voor het scherm midden in de zaal heb gevonden. Het lijken ROE Vanish V8 panelen te zijn, maar ik kon deze niet vinden op de websites van de leveranciers van ESF. Qua uiterlijk komen deze vrijwel overeen. Deze hebben een pixel pitch van 8.7, dus net niet het dubbele van de grote muur. Dit betekent dat de minimale kijkafstand (ik zij in de eerdere optimaal, maar ik bedoelde minimale) op ongeveer 9 meter komt. Zeker bruikbaar voor TV.
  donderdag 15 april 2021 @ 00:49:35 #214
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_199009624
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:46 schreef Greys het volgende:
Dus heb je vragen, gil! Dan proberen wij daar donderdag 22 april een antwoord op te krijgen.
Tijdens de opbouw van het ESF in Zweden in 2016 is de venue waar het gehouden werd 35 Millimeter de grond in gezakt vanwege het gewicht van de tech. equipment, is er een kans dat dat in Rotterdam ook gebeurt, of is Ahoy dermate goed gefundeerd dat het geen millimeter verzakt? :D
Zie https://www.livedesignonl(...)technical-production
Dit is overigens een foto van het Front of House in 2018


Fun facts van Ampco Flashlight met een beetje uitleg erbij;

Eurovision Song Contest 2021: audio – lights – rigging
1782 automated fixtures: Ayrton, Robe, Clay Paky, GLP, 1782 bewegende lampen dus :D
Control: 16 grandMA3 light, 30 Processing Units
Maar liefst 16 van deze lichttafels;

Follow-Me 3D: 64 follow spot fixtures, PSN-motion integration, 64 stuks automatisch volgspot systeem
Robe RoboSpot follow spot system + Motion Cam, Een hypermodern volgspot systeem waarbij de operators niet achter de lamp bovenin tussen de lampen zitten, maar middels een camera&gemotoriseerde lampen backstage op de grond kunnen blijven!
6 Capture stations: pre-prog lighting, content, broadcast, 6 preproductiestudio's waar buitenlandse teams hun techniek kunnen voorbereiden en programmeren.
2653 Metres of trussing, 2,5 kilometer staal en aluminium om alles aan op te hangen;

505 electric chainhoists, iets meer dan 500 electrische takels om al dat spul omhoog te hijsen!
196 tons of lifted equipment, 196.000 kilo gaat omhoog
298 Speaker cabinets: L'Acoustics, Synco Bijna 300 luidsprekers
4 DiGiCo SD7 Quantum consoles, 4 enorme digitale mengtafels zoals deze;

20 Shure Axient digital quad receivers 20 keer viervoudige microfoon zenderontvangers
4200M of speaker cables, meer dan 4 kilometer luidsprekerkabel!
En als t afgelopen is moet alles weer opgeruimd worden! :D

[ Bericht 6% gewijzigd door YuckFou op 15-04-2021 00:56:50 ]
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_199009640
quote:
17s.gif Op donderdag 15 april 2021 00:49 schreef YuckFou het volgende:
Maar liefst 16 van deze lichttafels;
[ afbeelding ]
Dat is de full size, de lights hebben maar twee schermen inplaats van drie. Maakt het niet minder interessant, zijn nog steeds teringveel lichttafels.
  donderdag 15 april 2021 @ 01:22:28 #216
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_199009672
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 00:59 schreef NeilZar het volgende:
Dat is de full size, de lights hebben maar twee schermen inplaats van drie. Maakt het niet minder interessant, zijn nog steeds teringveel lichttafels.
[ afbeelding ]
Light MA's pfffffff, amateurs :{w

:D :D
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_199009676
quote:
9s.gif Op donderdag 15 april 2021 01:22 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Light MA's pfffffff, amateurs :{w

:D :D
Echte LD's gebruiken full size! 8-)
  donderdag 15 april 2021 @ 01:27:31 #218
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_199009678
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 01:26 schreef NeilZar het volgende:
Echte LD's gebruiken full size! 8-)
Geen idee, ik ben een Videoman :7
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  ESF Reporter donderdag 15 april 2021 @ 07:36:16 #219
87554 Cee
Welluk?
pi_199010127
quote:
17s.gif Op donderdag 15 april 2021 00:49 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Tijdens de opbouw van het ESF in Zweden in 2016 is de venue waar het gehouden werd 35 Millimeter de grond in gezakt vanwege het gewicht van de tech. equipment, is er een kans dat dat in Rotterdam ook gebeurt, of is Ahoy dermate goed gefundeerd dat het geen millimeter verzakt? :D
_O_

We gaan het op de lijst erbij zetten (en mochten ze er geen rekening mee hebben gehouden dan zijn ze in elk geval gewaarschuwd :D Misschien compenseert de vermindering van de publiekscapaciteit wel al dat zware geschut :P ).
pi_199010631
quote:
17s.gif Op donderdag 15 april 2021 00:49 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Tijdens de opbouw van het ESF in Zweden in 2016 is de venue waar het gehouden werd 35 Millimeter de grond in gezakt vanwege het gewicht van de tech. equipment
Wow _O-
  donderdag 15 april 2021 @ 09:14:05 #221
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199010836
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:30 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik in mei
[ afbeelding ]
hee zo ben ik vorig jaar aan mijn kaartjes gekomen :D
Dum de dum
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 april 2021 @ 09:46:10 #222
163650 Greys
pi_199011122
Wat heerlijk al die techneuten hier! :D O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 11:30:33 #223
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199012083
twitter


Hoop dat de teststraten wel goed werken dan straks bij songfestival...
  donderdag 15 april 2021 @ 13:23:50 #224
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_199013361
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Hoop dat de teststraten wel goed werken dan straks bij songfestival...
Volgens mij is dit een andere partij. ESC heeft dit zelf in handen en hoorde dat het zondag super relaxed ging.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')