abonnement Unibet Coolblue
pi_198862339
Ik moet altijd een beetje het lachen inhouden als bij dat klusprogramma die (naar ik meen...) Volendamse jongen weer begint over een "moodboard"....

Ik snap ook niet dat zo'n no-nonsense vent uit het dorp van "niet lullen maar vissen, ... of musiceren... of iig iets nuttigs" zoiets over de lippen krijgt als een "moodboard".
Het doet me denken aan een mode-couturier die "Bloeze" en "pantalon" zegt ipv "Bloes" en broek.

Nu ben ik zelf een type dat als ik alleen zou wonen de hele interieur-meuk van de kringloop zou halen, maar goed....
wie neemt dit "moodboard" serieus?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198862399
Een wat :?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  Moderator maandag 5 april 2021 @ 12:38:14 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198862846
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 12:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik moet altijd een beetje het lachen inhouden als bij dat klusprogramma die (naar ik meen...) Volendamse jongen weer begint over een "moodboard"....

Ik snap ook niet dat zo'n no-nonsense vent uit het dorp van "niet lullen maar vissen, ... of musiceren... of iig iets nuttigs" zoiets over de lippen krijgt als een "moodboard".
Het doet me denken aan een mode-couturier die "Bloeze" en "pantalon" zegt ipv "Bloes" en broek.

Nu ben ik zelf een type dat als ik alleen zou wonen de hele interieur-meuk van de kringloop zou halen, maar goed....
wie neemt dit "moodboard" serieus?
Dat is echt zoo gay om te doen :')
pi_198862864
Kees Tol _O_ kun je leuk bier mee drinken
pi_198862903
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 12:44 schreef Fugue het volgende:
Kees Tol _O_ kun je leuk bier mee drinken
Zal best. Vandaar dat ik me zo verbaas over dat "moodboard".
Lijkt me ook niet het type dat zegt: Ik vond deze bloeze wel goed accentueren met mijn pantalon.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198863111
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  maandag 5 april 2021 @ 13:26:51 #8
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198863387
En wat heeft dit met K&W te maken?
Vind dit meer niveautje Klaagbaak.
pi_198863457
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:26 schreef bleiblei het volgende:
En wat heeft dit met K&W te maken?
Vind dit meer niveautje Klaagbaak.
Nee, want het is een vraag die speelt in de problematiek van "Klussen en wonen".
En die Kees Tol vertegenwoordigt een programma mbt "klussen en wonen".
Ik heb mijn eigen ideeën er over geventileerd. Ik erger me er op zich niet aan. Dus waarom KLB?
Ik vind het wel interessant. Niet iedereen hoef hetzelfde te zijn als ik.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198863481
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:26 schreef bleiblei het volgende:
En wat heeft dit met K&W te maken?
Vind dit meer niveautje Klaagbaak.
Zo'n moodboard moet je dus maken vóór je gaat klussen/meubels kopen etc :P Dus dat past hier. Maar het is idd ook vooral het klagen over iets wat TS heel stom vindt.

Antwoord op topic: nee. Dat zou bij mij toch maar niveau kleuterschool worden en niet echt lijken op wat ik in mijn hoofd zou hebben. Dus volkomen nutteloos en tijdverspilling.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 5 april 2021 @ 13:35:22 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_198863522
Ja het kan nuttig zijn als je een videogame met een team maakt, zodat je met zijn allen ongeveer dezelfde sfeer en esthetiek in je achterhoofd hebt.

Voor interieur... niet echt. Een pinterest met leuke voorbeelden en kleurstellingen als dat telt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 5 april 2021 @ 14:05:20 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198864013
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nee, want het is een vraag die speelt in de problematiek van "Klussen en wonen".
En die Kees Tol vertegenwoordigt een programma mbt "klussen en wonen".
Ik heb mijn eigen ideeën er over geventileerd. Ik erger me er op zich niet aan. Dus waarom KLB?
Ik vind het wel interessant. Niet iedereen hoef hetzelfde te zijn als ik.
Omdat 99% van je stelling gewoon domme stemmingmakerij is. Een topic waarin je aangeeft dat een nieuw product van knorr niet te vreten is en dat de acteur in de reclame een debiel is, hoort ook niet in CUL thuis maar in KLB.

Als je nu gewoon een normale OP had gemaakt met, hey een moodboard, ik snap daar de nut en noodzaak niet van, maar hebben jullie misschien ooit zo een ding gemaakt en vonden jullie dat handig? Was het een ander verhaal geweest.
  maandag 5 april 2021 @ 14:07:43 #13
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198864051
Maar ontopic, een moodboard maak je doorgaans om je smaak aan de hand van voorbeelden over te dragen aan iemand die voor je wat gaat verzinnen. Een krachtig middel om op een relatief klein oppervlak perfect weer te geven wat je mooi vindt.

Ik heb zelf nooit zo een ding gemaakt, maar heb wel vele pinterest mapjes met ideeën voor onze verbouwingen. En technisch gezien zou je een pinterest mapje kunnen zien als een moodboard.
pi_198864340
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:35 schreef speknek het volgende:
Ja het kan nuttig zijn als je een videogame met een team maakt, zodat je met zijn allen ongeveer dezelfde sfeer en esthetiek in je achterhoofd hebt.

Voor interieur... niet echt. Een pinterest met leuke voorbeelden en kleurstellingen als dat telt.
Voor interieur kom ik ze ook wel eens tegen. Bijvoorbeeld om als architect aan je opdrachtgever uit te leggen wat je ongeveer van plan bent voordat je een gedetailleerd ontwerp maakt. Of als onderdeel van een programma van eisen voor de verhuur van winkelruimten in een stationshal.

Maar in de privésfeer zie ik het nut er niet van in.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_198875980
Een moodboard maak je om je klant een idee (of meerdere) te kunnen presenteren van wat jij hoor hem/ haar bedacht hebt.

Deze mensen hebben er zelf geen verstand van (anders huren ze jou niet in) en dus is het een middel om ze, vooraf aan het werkelijke ontwerpen, een impressie te geven en van daaruit een akkoord te krijgen om door te gaan.

Of om een beetje de smaak van de klant te leren kennen. Verschillende stijlen, kleuren en materialen presenteren en daarna wat dingen af laten strepen door ze en aftasten waar ze wild van worden. Scheelt nogal wat werk als je van tevoren weet wat iemand wel of niet wil wanneer diegene jou betaalt.
  dinsdag 6 april 2021 @ 09:30:18 #16
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_198876037
Dan ken je blijkbaar Pintrest nog niet, kijk daar eens, kan je zelf een moodboard maken en delen met anderen (je partner bijvoorbeeld)
pi_198876622
Moodboard is vreselijk...

Hier op mijn werk ontwerpen we regelmatig basisscholen. Nieuwbouw of verbouw.

Als daar plannen voor gemaakt worden zijn er ook complete sessies met jufjes en meestertjes om de ideeën voor een 'perfecte' basisschool op een moodboard te plakken.

Lekker knippen en plakken voor volwassenen.
aka Joel_87
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:29:46 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198876887
Ja hoor, in Pinterest (wat hierboven al werd genoemd). Om een idee te krijgen van de kleuren die ik in ons interieur wilde combineren.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')