abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 april 2021 @ 21:14:37 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198871609
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 21:11 schreef Burdie het volgende:
Ik heb eindelijk een klusjesman uit ons dorp gemaild, hopend dat hij op korte termijn tijd heeft om ons te helpen een bad te plaatsen in de badkamer. Hopelijk lukt het snel, lijkt me zo fijn O+.
(En eigenlijk wil ik dan ook een tv in de badkamer :@).
Het is drama met de klusjesmannen, de aannemer had de reguliere tegelzetter niet eens beschikbaar :X
En daar baal ik zo van, dat bedrijf is zo goed, daarmee was dit allemaal nooit gebeurd ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 5 april 2021 @ 21:20:53 #177
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_198871744
Wij zijn ons gemeentelijk monumentje ook aan het verbouwen. Bij het slopen van de badkamer kwamen we de loden leidingen al tegen, dus dat was even slikken (al vermoedden we wel dat die er zouden zitten). Loodgieter heeft pas over een paar maanden tijd om ze te verwijderen. Inmiddels zijn we er ook achter dat de dakgoten vervangen moeten worden, en er moet binnen en buiten geschilderd worden. En nog 10 andere klusjes die allemaal geld en/of tijd kosten... ik snap bijna waarom mensen voor 6 ton een nieuwbouwhuis kopen, scheelt je een hoop gedoe.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 5 april 2021 @ 21:24:15 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198871805
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is drama met de klusjesmannen, de aannemer had de reguliere tegelzetter niet eens beschikbaar :X
En daar baal ik zo van, dat bedrijf is zo goed, daarmee was dit allemaal nooit gebeurd ;(
Ik heb net met m'n man afgesproken dat we anders mijn schoonvader gaan vragen om te helpen, die is ook heel handig en heeft in zijn eigen huis de volledige badkamer zelf gedaan.
Voor de zomer wil ik mijn bad O+.
KuikenGuppy
  maandag 5 april 2021 @ 21:24:47 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198871812
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:20 schreef SaskiaR het volgende:
Wij zijn ons gemeentelijk monumentje ook aan het verbouwen. Bij het slopen van de badkamer kwamen we de loden leidingen al tegen, dus dat was even slikken (al vermoedden we wel dat die er zouden zitten). Loodgieter heeft pas over een paar maanden tijd om ze te verwijderen. Inmiddels zijn we er ook achter dat de dakgoten vervangen moeten worden, en er moet binnen en buiten geschilderd worden. En nog 10 andere klusjes die allemaal geld en/of tijd kosten... ik snap bijna waarom mensen voor 6 ton een nieuwbouwhuis kopen, scheelt je een hoop gedoe.
Heeeeeeeeeeeeeel herkenbaar dit! :D
KuikenGuppy
  maandag 5 april 2021 @ 21:25:25 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198871829
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 21:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb net met m'n man afgesproken dat we anders mijn schoonvader gaan vragen om te helpen, die is ook heel handig en heeft in zijn eigen huis de volledige badkamer zelf gedaan.
Voor de zomer wil ik mijn bad O+.
Oh, dat is behoorlijk indrukwekkend, zou dat zeker als optie achter de hand houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198872115
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:20 schreef SaskiaR het volgende:
Wij zijn ons gemeentelijk monumentje ook aan het verbouwen. Bij het slopen van de badkamer kwamen we de loden leidingen al tegen, dus dat was even slikken (al vermoedden we wel dat die er zouden zitten). Loodgieter heeft pas over een paar maanden tijd om ze te verwijderen. Inmiddels zijn we er ook achter dat de dakgoten vervangen moeten worden, en er moet binnen en buiten geschilderd worden. En nog 10 andere klusjes die allemaal geld en/of tijd kosten... ik snap bijna waarom mensen voor 6 ton een nieuwbouwhuis kopen, scheelt je een hoop gedoe.
Na 10 jaar in een jaren 30 poppenhuis verhuizen we volgende week naar een woning van 10 jaar oud. Na 4 dagen klussen snap ik onze keuze nog beter :D Ondanks dat ik de sfeer echt wel ga missen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 5 april 2021 @ 21:42:43 #182
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_198872147
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Na 10 jaar in een jaren 30 poppenhuis verhuizen we volgende week naar een woning van 10 jaar oud. Na 4 dagen klussen snap ik onze keuze nog beter :D Ondanks dat ik de sfeer echt wel ga missen.
Wij wonen er al12 jaar nu. Het is klein, dat zeker. En oud en versleten. Maar wel midden in het centrum, en superschattig O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_198872159
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 21:11 schreef Burdie het volgende:
Ik heb eindelijk een klusjesman uit ons dorp gemaild, hopend dat hij op korte termijn tijd heeft om ons te helpen een bad te plaatsen in de badkamer. Hopelijk lukt het snel, lijkt me zo fijn O+.
(En eigenlijk wil ik dan ook een tv in de badkamer :@).
Sowieso doen! Wij hadden dat in ons vorige huis, optimale ontspanning O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 5 april 2021 @ 21:43:27 #184
327807 Mariposas
יה&#14
pi_198872162
Ik zou vooral wel een nieuwbouwhuis willen zodat ik niet voor alles elke keer alligator pluggen hoef te gebruiken. Ik moet ook hoognodig naar de bouwmarkt om weer nieuwe pluggen te halen want er ligt al weken van alles van de muur omdat het naar beneden is gestort omdat ik daar normale pluggen had gebruikt.

We kijken ook naar huizen, maar huizen waar aan geklust moet worden vallen eigenlijk al af. Aannemers hebben hier in de regio pas volgend jaar tijd.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_198872250
Och, ik denk altijd: ons huis heeft in ieder geval bewezen al ruim 80 jaar te blijven staan, dat moeten die nieuwbouwhuizen nog doen :D
En vrienden van mijn ouders die in de jaren ‘90 allemaal nieuwbouw kochten moeten op dit moment álles verbouwen, want het is verouderd. Een nieuwbouwhuis is natuurlijk ook niet voor eeuwig nieuw.

Er is inderdaad wel altijd iets te klussen, na de keuken moet hier nog het toilet beneden, de badkamer boven, de zolder volledig inclusief isoleren. De droom is om de vloer beneden er uit te halen en te isoleren en daarna een mooie houten vloer terug te leggen. En om de overkapping dicht te maken met harmonica-glas, zodat het ‘s winters een extra kamer is en ‘s zomers een overkapping.

Ik zoek alleen nog sponsors, als je iemand weet, stuur me een DM :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198872277
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Na 10 jaar in een jaren 30 poppenhuis verhuizen we volgende week naar een woning van 10 jaar oud. Na 4 dagen klussen snap ik onze keuze nog beter :D Ondanks dat ik de sfeer echt wel ga missen.
wij wonen nu 6 maanden in dit huis (bouwjaar 1996), daarvoor 16 jaar in een huis uit 1925 gewoond. De sfeer, de hoge plafonds, het oude centrum en 3 supermarkten op loopafstand ja dat mis ik wel een klein beetje. Maar na 6 maanden kan ik me niet meer voorstellen dan we met z'n 4en op 92m2 gewoond hebben. De supermarkt is niet op loopafstand, wel op fietsafstand.
Toevallig zei ik van de week tegen mij man dat ik me niet meer voor kan stellen hoe het in het oude huis is.
T is gelukkig ook helemaal gewend. Die had het echt nog wel even een tijdje moeilijk. Pas toen de bank er eindelijk was voelde het voor haar echt als thuis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_198872332
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 21:43 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou vooral wel een nieuwbouwhuis willen zodat ik niet voor alles elke keer alligator pluggen hoef te gebruiken. Ik moet ook hoognodig naar de bouwmarkt om weer nieuwe pluggen te halen want er ligt al weken van alles van de muur omdat het naar beneden is gestort omdat ik daar normale pluggen had gebruikt.

We kijken ook naar huizen, maar huizen waar aan geklust moet worden vallen eigenlijk al af. Aannemers hebben hier in de regio pas volgend jaar tijd.
Oh ja dat herken ik nog zo goed uit het vorige huis. De ene muur was koek, je boor liep zo centimeters weg. De andere muur leek wel van staal. Zelfs met de hardste boor kostte het moeite.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 5 april 2021 @ 22:05:36 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198872574
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 21:49 schreef Vicky het volgende:

[..]

wij wonen nu 6 maanden in dit huis (bouwjaar 1996), daarvoor 16 jaar in een huis uit 1925 gewoond. De sfeer, de hoge plafonds, het oude centrum en 3 supermarkten op loopafstand ja dat mis ik wel een klein beetje. Maar na 6 maanden kan ik me niet meer voorstellen dan we met z'n 4en op 92m2 gewoond hebben. De supermarkt is niet op loopafstand, wel op fietsafstand.
Toevallig zei ik van de week tegen mij man dat ik me niet meer voor kan stellen hoe het in het oude huis is.
T is gelukkig ook helemaal gewend. Die had het echt nog wel even een tijdje moeilijk. Pas toen de bank er eindelijk was voelde het voor haar echt als thuis.
Wij hadden het er vanmorgen ook over, we wonen hier nu twee jaar en we kunnen ons niets meer bij het oude huis voorstellen.
Nog steeds zo blij dat we daar met gillende banden weggegaan zijn. ;)

Hier ook een huis uit ‘96 trouwens. ;)
***
pi_198872622
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 21:51 schreef Vicky het volgende:

[..]

Oh ja dat herken ik nog zo goed uit het vorige huis. De ene muur was koek, je boor liep zo centimeters weg. De andere muur leek wel van staal. Zelfs met de hardste boor kostte het moeite.
Ja, dat inderdaad! Vandaag hing ik lampen op: nette centraaldozen met schroefpunten en geen origami aan loeistuge draden die uit het stucwerk steken *O* en een meterkast met schakeltjes met lijstje met groepen en dat allemaal zichtbaar zonder je in 10 bochten te wringen ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198872823
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 22:05 schreef BE het volgende:

[..]

Wij hadden het er vanmorgen ook over, we wonen hier nu twee jaar en we kunnen ons niets meer bij het oude huis voorstellen.
Nog steeds zo blij dat we daar met gillende banden weggegaan zijn. ;)

Hier ook een huis uit ‘96 trouwens. ;)
:@ :@ en ik moet nog steeds een keer huis komen kijken :@ :@
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_198872904
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 17:38 schreef Leandra het volgende:
Mooi Phaidra!

Ik ben op dit moment even wat minder blij met de tegelzetter, wat een zak de behanger :r
Hij overlegt niet, doet maar wat, heeft op een of andere achterlijke manier bedacht dat de halve hal maar van een mat voorzien moet worden, maar de tegels die hij daar nog wel gelegd heeft liggen ook op een absurde manier.
En dan hebben we het nog niet over de tegels met een barst erin.

Echt, ik kan met vrijwel iedereen op de bouw heel goed overweg, maar deze hork lijkt het allemaal wat moeilijk te vinden, een vrouw die niet alleen heel goed weet wat ze wil maar het ook nog eens voor het zeggen heeft.

Dit vindt hij kennelijk een normale manier van leggen :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben zo pislink, heb de aannemer net al gemaild, want ik snap werkelijk niet waar die vent mee bezig is :%
Helaas heb ik er letterlijk slapeloze nachten van. Gelukkig heb ik wel alle vertrouwen in de aannemer, want dit is niet het niveau waarop zij huizen normaal afleveren.
Dat is wel echt stom ja :{. Bij ons is juist tot in den treuren overlegd over de plaatsing van de tegels. Waar willen jullie de snijrandjes, centreren of juist niet, in lijn met zus of zo... Mijn vriend heeft daar wel zo bepaalde ideeën over, dus heb dat voornamelijk aan hem overgelaten. Maar niks zomaar besluiten :N. Onze mat in de gang is ook groter geworden dan ik had gedacht, maar de tegelzetter had daar goede argumenten voor, dus daar zijn we in meegegaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198873129
Wij zijn dus juist van een onderhoudsvrij huis uit de jaren 80 van 130 vierkante meter naar een huisje van 80 vierkante meter uit 1926 gegaan. Grappig hoe keuzes uitpakken. Wij houden echt van dit huis en de straat. Ik moet er niet aan denken terug te gaan.
Wij wilden best wel wat meer vierkante meters, maar dat is hier onbetaalbaar. Tenminste voor ons.
We hebben gewoon minder scboon te maken nu ;)

Ik gun iedereen een mooi huis, volledig in eigen smaak. :)
pi_198873799
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 20:27 schreef amaranta het volgende:
Laten we het maar op houden dat we allemaal andere keuzes maken.
Doe waar je je goed bij voelt Vaiana
( :P al is mijn keuze uiteraard de juiste :P )
_O- _O- Ik heb het maar even aan onze vloer meneer gevraagd, die vertrouw ik blind.

Hopelijk kan de badkamer meneer ook snel, ik wil ook mijn bad. O+ Het idee was dat ergens tussendoor doen als een andere klus meeviel, omdat het niet zoveel werk is. Anders kon het sowieso pas na de bouwvak, maar het is wel lastig plannen zo. :+
pi_198873829
Oh en ons huis komt uit 85, dat zit precies middenin tussen veel onderhoud en geen gekke dingen vinden. :') Zo blijken onze wasmachine en droger helemaal geen eigen groep te hebben op zolder (oorspronkelijke aansluiting was badkamer maar daar passen ze nu niet meer), dus die gaan we nu nog maar aan laten leggen.
  dinsdag 6 april 2021 @ 07:24:05 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198875177
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 22:19 schreef Vicky het volgende:

[..]

:@ :@ en ik moet nog steeds een keer huis komen kijken :@ :@
Ja, maar ja... corona he...

Mijn zus is afgelopen oktober verhuisd en ik heb 1 dag helpen verven maar ben er nog niet geweest sinds ze er wonen. :o
***
pi_198875419
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 07:24 schreef BE het volgende:

[..]

Ja, maar ja... corona he...

Mijn zus is afgelopen oktober verhuisd en ik heb 1 dag helpen verven maar ben er nog niet geweest sinds ze er wonen. :o
True

Mijn zusje kwam 1x toen we aan het klussen waren, toen pas maanden later..
Druk en corona en en en.. nou ja je kent het wel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_198875716
Ik zwaai vanaf kantoor, daar waar het rustig is, de koffie goed en mijn laptop het weer doet vanwege een IT'e die met wat knopjes goochelde.

En B is thuis vandaag want hij snottert wat, stelt niet heel veel voor maar duidelijk geen hooikoorts snot.
pi_198875793
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 08:55 schreef exode het volgende:
Ik zwaai vanaf kantoor, daar waar het rustig is, de koffie goed en mijn laptop het weer doet vanwege een IT'e die met wat knopjes goochelde.

En B is thuis vandaag want hij snottert wat, stelt niet heel veel voor maar duidelijk geen hooikoorts snot.
:W ik zwaai terug vanuit de slaapkamer van A.

Iedereen is thuis vandaag. Man heeft online cursus, de meiden hebben studiedag..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_198875985
Onze aannemer kan nu pas weer klussen aannemen voor volgend jaar april/mei. Echt absurd! Wij hadden al 6 maanden voor de werkzaamheden konden starten, en nu is het meer dan een jaar.

Huis uit 1976 trouwens. Ik hou heel erg van oude huizen, maar wij zijn geen handige klussers. Nieuwbouw vind ik voor energiebesparende maatregelen wel heel mooi, maar qua sfeer zou ik daar toch niet graag wonen. Onze wijk is heel ruim opgezet met veel groen (de gemeente heeft daar vast spijt van nu :+ ), dat vind je niet bij nieuwbouw. En sowieso, alles wat bij ons nu gebouwd wordt, is helemaal gericht op expats of grootverdieners. Vanafprijs 8 ton oid.
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 6 april 2021 @ 09:28:24 #200
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_198876012
Vraagje, wat voor dweil bis het beste om nieuw laminaat mee te reinigen?

Eerst hadden we parket en steen op de vloer liggen en gebruikte ik een stoomreiniger. De boerenland raadde de stoomreiniger ten strengste af bij de nieuwe vloer. Hij zegt alleen met een suwiffer, maar met een hond en een kind zie ik dat niet zitten. Er zal echt wel met een vochtig iets schoongemaakt moeten worden. Tips?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')