SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens de bookies zijn Mathieu van der Poel en Wout van Aert de grote favorieten voor deze ronde. Kunnen ze er weer een mooie tweestrijd van maken zoals de twee heren al doen vanaf hun 8ste levensjaar ? Andere interessante namen zijn: Julian Alaphilippe, Dylan van Baarle, Kasper Asgreen, Jasper Stuyven, Peter Sagan, Greg Van Avermaet, Yves Lampaert, Michael Matthews, Florian Senechal, Zdenek Stybar , Alexander Kristoff, Mads Pedersen, Oliver Naesen, Tiesj Benoot, Tom Pidcock, Matteo Trentin, Stefan Kung.
Gehele startlijst
Start: om 10 uur in Antwerpen
Afstand: 254,3 kilometer (+ 9,4 neutrale kilometers)
Aankomst: omstreeks 16u30 in Oudenaarde
Belangrijkste passages: Oude Kwaremont (omstreeks 13u15, 15u en 16u) Koppenberg (15u20), en Paterberg (15u10 en 16u05)
Sporza begint al om 09:15 aan de wedstrijd, al zal in het begin nog veel geschakeld worden naar Karl en gasten in de studio. Eurosport begint om 09:55 aan hun uitzending. De NOS zendt de wedstrijd vanaf 13.10 uur uit.
Weer: een graad of 10, weinig wind, het zal redelijk bewolkt zijn.
Zeg maar jongens wie gaat er dit keer winnen?![]()
Ik zou het Van Aert wel gunnen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 14:50 schreef Momo het volgende:
Zeg maar jongens wie gaat er dit keer winnen?
quote:Van der Poel tempert verwachtingen voor de Ronde: 'Het gaat niet meer zo super'
Hij start zondag als titelverdediger in de Ronde van Vlaanderen, maar verkeert niet in absolute topvorm. Mathieu van der Poel heeft al aardig wat koersdagen achter de rug in 2021, zowel in de modder als op de weg. Dat begint hem parten te spelen. "Ik heb het gevoel dat het niet meer zo super gaat als in het Italiaanse blok. Maar misschien dat ik er wel sta..."
Allemaal deel van de actquote:Op vrijdag 2 april 2021 16:19 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)t-meer-zo-super.html
[..]
Wie zet je op 150%?quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Van Aert 80% MvdP 70% en een comeback van Sagan 60%
48% voor Van Aert is ook wel een beetje overdreven. Maar chauvinisme doet wat met een mens natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 april 2021 14:36 schreef TargaFlorio het volgende:
https://sporza.be/nl/2021(...)deren~1617440323633/
De Sporza kijkers hebben weinig vertrouwen in Alaphilippe.
Natuurlijk maar 4% voor Alaphilippe is wel erg weinig.quote:Op zaterdag 3 april 2021 14:47 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
48% voor Van Aert is ook wel een beetje overdreven. Maar chauvinisme doet wat met een mens natuurlijk.
die heeft hem niet gezien joh.quote:Op zaterdag 3 april 2021 18:47 schreef Szura het volgende:
[..]
Je zou maar die gast in het groen zijn
Die heeft nu corona zo snel als Wout langskwamquote:Op zaterdag 3 april 2021 18:47 schreef Szura het volgende:
[..]
Je zou maar die gast in het groen zijn
Van Lerberghe die opent en nooit meer wordt bijgehaaldquote:Op zaterdag 3 april 2021 19:25 schreef heywoodu het volgende:
Eens met de bookies (drie duidelijke favorieten, grote meute erachter), maar dit keer wordt het iemand anders.
Deze omschrijving past perfect bij Ief Lam Paardquote:Op zaterdag 3 april 2021 22:08 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat er een winnaar komt waarvan je achteraf zegt 'meh'
Ongeveer die ene zondag in het hele jaar dat er niet al in de vroege ochtend sport gepland staat....nou vooruit dan maar.quote:Op zaterdag 3 april 2021 23:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iedereen wekkertje op 9.14 gezet?
Nou ja, uitslapen zou ik ook wel begrijpen. Hoef je niet naar zwerverskop van Karrel te kijkenquote:Op zaterdag 3 april 2021 23:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ongeveer die ene zondag in het hele jaar dat er niet al in de vroege ochtend sport gepland staat....nou vooruit dan maar.
Neu. Hoe laat koersbeelden?quote:Op zaterdag 3 april 2021 23:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iedereen wekkertje op 9.14 gezet?
Ja dat zeggen ze niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jack does it in real time...
Met de altijd vervelende Linde Mquote:
Belgen weten niks van koersen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 14:36 schreef TargaFlorio het volgende:
https://sporza.be/nl/2021(...)deren~1617440323633/
De Sporza kijkers hebben weinig vertrouwen in Alaphilippe.
Bruggequote:
Wat te denken van Laporte danquote:Op zondag 4 april 2021 09:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ben erg benieuwd naar Nizzolo. Hij lijkt toch wel sterk dit jaar.
Wat dat betreft heeft Wout meer persoonlijkheid.quote:Op zondag 4 april 2021 09:17 schreef Bugno3 het volgende:
Van der Poel zorgt ook voor de sfeer onderweg. ,,Hij kan over alles meepraten”, zegt Verdijck. ,,Over auto’s, Fortnite, de koers zelf, fietsmateriaal... Elk ritje komt hij met van die vieze mopjes. De meest flauwe woordspelingen, de ene na de andere. Dinsdag reden we voorbij een bedrijf dat Kint heet en dan zegt hij: ‘Ah, hier ben ik kind aan huis.’ En zo gaat dat dus de hele rit lang de ene na de andere”, zegt De Laat.
Die Tsjeu is me er eentje hoor.
quote:Op zondag 4 april 2021 09:26 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wat dat betreft heeft Wout meer persoonlijkheid.
Vermoeiend lijkt me dat vooral. En fortnite is toch iets voor pubers?quote:Op zondag 4 april 2021 09:17 schreef Bugno3 het volgende:
Van der Poel zorgt ook voor de sfeer onderweg. ,,Hij kan over alles meepraten”, zegt Verdijck. ,,Over auto’s, Fortnite, de koers zelf, fietsmateriaal... Elk ritje komt hij met van die vieze mopjes. De meest flauwe woordspelingen, de ene na de andere. Dinsdag reden we voorbij een bedrijf dat Kint heet en dan zegt hij: ‘Ah, hier ben ik kind aan huis.’ En zo gaat dat dus de hele rit lang de ene na de andere”, zegt De Laat.
Er zal maar iemand plezier hebben. Verschrikkelijk.quote:Op zondag 4 april 2021 09:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vermoeiend lijkt me dat vooral. En fortnite is toch iets voor pubers?
Dat je dat vraagt over een 1.1 koersje ok, maar dit is enorm gênantquote:Op zondag 4 april 2021 09:35 schreef heywoodu het volgende:
Aan Sagan vragen waarom hij Vlaanderen wil rijden, jezus.
Dat valt wel mee.quote:Op zondag 4 april 2021 09:36 schreef Dwersdriever het volgende:
Sporters interviewen voor de wedstrijd is een Martelgang.
Per 100 gesprekjes is er 1 interessant.quote:
,,Wij moeten ook altijd die woordgrapjes ondergaan en op de bus danst en springt hij geregeld mee met de muziek die ik opzet. Hij kan al die Nederlandse rapliedjes van Boef en zo helemaal meezingen.”quote:Op zondag 4 april 2021 09:17 schreef Bugno3 het volgende:
Je moet ook niet allerlei interessante dingen verwachten, het is gewoon onderdeel van het opbouwen van de spanning.quote:Op zondag 4 april 2021 09:40 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Per 100 gesprekjes is er 1 interessant.
Natuurlijk. Maar voor de verslaggever van dienst is het vaak een wat ondankbare taak.quote:Op zondag 4 april 2021 09:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je moet ook niet allerlei interessante dingen verwachten, het is gewoon onderdeel van het opbouwen van de spanning.
Ja had niets te doen verder.quote:Op zondag 4 april 2021 09:35 schreef heywoodu het volgende:
Aan Sagan vragen waarom hij Vlaanderen wil rijden, jezus.
Hopelijk dit jaar ook met camera's in wagens van Jumbo-Vismaquote:Op zondag 4 april 2021 09:55 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik heb zo genoten van de documentaire vorige week over de koers van vorig jaar. Inderdaad een van de mooiste ooit.
Die heb ik gemist, is die nog ergens te zien?quote:Op zondag 4 april 2021 09:55 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik heb zo genoten van de documentaire vorige week over de koers van vorig jaar. Inderdaad een van de mooiste ooit.
https://sporza.be/nl/2021(...)nde-v~1616968912322/quote:Op zondag 4 april 2021 09:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Die heb ik gemist, is die nog ergens te zien?
Vond je? Buiten het wegrijden onder impuls van Alaphilippe en de spannende finish zat er weinig in. Ja, de val van degene die de indruk gaf de sterkste in koers te zijn.quote:Op zondag 4 april 2021 09:55 schreef Dwersdriever het volgende:
Putain.quote:Op zondag 4 april 2021 09:58 schreef wimderon het volgende:
Ik hoop op Citroën dat Alaphilippe aantrekt en dan wil ik de hele koers een tweede scherm met beelden van Julien Jurdie.
In tegenstelling tot de talkshows van de afgelopen week was de doc gewoon beschikbaar om terug te kijken via Ziggo's replaydienst.quote:Op zondag 4 april 2021 09:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Die heb ik gemist, is die nog ergens te zien?
Ik ook.quote:Op zondag 4 april 2021 10:05 schreef Koffieplanter het volgende:
Tankink zou Stybar bovenaan zijn favorietenlijst hebben gezet.
Het drama en de confrontatie tussen de twee grootste revolverhelden van het Wilde Westen met vlak daarachter de aanstormende achtervolgende groep zijn onvergetelijk.quote:Op zondag 4 april 2021 10:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vond je? Buiten het wegrijden onder impuls van Alaphilippe en de spannende finish zat er weinig in. Ja, de val van degene die de indruk gaf de sterkste in koers te zijn.
Waarom?quote:Op zondag 4 april 2021 10:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Terpstra in vroege vlucht bij kasseiklassiekers heeft wel wat treurigs
ftfyquote:Op zondag 4 april 2021 10:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Terpstra in vroege vlucht bij kasseiklassiekers heeft wel wat treurigs
Vergeet de te lange sokken nietquote:Op zondag 4 april 2021 10:36 schreef Pino112 het volgende:
UCI kijkt liever naar wegwaaiende gelletjes denk ik.
Nee, het was Fedorov. Mannetje van Alpecin zal Vergaerde zijn geweest vermoed ik.quote:Op zondag 4 april 2021 10:45 schreef Momo het volgende:
Die Astana was Hugo Houle? Wie was die Alpecin rijder?
Die is er wel.quote:Op zondag 4 april 2021 10:39 schreef Evertjan het volgende:
Is er geen Belgische Bas Nijhuis die meekijkt als VAR??
Durven ze niet dus straks achteraf laf een boete gevenquote:Op zondag 4 april 2021 10:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
De Alpecin-renner mag uit koers gehaald worden.
Mani is nog aan het ruften in bedquote:Op zondag 4 april 2021 10:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
@:mani89 moet toch genieten van deze calvarietocht van Houle.
kan zo inburgeren hier in NLquote:
En andersom?quote:Op zondag 4 april 2021 11:05 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Meeste Deense voetballers spreken in een jaar tijd prima Nederlands
Ik verbaas me altijd wel hoe snel zo'n grote voorsprong al ontstaat.quote:Op zondag 4 april 2021 11:05 schreef franklop het volgende:
7 minuten, volgens de wet van Herbert redden ze het niet
Ja en dan als het 7 minuten of zo is ineens een heel lange achtervolging op gang zettenquote:Op zondag 4 april 2021 11:08 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik verbaas me altijd wel hoe snel zo'n grote voorsprong al ontstaat.
Lijkt mij lastiger, vanwege de Deense uitspraak.quote:
Die dikke pad van Studio voetbalquote:Op zondag 4 april 2021 11:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lijkt mij lastiger, vanwege de Deense uitspraak.
Als er al überhaupt Nederlandse voetballers naar Denemarken gaan.
Frikandel van der Vaart!quote:Op zondag 4 april 2021 11:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lijkt mij lastiger, vanwege de Deense uitspraak.
Als er al überhaupt Nederlandse voetballers naar Denemarken gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hallo Patquote:Op zondag 4 april 2021 11:21 schreef heywoodu het volgende:
"Fedorov heeft zich vréselijk misdragen."
Roodhooft
Er wordt gesproken van genocide.quote:Op zondag 4 april 2021 11:22 schreef heywoodu het volgende:
Ik schakel net in en dit is het eerste wat ik hoor, heeft Fedorov het halve peloton letterlijk onthoofd?
Ik zie dat CNN inmiddels live is.quote:
Steve die zelf mensen de hekken in reedquote:Op zondag 4 april 2021 11:22 schreef heywoodu het volgende:
Wat een sneuneusjes in die ploegwagen van Astana
Niet slecht voor een geblokte Noor inderdaad. Terwijl je toch steeds denkt dat die kasseienhellingen niets voor hem kunnen zijn.quote:Op zondag 4 april 2021 11:35 schreef wimderon het volgende:
Dit is toch wel een indrukwekkende reeks![]()
[ afbeelding ]
Dat is het in feite ook niet, dat zie je ook wel aan zijn uitslagen in de Omloop en de E3. Maar puur door de afstand komt hij hier (en eigenlijk in elke andere lange koers) toch meestal weer bovendrijven.quote:Op zondag 4 april 2021 11:36 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Niet slecht voor een geblokte Noor inderdaad. Terwijl je toch steeds denkt dat die kasseienhellingen niets voor hem kunnen zijn.
”Geblokt.”quote:Op zondag 4 april 2021 11:36 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Niet slecht voor een geblokte Noor inderdaad. Terwijl je toch steeds denkt dat die kasseienhellingen niets voor hem kunnen zijn.
Hij zei ook nog, dat hij nog wou beginnen om op kop te gaan rijden om het peloton dichter bij de kopgroep te laten komenquote:Op zondag 4 april 2021 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
"Ik sloeg hem"
"Ik bleef met mijn handen aan stuur"
Oke Otto
Zijn er ook Belgen zonder Down?quote:Op zondag 4 april 2021 11:43 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hij zei ook nog, dat hij nog wou beginnen om op kop te gaan rijden om het peloton dichter bij de kopgroep te laten komen
Hij wint elk jaar in RVV het peletonsprintje achter de favorieten, big whoop.quote:
Otto is een gevaar voor deze samenlevingquote:Op zondag 4 april 2021 11:43 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hij zei ook nog, dat hij nog wou beginnen om op kop te gaan rijden om het peloton dichter bij de kopgroep te laten komen
Bij die naam moet ik altijd hieraan denken: https://www.radiofreak.nl/giel-beelen-ontmaskert-otto/quote:Op zondag 4 april 2021 11:47 schreef Mani89 het volgende:
Je kind “Otto” noemen zou ook strafbaar moeten zijn trouwens.
En Tiesj?quote:Op zondag 4 april 2021 11:47 schreef Mani89 het volgende:
Je kind “Otto” noemen zou ook strafbaar moeten zijn trouwens.
Gorik Gardeyn is het hier niet mee eens.quote:Op zondag 4 april 2021 11:52 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Zo kunnen we half België wel in het cachot werpen.
Eens.quote:Op zondag 4 april 2021 11:54 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Tiesj zijn broer heet Jaat . De ouders van Tiesj en Jaat moeten gewoon gestenigd worden.
Jan Janssenquote:Op zondag 4 april 2021 11:55 schreef The_Undertone het volgende:
Nu goed, alsof Taeke Taekema zo normaal is.
Maar wel met mondkapjes!quote:Op zondag 4 april 2021 12:00 schreef Idisrom het volgende:
De Belgen laten nu voor de tweede keer al zien waarom Parijs-Roubaix volgende week niet door kan gaan.
https://twitter.com/sporza_koers/status/1378645431085830145
Ja zeg, mensen groeten waarmee je samenwoontquote:Op zondag 4 april 2021 12:00 schreef Idisrom het volgende:
De Belgen laten nu voor de tweede keer al zien waarom Parijs-Roubaix volgende week niet door kan gaan.
De Ronde staat boven alles!quote:Op zondag 4 april 2021 12:05 schreef Van_Poppel het volgende:
Nu al veel volk langs de kant van de weg. Hopelijk valt het in de heuvelzone straks mee.
die kan zo meedoen in een Harry Potter film. Echte Slytherin naamquote:Op zondag 4 april 2021 11:54 schreef Chiappucci het volgende:
Gorik Gardeyn is het hier niet mee eens.
Daar had Wiebe Buddingh zich niet voor geschaamd inderdaad.quote:Op zondag 4 april 2021 12:09 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
die kan zo meedoen in een Harry Potter film. Echte Slytherin naam
Rune Herregodts is mijn nieuwe favorietquote:Op zondag 4 april 2021 12:09 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
die kan zo meedoen in een Harry Potter film. Echte Slytherin naam
Die is nog mooier ja. dat lijkt me een typische Ravenclawquote:Op zondag 4 april 2021 12:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Rune Herregodts is mijn nieuwe favoriet
Yoann Offredoquote:Op zondag 4 april 2021 12:16 schreef wimderon het volgende:
Welke wielrenner verdenken jullie ervan geen probleem te hebben om op een zadelloze fiets te gaan zitten?
quote:Op zondag 4 april 2021 12:16 schreef wimderon het volgende:
Welke wielrenner verdenken jullie ervan geen probleem te hebben om op een zadelloze fiets te gaan zitten?
Van Avermaet en Van Asbroeck stoppen na dit seizoen?quote:Op zondag 4 april 2021 12:00 schreef Idisrom het volgende:
Jasha? Of is dat gewoon een foute Duitser.quote:Op zondag 4 april 2021 12:16 schreef wimderon het volgende:
Het is nog vroeg in de koers, probleem van Sep is alleen dat hij straks ook nog wel een keer iets tegenkomt. Is het geen lekke band dan wel een valpartij.quote:Op zondag 4 april 2021 12:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan denk je; Sep heeft z'n portie pech dan maar al gehad voor vandaag
FOUT!
Wees blij dat Frison niet mee is.quote:Op zondag 4 april 2021 12:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jelle Wallays die de Ronde wint, dat zou toch wel hilarisch zijn.
Hugo Houle @Mani89quote:Op zondag 4 april 2021 12:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jelle Wallays die de Ronde wint, dat zou toch wel hilarisch zijn.
Meer als in de vroege vluchter die om de winst kan gaan strijden.quote:Op zondag 4 april 2021 12:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Toch een heel stuk veelzijdiger?
Hij krijgt een Goldcard bij de lokale Jumbo.quote:Op zondag 4 april 2021 12:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
Affini wordt toch aardig verkracht door jumbo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |