abonnement Unibet Coolblue
pi_198832307
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:02 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Vijf uur na de uitspraken van Segers komt het voor Ron Fresen nog als een verrassing.
Voor Ron Fresen komt alles als een verrassing.

You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:10:33 #102
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_198832357
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
Is er al een VVDer gespot met zelfreflectie en die pleit voor meer transparantie en eerlijkheid?
Is er al een zittend VVD-kamerlid gespot die überhaupt iets gezegd heeft? Niet dat ik hiermee impliceer dat er zittende VVD-kamerleden zijn die zelfreflectie zouden hebben en/of zouden pleiten voor meer transparantie en eerlijkheid.
  Moderator zaterdag 3 april 2021 @ 12:10:55 #103
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_198832448
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Kamp heeft wel een beetje gelijk dat Omtzigt ook een keer zelf iets kan gaan doen op Belastingen, ipv van alles eisen om het andere jaar boos te worden dat het is uitgevoerd zoals hij wilde en toch niet bleek te werken.
Volgens mij heeft Omtzigt samen met Leijten meer dan zijn werk gedaan als controlerende macht om toe te zien of de uitvoerende macht de gemaakte plannen goed uitvoert. Als je dit soort mensen dan wegpromoveert naar de regering, hou je Haga, 40 man pro-KAMP/NAM, de trien van BBB en Baudet over in de kamer.

En ja, controlerende macht mag af en toe boos worden op de uitvoerende macht. Lijkt me?
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:20:41 #105
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198832505
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:10 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Is er al een zittend VVD-kamerlid gespot die überhaupt iets gezegd heeft? Niet dat ik hiermee impliceer dat er zittende VVD-kamerleden zijn die zelfreflectie zouden hebben en/of zouden pleiten voor meer transparantie en eerlijkheid.
Dat zijn allemaal Rutte-adviseurs. Die zitten bibberend in fractiekamer te wachten wat De Grote Leider doet.
pi_198832577
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal Rutte-adviseurs. Die zitten bibberend in fractiekamer te wachten wat De Grote Leider doet.
Adviseurs..? Daarvoor zijn ze niet op de stoeltjes gaan zitten.
Er moet gewerkt worden, lul! Aan de wijn, wat pandjes hosselen en uitmelken die hap!
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:31:07 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198832642
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:15 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Omtzigt samen met Leijten meer dan zijn werk gedaan als controlerende macht om toe te zien of de uitvoerende macht de gemaakte plannen goed uitvoert. Als je dit soort mensen dan wegpromoveert naar de regering, hou je Haga, 40 man pro-KAMP/NAM, de trien van BBB en Baudet over in de kamer.

En ja, controlerende macht mag af en toe boos worden op de uitvoerende macht. Lijkt me?
Maar Omtzigt vergeet zijn eigen rol in het toeslagenverhaal.

Het automatisch vooraf toekennen van toeslagen komt al uit 2005/2006, toen het in het bijzonder Omtzigt was in de TK die het een mooi idee vond, hoewel anderen waarschuwden dat het fraudegevoelig was.
Toen er gefraudeerd werd, was het Omtzigt die vanuit de TK een hardere aanpak hiervan eiste, hoewel anderen waarschuwden dat dit onterechte slachtoffers zou opleveren.
Toen bleek dat dat het geval was, was Omtzigt daar weer boos over.

Pieter is telkens boos dat de belastingdienst naar hem luistert.
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:39:48 #108
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_198832733
twitter


Ze zijn echt razend.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zaterdag 3 april 2021 @ 12:43:59 #109
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_198832783
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:39 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]

Ze zijn echt razend.
Een VVD'er die klaagt over machtspolitiek, ach.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:46:07 #110
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198832805
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar Omtzigt vergeet zijn eigen rol in het toeslagenverhaal.

Het automatisch vooraf toekennen van toeslagen komt al uit 2005/2006, toen het in het bijzonder Omtzigt was in de TK die het een mooi idee vond, hoewel anderen waarschuwden dat het fraudegevoelig was.
Toen er gefraudeerd werd, was het Omtzigt die vanuit de TK een hardere aanpak hiervan eiste, hoewel anderen waarschuwden dat dit onterechte slachtoffers zou opleveren.
Toen bleek dat dat het geval was, was Omtzigt daar weer boos over.

Pieter is telkens boos dat de belastingdienst naar hem luistert.
Ik begrijp waar je naartoe wil. We hoeven Pieter ook niet op een zetel te hijsen en zeggen dat hij nooit wat fout doet. Maar essentie is wel dat controlerende macht hun werk kan doen; lees: informatie op tijd en volledig krijgen zodat ze mee kunnen kijken en correcties aanbrengen.

Uitvoerende macht aan andere kant moet/kan op tijd aangeven dat iets niet uitvoerbaar is of dat er signalen komen dat er wat schort aan de uitvoering omdat men, of bepaalde groepen, onevenredig hard worden geraakt en of wetgevende/controlerende macht daar wat mee kan.

We hebben in korte overhoring te horen gekregen dat ze bij Belastingsdienst zogenaamd van niets wisten. Van de minister tot en met topvrouw tot en met hoge ambtenaar wisten ze allemaal van niets. Ze hadden allemaal niets gehoord. Ze hadden allemaal niets op papier staan. Ze hadden allemaal niets gehoord van de controleurs.

Het probleem is veel dieper dan de leugentjes van Rutte of de strenge regels die de Kamer wou hebben. Het gaat om communicatie en transparantie. De mensen die hoog in hiërarchie staan nemen de signalen van de hardwerkende controleurs niet serieus. En dan zou ik nog een alinea kunnen wijden aan de rechterlijke macht die het volk in steek heeft gelaten.
pi_198832839
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar Omtzigt vergeet zijn eigen rol in het toeslagenverhaal.

Het automatisch vooraf toekennen van toeslagen komt al uit 2005/2006, toen het in het bijzonder Omtzigt was in de TK die het een mooi idee vond, hoewel anderen waarschuwden dat het fraudegevoelig was.
Toen er gefraudeerd werd, was het Omtzigt die vanuit de TK een hardere aanpak hiervan eiste, hoewel anderen waarschuwden dat dit onterechte slachtoffers zou opleveren.
Toen bleek dat dat het geval was, was Omtzigt daar weer boos over.

Pieter is telkens boos dat de belastingdienst naar hem luistert.
Klopt allemaal wel, maar het gaat natuurlijk om jouw laatste zinnetje. Omtzigt was boos na jarenlang gesteggel met de uitvoerende macht (vanaf 2017). De uitvoerende macht heeft dat 3 jaar lang een complete puinhoop laten zijn.

Kortom, we zijn het eens: Laten we Omtzigt maar lekker uitzoeken waar dingen misgaan, lekker controleren.

Dat CDA en VVD met hun plannen de onderklasse in Nederland het leven compleet onmogelijk wil maken is niks nieuws natuurlijk.
  zaterdag 3 april 2021 @ 12:52:20 #112
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_198832874
Wim fileert in zijn kolum Erwin van de Looij, erg leuk.
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:07:36 #113
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198833062
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik begrijp waar je naartoe wil. We hoeven Pieter ook niet op een zetel te hijsen en zeggen dat hij nooit wat fout doet. Maar essentie is wel dat controlerende macht hun werk kan doen; lees: informatie op tijd en volledig krijgen zodat ze mee kunnen kijken en correcties aanbrengen.

Uitvoerende macht aan andere kant moet/kan op tijd aangeven dat iets niet uitvoerbaar is of dat er signalen komen dat er wat schort aan de uitvoering omdat men, of bepaalde groepen, onevenredig hard worden geraakt en of wetgevende/controlerende macht daar wat mee kan.

We hebben in korte overhoring te horen gekregen dat ze bij Belastingsdienst zogenaamd van niets wisten. Van de minister tot en met topvrouw tot en met hoge ambtenaar wisten ze allemaal van niets. Ze hadden allemaal niets gehoord. Ze hadden allemaal niets op papier staan. Ze hadden allemaal niets gehoord van de controleurs.

Het probleem is veel dieper dan de leugentjes van Rutte of de strenge regels die de Kamer wou hebben. Het gaat om communicatie en transparantie. De mensen die hoog in hiërarchie staan nemen de signalen van de hardwerkende controleurs niet serieus. En dan zou ik nog een alinea kunnen wijden aan de rechterlijke macht die het volk in steek heeft gelaten.
Ja absoluut, absoluut. En het blootleggen van de omvang van het probleem is geweldig werk. En om de bezem er door te halen, het systeem beter op te bouwen, is het dan geen gek idee om een criticaster op een relevante ministerspost te zetten. Omtzigt bijvoorbeeld. Ik denk dat ie er best tot zijn recht kan komen.

Timmermans kreeg eerst ook een vage opdracht in de EU met als taak om betere regelgeving en transparantie te bewerkstelligen. Dergelijke taakopdrachten zijn niet uniek en staat ook niet gelijk aan wegpromoveren, is maar wat ik wil zeggen.
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:08:02 #114
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_198833067
’In de show die het leven van Mathieu van der Poel is, heb ik in ieder geval het mooiste zitje’

Tevens komt Mathieu na een vakantie viesdik terug.
pi_198833110
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:08 schreef maxi-mus het volgende:
’In de show die het leven van Mathieu van der Poel is, heb ik in ieder geval het mooiste zitje’

Tevens komt Mathieu na een vakantie viesdik terug.
Waar komt dit vandaan?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator zaterdag 3 april 2021 @ 13:14:02 #116
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_198833133
In het AD en alle daaraan gekoppelde kranten staat wel weer een kunstwerkje van Daan Hakkenberg. Het alfabet van Mathieu van der Poel. Met onder meer de F van friet.

Ik denk dat we de bodem hebben bereikt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:14:22 #117
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198833140
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja absoluut, absoluut. En het blootleggen van de omvang van het probleem is geweldig werk. En om de bezem er door te halen, het systeem beter op te bouwen, is het dan geen gek idee om een criticaster op een relevante ministerspost te zetten. Omtzigt bijvoorbeeld. Ik denk dat ie er best tot zijn recht kan komen.

Timmermans kreeg eerst ook een vage opdracht in de EU met als taak om betere regelgeving en transparantie te bewerkstelligen. Dergelijke taakopdrachten zijn niet uniek en staat ook niet gelijk aan wegpromoveren, is maar wat ik wil zeggen.
Zie je Pieter Omtzigt als een goede bestuurder? Voorlopig heb ik dat beeld niet bij hem.
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:15:53 #118
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_198833154
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:11 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Waar komt dit vandaan?
De T heeft een interview met de vriendin van. Al kwam het uit het Nieuwsblad volgens mij dus ze kopiëren het interview.
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:16:30 #119
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_198833162
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
In het AD en alle daaraan gekoppelde kranten staat wel weer een kunstwerkje van Daan Hakkenberg. Het alfabet van Mathieu van der Poel. Met onder meer de F van friet.

Ik denk dat we de bodem hebben bereikt.
AD heeft altijd van die kinderachtige A-Z wat echt totaal niet boeiend is, infantiel en ontzettend vergezocht vaak. Moest hardop lachen toen ik het las.
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:18:49 #120
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_198833185
De W van Winnen, dat doet hij graag.
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:23:29 #121
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_198833239
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:18 schreef maxi-mus het volgende:
De W van Winnen, dat doet hij graag.
De D is van Doping, daar doet Hij niet aan.
De F van Familie, die roepen: "Kom aan!".

De S is van sprint, ook in zijn arsenaal.
De W is van Wout, da's zijn eeuw'ge rivaal.
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:23:39 #122
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198833244
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
In het AD en alle daaraan gekoppelde kranten staat wel weer een kunstwerkje van Daan Hakkenberg. Het alfabet van Mathieu van der Poel. Met onder meer de F van friet.

Ik denk dat we de bodem hebben bereikt.
Doet mijn familie het toch niet zo slecht op bruiloften :D
pi_198833286
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Een VVD'er die klaagt over machtspolitiek, ach.
Ze hebben nog net geen...bij de VVD.
Jack does it in real time...
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:33:38 #124
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_198833345
Yell yell yell, Mathieu gaat dit jaar De Hel winnen wel.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:41:05 #125
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_198833425
Is de column van Wiegel al uit?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')