Ik laat me niet chanteren.quote:Op zondag 4 april 2021 08:40 schreef Sammeyzes het volgende:
Nog niet eens alle bejaarde zijn 2x gevacceerd voor fuck sake. Ik ben in me 20s, natuurlijk ga ik dat niet doen tenzij we gechanteerd worden.
Dat is dus chantage.quote:Op maandag 5 april 2021 18:40 schreef Sammeyzes het volgende:
[..]
Wat als je zonder prik niet mag reizen, werken, shoppen, etc?
ja ja als het puntje bij paaltje komt blijven daar maar een handjevol van over. Zo principieel zijn mensen niet als hun baan op het spel staat.quote:Op maandag 5 april 2021 18:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat is dus chantage.
En niet mogen werken? Bij ons op het werk wil 95% van de mensen op de werkvloer die rommel niet, dus dan wens ik het bedrijf veel succes met pogingen om kantoorpersoneel onze producten in elkaar te laten schroeven.
Het idee van een vaccinatie is juist dat je lichaam zelf een immuunreactie aanmaakt.quote:Op zondag 4 april 2021 01:07 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
En daarbij...zo'n vaccin geeft je de 'zekerheid' dat je niet zo ernstig ziek wordt dat je op de IC komt. Maar ze zeggen dat je wel nog corona kunt krijgen.
Nou sorry maar de gezonde jonge mens komt toch al niet op de IC daarom dus waarom in godsnaam die troep in je lijf?
Krijg het dan liever gewoon en laat je lichaam zelf een immuunreactie maken.
quote:Op maandag 5 april 2021 20:15 schreef swshalfwaar het volgende:
Mensen die zich niet laten vaccinerenTop punt van achterlijkheid. Blijf vooral lekker nieuws lezen op Facebook. Retards
Enige voordeel is dat je werkgever er helemaal niet naar mag vragen, dus ze zullen dan ook geen antwoord krijgen als ze dat doen, of ik hem nou wel of niet gehaald heb.quote:Op maandag 5 april 2021 19:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
ja ja als het puntje bij paaltje komt blijven daar maar een handjevol van over. Zo principieel zijn mensen niet als hun baan op het spel staat.
Daarom is chantage zo effectief
Dat valt nog maar te bezien. Als zo'n product waar de dude die ik quote het over had bij de opdrachtgever in elkaar gezet moet worden, zouden we zomaar naar een situatie toe kunnen gaan waar die opdrachtgever het wél mag eisenquote:Op maandag 5 april 2021 20:35 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Enige voordeel is dat je werkgever er helemaal niet naar mag vragen, dus ze zullen dan ook geen antwoord krijgen als ze dat doen, of ik hem nou wel of niet gehaald heb.
Volgens mij bedoelde hij dat het grondpersoneel de vaccinatie niet wil en de kantoorklerken dan het werk van het grondpersoneel moeten gaan doen (die dan waarschijnlijk wel de prik willen of zo). Dus dan is het nog steeds dezelfde werkgever en het lijkt me niet dat die iets te eisen heeft.quote:Op maandag 5 april 2021 20:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat valt nog maar te bezien. Als zo'n product waar de dude die ik quote het over had bij de opdrachtgever in elkaar gezet moet worden, zouden we zomaar naar een situatie toe kunnen gaan waar die opdrachtgever het wél mag eisen
Grotendeels van mensen natural immunity hebben.quote:Op maandag 5 april 2021 19:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het idee van een vaccinatie is juist dat je lichaam zelf een immuunreactie aanmaakt.Waar denk je dat dat vaccin anders voor is?
Hier wil ongeveer iedereen het vaccin wel... Vreemd.quote:Op maandag 5 april 2021 18:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat is dus chantage.
En niet mogen werken? Bij ons op het werk wil 95% van de mensen op de werkvloer die rommel niet, dus dan wens ik het bedrijf veel succes met pogingen om kantoorpersoneel onze producten in elkaar te laten schroeven.
Laat me raden, jij werkt in een kringloopwinkel?quote:Op maandag 5 april 2021 18:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat is dus chantage.
quote:Op maandag 5 april 2021 20:35 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Enige voordeel is dat je werkgever er helemaal niet naar mag vragen, dus ze zullen dan ook geen antwoord krijgen als ze dat doen, of ik hem nou wel of niet gehaald heb.
Ja joh, want als je hem wel hebt gehad ga je ook lekker moeilijk lopen doen en weigeren dat te vertellen. Neen, mensen die de prik niet hebben, die gaan het niet willen vertellen. WEL een prik nemen is namelijk de standaard en daar kun je met een gerust hart dus volmondig JA op antwoorden als er om gevraagd wordt. Als je dan weigert dit te vertellen ben je gewoon een fucking butje die midden in een pandemie lekker met z'n ''principes'' gaat lopen ouwehoeren.quote:Op maandag 5 april 2021 20:35 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je snapt het niet.quote:Op maandag 5 april 2021 21:08 schreef Tingo het volgende:
[..]
Grotendeels van mensen natural immunity hebben.
Lijkt me sterk dat ze er om gaan vragen. Iedereen kan tenslotte ‘ja’ zeggen.quote:Op maandag 5 april 2021 23:11 schreef swshalfwaar het volgende:
[..]
[..]
Ja joh, want als je hem wel hebt gehad ga je ook lekker moeilijk lopen doen en weigeren dat te vertellen. Neen, mensen die de prik niet hebben, die gaan het niet willen vertellen. WEL een prik nemen is namelijk de standaard en daar kun je met een gerust hart dus volmondig JA op antwoorden als er om gevraagd wordt. Als je dan weigert dit te vertellen ben je gewoon een fucking butje die midden in een pandemie lekker met z'n ''principes'' gaat lopen ouwehoeren.
De overheid gaat een vaccin niet verplichten, dat doen de werkgevers wel voor zeAls je niet bent gevaccineerd krijg je gewoon de baan niet waar je op solliciteert. En nee, dat mag idd niet, maar er worden ook nog steeds mensen niet aangenomen om hun huidskleur en dat mag ook niet. Dus maak het jezelf lekker makkelijk en neem die prik en maak daar vervolgens geen geheim van.
True, bij sollicitaties is het wat lastiger, maar over het algemeen willen mensen op goede voet doorgaan met hun werkgever en is er een informele sfeer. Er kan dan gewoon om gevraagd worden en als je dan een pot moeilijk gaat lopen doen tegen je ''baas'' of collega's dan werkt dat zo kut.quote:Op maandag 5 april 2021 23:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze er om gaan vragen. Iedereen kan tenslotte ‘ja’ zeggen.
Juist. Wij bouwen in het bedrijf behoorlijk grote dingen in zodanig veel varianten dat het niet zomaar even door robots kan worden gedaan. En zeker niet door kantoorgastjes; die breken aan de enkels af als ze een stukje metaal van twintig klio moeten verplaatsen.quote:Op maandag 5 april 2021 21:06 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde hij dat het grondpersoneel de vaccinatie niet wil en de kantoorklerken dan het werk van het grondpersoneel moeten gaan doen (die dan waarschijnlijk wel de prik willen of zo). Dus dan is het nog steeds dezelfde werkgever en het lijkt me niet dat die iets te eisen heeft.
En als ze bij ons alle ZZP'ers zouden weigeren die geen vaccin willen, kunnen ze de tent ook wel sluiten trouwens.quote:Ik zit zelf overigens ook bij opdrachtgevers (niet ZZP) maar ik vraag me af of die wel zouden mogen vragen naar mijn medische status, het lijkt me een behoorlijke loophole als die dat wel zouden mogen, dus kan het me bijna niet voorstellen.
Dat lijkt me afhankelijk van werksoort. Als je met zwakke mensen, baby’s of bejaarden te maken hebt, is het niet meer dan logisch dat je baas daarom vraagt. Bij een standaard kantoorbaan lijkt het me minder relevant. Het zou me persoonlijk weinig doen als ik een paar collega’s heb die zich niet laten vaccineren.quote:Op maandag 5 april 2021 23:23 schreef swshalfwaar het volgende:
[..]
True, bij sollicitaties is het wat lastiger, maar over het algemeen willen mensen op goede voet doorgaan met hun werkgever en is er een informele sfeer. Er kan dan gewoon om gevraagd worden en als je dan een pot moeilijk gaat lopen doen tegen je ''baas'' of collega's dan werkt dat zo kut.
Dus geen vaccinatie nodig hebbenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |