Zoveel zorgmedewerkers zijn er toch ook weer niet geprikt?quote:Op donderdag 8 april 2021 08:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
1/200.000 die trombose kunnen krijgen, die overlijden daar niet allemaal aan.
Dat wordt het wel als we er niet voor zorgen het virus er onder te krijgen voordat het muteert in vormen die ongevoelig zijn voor het vaccin.quote:Op donderdag 8 april 2021 08:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wensdenken, ieder jaar opnieuw vaccineren voor alle mutaties over de hele wereld wordt hem niet.
Klopt. Er was ook een vrouw met een hersenbloeding, ook niet echt iets om bilj van te worden. En de anderen waren behoorlijk ziek, met opnames.quote:Op donderdag 8 april 2021 08:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
1/200.000 die trombose kunnen krijgen, die overlijden daar niet allemaal aan.
Zoals in Afrika?quote:Op donderdag 8 april 2021 08:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat wordt het wel als we er niet voor zorgen het virus er onder te krijgen voordat het muteert in vormen die ongevoelig zijn voor het vaccin.
En dan is het jammer dat sommigen het bij voorbaat opgeven...
In dat kader is het wel van belang de niet-Westerse landen te helpen met vaccinaties aankopen. Want als daar het virus nog een paar jaar tamelijk onbeperkt kan blijven rondgaan totdat daar ook een behoorlijke vaccinatiegraad is behaald, kunnen daar nog vele mutaties ontstaan.quote:Op donderdag 8 april 2021 08:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat wordt het wel als we er niet voor zorgen het virus er onder te krijgen voordat het muteert in vormen die ongevoelig zijn voor het vaccin.
En dan is het jammer dat sommigen het bij voorbaat opgeven...
Wereldwijd hé.quote:Op donderdag 8 april 2021 08:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zoveel zorgmedewerkers zijn er toch ook weer niet geprikt?
In Afrika zijn diverse vaccinatie programma's actief.quote:Op donderdag 8 april 2021 08:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zoals in Afrika?
Manmanman... Ze sterven daar aan de honger maar zullen een prik kopen van 10-20 dollar.
Makes no sense dit idee, tenzij erg dodelijk virus, wat het niet is..quote:Op donderdag 8 april 2021 08:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In dat kader is het wel van belang de niet-Westerse landen te helpen met vaccinaties aankopen. Want als daar het virus nog een paar jaar tamelijk onbeperkt kan blijven rondgaan totdat daar ook een behoorlijke vaccinatiegraad is behaald, kunnen daar nog vele mutaties ontstaan.
Makes no sense dat er daar een variant kan ontstaan waar onze huidige vaccinaties geen bescherming tegen bieden en het hele gedoe weer overnieuw begint?quote:Op donderdag 8 april 2021 08:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Makes no sense dit idee, tenzij erg dodelijk virus, wat het niet is..
En dan heb je voldoende capaciteit nodig ter plekke overal en moet ie daarna nog het virus compleet mitigeren in je land.
Tis stompzinnig, maar dat is mijn mening.
Maar je stapt wel in een auto? Een vliegtuig? En zo kan ik nog heel lang doorgaan. Het is inderdaad heel lullig als jij net die ene persoon bent maar daarom gaat het om relatief risico.quote:Op donderdag 8 april 2021 09:55 schreef Mondkapje het volgende:
Ik vind dat de deskundigen erg lichtzinnig doen over de dodelijke! bijwerkingen. Je zult het maar zijn, die ene op de honderdduizend. 35 jaar en je haalt die prik en je krijgt bloedklonters, en weg ben je.
Allemaal omdat je die prik ging halen. Die prik die je zou moeten beschermen. Het is niet de pil, die je helemaal niet hoeft te nemen, nee deze prik haalt iedereen en jij bent dan diegene met pech. Vreselijke verschijnselen en dan is je leven afgelopen.
Laten ze maar zien wie het getroffen heeft, ipv dat ze anoniem in de vergetelheid verdwijnen.
Supergezonde mensen in één keer weg, door zo'n stomme prik.
Zo gaat het niet, het is niet zo dat 1 op de 200.000 er aan overlijdt.quote:Op donderdag 8 april 2021 09:55 schreef Mondkapje het volgende:
Ik vind dat de deskundigen erg lichtzinnig doen over de dodelijke! bijwerkingen. Je zult het maar zijn, die ene op de honderdduizend. 35 jaar en je haalt die prik en je krijgt bloedklonters, en weg ben je.
Elke dag gaan er supergezonde mensen dood.quote:Allemaal omdat je die prik ging halen. Die prik die je zou moeten beschermen. Het is niet de pil, die je helemaal niet hoeft te nemen, nee deze prik haalt iedereen en jij bent dan diegene met pech. Vreselijke verschijnselen en dan is je leven afgelopen.
Laten ze maar zien wie het getroffen heeft, ipv dat ze anoniem in de vergetelheid verdwijnen.
Supergezonde mensen in één keer weg, door zo'n stomme prik.
Maak dan een haalbaar plan.quote:Op donderdag 8 april 2021 09:38 schreef Intint het volgende:
[..]
Makes no sense dat er daar een variant kan ontstaan waar onze huidige vaccinaties geen bescherming tegen bieden en het hele gedoe weer overnieuw begint?
Ok, als het een haalbaar plan is, en je mensen wilt forceren geprikt te worden.quote:Op donderdag 8 april 2021 08:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Afrika zijn diverse vaccinatie programma's actief.
Daar kan dit vaccin ook bij.
Goed en valide punt wat mij betreft. Voor mij is het nemen van het vaccin meer een 'moreel' dilemma.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zo gaat het niet, het is niet zo dat 1 op de 200.000 er aan overlijdt.
We weten van deze bijwerking, we kennen de symptomen, dus gewoon een kwestie van goed in de gaten houden en op tijd aan de bel trekken.
[..]
Elke dag gaan er supergezonde mensen dood.
Iedereen doet dagelijks dingen met een veel groter risico op blijvend letsel of de dood, zonder daar verder bij stil te staan.
Gek genoeg wordt van een vaccin wel geëist dat het 100% zonder risico's is.
Niets in het leven is 100% risico vrij.
Vanwaar de voorkeur voor J&J? Die kampen, zoals het er nu uitziet, ook met de trombose problemen net als AZ.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:36 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
hoewel ik wel een voorkeur voor j&j heb zou ik een vaccinatie niet weigeren.
(anders kan ik nooit meer vliegen naar familie in Suriname)
Bedankt voor je reactie.quote:Op donderdag 8 april 2021 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Goed en valide punt wat mij betreft. Voor mij is het nemen van het vaccin meer een 'moreel' dilemma.
Ben (nog net) onder de 40, sport zeer regelmatig en dus in goede vorm. Rook niet, drink nauwelijks, heb geen chronische aandoeningen en griep heb ik al jaren niet meer gehad, en sowieso zelden in mijn leven echt langdurig griep gehad.
Ik heb dus het gevoel dat mijn imuunsysteem over het algemeen redelijk op orde is. Daar komt ook bij dat ziekenhuisopnames van mensen onder de 40 die geen onderliggende aandoeningen hebben nihil zijn, wereldwijd. Net zo nihil zo'n beetje als de kans dat je zware tot dodelijke neveneffecten van het vaccin zult ondervinden.
Daar is dus mijn 'morele' dilemma. Ik ben niet tegen vaccineren, zeker niet. Maar als je kijkt naar bijv. de griepprik, daar heb ik ook in mijn hele bestaan nog nooit een oproep voor gekregen. Nu zie ik covid niet als griepje, dus voordat men roept dat ik dat beweer... neen. Maar het is wel een feit dat als je alle risicogroepen hebt gevaccineerd (en dat zijn best een boel mensen) er in mijn ogen niet heel veel noodzaak is om obsessief door te gaan met prikken. Jongere gezonde mensen zullen in 99,9% van de gevallen bij een covid besmetting niet zó ziek worden dat zij op de IC of ziekenhuis belanden. Ja, uitzonderingen zullen er zijn, dus ja er zullen een aantal wél opgenomen worden. Maar die aantallen zullen geenszins zo hevig zijn dat ze de zorg gaan overspoelen, dat geloof ik echt gewoon niet.
Met andere woorden, als je dus alle mensen die in de risicogroep zitten (van oud tot jong) gevaccineerd hebt, dan kan je diegenen die daarna aan de beurt zijn in principe een vrije keus geven. Neem je het niet, oke. Maar dan vind ik dat je ook bij het niet nemen van het vaccin gewoon dezelfde vrijheden moet ervaren als de mensen die wél gevaccineerd zijn. Dus niet bij elk event of cafebezoek een negatief testbewijs van max 48u oud moeten tonen. Neen. Gewoon naar binnen laten net als de rest van de kudde.
Nu weet ik dus niet hoe het zich zal ontwikkelen en in hoeverre welk scenario zal uitkomen. Aangezien ik waarschijnlijk pas ergens in juni een uitnodiging kan verwachten zal ik tegen die tijd de beslissing nemen.
Als het namelijk erop aankomt dat je als niet gevaccineerd persoon inderdaad voor elke scheet je gaat moeten testen en overal een vers testbewijs bij je moet hebben dan vind ik dat écht geen leven en ook gewoon belachelijk. Maar ja, ik snak net als ieder ander naar weer een 'gewone' samenleving waar ik ongestoord en vrijuit kan bewegen. Mocht dat dus enkel met een prikbewijsje zo zijn, ja dan zal ik puur om die reden misschien het prikje toch nemen. Niet omdat ik vind dat ik het zo hard nodig heb of omdat ik er achter sta, maar omdat ik me gedwongen voel dat dat de enige manier is om weer relaxed door het leven te kunnen gaan.
Je hebt je betoog goed doordacht, waarvoor sowieso complimenten.quote:Op donderdag 8 april 2021 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar het is wel een feit dat als je alle risicogroepen hebt gevaccineerd (en dat zijn best een boel mensen) er in mijn ogen niet heel veel noodzaak is om obsessief door te gaan met prikken. Jongere gezonde mensen zullen in 99,9% van de gevallen bij een covid besmetting niet zó ziek worden dat zij op de IC of ziekenhuis belanden. Ja, uitzonderingen zullen er zijn, dus ja er zullen een aantal wél opgenomen worden. Maar die aantallen zullen geenszins zo hevig zijn dat ze de zorg gaan overspoelen, dat geloof ik echt gewoon niet.
Laten we eerlijk zijn, hoe groot is de kans dat de overheid zoiets serieus op poten krijgt voordat we Corona hebben weg gevaccineerd?quote:Op donderdag 8 april 2021 11:23 schreef Wantie het volgende:
De stappen naar een test samenleving bevallen mij niet overigens. Ik zie liever inderdaad dat er voldoende kwetsbaren zijn gevaccineerd dat de zorg niet langer meer overbelast kan raken en we gewoon weer normaal verder kunnen.
Probleem is wel dat we tegenwoordig in een samenleving leven waarin elk risico onaanvaardbaar wordt geacht.
Dat geldt aan de ene kant voor het risico van het vaccin, dat sterk wordt uitvergroot, en anderzijds voor het risico van corona, dat wellicht in de post pandemie tijd zal blijven worden uitvergroot.
Het is betreurenswaardig dat mensen indirect gedwongen worden gevaccineerd, omdat de overheid het leven anders voor je inperkt.
eenmalig (vooralsnog)quote:Op donderdag 8 april 2021 11:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vanwaar de voorkeur voor J&J? Die kampen, zoals het er nu uitziet, ook met de trombose problemen net als AZ.
Grotendeels eens met jouw (eerdere) post. Enige waar ik dan weer mijn twijfels bij trek (en dit is puur eigen beleving/gedachtengang he, ik ben geen wetenschapperquote:Op donderdag 8 april 2021 11:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, hoe groot is de kans dat de overheid zoiets serieus op poten krijgt voordat we Corona hebben weg gevaccineerd?
Voor de rest mee eens, gedwongen vaccineren is wat mij betreft niet de weg die we moeten willen lopen. Ik kan mij wel voorstellen dat we voor een korte periode gebruik moeten maken van een vaccinatiebewijs/negatieve test om de maatschappij zover mogelijk te openen. Als je een volle Ziggo Dome wilt, dan wil je daar op dit moment proberen alle besmettingen buiten de deur te houden. Alternatief is een bijna lege of geheel lege Ziggo Dome. In zulke gevallen is er iets voor te zeggen dat je een bewijs van Corona-vrij zijn moet tonen.
Je zou het kunnen vergelijken met fouilleren/metaaldetectoren die je tegenkomt op sommige plekken. We willen allemaal niet dat er iemand met een shotgun in het vliegtuig stapt en de piloot dwingt om een toren in te vliegen. Daarvoor moet er gefouilleerd worden danwel met een scan plaatsvinden waarmee je behoorlijk wat bloot geeft. Dat is niet leuk, maar wel geaccepteerd. Het zorgt ervoor dat we allemaal zo veilig mogelijk gebruik kunnen maken van vliegtuigen.
Maar dat zou nooit langer mogen duren dan nodig, als we straks iedereen die wil gevaccineerd hebben dan zou de groepsimmuniteit voldoende zekerheid moeten zijn en moeten zulke dingen weer snel weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |