Waarom stemt u niet op Mark Rutte?quote:Op vrijdag 2 april 2021 07:37 schreef Drekkoning het volgende:
En als de andere partijen dan slim zijn gaan ze samen een campagne voeren waarin ze Nederland vragen te stemmen wat ze willen, maar vooral niet op de VVD.
D66 zal wel met CDA in een kabinet stappen maar ik twijfel of ze nu nog zitten te wachten op CU of Ja21. Het formeren zal heel lastig gaan worden. Ik zie Rutte eerder toegeven aan wat progressievere partijen dan Kaag aan de wat conservatievere. Maar als Rutte dat niet doet zal het heel lastig worden en komen er wellicht toch nieuwe verkiezingen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 07:37 schreef Drekkoning het volgende:
Verder onder Rutte, maar hij gaat een groot deel van het partijprogramma offeren.
Heb je nog geluk dat de enige formatie mogelijkheid nu redelijk conservatief is. Ben benieuwd wat D66 daar van vindt.
Herverkiezingen zijn dus ook een redelijk optie.
En als de andere partijen dan slim zijn gaan ze samen een campagne voeren waarin ze Nederland vragen te stemmen wat ze willen, maar vooral niet op de VVD.
Ik nam even aan dat partijen die de motie van wantrouwen stemden sowieso niet aan de kabinetsformatie met de VVD deelnemen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 07:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
D66 zal wel met CDA in een kabinet stappen maar ik twijfel of ze nu nog zitten te wachten op CU of Ja21. Het formeren zal heel lastig gaan worden. Ik zie Rutte eerder toegeven aan wat progressievere partijen dan Kaag aan de wat conservatievere. Maar als Rutte dat niet doet zal het heel lastig worden en komen er wellicht toch nieuwe verkiezingen.
Persoonlijk denk ik idd dat Rutte een stapje terug doet en het voorlopig aan Kaag overlaat.quote:Op vrijdag 2 april 2021 07:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik nam even aan dat partijen die de motie van wantrouwen stemden sowieso niet aan de kabinetsformatie met de VVD deelnemen.
Dus als D66 niet met CU in zee wil of als VVD te weinig consessies doet, dan worden het herverkiezingen.
Een opstappende Rutte zou ook een consessie zijn die veel oplost trouwens
Jawel joh. Want in de politiek geldt ook: ze hieven het glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.quote:Op vrijdag 2 april 2021 08:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
Na het steunen van een motie van wantrouwen stap je sowieso niet nog eens een coalitie in met hem aan het roer lijkt me. Daarmee zou alleen de combinatie VVD/D66/CDA/CU overblijven. Echter hebben die gestemd voor een motie van afkeuring, wat zeker niet iets lichts is en ik zie hen dan ook niet zomaar formeren naar een premier Rutte, nog los van de vraag of ze wel met elkaar door zouden willen.
Het is the last resort als er geen kabinet kan komen. Door het debat van gister is die mogelijkheid ietsje plausibeler geworden. Maar goed, dus alleen als alle andere opties falen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 08:05 schreef Stepperoller het volgende:
Waarom worden er nu trouwens telkens herverkiezingen geopperd? Is eerder toch ook niet aan de orde geweest als het formeren niet van een leien dakje ging?
Of Rutte stapt of Rutte blijft en de VVD moet zich heel nederig gaan opstellen en veel concessies doen in de formatie. Als het dat tweede wordt zullen andere partijen echt wel weer willen praten, want dat is een mooie kans.quote:Op vrijdag 2 april 2021 08:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is the last resort als er geen kabinet kan komen. Door het debat van gister is die mogelijkheid ietsje plausibeler geworden. Maar goed, dus alleen als alle andere opties falen.
Weinig kans, Rutte is de VVD en de VVD is Rutte, welke sterke bekende persoon blijft er over als Rutte terug stapt? Helemaal niemand om MP te worden en de grootste partij laat als de grootste partij zijnde het MP schap echt niet over aan Kaag.quote:Op vrijdag 2 april 2021 08:36 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Of Rutte stapt of Rutte blijft en de VVD moet zich heel nederig gaan opstellen en veel concessies doen in de formatie. Als het dat tweede wordt zullen andere partijen echt wel weer willen praten, want dat is een mooie kans.
Maar aangezien zijn eigen partij waarschijnlijk niets voelt voor dat tweede zie ik het wel gebeurend dat hij onder interne druk alsnog opstapt na Pasen.
Ja dat is dus de optie die ik als tweede noemde. Als Rutte blijft dan wordt het mijn tweede optie met veel concessies doen. De partijen die nu geen vertrouwen in hem hebben willen echt nog weleens kijken hoeveel daar voor hen te halen valt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 08:41 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Weinig kans, Rutte is de VVD en de VVD is Rutte, welke sterke bekende persoon blijft er over als Rutte terug stapt? Helemaal niemand om MP te worden en de grootste partij laat alsde grootste partij het MP schaap echt niet over aan Kaag.
Rutte word gewoon MP en het CDA en D66 gaan gewoon mee regeren met de VVD
2 opties:
- kabinet valt voor de eindstreep en rutte houd het voor gezien
- kabinet haalt de eindstreep en rutte houd het voor gezien
Hoe kom je er bij dat er herverkiezingen zouden komen?quote:Op vrijdag 2 april 2021 07:37 schreef Drekkoning het volgende:
Verder onder Rutte, maar hij gaat een groot deel van het partijprogramma offeren.
Heb je nog geluk dat de enige formatie mogelijkheid nu redelijk conservatief is. Ben benieuwd wat D66 daar van vindt.
Een minderheidskabinet met Rutte als PM lijkt me ook niet realistisch, gezien de stemming van vannacht. Dat is een week later weggestemd.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:32 schreef Nielsch het volgende:
Een kabinet zonder VVD zie ik ook niet gebeuren. Dan nog eerder een minderheidskabinet met VVD of nieuwe verkiezingen als ze er echt totaal niet uitkomen.
Rutte zit zelf in de linker/progressieve tak van de vvd, dus denk dat hij dat niet zo erg vind...quote:Op vrijdag 2 april 2021 07:37 schreef Drekkoning het volgende:
Precies. Al die partijen die nu piepen weten dat ze zelf óók over poppetjes hebben gesproken, alleen stond dat niet op de memo's die Olongren aan de buitenkant vast had. Bovendien weten ze zelf ook dat ze in eerste aanleg dat niet toe zouden hebben gegeven. Zo gaat het namelijk altijd en overal.quote:Op vrijdag 2 april 2021 08:26 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Jawel joh. Want in de politiek geldt ook: ze hieven het glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.
Maar hij heeft al de hele nacht in zijn bed gelachen dat zijn trucje weer heeft gewerkt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:38 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Rutte zit zelf in de linker/progressieve tak van de vvd, dus denk dat hij dat niet zo erg vind...
Dan lacht hij nog harder stiekem 😂
precies! En er is een crisis in het land die nu even wat belangrijker is dan zwartepieten. Dus graag nu snel verder. Als het een beetje in rustiger vaarwater is, zal Rutte opstappen of het kabinet vallen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies. Al die partijen die nu piepen weten dat ze zelf óók over poppetjes hebben gesproken, alleen stond dat niet op de memo's die Olongren aan de buitenkant vast had. Bovendien weten ze zelf ook dat ze in eerste aanleg dat niet toe zouden hebben gegeven. Zo gaat het namelijk altijd en overal.
Het verschil is nu dat het van Rutte wel op straat ligt en van de anderen niet. En dat het bij Rutte de zoveelste keer is. Maar, dan is voor de andere partijen geen reden om het straks, over een paar weken als de storm is gaan liggen, heel hard te spelen. Ze kunnen niet in een kamertje zeggen: ik wel niet meer met jou, want jij bent niet te vertrouwen. Want dat is mega hypocriet.
Ik verwacht wel dat Rutte nu wel echt zijn laatste leven verspeeld heeft. Een volgende aantoonbare leugen overleeft hij niet meer. Deze had hij al niet overleeft als het niet zo kort na de verkiezingen was geweest. Ik denk dat ook dat hij die 4 jaar hoe dan ook niet uit gaat zitten. Want hij gaat niet veranderen en binnen nu en 4 jaar komt er vanzelf weer een schandaal.
zelfs nu nog links erbij betrekken, dat is wel heel knap.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:38 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Rutte zit zelf in de linker/progressieve tak van de vvd, dus denk dat hij dat niet zo erg vind...
Dan lacht hij nog harder stiekem 😂
Ik geef het als uiterste optie als de formaties niet lukken omdat Rutte blijft zitten.quote:Op vrijdag 2 april 2021 08:43 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat er herverkiezingen zouden komen?
Dat is geen alternatief.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik geef het als uiterste optie als de formaties niet lukken omdat Rutte blijft zitten.
Alternatief is dan Kaag 1, een minderheidscoalitie zonder de VVD.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |