Dat is voor mij een grote winkel, die er aan de buitenkant uit ziet als zo'n versleten sigarenwinkeltje, maar zodra je binnenkomt, is het toch vrij groot, misschien met meerdere verdiepingen. Waar je naast de kassa een bar hebt, waar je ijs en cola kunt kopen en lekker rustig kunt zitten. Waar de mensen achter de kassa verstand hebben van wat je koopt en met ze kunt praten over muziek en aanverwante zaken. Met eindeloze bakken cd's/lp's en muziek-dvd's om doorheen te kijken en een grote vitrine met memorabele zaken waar je jaren voor moet sparen om ze aan te schaffen. Ng een flinke hoeveelheid bandshirts en andere merchandise zou ook wel leuk zijn.
Mensen die beginnen over kazaa en andere zooi, zijn hier héél erg offtopic.
inclusief de mogelijkheid om mbv een pc'tje te zoeken of ze dingen ook in huis hebben...
quote:Oww doe er dan maar eentje zonder kassa
Mensen die beginnen over kazaa en andere zooi, zijn hier héél erg offtopic
Speciale ruimte's met een stevige stereotoren ipv die vieze koptelefoons lijkt me ook wel leuk om cd's te luisteren
quote:Humor
Op zondag 26 januari 2003 17:36 schreef HAL9000S het volgende:
eentje met janmaat achter de toonbank
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 26-01-2003 17:38]
En dan ergens in de winkel een PC dat je net zoals bij de bieb héél makkelijk kunt zoeken wat waar staat... (en evt dat die via verschillende PC's allemaal clips kunt beluisteren van cd's, dat luisteren vind ik altijd zo'n gedoe...)
quote:En een verbinding met jouw eigen huis om te zien of jij die cd of DVD toch al niet hebt!
Op zondag 26 januari 2003 17:35 schreef Jordy-B het volgende:inclusief de mogelijkheid om mbv een pc'tje te zoeken of ze dingen ook in huis hebben...
Een is een mega-cd winkel (waar ze zelfs André Rieu in de bakken hadden ) en de ander een prachtig memorabilia zaakje met ook een redelijke collectie CD's en LP's, maar ook gesigneerde artikelen van The Beatles, Rolling Stones, Elvis, noem maar op.......
Een combi van deze 2 zou echt de ideale CD-winkel zijn
quote:is een optie
Op zondag 26 januari 2003 17:37 schreef Zander het volgende:[..]
Humor
quote:Ik vind er geen zak aan.
Op zondag 26 januari 2003 17:38 schreef HAL9000S het volgende:[..]
is een optie
quote:neuh... dat hoor je gewoon uit je hoofd te weten, hoor.
Op zondag 26 januari 2003 17:38 schreef calvobbes het volgende:[..]
En een verbinding met jouw eigen huis om te zien of jij die cd of DVD toch al niet hebt!
quote:precies mijn gedachte
Op zondag 26 januari 2003 17:35 schreef mabit het volgende:[..]
Oww doe er dan maar eentje zonder kassa
quote:hij was ook niet voor jou bedoelt.
Op zondag 26 januari 2003 17:39 schreef Seborik het volgende:[..]
Ik vind er geen klap aan.
quote:Ik niet. Met ruim 300 cd's in m'n schappen hier twijfel ik nogal eens als ik de diverse uitverkoopbakken doorsnuffel...
Op zondag 26 januari 2003 17:39 schreef Jordy-B het volgende:neuh... dat hoor je gewoon uit je hoofd te weten, hoor.
- een winkel die sfeervol en overzichtelijk is
- waar het personeel weet waarover ze het hebben
- waar ze vaste klanten ook serieus nemen en hun smaak kennen (Hemmes! )
- een ruim aanbod aan diverse stijlen (hoewel een speciaalzaak ook niet gek is)
- voldoende luisterplaatsen (voor CD's en vinyl)
- goede prijzen
- verkoop van accessoires (schoonmaakspulletjes, naalden, enz.)
- waar ze niet te beroerd zijn om ook hele speciale dingen te bestellen
quote:Met ruim 900 cd's weet ik feilloos of ik een cd wel of niet heb...
Op zondag 26 januari 2003 17:41 schreef calvobbes het volgende:
Ik niet. Met ruim 300 cd's in m'n schappen hier twijfel ik nogal eens als ik de diverse uitverkoopbakken doorsnuffel...
quote:Leuk voor je
Op zondag 26 januari 2003 17:43 schreef MuadDib het volgende:Met ruim 900 cd's weet ik feilloos of ik een cd wel of niet heb...
quote:Hebben we het in Groningen mooi geregeld. Er zit naast de zaak waar ik altijd m'n platen haal een coffeeshop (ben er nog nooit binnen geweest en dat hoeft voor mij ook niet).
Op zondag 26 januari 2003 17:44 schreef Govinda het volgende:
Er moet ook een ruimte in zijn waarin je naar de nieuwste muziek kunt luisteren terwijl je aan de balie een grammetje softdrugs haalt....
quote:Even ter ieders informatie:
Op zondag 26 januari 2003 17:36 schreef HAL9000S het volgende:
eentje met janmaat achter de toonbank
Hij is al dood...
quote:klopt, en de panorama had het laatste intervieuw
Op zondag 26 januari 2003 17:49 schreef Reintje het volgende:[..]
Even ter ieders informatie:
Hij is al dood...
quote:Dus eigenlijk is je icoon een beetje wannabe...
Op zondag 26 januari 2003 17:48 schreef MSXUser het volgende:[..]
Hebben we het in Groningen mooi geregeld. Er zit naast de zaak waar ik altijd m'n platen haal een coffeeshop (ben er nog nooit binnen geweest en dat hoeft voor mij ook niet).
[Dit bericht is gewijzigd door TimMer1981 op 26-01-2003 17:50]
quote:Och, hij is wel grappig... ik gebruik zelf niets, maar ken genoeg mensen die wel eens wat nemen. Zelf blijf ik er van af. Ook tijdens uitgaan geen zooi.
Op zondag 26 januari 2003 17:50 schreef TimMer1981 het volgende:
Dus eigenlijk is je icoon een beetje wannabe...
quote:Superdruk hoeft natuurlijk niet, maar met een bar, kun je rustig wachten tot er plek vrij is.
Op zondag 26 januari 2003 17:42 schreef MuadDib het volgende:
En het moet altijd rustig zijn zodat je altijd op elk moment in de bak die je nodig hebt kan snuffelen.
Stelletje gore afpersers.
quote:Bij sommige platenzaken is het echt dringen geblazen. Beste is om gewoon op een andere dag te gaan. Slechtste dag om platen te kopen is op de eerste zaterdag nadat de salarissen weer zijn uitbetaald.
Op zondag 26 januari 2003 17:52 schreef Wodan het volgende:
Superdruk hoeft natuurlijk niet, maar met een bar, kun je rustig wachten tot er plek vrij is.
alleen zou ik die 'ideale' winkel dan met wat extra spul uitrusten dat niet tot het metal genre behoort.
quote:Ik ga altijd naar de waaghals, een popspeciaalzaak zonder dvd's games en al die teringrotzooi. Ook in nmgn btw
Op zondag 26 januari 2003 17:56 schreef Summoner het volgende:
Zo'n beetje als de State of Art Metal Store in Nijmegen.Als ik daar heen ga blijf ik de hele middag, ga ik aan de toonbank hangen en met de verkopers lullen en vanalles uitproberen. Je kunt er ook wat drinken enzo...
alleen zou ik die 'ideale' winkel dan met wat extra spul uitrusten dat niet tot het metal genre behoort.
quote:
Op zondag 26 januari 2003 17:56 schreef Summoner het volgende:
Zo'n beetje als de State of Art Metal Store in Nijmegen.Als ik daar heen ga blijf ik de hele middag, ga ik aan de toonbank hangen en met de verkopers lullen en vanalles uitproberen. Je kunt er ook wat drinken enzo...
quote:En je ze weer gesealed moet inleveren?
Op zondag 26 januari 2003 17:52 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
een winkel waar je cd's gratis 1 dag kan uitproberen
quote:
Op zondag 26 januari 2003 18:05 schreef Reintje het volgende:[..]
En je ze weer gesealed moet inleveren?
hoe wou je een cd uitproberen als ie gesealed is
quote:Maar dan heb je het denk ik meer over zaken zoals de Free Record Shop, of bedoel je echt de vinylboeren?
Op zondag 26 januari 2003 17:55 schreef MSXUser het volgende:[..]
Bij sommige platenzaken is het echt dringen geblazen. Beste is om gewoon op een andere dag te gaan. Slechtste dag om platen te kopen is op de eerste zaterdag nadat de salarissen weer zijn uitbetaald.
quote:Bij mijn vinylboer is het op die dagen echt stervensdruk. Ruim een half uur wachten voor er een draaitafel vrijkomt is dan niet echt een uitzondering. Als ik volgend weekend tijd heb, denk ik dat ik eens in Breda ga 'winkelen'.
Op zondag 26 januari 2003 18:13 schreef Reintje het volgende:[..]
Maar dan heb je het denk ik meer over zaken zoals de Free Record Shop, of bedoel je echt de vinylboeren?
We hebben hier in breda 2 vinylboeren, eentje (magik / BlackHoleRecords) en daar is het meestal gewoon gezellig druk (=3 mensen bij 4 luistertafels), maar nooit zo dat je denkt van Tieft OP nou!
De andere is een 12" / CD speciaalzaak (Tunesville), en het verbaast me dat ie nog open is. Je ziet er bijna nooit mensen...
quote:juist, en dat je dan iets van 30 eurocent per mp3 betaald waarvan de helft direct naar de artiest gaat
Op zondag 26 januari 2003 18:22 schreef Steve-O het volgende:
Een paar Pc's met branders die aan een hele grote fileserver hangen waar bijna alle mp3's zijn te vinden
-kleine en gezellige winkel
-goed assortiment ( van elke artiest elke titel minstens een keer aanwezig)
-goede voorraad
-voordelige inkoopprijzen, waardoor goedkopere verkoopprijzen
-snelle levering zonder randvoorwaarden
-mogelijkheid om ook via internet te bestellen bij de winkel
-flex personeel
-lekkere sfeer
-goede mogelijkheid om cd's te beluisteren
-mogelijkheid om even iets te drinken of te lezen in een soort van zithoek
-geen drukke rij bij de kassa
-naast verkoop van cd's/dvd's en videobanden ook platen en import
-aanbod van beperkte genres om het free record shop publiek eruit te houden (dus geen dance, trance, house en liefst zo min mogelijk top40)
-regelmatig optreden van live bands en bijv. signeersessies
Tja.. I'm out.
quote:Dan is die bus al bijna vol.
Op zondag 26 januari 2003 22:23 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Lijkt me wel puik! Met natuurlijk alles van John Zorn.
quote:bingo!
Op zondag 26 januari 2003 17:42 schreef MSXUser het volgende:
In ieder geval het volgende (in willekeurige volgorde):- een winkel die sfeervol en overzichtelijk is
- waar het personeel weet waarover ze het hebben
- waar ze vaste klanten ook serieus nemen en hun smaak kennen (Hemmes!)
- een ruim aanbod aan diverse stijlen (hoewel een speciaalzaak ook niet gek is)
- voldoende luisterplaatsen (voor CD's en vinyl)
- goede prijzen
- verkoop van accessoires (schoonmaakspulletjes, naalden, enz.)
- waar ze niet te beroerd zijn om ook hele speciale dingen te bestellen
Plato in Rotterdam is ook wel oke.
Als ik mijn gang kan gaan koop ik veel als iemand tegen sluitingstijd vervelend doet heeft hij vast mijn centen niet nodig.
quote:Ik probeer altijd door de weeks te gaan en dan het liefst op een ochtend, lekker rustig en kun je lang zoeken enzo.
Op zondag 26 januari 2003 17:55 schreef MSXUser het volgende:[..]
Bij sommige platenzaken is het echt dringen geblazen. Beste is om gewoon op een andere dag te gaan. Slechtste dag om platen te kopen is op de eerste zaterdag nadat de salarissen weer zijn uitbetaald.
Favoriete platenzaken in Groningen: Platenworm, Elpee en Foefers.
quote:Kroese is in een aantal gevallen voordeliger heb ik gemerkt, waarschijnlijk omdat ze ook een aanbod hebben van minder obscure muziek, dan kunnen de prijzen over het algemeen iets omlaag. Alhoewel men bij de FRS daar anders over denkt.
Op zondag 26 januari 2003 17:57 schreef HAL9000S het volgende:[..]
Ik ga altijd naar de waaghals, een popspeciaalzaak zonder dvd's games en al die teringrotzooi. Ook in nmgn btw
Verder zou ik een muziekzaak willen die toiletten heeft En natuurlijk een aanbod van pop40 tot klassiek tot wereldmuziek tot metal tot...
En rust en ruimte is natuurlijk belangrijk, in Madrid zit een zaak van drie verdiepingen, met een kelder voor klassiek, en een bovenverdieping voor dance enzo. Dat beviel me wel, ze hadden er ook erg veel. Miste alleen een toilet eigenlijk, en het was wat druk, maar ook zaterdag
pfft dat schiet bij de meeste winkels niet op, waar moet je Kyuss dan zoeken? (of andere stoner bands als Celestial Season enz)
quote:Heb het al wel gezien, een apart vakje met stoner.
Op dinsdag 28 januari 2003 14:26 schreef Betse het volgende:
een winkel met een apart hokje voor Stoner...pfft dat schiet bij de meeste winkels niet op, waar moet je Kyuss dan zoeken? (of andere stoner bands als Celestial Season enz)
quote:waar? Waaghals zeker ?
Op dinsdag 28 januari 2003 14:32 schreef Seborik het volgende:[..]
Heb het al wel gezien, een apart vakje met stoner.
quote:Nee, Sounds in Rotterdam.
Op dinsdag 28 januari 2003 14:37 schreef Betse het volgende:[..]
waar? Waaghals zeker ?
das ook de enige zaak waarvan ik weet dat ze zo'n bakki hebben
quote:Kroese heeft idd vaak erg goedkope aanbiedingen, maar zoals je al zegt hebben ze 90% van de cd's die ik wil gewoon niet in het assortiment. Daarbij komt ook nog eens dat het daar altijd zo gruwelijk druk is dat ik al moe word als ik er naar binnen kijk.
Op maandag 27 januari 2003 22:09 schreef Kleibintje het volgende:[..]
Kroese is in een aantal gevallen voordeliger heb ik gemerkt, waarschijnlijk omdat ze ook een aanbod hebben van minder obscure muziek, dan kunnen de prijzen over het algemeen iets omlaag. Alhoewel men bij de FRS daar anders over denkt.
quote:Mijn ideale muziekwinkel.
Op dinsdag 28 januari 2003 14:37 schreef Seborik het volgende:[..]
Sounds in Rotterdam.
quote:Ben er ook wel tevreden over, die ene gast is vooral erg aardig, waar we het al eens eerder over gehad hebben en die vrouw is ook wel tof, lekker grof.
Op vrijdag 31 januari 2003 20:43 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Mijn ideale muziekwinkel.
Waterput in Bergen op Zoom vind ik ook erg gaaf, maar die is eigenlijk een beetje te statisch nog, maar ze hebben er wel erg veel en de mensen achter de balie hebben er ook wel verstaan van. Vandaag dus de Concerto en dat is in ieder geval behoorlijk 'stoffig' met veel sfeer en ook een afdeling klassiek en jazz.
quote:Voor zulke winkels kun je nooit genoeg geld hebben, je blijft dingen zien die je eigenlijk wel zou willen meenemen...
Op vrijdag 31 januari 2003 20:39 schreef Vork het volgende:
Ja Concerto is een fijne winkel, veel muziek, veel bakken, veel koopjes, veel leuke cd's en altijd te weinig geld op zak
quote:Een winkel die de naam LP winkel draagt en waar alleen maar vinyl staat...
Op zondag 26 januari 2003 17:34 schreef Wodan het volgende:
Hier hadden Tijn en ik het van de week over, hoe nu je ideale CD-winkel eruit zou zien.Dat is voor mij een grote winkel, die er aan de buitenkant uit ziet als zo'n versleten sigarenwinkeltje, maar zodra je binnenkomt, is het toch vrij groot, misschien met meerdere verdiepingen. Waar je naast de kassa een bar hebt, waar je ijs en cola kunt kopen en lekker rustig kunt zitten. Waar de mensen achter de kassa verstand hebben van wat je koopt en met ze kunt praten over muziek en aanverwante zaken. Met eindeloze bakken cd's/lp's en muziek-dvd's om doorheen te kijken en een grote vitrine met memorabele zaken waar je jaren voor moet sparen om ze aan te schaffen. Ng een flinke hoeveelheid bandshirts en andere merchandise zou ook wel leuk zijn.
Mensen die beginnen over kazaa en andere zooi, zijn hier héél erg offtopic.
Weg met die CD troep!
vroegah
quote:Ga je vaak naar zo'n beurs en waar besteed je dan het meeste geld aan? Van die 'limited dingen' of gewoon oudere lp's ofzo?
Op vrijdag 31 januari 2003 21:04 schreef Zander het volgende:
Ach, die schijfjes blijven wel liggen tot ik weer eens geld over heb.Het allerslechtste voor je portemonnee zijn die platenbeurzen.
Tegenwoordig heb ik de rem er ook wat meer opzitten, want ik heb eigenlijk al teveel platen die ik te weinig draai, maar meestal kom ik toch met een aardig stapeltje weg. Helaas is veel tweedehands-spul de laatste paar jaren ook flink in prijs gestegen. Gelukkig is daar altijd nog de kringloopwinkel waar je voor bodemprijzen soms nog iets aardigs vind.
Maar eh, mijn ideale muziekwinkel heeft dus ook een flinke selectie tweedehands-spul (zowel lp als cd).
En op metalgebied hadden ze best veel.
Helaas is die zaak weggegaan door de vele overvallen (zat in de buurt van de Pauluskerk) Eeuwig zonde, de zaak waar ik een hoop van mijn lp's heb gekocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |