abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 30 maart 2021 @ 21:44:16 #1
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198773416
Semi 1 Qualifiers:

Litouwen
Rusland
Sweden
Australië
Ierland
Cyprus
België
Roemenië
Oekraïne
Malta
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:53:38 #3
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_198776450
Ik ben zo bang voor deze halve finale omdat Roemenië mijn #2 is maar ik echt bijna nergens veel fans voor dit liedje zie. Ook valt ze misschien weg tussen die voor en na haar komen. Gelukkig mogen wij in deze mee stemmen.

Wat ik wil: Litouwen, Rusland, Zweden, Australië, Cyprus, Ierland, Roemenië, Azerbaijan, Oekraïne, Malta
Wat ik denk: Litouwen, Rusland, Zweden, Kroatië, Cyprus, België, Roemenië, Azerbaijan, Oekraïne, Malta
pi_198777209
Running order pakt vreselijk slecht uit voor Slovenie. Ook Noorwegen kan hier echt niet blij mee zijn, en Belgie had vast ook op beter gehoopt.

Redelijk voor Ierland, al hadden die liever iemand anders dan Cyprus direct na zich gehad.

Roemenie lijkt me de grootste profiteur.
pi_198789032
Ik reageer hier, omdat dit een iets logischere plek voor de discussie is.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:19 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Leuk hoe die inschattingen kunnen verschillen, ik heb juist het idee dat Roemenië totaal niet profiteert van de running order. Valt imo weg tussen Israël en Azerbeidzjan in. Maar wie weet.
Slovenie en Noorwegen verliezen kans, en die moet ergens naar toe gaan. Rusland, Zweden en Australie zitten elkaar te veel in de weg om te profiteren. Ierland heeft een goede positie voor de eerste helft, maar heeft Cyprus net achter zich. Cyprus profiteert licht omdat ze ademruimte krijgen, maar was al een goede kanshebber en moet vrij vroeg voor een loting tweede helft. De beste plaatsen gaan naar Azerbeidzjan en Malta, maar dat waren al kanshebbers met niet zo veel ruimte om te groeien, terwijl Oekraine een positie heeft gekregen waarin ze het risico zouden lopen weg te vallen.

De enige plaats waar die kans volgens mij naar toe kan zijn Israel of Roemenie. Ze hebben een relatief goede positie in de tweede helft gekregen, met contrasterende nummers voor en na hen.

Ik schat Israel erg laag in, met een vrij generiek nummer dat veel concurrentie heeft. Het nummer van Roemenie is een stuk minder dan vorig jaar, maar maakt nog wel kansen. Beiden krijgen er in mijn lijstje wat kans bij, maar Roemenie wat meer omdat het van nature beter in staat is van kansen te profiteren.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 11:51:09 #6
375570 crew  Cyan9
pi_198792422
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 07:12 schreef Sableheart het volgende:
Ik reageer hier, omdat dit een iets logischere plek voor de discussie is.
[..]

Slovenie en Noorwegen verliezen kans, en die moet ergens naar toe gaan. Rusland, Zweden en Australie zitten elkaar te veel in de weg om te profiteren. Ierland heeft een goede positie voor de eerste helft, maar heeft Cyprus net achter zich. Cyprus profiteert licht omdat ze ademruimte krijgen, maar was al een goede kanshebber en moet vrij vroeg voor een loting tweede helft. De beste plaatsen gaan naar Azerbeidzjan en Malta, maar dat waren al kanshebbers met niet zo veel ruimte om te groeien, terwijl Oekraine een positie heeft gekregen waarin ze het risico zouden lopen weg te vallen.

De enige plaats waar die kans volgens mij naar toe kan zijn Israel of Roemenie. Ze hebben een relatief goede positie in de tweede helft gekregen, met contrasterende nummers voor en na hen.

Ik schat Israel erg laag in, met een vrij generiek nummer dat veel concurrentie heeft. Het nummer van Roemenie is een stuk minder dan vorig jaar, maar maakt nog wel kansen. Beiden krijgen er in mijn lijstje wat kans bij, maar Roemenie wat meer omdat het van nature beter in staat is van kansen te profiteren.
Ik heb het idee dat de Roemeense inzending veel fans heeft. Natuurlijk, dat zegt niet zo heel veel, de meeste mensen die stemmen zien en horen het nummer tijdens de halve finale voor het eerst, maar ik heb wel het idee dat Roemenië vrij zeker is voor kwalificatie naar de finale.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 25 april 2021 @ 19:34:27 #7
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199155433
Zo na de pre-parties en voor de repetities denk ik dit: (na de repetities maak ik nog een inschatting)

1. Litouwen
2. Rusland
3. Zweden
4. Ierland
5. Cyprus
6. België
7. Israël
8. Roemenië
9. Oekraïne
10. Malta
pi_199156097
Met de kennis van nu verwacht ik op basis van de running order de volgende finalisten (in willekeurige volgorde):
Litouwen, Zweden, Australië, Ierland, Cyprus, Noorwegen, België, Roemenië, Oekraïne, Malta
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 20:19:08 #9
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199156100
Dit verwacht ik nu als uitslag van semi 1

1.Malta (ofcourse)
2.Litouwen (ofcourse)
3.Roemenië (snap waarom sommige mensen dit zo laag zetten)
4.Zweden (als zijn stem ok is dan, jury in the pocket)
5.Rusland (jury vind ik lastig in te schatten bij deze, maar geloof in de televote hier)
6.Oekraine (love or hate it, al vrees ik een beetje de jury, maar dit gaat een feestje worden op het podium)
7.Cyprus (generic, maar ze gaat het wel goed brengen).
8.Azerbaijan (die maken er live wel iets moois van).
9.België (het is wel iets anders dan de rest, hopelijk niet verpannecoucked).
10. Israël (welke van de 3, goede vocals, stage presence, nummer niet bijzonder)
11. Kroatië (welke van de 3, modern nummer, catchy, maar zie het niet als televote of jury magneet)
12. Ierland (welke van de 3, feelgood nummer, maar pakken mensen de telefoon er voor op? Heeft Ierland inderdaad een geweldige staging? Dan misschien wel)
13.Noorwegen (Europa gaat dit niet begrijpen, mensen kennen het verhaal van Tix niet).
14.Slovenië (Tweede plek, niet bijzonder genoeg)
15.Australië (Opname van maart, mmm ik denk niet dat het doorgaat)
16.Noord - Macedonië (Sorry lieve Vasil)
  woensdag 28 april 2021 @ 18:47:52 #10
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199195647

De nummer 1 & 2 zitten heel dicht bij elkaar. En bij deze semi zijn de meningen meer gelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_199197446
Dit is een super sterke semi....

Ik verwacht dat deze door zullen gaan:

Malta
Litouwen
Zweden
Cyprus
Rusland
Azerbaijan
Oekraine
Israel
Noorwegen
Ierland

Als ik mocht kiezen wie naar de finale gaat:

Cyprus
Litouwen
Kroatië
Azerbaijan
Noorwegen
Australië
België
Malta
Israël
Ierland
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')