quote:Laten ze zich maar verdedigen ja. Goeie zaak. Dat is juist wat er moet gebeuren.
Op zondag 26 januari 2003 17:21 schreef Farzin het volgende:[..]
Dat is waar, en ook een groot probleem. Alleen moet je niet denken dat er moslims zijn die denken: "Heeft Hirsi Ali Mohammed een perverse tiran genoemd? Ooh, nu ga ik opeens vrij denken". Je drukt ze alleen verder in de verdediging, en dat is geen goede zaak.
quote:Hmm, dus ging Salmans boek ook daarover?
Op zondag 26 januari 2003 17:17 schreef the.moderator het volgende:
This declaration led to the infamous "Satanic verses" of the Koran which were later deleted when Muhammad reverted back to monotheism.
Dat gaat dus over een passage uit de Koran die 3 goden aanbood en die later weer verwijderd werd? Intressant. Is dat ergens on-line te vinden?
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 26-01-2003 17:24]
quote:Alleen duw je ze dan wel in de armen van organisaties als de AEL.
Op zondag 26 januari 2003 17:23 schreef Meneer_Aart het volgende:
Laten ze zich maar verdedigen ja. Goeie zaak. Dat is juist wat er moet gebeuren.
Wat heb jij eigenlijk gestemd? D'66?
[Dit bericht is gewijzigd door Farzin op 26-01-2003 17:24]
quote:enig idee hoeveel bevolkingsgroepen wereldwijd ons 'kaaskoppen' noemen en weet ik wat nog veel meer voor ons liberale prostitutie- en drugsbeleid? beledig je ook 15.5 miljoen mensen mee, en je gaat me toch niet zeggen dat 15.5 miljoen mensen beledigen minder erg is dan 1.2 miljard
Op zondag 26 januari 2003 17:09 schreef Farzin het volgende:[..]
Dan kun je wel iedereen in de geschiedenis gaan zwartmaken. Normen en waarden veranderen, wetten ook. Het is niet gepast om 1,2 miljard moslims te beledigen, alleen omdat mevrouw manisch depressief meent alle wijsheid in pacht te hebben.
bovendien hebben we het over Nederlandse politiek en dus Nederlandse moslims, waar er geloof ik maar 1.1 miljoen van zijn, dus lekker boeien (zeker als ze in de minderheid zijn en niet autochtoon zijn; zij hebben maar te accepteren dat Nederlanders van oudsher tot een nuchter, liberaal volk behoren en dit soort discussies in volle openheid wél mogelijk zijn.
quote:ze heeft gelijk wat betreft het feit dat mensen nu nog idealen en blabla volgen die toen mischien normaal waren, maar nu allang vreselijk uit de tijd waren. dat 'kleine meisjes neuken' was slechts een voorbeeld om die stelling te onderbouwen. zo'n idioot zou de wereld van 1.2 Miljard (!!!) mensen niet moeten beheersen.
Op zondag 26 januari 2003 17:13 schreef milagro het volgende:[..]
dat zegt ze niet zomaar , ze zegt naar Westerse maatstaven van NU!
dat is exact hetzelfde als wat jij doet als je zegt dat een meisje van 7 neuken naar de Oosterse maatstaven van TOEN normaal was.
En daar beledig je mij dan weer mee, bij wijze van spreken.
quote:Je drukt ze altijd in de verdediging, zelfs genuanceerde critici worden als nest bevuilers beschouwd.
Op zondag 26 januari 2003 17:21 schreef Farzin het volgende:[..]
Dat is waar, en ook een groot probleem. Alleen moet je niet denken dat er moslims zijn die denken: "Heeft Hirsi Ali Mohammed een perverse tiran genoemd? Ooh, nu ga ik opeens vrij denken". Je drukt ze alleen verder in de verdediging, en dat is geen goede zaak.
Met hen wordt eenvoudiig weg niet gesproken.
Bij Rondom Tien volop de kans gekregen om Ayaan van repliek te dienen, en wat doet meneer, schreeuwen over afvalligen en vervolgend weglopen....
En zij was heeeeeeeeeeeeel genuanceerd toen.
En dan nu zeuren over zo geen discussie kunnen en willen voeren?
quote:Wat ben je triest aan het doen? Snel je quote wijzigen in D66?
Op zondag 26 januari 2003 17:24 schreef Farzin het volgende:[..]
Alleen duw je ze dan wel in de armen van organisaties als de AEL.
Wat heb jij eigenlijk gestemd? Conservatieven.nl?
En nogmaals: waarom noem je Ali mevrouw 'manisch depressief'?
. Waar slaat dat op? Inhoudelijk kan je het niet winnen?
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 26-01-2003 17:26]
quote:Nee, PvdA. Omdat ik juist wil dat links terugkeert naar de roots van gelijkheid van man/vrouw, kritiek op religie en dogmatiek etc. Weg met het cultuurrelativisme.
Op zondag 26 januari 2003 17:24 schreef Farzin het volgende:[..]
Alleen duw je ze dan wel in de armen van organisaties als de AEL.
Wat heb jij eigenlijk gestemd? Conservatieven.nl?
Hoe kun je tegelijkertijd zeggen 'behoud van eigen cultuur', en integratie bewerkstelligen. Tot op zekere hoogte gaat het. Maar echte integratie gaat dan niet.
We leven hier in een land. Dan moet je er tegen kunnen als er kritiek op je komt, en als je het er niet mee eens bent kun je jezelf verdedigen. Openlijk debat over zaken als deze, en niet het geleuter eromheen. Dat is integratie.
quote:Dus omdat andere (domme) mensen 16 miljoen mensen beledigen moeten jij je net zo dom gedragen?
Op zondag 26 januari 2003 17:24 schreef dr.dunno het volgende:
enig idee hoeveel bevolkingsgroepen wereldwijd ons 'kaaskoppen' noemen en weet ik wat nog veel meer voor ons liberale prostitutie- en drugsbeleid? beledig je ook 15.5 miljoen mensen mee, en je gaat me toch niet zeggen dat 15.5 miljoen mensen beledigen minder erg is dan 1.2 miljard
quote:Discussies zijn zeker oke, maar dan moet je geen ongenuanceerde dooddoeners als "de islam is een achterlijke cultuur" en "Mohammed was een perverse tiran" gebruiken.
bovendien hebben we het over Nederlandse politiek en dus Nederlandse moslims, waar er geloof ik maar 1.1 miljoen van zijn, dus lekker boeien (zeker als ze in de minderheid zijn en niet autochtoon zijn; zij hebben maar te accepteren dat Nederlanders van oudsher tot een nuchter, liberaal volk behoren en dit soort discussies in volle openheid wél mogelijk zijn.
quote:Exact
Op zondag 26 januari 2003 17:16 schreef Lithion het volgende:[..]
Maar díe groep zal ook niet over die uitspraken vallen. Dat is ook niet de groep die nu zo op de bres springt omdat ze zich beledigd voelen.
Maar waarom is ze niet volledig? Kan het zo zijn, dat de Islam, net als andere religies, op verschillende manieren beleden kan worden. Dat niet elke Moslim vindt dat Mohammed gelijk had toen ie een 9-jarig meisje nam? Dat niet alle Moslims vinden dat vrouwen in Chador achter het aanrecht horen te staan?
quote:waarom laat je steeds weer "naar westerse maatstaven" weg?
Op zondag 26 januari 2003 17:27 schreef Farzin het volgende:[..]
Dus omdat andere (domme) mensen 16 miljoen mensen beledigen moeten jij je net zo dom gedragen?
[..]Discussies zijn zeker oke, maar dan moet je geen ongenuanceerde dooddoeners als "de islam is een achterlijke cultuur" en "Mohammed was een perverse tiran" gebruiken.
dat geeft nu juist de nuance aan!
quote:Ik vond die andere partij een beetje 'beledigend' overkomen.
Wat ben je triest aan het doen? Snel je quote wijzigen in D66?
quote:Niet door alle moslims.
Op zondag 26 januari 2003 17:25 schreef milagro het volgende:
Je drukt ze altijd in de verdediging, zelfs genuanceerde critici worden als nest bevuilers beschouwd.
quote:Nogmaals: verwar 'normale' moslims niet met extremisten die geen kritiek dulden.
Bij Rondom Tien volop de kans gekregen om Ayaan van repliek te dienen, en wat doet meneer, schreeuwen over afvalligen en vervolgend weglopen....
En zij was heeeeeeeeeeeeel genuanceerd toen.
quote:Eldauoudi is geen extremist, geeft les op een Islamitische school...
Op zondag 26 januari 2003 17:29 schreef Farzin het volgende:[..]
Ik vond die andere partij een beetje 'beledigend' overkomen.
[..]Niet door alle moslims.
[..]Nogmaals: verwar 'normale' moslims niet met extremisten die geen kritiek dulden.
maar als jij gelijk hebt , dan moeten we onze echt zorgen gaan maken, want dát soort lieden onderwijst ONZE jonge moslimkinderen.
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 26-01-2003 17:31]
quote:Voorlopig loopt er nog steeds een groter deel van de wereldbevolking achter hoerenloper Jezus Christus aan
Op zondag 26 januari 2003 17:24 schreef Tweater het volgende:[..]
ze heeft gelijk wat betreft het feit dat mensen nu nog idealen en blabla volgen die toen mischien normaal waren, maar nu allang vreselijk uit de tijd waren. dat 'kleine meisjes neuken' was slechts een voorbeeld om die stelling te onderbouwen. zo'n idioot zou de wereld van 1.2 Miljard (!!!) mensen niet moeten beheersen.
quote:En Ali 'mevrouw manisch depressief' noemen niet?
Op zondag 26 januari 2003 17:29 schreef Farzin het volgende:[..]
Ik vond die andere partij een beetje 'beledigend' overkomen.
Ja, ze lijken ook zo op elkaar he?
.
quote:Die vent is een docent!
Nogmaals: verwar 'normale' moslims niet met extremisten die geen kritiek dulden.
quote:Dus wat? Janmaat heeft ook les gegeven op een school.
Op zondag 26 januari 2003 17:31 schreef milagro het volgende:
Eldauoudi is geen extremist, geeft les op een Islamitische school...
quote:Ben ik het mee eens.
maar als jij gelijk hebt , dan moeten we onze echt zorgen gaan maken, want dát soort lieden onderwijst ONZE jonge moslimkinderen.
quote:Ik vind Ali een aandachttrekker. Bovendien: jij noemt Marijnissen toch ook een maoïst? Vergelijk je hem soms met Mao?
Op zondag 26 januari 2003 17:32 schreef X-Ray het volgende:
En Ali 'mevrouw manisch depressief' noemen niet?
Vergis je haar soms met Winny de Jong?Ja, ze lijken ook zo op elkaar he?
.
quote:Marijnissen EN de SP als organisatie hebben Mao aangehangen. Dat staat zelfs te lezen op hun site.
Op zondag 26 januari 2003 17:35 schreef Farzin het volgende:[..]
Ik vind Ali een aandachttrekker. Bovendien: jij noemt Marijnissen toch ook een maoïst? Vergelijk je hem soms met Mao?
Ali is niet manisch depressief, dus waarom noem je haar zo?
Verder, dus omdat andere (domme) mensen andere mensen beledigen moeten jij je net zo dom gedragen?
.
quote:Hoeren doen het zichzelf aan
Op zondag 26 januari 2003 17:31 schreef rvand het volgende:[..]
Voorlopig loopt er nog steeds een groter deel van de wereldbevolking achter hoerenloper Jezus Christus aan
quote:En de halve Nederlandse politiek in de jaren 70, en de grootste aanhanger van Mao: Ene Wilhelmus Simon Petrus Fortuyn. Bovendien was er destijds weinig bekend over de misdaden die daar gepleegd werden.
Op zondag 26 januari 2003 17:37 schreef X-Ray het volgende:
Marijnissen EN de SP als organisatie hebben Mao aangehangen. Dat staat zelfs te lezen op hun site.
quote:Ze komt zo over.
quote:Je hebt helemaal gelijk.
Verder, dus omdat andere (domme) mensen andere mensen beledigen moeten jij je net zo dom gedragen?.
quote:ze is niet manisch depressief.
Op zondag 26 januari 2003 17:37 schreef X-Ray het volgende:[..]
Marijnissen EN de SP als organisatie hebben Mao aangehangen. Dat staat zelfs te lezen op hun site.
Verder, dus omdat andere (domme) mensen andere mensen beledigen moeten jij je net zo dom gedragen?
.
quote:Nuance? Je impliceert er eigenlijk mee dat naar "niet westerse maatstaven" het heel gewoon is om bijvoorbeeld met een 9-jarig meisje te trouwen. En volgens mij is het niet gebruikelijk bij moslims.
Op zondag 26 januari 2003 17:29 schreef milagro het volgende:[..]
waarom laat je steeds weer "naar westerse maatstaven" weg?
dat geeft nu juist de nuance aan!
quote:Gelul.
Op zondag 26 januari 2003 17:40 schreef Farzin het volgende:[..]
En de halve Nederlandse politiek in de jaren 70, en de grootste aanhanger van Mao: Ene Wilhelmus Simon Petrus Fortuyn.
Ze hebben trouwens niet eens hun excuus daarvoor aangeboden.
quote:Inderdaad, ongelooflijk dat zoveel mensen geloven in zaken die ze niet kunnen zien.
Op zondag 26 januari 2003 17:42 schreef Tweater het volgende:
wij vinden alles wat we nu doen goed, net als Mohammed wat hij deed vast ook heel normaal en goed vond. het lullige is gewoon dat al die mensen het elkaar via het geloof nu zitten op te dringen, terwijl het allemaal al eeuwen/decennia niet meer kan
Maar voor mij geldt: ik mag uw mening nog zo vreemd vinden, ik zal uw recht verdedigen die mening te uiten.
En Mao heeft ook weinig met deze discussie te maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 26-01-2003 17:47]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |