quote:
Op maandag 29 maart 2021 09:56 schreef Lintzaag het volgende:hoi iedereen,
ik ben benieuwd naar mannelijk perspectief.
zouden jullie een vrouw via Facebook benaderen en wekenlang elke dag uitgebreid, persoonlijk chatten als je gewoon vrienden met haar wil zijn of zit daar meer achter? en ook voorstellen om een keer af te spreken? waarom doen mannen dit of zit er alleen behoefte aan gezelligheid en vriendschap achter?(ps: terwijl ze zelf al een vriendin hebben).
waarom wil je een 'mannelijk perspectief' daarover horen?
zou dat dan opeens 'anders' zijn dan wat je zelf al kunt bedenken?
Ik vermoed het niet, ik denk dat hij ook wel weet dat mensen meestal niet 'zomaar' een ander aanspreken voor alleen 'gezelligheid en vriendschap', tenzij er al een bepaalde basis voor contact bestaat (bv een gedeelde intersse of hobby of bepaalde activiteiten)... zelfs dan is de kans groot dat aantrekkelijkheid meespeelt, mensen het contact opzoeken met anderen die ze als 'aantrekkelijk' ervaren (zelfs onder mannen of vrouwen kan dat meespelen, zonder dat iemand gelijk dan ook iets wil beginnen).
Maar wat maakt dat verder voor jou uit, bestaat er volgens jou ee groot verschil tussen 'gewone' vriendschap of dat iemand mogelijk een bepaalde aantrekkelijkheid ervaart?
Of stoort het je dat die ander al een relatie hebt en vind je het dan misschien zelf een 'tijdverspilling' als hij verder niks wil?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25