abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 maart 2021 @ 20:19:41 #1
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_198740689
quote:
Kerkbezoekers in Urk en Krimpen a/d IJssel belagen journalisten, een aanhouding

Bij de Mieraskerk in Krimpen aan den IJssel is een kerkganger aangehouden, nadat hij een journalist had aangevallen. De journalist werd geduwd en getrapt en is naar eigen zeggen "geschokt" door "deze laffe daad van geweld".

Ondanks de dringende oproep van de gemeente Krimpen aan den IJssel om kerkdiensten vanwege corona digitaal te houden, zijn er toch zo'n 600 tot 700 mensen naar de Mieraskerk gekomen. Mensen dragen geen mondkapjes, maar houden naar eigen zeggen anderhalve meter afstand tijdens de dienst.

"De kerkgangers geloven dat God hen beschermt", zegt verslaggever Jeroen de Jager. "Sinds oktober ontvangt deze kerk al zo'n 200 tot 300 gelovigen per dienst en in die maanden zijn er nauwelijks besmettingen geweest, zeggen zij."

In de Mieraskerk is plaats voor 1500 bezoekers. Gisteren stuurde burgemeester Martijn Vroom een brief aan kerkgenootschappen, nadat de Mieraskerk, in navolging van de Sionkerk in Urk, had aangekondigd vandaag het kerkgebouw open te stellen voor alle leden. Ook werd er in de brief op gewezen dat het aantal besmettingen in de gemeente enorm toeneemt.

In Urk, waar de Sionkerk vandaag weer volledig openging voor de gelovigen, is de situatie ook grimmig. Meerdere journalisten zijn gefilmd, gefotografeerd en verbaal bedreigd: "We nemen jullie straks te grazen."

Volgens het kerkbestuur staat het geestelijk welzijn van de gemeente zwaar onder druk door de landelijke coronamaatregelen. Daarom mag iedereen zonder gezondheidsklachten naar de dienst komen. Er is in de kerk plek voor 500 man.

Demissionair premier Rutte zei vrijdag dat hij boos is op de kerk. "Het is heel egoïstisch om met 500 man in een kerk te gaan zitten. Volgens mij is het heel christelijk om de verantwoordelijkheid die je voelt voor je medemens zwaar te laten wegen." Hij zei niet te willen ingrijpen vanwege de vrijheid van godsdienst.
Nos.nl

twitter

twitter

[ Bericht 11% gewijzigd door Straatcommando. op 28-03-2021 20:30:30 ]
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_198740698
quote:
10s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Gewoon in elkaar slaan die mensen met hun lastige vragen.
Ja kritische vragen bedreigen mijn manier van leven, dus ik geef iedereen op straat die eruit ziet alsof ze ooit weleens een kritische vraag stellen gelijk een paar preventieve petsen om mijn manier van leven te beschermen.
  zondag 28 maart 2021 @ 20:24:06 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198740777
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198740802
quote:
84s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:24 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Ja top, maar die laffe dakhaas uit Urk heeft dus zelfs nadien niemand meer aangehouden? Echt triest.
  zondag 28 maart 2021 @ 20:29:24 #5
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_198740900
Ik roep het al jaren: de vrijheid van godsdienst moet onder de vrijheid van meningsuiting ondergebracht worden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Forum Admin zondag 28 maart 2021 @ 20:30:11 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_198740916
quote:
10s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:20 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

Ja kritische vragen bedreigen mijn manier van leven, dus ik geef iedereen op straat die eruit ziet alsof ze ooit weleens een kritische vraag stellen gelijk een paar preventieve petsen om mijn manier van leven te beschermen.
[ afbeelding ]
Wat een slapjanus van een agent zeg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 28 maart 2021 @ 20:31:07 #7
358523 IkStampOpTacos
pi_198740938
quote:
13s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat een slapjanus van een agent zeg.
Hij zag dat de manier van leven van die agressieve jongens bedreigd werd. Dus dan mogen ze die journalist in elkaar slaan aldus @LXIV
-
pi_198741123
https://nos.nl/artikel/23(...)ie-te-voorkomen.html
:')

Oh ja, dan kun je ook achteraf ook niemand meer aanhouden inderdaad. Aanrijdmeneer had gewoon in de middag opgezocht kunnen worden op basis van zijn kenteken.
  zondag 28 maart 2021 @ 20:45:38 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198741239
twitter

_O_
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198741252
quote:
Demissionair premier Rutte zei vrijdag dat hij boos is op de kerk. "Het is heel egoïstisch om met 500 man in een kerk te gaan zitten. Volgens mij is het heel christelijk om de verantwoordelijkheid die je voelt voor je medemens zwaar te laten wegen." Hij zei niet te willen ingrijpen vanwege de vrijheid van godsdienst.
Godverdomme NOS. Hij mag niet ingrijpen!

Net nu, waar de grondwet extreem explicitiet is het recht een keer niet een onderdeel van de afweging die een bestuurder denkt te kunnen maken, en dan geven ze het alsnog verkeerd weer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198741264
quote:
7s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:29 schreef ACT-F het volgende:
Ik roep het al jaren: de vrijheid van godsdienst moet onder de vrijheid van meningsuiting ondergebracht worden.
Hij gaat in elk geval niet boven vrij meningsuiting en vrije nieuwsgaring.

En een beetje minder vrijheid van godsdienst zou ik niet op tegen zijn. Brengt vooral veel ellende al die relie-gekkies.
-
pi_198741334
quote:
84s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:45 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

_O_
Akelig en griezelig figuur die Peter Schouten maar dit is wel een sympathiek gebaar.
-
pi_198742750
Schijnheilige boontjes in Urk, enige vorm van medemenselijkheid is hun compleet vreemd
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_198742960
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 21:53 schreef TLC het volgende:
Schijnheilige boontjes in Urk, enige vorm van medemenselijkheid is hun compleet vreemd
Het is ook heftig als je tante je zus en nicht is.
  zondag 28 maart 2021 @ 22:12:37 #15
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198743184
quote:
Dat zondagochtend niet direct is overgegaan tot aanhouding voor het aanrijden van de verslaggever, komt omdat de politie de rust wilde bewaren, vertelt de woordvoerder. “Op dat moment was onze prioriteit de-escaleren.”
Ik hoop wel dat als ik een keer expres aangereden wordt, de politie mijn veiligheid dan wel boven hun andere prioriteit, deëscaleren, stelt. En andersom, als ik iemand expres aanrijd, dan wijs ik ze graag even op hun plicht om te deëscaleren.

Blijkbaar werkt dat zo, goed om te weten als iemand bij de IKEA probeert om een parkeerplaats te reserveren door erop te gaan staan zonder auto. Zo irritant. Als ze me dan thuis komen halen, dan staat Bjårnö al in elkaar geschroefd in de huiskamer.
  zondag 28 maart 2021 @ 23:38:41 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198744789
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Net nu, waar de grondwet extreem explicitiet is het recht een keer niet een onderdeel van de afweging die een bestuurder denkt te kunnen maken, en dan geven ze het alsnog verkeerd weer.
Het is een beetje de omgekeerde wereld aan het worden. Wat bij de kerken zou nu juist de standaard (want grondwet) moeten zijn en niet andersom.
pi_198745963
Maar een groep demonstranten in Amsterdam durven ze wel aan te pakken.

quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 23:42 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het is een beetje de omgekeerde wereld aan het worden. Wat bij de kerken zou nu juist de standaard (want grondwet) moeten zijn en niet andersom.
Wat heeft een gebouw te maken met de grondwet waarin staat dat iedereen recht heeft op zijn eigen religie? Een zondagsdienst kun je i.v.m. Corona ook online houden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 29 maart 2021 @ 07:52:59 #19
358523 IkStampOpTacos
pi_198745976
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoop dat Rutte alsnog ingrijpt om de haathut van die agressieve tokkies dicht te gooien.
-
  maandag 29 maart 2021 @ 07:54:43 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198745990
  maandag 29 maart 2021 @ 07:58:13 #21
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_198746012
quote:
13s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:39 schreef SignificanteAnder het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ie-te-voorkomen.html
:')

Oh ja, dan kun je ook achteraf ook niemand meer aanhouden inderdaad. Aanrijdmeneer had gewoon in de middag opgezocht kunnen worden op basis van zijn kenteken.
Ik vind dat hele voorval van de "aanrijding" wel een heel groot rubberen stoeptegel gehalte hebben. De urker rijdt een leeg parkeervlak op waar zo'n journalist staat te bloedzuigen en tikt hem rustig aan. Niet netjes, maar kom op man :')
  maandag 29 maart 2021 @ 08:02:36 #22
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_198746029
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 07:49 schreef HSG het volgende:
Maar een groep demonstranten in Amsterdam durven ze wel aan te pakken.
[..]

Wat heeft een gebouw te maken met de grondwet waarin staat dat iedereen recht heeft op zijn eigen religie? Een zondagsdienst kun je i.v.m. Corona ook online houden.
Het grote verschil is dat deze mensen juist geen aandacht zoeken, en de mensen in Amsterdam komen om te rellen. Daarnaast is die powned reporter ook puur een zuiger die altijd treitert om aandacht en kijkers te trekken. Zo voor een auto gaan staan in een parkeervak is ook gewoon asociaal, het is niet alsof er iemand op de stoep werd aangereden......
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_198746060
Namen en rugnummers noteren. Elke knuppel die met corona bij een ziekenhuis aan klopt vanuit die kerk wegsturen. Idem voor die figuren die staan te demonstreren. Het duurt door dit soort lui alleen langer.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_198746095
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 08:02 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat deze mensen juist geen aandacht zoeken, en de mensen in Amsterdam komen om te rellen. Daarnaast is die powned reporter ook puur een zuiger die altijd treitert om aandacht en kijkers te trekken. Zo voor een auto gaan staan in een parkeervak is ook gewoon asociaal, het is niet alsof er iemand op de stoep werd aangereden......
Het was alsnog een vrij gevaarlijke actie. Maar is inderdaad wel waar dat zeker die lui van powned er gewoon komen om mensen belachelijk te maken dus dat er enige aversie is kan ik me voorstellen.
I'll give you something to do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')