------------quote:De Jonge bezorgd over 'viruswappiegeluid' van FVD: 'Regelrecht gevaar'
Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) haalt zaterdag in een interview in het AD hard uit naar Forum voor Democratie vanwege de standpunten van die partij over het coronabeleid. "Dat je zo'n viruswappie op Twitter tegenkomt is tot daaraantoe, maar nu hoor je die geluiden ook in de Tweede Kamer, en daar maak ik me echt zorgen over", zegt De Jonge.
Volgens De Jonge zijn door coronamoeheid veel meer mensen vatbaar voor alternatieve theorieën. "Maar blijkbaar is er ook een groep die valt voor een partij die de ernst van het virus bagatelliseert, die alle maatregelen betwist en ook nog de enige echte weg uit deze crisis, vaccinatie, verdacht maakt", aldus de minister over FVD.
FVD trekt publiekelijk de risico's van het coronavirus en het nut van de coronavaccins in twijfel, ondanks al het wetenschappelijk bewijs daarvoor. Afschaffing van de coronamaatregelen was een speerpunt van de verkiezingscampagne.
Op campagnebijeenkomsten werd geen afstand gehouden en lijsttrekker Thierry Baudet en nummer twee Wybren van Haga schudden gewoon handen van bezoekers. Baudet weigerde zich te laten testen toen inmiddels (oud-)verkenner Kajsa Ollongren besmet bleek, met wie hij langere tijd in één ruimte was geweest.
Visie van FVD is volgens De Jonge 'een regelrecht gevaar'
Volgens De Jonge ondermijnt de visie van FVD de volksgezondheid. "Dat is een regelrecht gevaar", zegt hij. De minister benadrukt wel in gesprek te willen met de groep die twijfelt aan het virus. "Dat doe ik ook zoveel mogelijk, bijvoorbeeld via Instagram Live-sessies, of op straat, al wordt dat laatste door veiligheidsmaatregelen steeds lastiger."
Het is belangrijk om de twijfelaars betrokken te houden, zegt De Jonge. "Omdat die groep in potentie dusdanig groot is dat je je daadwerkelijk zorgen moet maken over bijvoorbeeld de vaccinatiegraad die je als land kunt bereiken."
De minister van Volksgezondheid benadrukt in het AD dat de beperkende maatregelen er niet voor altijd zijn. "Tegen de zomer, in juli, heeft iedereen die dat wil als het goed is een eerste prik gehad. Dan kun je afscheid nemen van de meest beperkende maatregelen."
https://www.nu.nl/coronav(...)gelrecht-gevaar.html
Hopelijk hoef ik het nooit tegen jou op te nemen in een discussie want tegen deze sterke argumentatie is men compleet machteloos.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 17:40 schreef Maharski het volgende:
Moet dat hele coronagebeuren maar niet zo rammelen. De waarheid blijft gewoon dat alle hysterie totaal niet in verhouding staat met ernst van het virus. Dat is gewoon keihard waarheid, waarover niet eens meer te discussiëren valt.
Prima. Ik heb dan ook besloten alleen nog maar in discussie te gaan hier op fok met mensen die een zeker talent daartoe hebben, gevoel voor humor hebben en een open geest. De rest laat ik lekker links liggen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 18:16 schreef ems. het volgende:
Hopelijk hoef ik het nooit tegen jou op te nemen in een discussie want tegen deze sterke argumentatie is men compleet machteloos.
Als die 550.000 mensen vinden het is maar een griepje en per direct weg met alle beschermende maatregels, dan kun je hen dus zeker wappie noemen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 17:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben bezorgd dat een minister 550.000 kiezers wappie noemt, wat je ook van hun mening mag vinden.
Klopt, maar dat heel veel mensen dit wel normaal vinden en het zelfs toejuichen laat wel zien hoe treurig het erbij staat met dit land. Gewoon geen enkele kritische noot meer richting de regering.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 19:25 schreef BasEnAad het volgende:
Een minister zou de kwalificatie 'wappie' niet in de mond moeten nemen.
En anders ga je stickertjes plakken.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 18:28 schreef Maharski het volgende:
[..]
Prima. Ik heb dan ook besloten alleen nog maar in discussie te gaan hier op fok met mensen die een zeker talent daartoe hebben, gevoel voor humor hebben en een open geest. De rest laat ik lekker links liggen.
Niks mis mee. Is gezond voor je.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En anders ga je stickertjes plakken.
Exact.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Klopt een beetje.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 21:46 schreef Nicksanders het volgende:
Hugo liegt zelf ook dat de vaccins 100% betrouwbaar zijn.
Ja ze zijn zover nu bekend 100% betrouwbaar.
Het European Medicine Agency (EMA) heeft de vaccins voorlopig goed gekeurd tot 2023. Pas dan zijn de onderzoeken afgerond.
Herhaaldelijk stellig beweren dat de vaccins ‘uit en te na onderzocht zijn’ en dat ‘vaccins dus veilig zijn’, zoals De Jonge doet, strookt dus niet met de feiten.
Oftewel hij verspreid zelf ook fake nieuws.
Goed idee! Dan ik ook weer wat stickers plakkenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach jee Annie de superwappie is op haar tietjes getrapt door Hugo.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 19:29 schreef ZarB het volgende:
[..]
Klopt, maar dat heel veel mensen dit wel normaal vinden en het zelfs toejuichen laat wel zien hoe treurig het erbij staat met dit land. Gewoon geen enkele kritische noot meer richting de regering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |