abonnement Unibet Coolblue
pi_198966183
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 19:27 schreef Mahra het volgende:
Ik zit hier in een dubio. De ramadan gaat dinsdag van start en eigenlijk zou ik wel graag willen vasten ( om de dag in plaats van de volle 29/30 dagen). Nu zijn er geen wetenschappelijke bewijzen dat het slecht zou zijn voor het kind maar wordt het wel afgeraden door mijn verloskundige. Wat zouden jullie doen? Ik voel me verder goed en heb geen last van misselijkheid of andere zwangerschapsgerelateerde kwalen en denk daarom dat ik prima om de dag kan vasten.
Mij is het afgeraden om te vasten tijdens de zwangerschap en de borstvoedingsperiode. Daarom heb ik al sinds 2017 niet meer gevast. Dit jaar dus weer zwanger en weer doe ik niet mee.
  zondag 11 april 2021 @ 20:43:36 #202
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198966211
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:33 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ja, maar ik mag natuurlijk in de avond eten en kan dan mijn calcium en al het andere aanvullen? Of is dat niet voldoende? Ik ben nog erg in twijfel. Inhalen kan natuurlijk altijd later als ik bevallen ben en daar heb ik gewoon een heel jaar ( tot de volgende ramadan) voor. Het is meer dat ik iets fouts doe voor mijn gevoel omdat ik al bijna 18 jaar lang vast elk jaar. Al is het natuurlijk niet fout en ben ik vrijgesteld.
IBO Halima (https://www.ibohalimah.com/) heeft een gratis e-book waar dit allemaal haarfijn in is uitgelegd. Je kan ‘m downloaden door lid te worden van de zustergroep of Facebook of door even contact op te nemen met ze via de site.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 11 april 2021 @ 20:44:09 #203
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198966219
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:41 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Mij is het afgeraden om te vasten tijdens de zwangerschap en de borstvoedingsperiode. Daarom heb ik al sinds 2017 niet meer gevast. Dit jaar dus weer zwanger en weer doe ik niet mee.
Oh, helemaal gemist! Gefeliciteerd!
Protège moi de mes désirs.
pi_198966241
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:41 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Mij is het afgeraden om te vasten tijdens de zwangerschap en de borstvoedingsperiode. Daarom heb ik al sinds 2017 niet meer gevast. Dit jaar dus weer zwanger en weer doe ik niet mee.
Ik heb de verloskundige gebeld en die heeft het me ook afgeraden, maar tegelijkertijd zijn er geen wetenschappelijke bewijzen/onderzoeken die zeggen dat het vasten een slechte invloed heeft op het ongeboren kind. Vandaar dus ook de twijfel. Moet je al die maanden dan nog inhalen? Fidya is namelijk niet van toepassing bij zwangerschap en borstvoeding.
pi_198966245
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

IBO Halima (https://www.ibohalimah.com/) heeft een gratis e-book waar dit allemaal haarfijn in is uitgelegd. Je kan ‘m downloaden door lid te worden van de zustergroep of Facebook of door even contact op te nemen met ze via de site.
Thanks! Ik ga het direct lezen.
pi_198966290
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Oh, helemaal gemist! Gefeliciteerd!
Dankje wel :D
pi_198966392
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:46 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ik heb de verloskundige gebeld en die heeft het me ook afgeraden, maar tegelijkertijd zijn er geen wetenschappelijke bewijzen/onderzoeken die zeggen dat het vasten een slechte invloed heeft op het ongeboren kind. Vandaar dus ook de twijfel. Moet je al die maanden dan nog inhalen? Fidya is namelijk niet van toepassing bij zwangerschap en borstvoeding.
Ja ik moet alles inhalen. Ik heb het in de moskee aan een vrouw gevraagd toen *2017 ramadan zwanger van N* maar die had mij verplicht op te eten. Omdat hef dus heel ongezond blijkt. Je hebt niet voor niets de keuze. Elke keuze is goed als jouw gevoel dat zegt ofcourse maar zou je er wel goed inverdiepen. Je kan op youtube ook verschillende filmpjes hierover vinden, ook van islamitische vrouwen. Het gaat niet om vitamines maar meer omdat de kans op dysmatuur vergroot wordt, en ik heb bij N 2 weken gevast en zij was dysmatuur.. 40+1 weken zwanger en ze woog maar 2602 gram.. terwijl mijn zoon 38 weken woog 3300 gram. Weet niet of er medisch gezien verband echt wordt gelegd maar, als je googled is het dus wel een lijn zeg maar.
pi_198967642
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:54 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ja ik moet alles inhalen.
Moet dat dan allemaal voor de eerstvolgende Ramadan nadat je deze baby geen borstvoeding meer geeft? Dat is dan 6 of 7 maanden toch?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198967685
@Philomijn wat is het spannend bij jou! Ik gok dat je nu bezig bent....

@douche-eendje: Wat fijn van die goede termijnecho! Gefeliciteerd. Hoe is het met je misselijkheid? Gaat dat beter inmiddels?

En Mahra, ook echt fijn dat jouw NIPT goed was

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:08 schreef Rebubbled het volgende:

Lily en Mahra, hoe gaat het bij jullie? Nog echo's op de planning? Of allebei even in zo'n 'dode' fase waarbij je een tijd geen controle hebt? En al bezig met spulletjes te kopen?

Status quo hier.... 12+2 en geen aanwijzingen dat er iets niet goed gaat. Ik mag komende week bij 13 weken even naar het hartje komen luisteren. Kijk ik naar uit maar vind ik toch ook alweer spannend! Waarschijnlijk ben ik pas gerust als ik de baby in mijn armen heb. Ik vind het nog steeds een onwerkelijk idee en ik kan niet wachten!

Ik heb nog helemaal geen spulletjes.... We gaan er na de 20 weken echo mee beginnen hebben we besloten. Ik heb wel mijn 1e zwangerschapsbroek gekocht want ik pas bijna niets meer van mijn kleding. En dat komt met name door mijn snackdrang.... hellend vlak hier

Ik had wel zin in een gender reveal party met de familie...... dat wil zeggen: ik wilde mijn kleine neefjes en nichtjes op een pinata laten slaan waar dan iets roze of blauws uit komt + snoepjes voor de kinderen terwijl wij toekijken met een hapje en drankje. Voor de rest gewoon lekker zitten, kletsen en eten. Zoals we altijd doen/deden.
Maar nu met Corona gaat dat niet en online heb ik nergens zin in. Dus wsch meld ik het geslacht niet eens haha. Alleen als ze ernaar vragen.
  zondag 11 april 2021 @ 22:47:54 #210
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_198967915
Mahra, ik vast zelf niet dus ik heb er weinig verstand van. Maar als ik het logisch beredeneer en kijk naar jouw zwangerschapstermijn en het advies van je verloskundige zou ik niet zomaar gaan vasten en het liever inhalen op een verantwoord moment. Je kindje bevindt zich nog in een vrij kritieke fase van de ontwikkeling, en hoewel jij je nu goed voelt hoeft dat niet per definitie zo te zijn als je jouw eetpatroon omgooit. Maar nogmaals; misschien zit ik ernaast en zijn er manieren om dit wel verantwoord aan te pakken. Succes in ieder geval met voor aanvang van de vastenperiode het juiste antwoord te vinden!

Philo, ik hoop dat je bezig bent! Ik vind zelf de risico’s om door te lopen na 42 weken niet opwegen tegen de ongemakken van inleiden, maar ik snap wel dat je er kritisch over nadenkt en kijkt naar de alternatieven. Hopelijk is dat allemaal dus niet nodig.

Maria, wat top dat je een datum hebt! Ik snap helemaal dat het juist motiveert om dan langer door te lopen. Al ben ik een beetje jaloers, ik wil ook wel een datum :p

Ik ben het hier dus aardig zat aan het worden. Vanaf donderdag elke avond (en nacht!) behoorlijk gerommel en onrust in mijn buik, maar Het. Zet. Niet. Door. :{

Als ik kijk naar mijn termijn is dat op zich vrij logisch, maar het niet slapen en de krampen beginnen me wel op te breken. Ik heb mijn huishoudelijke taakjes ook al aardig afgeschroefd dus ik hoop dat de rust die ik overdag neem wat meer rust in de avond gaat geven.
pi_198969511
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:24 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Moet dat dan allemaal voor de eerstvolgende Ramadan nadat je deze baby geen borstvoeding meer geeft? Dat is dan 6 of 7 maanden toch?
Klopt. Je bent vrijgesteld van het vasten als je borstvoeding geeft omdat je kind meer recht heeft op melk dan jij op het vasten. Zodra ze klaar is met borstvoeding dient ze al haar dagen ( ik denk zeker zo’n zes maanden) in te halen.
pi_198969524
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:54 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ja ik moet alles inhalen. Ik heb het in de moskee aan een vrouw gevraagd toen *2017 ramadan zwanger van N* maar die had mij verplicht op te eten. Omdat hef dus heel ongezond blijkt. Je hebt niet voor niets de keuze. Elke keuze is goed als jouw gevoel dat zegt ofcourse maar zou je er wel goed inverdiepen. Je kan op youtube ook verschillende filmpjes hierover vinden, ook van islamitische vrouwen. Het gaat niet om vitamines maar meer omdat de kans op dysmatuur vergroot wordt, en ik heb bij N 2 weken gevast en zij was dysmatuur.. 40+1 weken zwanger en ze woog maar 2602 gram.. terwijl mijn zoon 38 weken woog 3300 gram. Weet niet of er medisch gezien verband echt wordt gelegd maar, als je googled is het dus wel een lijn zeg maar.
Ik had er al wel wat over gelezen maar het schijnt dus dat er geen harde bewijzen zijn dat dit te maken heeft met het vasten en dat maakt het dus voor mij dan ook extra lastig. Ik heb vandaag nog om er goed over na te denken.
pi_198969948
Lily, hier is die 20 weken grens ook het startsein voor de koopzucht lol. Eerst kijken of alles helemaal goed is en wat het is en dan webshop afstruinen. :D

KC, wat vervelend dat het telkens 's nachts begint te rommelen joh. Zo raak je ook alleen maar vermoeid. Hopelijk zet het snel door.

Thnx voor het antwoord Mahra. Dat is wel heel heftig, 6 maanden lang vasten overdag.

Ik ben deze zwangerschap helaas ook weer de hele tijd duizelig wanneer ik op sta. Zo irritant. Wel weer voor het eerst in tijden de hele nacht geslapen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198970176
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:42 schreef Rebubbled het volgende:
Lily, hier is die 20 weken grens ook het startsein voor de koopzucht lol. Eerst kijken of alles helemaal goed is en wat het is en dan webshop afstruinen. :D

KC, wat vervelend dat het telkens 's nachts begint te rommelen joh. Zo raak je ook alleen maar vermoeid. Hopelijk zet het snel door.

Thnx voor het antwoord Mahra. Dat is wel heel heftig, 6 maanden lang vasten overdag.

Ik ben deze zwangerschap helaas ook weer de hele tijd duizelig wanneer ik op sta. Zo irritant. Wel weer voor het eerst in tijden de hele nacht geslapen.
Je hoeft het niet achter elkaar te doen, maar het blijft wel erg veel.

Duizeligheid is vervelend maar helaas weinig aan te doen, toch?
pi_198970264
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:24 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Moet dat dan allemaal voor de eerstvolgende Ramadan nadat je deze baby geen borstvoeding meer geeft? Dat is dan 6 of 7 maanden toch?
Het ligt aan hoelang die periode duurt. Ik geef nu nog steeds borstvoeding aan spruit, dus ookal zou ik kiezen om door de zwangerschap te vasten zou het alsnog niet kunnen omdat het in de islam wordt aanbevolen om je kind 2 jaar te voeden, mocht het lukken.
Je hoeft het niet gelijk achter elkaar in te halen.
pi_198970287
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:51 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ik had er al wel wat over gelezen maar het schijnt dus dat er geen harde bewijzen zijn dat dit te maken heeft met het vasten en dat maakt het dus voor mij dan ook extra lastig. Ik heb vandaag nog om er goed over na te denken.
Zolang jij achter je keuze staat is alles goed. Als je maar afspreekt met jezelf dat als je je zorgen begint te maken en/of veel duizelig wordt overdag of iets wat komt door vocht te kort of trek in voedsel moet je het vasten verbreken, je mag het jezelf absoluut niet te moeilijk maken op dit gebied. :) en laat je omgeving er niet mee bemoeien. Mijn ervaring is dat IEDEREEN zijn of haar mening er over klaar heeft.
pi_198970320
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:33 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ja, maar ik mag natuurlijk in de avond eten en kan dan mijn calcium en al het andere aanvullen? Of is dat niet voldoende? Ik ben nog erg in twijfel. Inhalen kan natuurlijk altijd later als ik bevallen ben en daar heb ik gewoon een heel jaar ( tot de volgende ramadan) voor. Het is meer dat ik iets fouts doe voor mijn gevoel omdat ik al bijna 18 jaar lang vast elk jaar. Al is het natuurlijk niet fout en ben ik vrijgesteld.
Zou het een oplossing zijn om bijv een halve dag te vasten. Ik las dat als een alternatief voor kinderen die ook zijn vrijgesteld maar toch mee willen doen. Ook gaf onze verloskundige praktijk dat als alternatief.
Dat je dus bijvoorbeeld om 18:00 gaat eten ipv pas na zonsondergang zodat je toch de inname over meer voedselmomenten kan verspreiden
pi_198970365
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 10:13 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Zolang jij achter je keuze staat is alles goed. Als je maar afspreekt met jezelf dat als je je zorgen begint te maken en/of veel duizelig wordt overdag of iets wat komt door vocht te kort of trek in voedsel moet je het vasten verbreken, je mag het jezelf absoluut niet te moeilijk maken op dit gebied. :) en laat je omgeving er niet mee bemoeien. Mijn ervaring is dat IEDEREEN zijn of haar mening er over klaar heeft.
Daar zeg je wat. Mijn moeder reageerde verbaasd toen ik zei dat de verloskundige het vasten niet heeft aangeraden en ik zei te twijfelen. Alsof ik wel moet vasten. Ik denk dat ik ga proberen om de dag te vasten.
pi_198970394
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:16 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Zou het een oplossing zijn om bijv een halve dag te vasten. Ik las dat als een alternatief voor kinderen die ook zijn vrijgesteld maar toch mee willen doen. Ook gaf onze verloskundige praktijk dat als alternatief.
Dat je dus bijvoorbeeld om 18:00 gaat eten ipv pas na zonsondergang zodat je toch de inname over meer voedselmomenten kan verspreiden
Is geen optie. Een optie is wel om de dag te vasten. Ik neig daar nu naar.
pi_198971098
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:23 schreef Mahra het volgende:

[..]

Is geen optie. Een optie is wel om de dag te vasten. Ik neig daar nu naar.
Ik stuur je een pb mocht je interesse in deze informatie hebben, mijn schoonzus heeft een goede site gevonden waar duidelijkheid wordt gegeven over de nadelen van het vasten en medische bewijzen.
  maandag 12 april 2021 @ 11:53:13 #221
342418 VKV
Plausibel
pi_198971448
Vanochtend had ik de afspraak om te kijken of de baby goed geluisterd had en weer met het hoofdje omlaag was gaan liggen. Vond het retespannend, maar uiteindelijk overtrof de rit richting het ziekenhuis die spanning weer. Man, man, man wat de fak was er aan de hand vanochtend, hagel en sneeuw en alles tegelijk, het was SPEKglad op de weg en dus doodeng om naar het ziekenhuis te rijden.
In het ziekenhuis gelukkig snel aan de beurt en gelijk liggen voor de echo en dikke vette hoera! *O* Want het hoofdje ligt weer netjes beneden en is zelfs al een beetje ingedaald, dus hopelijk blijft het nu zo.

En alsof m'n humeur het weer bepaalt, op de terugweg was alle sneeuw letterlijk voor de zon verdwenen en reed ik in stralend weer terug naar huis de bakker om een gebakkie te halen om de opluchting te vieren. :D
  maandag 12 april 2021 @ 12:36:46 #222
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198971960
_Lily_, de misselijkheid heeft plaatsgemaakt voor weinig eetlust. Ik probeer verspreid over de dag de dingen te eten die van mijzelf moeten maar daar blijft het ook wel bij. Geeft niet, het is minder heftig dan de allesoverheersende vermoeidheid.

Mahra, als je kiest voor het vasten: pas goed op jezelf en vooral op je kindje he. Je verloskundige raad het echt niet zonder reden af.

Vkv wat fijn *O*

Ik moest na de termijnecho de verloskundigepraktijk bellen voor het formulier voor de nipt, maar had ook nog vanuit zowel verloskundige als ziekenhuis niks gehoord over wat er nou besloten is. Dus ik had mij al neergelegd bij volledig ziekenhuis... Krijg ik zowaar gedeelde zorg! Zo ontiegelijk fijn dit O+. Krijg ik toch nog een stukje gewoon zwanger zijn, kan mijn man gewoon mee naar de verloskundige praktijk en meer. Overmorgen belt mn verloskundige waarmee ik dit heb besproken tijdens de intake, dan heeft zij weer dienst. Traantjes van geluk hier.

[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 12-04-2021 12:55:40 ]
pi_198972158
Ah VKV goed nieuws! Wat scheelt dat een zorgen. Snel al dat vruchtwater opslorpen, kan ie ook niet weer terug wiebelen. :P

En goed nieuws voor DE.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198980394
Meld!

Vkv wat goed nieuws! Terecht dat je een taartje hebt gehaald, goed idee ook!

DE ook goed nieuws! Wat fijn dat er zo wordt meegedacht zeg.

Rebubbled, vervelend die duizeligheid zeg.. heeft het met je bloeddruk te maken? Hoop dat het ook weer wegtrekt :*

Hier morgen 38 weken. Vandaag controle bij de gynaecoloog, die was niet echt verrast over de frequente voorweeen. Kind ligt met hoofd naar beneden maar nog niet vast, dus ze riep enthousiast “nou tot over anderhalve week he!” toen ik weg ging :')
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:23:22 #225
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_198982580
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:43 schreef Rebubbled het volgende:
Gisternacht een levensechte droom gehad over robot aliens die de mensheid gingen uitroeien, waarbij ik gescheiden raakte van mijn vriend en Lily en ze net telaat met een auto zag wegrijden. Vannacht gedroomd dat ons huis in de fik ging. Gaat lekker brein. :')
Lekker he, zwangerschapsdromen. In het begin droomde ik steeds over seks en nu de meest gekke dingen (geen seks meer helaas)

Ik las iets over positiekleding: dames kijk eens op Vinted! Voor ¤5 2 korte broeken gescoord :9~ Hier begon ik al heel vroeg met positiekleding ik denk rond de 10 weken want mijn kleding zat te strak. De buik-broeken zakken nog steeds van mijn kont af _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')