abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8115999
Deel 2. Ik zoek nog steeds naar de titel van de volgende serie:
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:09 schreef Tom_Tom- het volgende:
Hoe heet zo'n serie die een paar jaar geleden op Nederland 3 werd uitgezonden (ik meen door de VPRO). Die serie heette iets van: "Three Misses [achternaam]". Het was een hilarische comedy, maar ik weet niet meer hoe het heet. Het was een Engelse serie (of Amerikaans) en een van de dametjes die in de hoofdrol zaten was Joods, er zaten veel Joodse grapjes in over Chanoeka enzo.
Weet iemand wat ik bedoel?
pi_8116227
the nanny?
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
pi_8116245
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:58 schreef Plantenbak het volgende:
the nanny?
Nee, het is echt iets met Three (of Four) Misses ofzo....
pi_8116409
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:00 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Nee, het is echt iets met Three (of Four) Misses ofzo....

"3 Misses" uit 1998 is alles wat ik kan vinden...
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_8166563
Aloha. Ik ben op zoek naar een film die eigelijk al een beetje oud is. Ik heb alleen het begin gezien maar het begint met een camera die op de bumper van een auto is gemonteerd. en de auto zie je dan een stuk door een stad rijden/racen. Vanuit de bumper gezien dus en dat stuk was echt superkewl.

wie heeft enig idee welke dit is????

Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  woensdag 29 januari 2003 @ 00:37:40 #6
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_8166592
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 00:35 schreef GenesiZ het volgende:
Aloha. Ik ben op zoek naar een film die eigelijk al een beetje oud is. Ik heb alleen het begin gezien maar het begint met een camera die op de bumper van een auto is gemonteerd. en de auto zie je dan een stuk door een stad rijden/racen. Vanuit de bumper gezien dus en dat stuk was echt superkewl.

The Naked Gun ?

[Dit bericht is gewijzigd door victorinox op 29-01-2003 00:39]

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  Trouwste user 2022 woensdag 29 januari 2003 @ 00:38:46 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_8166616
quote:

Was het misschien Taxi driver van Martin Scorcese ?

Iets oudere film. ( 70+ ) Met een begin-shot vanuit een auto.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 30 januari 2003 @ 21:19:57 #8
40423 Gunsmoke
Roll right or dont roll at all
pi_8192781
Hoe heet die film met de soundtrack ven Dido (thank you) waarin een vrouw speelt die haar man betrapt op vreemdgaan en dat ze hem niet betrapt. Het zijn 2 film door elkaar maar wel met dezelfde spelers.

Als ze hem betrapt dan gaat alles goed, ze opent een zaak enzo, maar als ze hem niet betrap dan gaat alles fout.

Wie o wie?

It's not what you got, it's how you use it.
pi_8192811
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 21:19 schreef Gunsmoke het volgende:
Hoe heet die film met de soundtrack ven Dido (thank you) waarin een vrouw speelt die haar man betrapt op vreemdgaan en dat ze hem niet betrapt. Het zijn 2 film door elkaar maar wel met dezelfde spelers.

Als ze hem betrapt dan gaat alles goed, ze opent een zaak enzo, maar als ze hem niet betrap dan gaat alles fout.

Wie o wie?

Sliding Doors, met Gwyneth Paltrow.
  donderdag 30 januari 2003 @ 21:22:23 #10
40423 Gunsmoke
Roll right or dont roll at all
pi_8192854
wow, dat is snel.

thanx!

It's not what you got, it's how you use it.
  donderdag 30 januari 2003 @ 21:22:28 #11
33941 TK421
How to clone a clone
pi_8192858
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 21:19 schreef Gunsmoke het volgende:

Wie o wie?

Sliding Doors ??? (met Gwyneth Paltrow)

donderdag 30 januari 2003 @ 21:23:34 #12
33941 TK421
How to clone a clone
pi_8192892
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 21:22 schreef TK421 het volgende:

[..]

Damn... too late
pi_8272147
Er was gisterenavond (rond 00.30 snachts) een soort film/documantaire op Yorin over Aliens die kwamen... het waren echte filmbeelden mocht je het commentaar tussendoor geloven.. was wel geinig...

weet iemand hoe het heette???

[...............................................................................]
pi_8272196
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 14:55 schreef Reignman het volgende:
Er was gisterenavond (rond 00.30 snachts) een soort film/documantaire op Yorin over Aliens die kwamen... het waren echte filmbeelden mocht je het commentaar tussendoor geloven.. was wel geinig...

weet iemand hoe het heette???

Alien Abduction.
Kijk even een paar topics naar beneden
:{
pi_8287574
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 21:22 schreef TK421 het volgende:

[..]

Die zocht ik dus ook!

Sorry sweek

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 5 februari 2003 @ 11:04:35 #16
39446 303
(C) Roland
pi_8287754
quote:

In Taxi zit ook bij het begin zo'n stuk, maar dat was ook met een scooter erin.
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_8287905
Dat is Getaway in Stockholm 1 of 2 of 3.

Dit zijn films met de camera op de bumper.

1 en 2 zijn download baar bij kazzaa.

X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
pi_8378542
postzegellikker

http://us.imdb.com/Title?0103905

Man Bites Dog

Ook ik heb wel eens een slotje gehad...
pi_8385228
ik zoek de titel van een film.
Hij is ongeveer 2 jaar geleden in de bios geweest.

het is een buitenlandse film, niet amerikaans geloof ik, en het gaat over een gezin die een reis gaan maken om vee te ruilen/verkopen voor graan om te overleven.

bvd

sonarrr

maandag 10 februari 2003 @ 12:52:56 #20
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_8385738
quote:
Op maandag 10 februari 2003 12:25 schreef sonarrr het volgende:
ik zoek de titel van een film.
Hij is ongeveer 2 jaar geleden in de bios geweest.

het is een buitenlandse film, niet amerikaans geloof ik, en het gaat over een gezin die een reis gaan maken om vee te ruilen/verkopen voor graan om te overleven.

bvd

sonarrr

Heb je niet een klein idee van de titel, of een woord uit de titel dat je denkt. Of een personage? Welke taal?
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
pi_8405443
Ik ben op zoek naar de titel van een western waarin de volgende scčne schijnt voor te komen: er is een muzikaal duel tussen iemand met een banjo en een ander met een gitaar, uiteindelijk beginnen ze samen te spelen. Klinkt als spaghetti, maar welke? Help!
  dinsdag 11 februari 2003 @ 09:55:24 #22
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_8405732
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 09:36 schreef BTM het volgende:
Ik ben op zoek naar de titel van een western waarin de volgende scčne schijnt voor te komen: er is een muzikaal duel tussen iemand met een banjo en een ander met een gitaar, uiteindelijk beginnen ze samen te spelen. Klinkt als spaghetti, maar welke? Help!
Deliverance
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
pi_8405859
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 09:36 schreef BTM het volgende:
Inderdaad, Deliverance. Creepy film, wat een naar sfeertje.
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_8406011
Sjit, een klassieker nog wel...shows what I know...
BEDANKT!!
pi_8515885
Ik zoek een film waarbij het nodtalgiegehalte zeer hoog is.

Hij gaat over een stel jongens die naar een piratenschat gaat zoeken in een grot ofzo.

Daar zit ergens een superman met het syndroom van down ofzo gevangen.

Ik vond dit vroeger zo'n geweldige film!!

Weet iemand welke ik bedoel?

zondag 16 februari 2003 @ 15:46:47 #26
45339 GHansie2
Wie ik ben? Een k*tkloon
pi_8515904
The Goonies
Don't think you are, know you are.
pi_8515919
quote:
Op zondag 16 februari 2003 15:46 schreef GHansie2 het volgende:
The Goonies
Okay, dankje!
  zondag 16 februari 2003 @ 16:12:20 #28
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_8516383
Ik ben op zoek naar de naam van een serie die ongeveer twee/drie jaar geleden op net 5 is uitgezonden, en vorig jaar ook nog op canvas/ketnet is geweest. als ik het me goed kan herrineren was de naam van de serie iets met sharp, en speelt zich af ten tijde van de oorlog tussen engeland en frankrijk.

hier gaat de serie over;

Een sergeant(sharp?) red het leven van een veldmaarschalk en word hierdoor gepromoveerd tot luitenant. hierdoor krijgt hij de leiding over een groepje soldaten. na allerlei avonturen word word hij uiteindelijk luitenant-kolonel.
in de laatste aflevering zien we hem tijdens de slag om waterloo, waar hij ook een nederlandse prins om zeep helpt omdat die prins indirect verantwoordelijk is voor de dood van een paar van zijn mensen.

Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
  zondag 16 februari 2003 @ 20:38:07 #29
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_8521956
quote:
Op zondag 16 februari 2003 16:12 schreef super_honda het volgende:
Ik ben op zoek naar de naam van een serie die ongeveer twee/drie jaar geleden op net 5 is uitgezonden, en vorig jaar ook nog op canvas/ketnet is geweest. als ik het me goed kan herrineren was de naam van de serie iets met sharp, en speelt zich af ten tijde van de oorlog tussen engeland en frankrijk.

hier gaat de serie over;

Een sergeant(sharp?) red het leven van een veldmaarschalk en word hierdoor gepromoveerd tot luitenant. hierdoor krijgt hij de leiding over een groepje soldaten. na allerlei avonturen word word hij uiteindelijk luitenant-kolonel.
in de laatste aflevering zien we hem tijdens de slag om waterloo, waar hij ook een nederlandse prins om zeep helpt omdat die prins indirect verantwoordelijk is voor de dood van een paar van zijn mensen.

ok, hier komen ze dan.

Sharpe's Rifles
Sharpe's Eagle
Sharpe's Company
Sharpe's Enemy
Sharpe's Honour
Sharpe's Gold
Sharpe's Battle
Sharpe's Sword
Sharpe's Regiment
Sharpe's Siege
Sharpe's Mission
Sharpe's Revenge
Sharpe's Justice
Sharpe's Waterloo

quote uit Lotr-Fotr:

Boromir: Still sharp.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 17 februari 2003 @ 11:37:36 #30
39934 Feanor
doom9.nl moderator
pi_8532010
Ik ben op zoek naar de naam van een serie, een aantal jaar geleden uitgezonden volgens mij door Veronica.

Het ging over een vakantie kamp, waar een kamp omroepster voor het omproepen alijd op een xylophoon sloeg.

Iemand enig idee?

People what have you done locked Him in His golden cage.
Made Him bend to your religion Him resurrected from the grave.
He is the god of nothing if that's all that you can see.
You are the god of everything He's inside you and me.
pi_8532087
quote:
Op maandag 17 februari 2003 11:37 schreef Feanor het volgende:
Ik ben op zoek naar de naam van een serie, een aantal jaar geleden uitgezonden volgens mij door Veronica.

Het ging over een vakantie kamp, waar een kamp omroepster voor het omproepen alijd op een xylophoon sloeg.

Iemand enig idee?

Ja, die ken ik ook...echt geen idee meet hoe dat heet. Ik zie haar nog wel op die xylophoon slaan.....
:: Wookie, wookie, wookie :: <a href="http://Masselink.net" rel="nofollow" target="_blank">Koffie en meer...</a> ::
  maandag 17 februari 2003 @ 12:12:31 #32
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_8532763
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:38 schreef victorinox het volgende:
..
quote uit Lotr-Fotr:

Ja inderdaad! Die zag ik ook ja! Ik moest er erg om lachen!

Iemand enig idee of deze serie ook op DVD uitgekomen is?

Ik heb ook al met Hornblower in mijn handen gestaan, maar daar zijn ook meerdere pakketten van (ik had de eerste vier delen te pakken) en ik koop ze graag in een keer allemaal...

iemand?

Er zitten 365 dagen in een jaar en er zijn 366 redenen om te feesten (Boliviaans spreekwoord)
  maandag 17 februari 2003 @ 12:15:23 #33
39934 Feanor
doom9.nl moderator
pi_8532825
Heb het zelf gevonden,

Ik dacht ineens aan de tekst bij de xylophoon, dit blijkt dus ook de titel te zijn

Hi-di-hi is dus de titel,

People what have you done locked Him in His golden cage.
Made Him bend to your religion Him resurrected from the grave.
He is the god of nothing if that's all that you can see.
You are the god of everything He's inside you and me.
  maandag 17 februari 2003 @ 12:21:31 #34
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_8532961
quote:
Op maandag 17 februari 2003 12:15 schreef Feanor het volgende:
Heb het zelf gevonden,

Ik dacht ineens aan de tekst bij de xylophoon, dit blijkt dus ook de titel te zijn

Hi-di-hi is dus de titel,

Nee, het is Hi-de-hi
IMDb Vote History
  maandag 17 februari 2003 @ 12:24:31 #35
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_8533023
guttegut, ja dat klopt! Men, wat een foute boel!

Ik heb het vorige topic niet gelezen, dus wellicht isdie al voorbij gekomen, maar hoe heet die serie over zo'n kereltje met donkere krullen die vanalles in zijn jeugd meemaakt. Zo'n huis tuin en keuken serie zeg maar. Engels, kwam altijd 'smiddags op TV. Dat kereltje heeft echt ongelooflijk lang in die serie gespeelt, totdat hij ver in zijn pubertijd was... Tis een heel voor de hand liggende titel, maar weet um ff niet meer???

-edit-
en ohw ja, hij sprak ook met de camera

Er zitten 365 dagen in een jaar en er zijn 366 redenen om te feesten (Boliviaans spreekwoord)
  maandag 17 februari 2003 @ 12:38:40 #36
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_8533269
quote:
Op maandag 17 februari 2003 12:24 schreef ElCondor het volgende:
guttegut, ja dat klopt! Men, wat een foute boel!

Ik heb het vorige topic niet gelezen, dus wellicht isdie al voorbij gekomen, maar hoe heet die serie over zo'n kereltje met donkere krullen die vanalles in zijn jeugd meemaakt. Zo'n huis tuin en keuken serie zeg maar. Engels, kwam altijd 'smiddags op TV. Dat kereltje heeft echt ongelooflijk lang in die serie gespeelt, totdat hij ver in zijn pubertijd was... Tis een heel voor de hand liggende titel, maar weet um ff niet meer???

-edit-
en ohw ja, hij sprak ook met de camera

The Wonder Years
IMDb Vote History
  maandag 17 februari 2003 @ 14:55:31 #37
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_8536290
quote:
Op maandag 17 februari 2003 12:38 schreef victorinox het volgende:

[..]

The Wonder Years

pi_8540662
Hele tijd terug een flauwe ziekenhuisserie gezien die IK (en ik was waarschijnlijk de enige) erg grappig vond. Het ging dus over een ziekenhuis, had wat weg van een soap, maar dan op een "naked gun"-persiflage achtige manier.

Ik hoop dat iemand het weet.......maar daar heb ik wel vertrouwen in

pi_8541012
copy-paste uit een los topic:
quote:
Op maandag 17 februari 2003 18:04 schreef Bobo24 het volgende:
Ik zit nu al tijden te zoeken naar wat voor info dan ook over een geweldige tv serie die eind jaren '80 op de Nederlandse TV werd vertoond - ik geloof door de weeks in zo'n kinderprogramma wat "Birgitte's Post" (ofzo) heette en waarin ook shows zoals de Thundercats (ook geweldig) werden vertoond.

Het was een serie van Australische of New Zeelandse of Britse makelij, ik weet het niet zeker. Het gaat over een tweeling, een jongen en een meisje, die om de een of andere duistere reden bij hun oom en tante gaan wonen en aldaar bevriend raken met een oudere wijze man die een buitenaards wezen blijkt te zijn (al ziet hij er menselijk uit). Hij vraagt hen om hulp om een ander buitenaards ras, de zogenaamde Modder Monsters (althans, zo werd het geloof ik vertaald in de ondertiteling), tegen te werken in hun queeste om de aarde te onderwerpen. Die modder monsters zijn zeer creepy: overdag zien ze eruit als gewone mensen, maar 's nachts veranderen ze in slijmerige slakachtige wezens die alles onder de slijmerige draden helpen. Ze wonen in een angstaanjagend huis waaronder ze een uitgebreid gangenstelsel hebben gemaakt wat tot ver onder de oceaan reikt.

Overdag rijden die monsters in een zwarte limo, waarom weet ik niet... Ze haten kinderen, en kunnen ze van een enorme afstand al ruiken, vooral de leider (met een enorme kinnebak en een laag voorhoofd) heeft een enorme hekel aan met name de tweeling, omdat hij weet dat ze bevriend zijn met hun vijand - de oudere man. De tweeling wordt door hun nieuwe vriend getraind in de magie m.b.v. 2 magische stenen, een blauwe voor de jongen en een rode voor het meisje. Ze moeten de stenen zo lang mogelijk vasthouden (ze worden heet bij aanraking), en in de laatste episode lukt het ze om de magie van de stenen in zich op te nemen en de modder monsters te vernietigen (de tweeling kan nu blauwe en rode energiestralen uitstoten en gebundeld hebben die stralen een enorme kracht).

Ik vond dit toen ik klein was een geweldige en vooral enge serie, en ik zou graag meer willen weten en/of eventuele videobanden willen kopen. Maar ik kan me dus absoluut niet meer herinneren hoe de serie ook al weer heette. "Modder Monsters" geeft geen enkele hit in welke zoekmachine dan ook, dus dat zal wel een blije vertaling zijn geweest die ik me herinner.

Please help me!

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 17 februari 2003 @ 18:13:36 #40
12493 dracoon
Of niet......................
pi_8541080
Ja! Ik herken het ook. Het werd zaterdagmiddag uitgezonde (ipv Buck Rogers, kennen jullie deze nog.........nog.............nog.........)

Ken de titel niet, maar misschien weten mijn ouders het nog.

pi_8541106
quote:
Op maandag 17 februari 2003 18:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
hmmm, ik weet welke je bedoeld ik vond m geweldig, maar even denken de echte naam werd niet verteld hetwerd onder de naam "monsters" uitgezonden, kben nog opzoek geweest in film archieven naar deze serie tevergeefs, zover ik weet kwam hij op kindernet toen, maar aangezien ik toen iets van 6 was weet ik het niet helemaal meer te herinneren
Het hoeheethetookalweer moet heteenofander zijn anders doet dat ene jeweetwel
pi_8541301
Werd idd. uitgezonden onder de naam Modder Monsters voor zover ik weet.
yankee charlie dinges
  dinsdag 18 februari 2003 @ 18:47:16 #43
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_8565232
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:38 schreef victorinox het volgende:

[..]

ok, hier komen ze dan.

Sharpe's Rifles
Sharpe's Eagle
Sharpe's Company
Sharpe's Enemy
Sharpe's Honour
Sharpe's Gold
Sharpe's Battle
Sharpe's Sword
Sharpe's Regiment
Sharpe's Siege
Sharpe's Mission
Sharpe's Revenge
Sharpe's Justice
Sharpe's Waterloo

quote uit Lotr-Fotr:

dankjewel

zijn er nog meer mensen die deze serie hebben gezien, en het ook geweldig vonden?

Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:29:38 #44
6643 Sheridana
Nog 3 nachtjes....
pi_8579905
quote:
Op maandag 17 februari 2003 17:51 schreef magical_reflex het volgende:
Hele tijd terug een flauwe ziekenhuisserie gezien die IK (en ik was waarschijnlijk de enige) erg grappig vond. Het ging dus over een ziekenhuis, had wat weg van een soap, maar dan op een "naked gun"-persiflage achtige manier.

Ik hoop dat iemand het weet.......maar daar heb ik wel vertrouwen in

Dat was denk ik "Scrubs"...
Nooit meer die signature.... ;(
pi_8589234
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:29 schreef Sheridana het volgende:

[..]

Dat was denk ik "Scrubs"...

Dit was ook een leuke serie, maar helaas niet wat ik zocht. "mijn" serie is toch wel heel wat jaartjes ouder (zeker richting een stuk of 10 jaar ouder) en het was minder serieus. (echt soapachtig, iedereen deed het met iedereen enzo)
pi_8601008
Is het misschien 'Let The Blood Run Free?'

Hoewel, dit is meer 'Young Ones' dan Naked Gun-achtige humor.

No Dukes of Hazzard in the classroom
  donderdag 20 februari 2003 @ 13:08:46 #47
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_8605774
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 18:47 schreef super_honda het volgende:

[..]

dankjewel

zijn er nog meer mensen die deze serie hebben gezien, en het ook geweldig vonden?

Het was zeker een strakke serie! Ik hou daar wel van, historische series. Is Sharpe trouwens op DVd te verkrijgen? Ga wellicht binnenkort Hornblower toch maar kopen (ken je die?) Ik heb een aantal afleveringen van The Scarlett Pimpernell al op DVD en ook de eerste serie van Shaka Zulu. Vreselijk fout, maar erg leuk om eens te kijken (nostalgie).
Wat is er eigenlijk nog meer op dit gebied op TV geweest?
  donderdag 20 februari 2003 @ 13:15:23 #48
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_8605937
quote:
[..]
had Herman van Veen nix met de titelsong te maken..
Wat je vindt, ...
pi_8613418
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 09:17 schreef Berkery het volgende:
Is het misschien 'Let The Blood Run Free?'

Hoewel, dit is meer 'Young Ones' dan Naked Gun-achtige humor.

Ik denk dat het dit inderdaad was, maar helemaal zeker ben ik niet geworden na wat googlen......wat is daar verdomd weinig over te vinden.

Zal wel een reden voor zijn

donderdag 20 februari 2003 @ 19:03:38 #50
5898 Taigurrr
*Diva by looks, geek by heart*
pi_8613695
Zo'n 12 jaar geleden was er op nederland 3 een serie over een ziekenhuis. Volgens mij heette dat Let the blood run free, compleet geschift! Zo om gelachen, maar kan nix vinden op internet. Zat een hoofdzuster in met een lange pinknagel die de hele tijd "Sneaksneaksneak"riep. Zou graag die serie weer eens zien. Iemand meer info? Kan me niet meer herinneren of het amerikaans of brits was (neig naar brits).

Edit: zo heee! Ik lees net even hierboven dat ik een beetje overbodig bezig ben. Jullie hebben een vooruitziende blik gehad, want ik zit allang met deze vraag, en nooit iets over gelezen. Nu dacht ik: ach , laat ik 'm maar eens stellen.....cool!

donderdag 20 februari 2003 @ 19:08:32 #51
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_8613785
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 19:03 schreef Taigurrr het volgende:
Zo'n 12 jaar geleden was er op nederland 3 een serie over een ziekenhuis. Volgens mij heette dat Let the blood run free
Iemand meer info?
Let the blood run free IMDb-info
IMDb Vote History
  maandag 24 februari 2003 @ 16:29:27 #52
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_8688343
-edit-

There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
pi_8691633
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 19:03 schreef Taigurrr het volgende:
Zo'n 12 jaar geleden was er op nederland 3 een serie over een ziekenhuis. Volgens mij heette dat Let the blood run free,

Edit: zo heee! Ik lees net even hierboven dat ik een beetje overbodig bezig ben. Jullie hebben een vooruitziende blik gehad, want ik zit allang met deze vraag, en nooit iets over gelezen. Nu dacht ik: ach , laat ik 'm maar eens stellen.....cool!

Ik ken je niet, maar ik mag je nou al
pi_8691768
Ee paar jaar geleden zag ik een film op tv.
Het speelde zich af in de oorlog, ik weet niet meer wie tegen wie. Maar het was iig tegen Aziaten (Korea/Japan?)
Een Westerse vrouw van een jaar of 45 komt in een kamp terecht. Ze schrijft dingen op blaadjes en probeert die te verbergen.
Ik herinner me nog een stuk waarin vrouwen en kinderen zich hebben opgesloten in een gebouw (school?/kerk?) en dat het een tijdje duurde voordat men ze eruit kreeg.
En ik herinner me ook een scene waarin een stukje water te zien was, aan de oever, met dode Aziaten die erin dreven.

Het was een film die meer over het kamp en het overleven en de moed van de vrouw ging, dan over de oorlog zelf.

Ik hoop dat iemand de titel weet (en ik hoop dat ik niet meerdere films door elkaar haal )

pi_8693942
Iemand hier die de titel weet van een Finse documentaire die een hele tijd geleden op tv is geweest. Ging over vrouwen van jong tot oud die over aanraking en de betekenis van liefde praten.

Alvast bedankt!

pi_8695045
Er is een horror film over een man die verlieft is op een meisje die op een begraafplaats ligt, Hij praat met dat meisje (ik weet het het is raar) maar zij blijkt een soort zombie te zijn.
Het is een beetje sprookjesachtig en ik denk al een vrij oude film, misschien leg ik het ook verkeerd uit, maar het is ook al jaren geleden dat ik hem in de videotheek zag liggen en ik heb hem nooit gehuurt.

Ik d8 eerst dat het Dellamore Dellamorte was, maar dit is hem volgens mij niet.

pi_8712679
Wie kent de naam van een spaanse horrorfilm/thriller die de VPRO een jaar of 2 geleden heeft uitgezonden? verhaal gaat over een gast die mensen vermoord en dit op videotape zet (zoiets geloof ik..). Iemand die deze film toevallig ook gezien heeft??
Yo, Willie. Burn the cat
  dinsdag 25 februari 2003 @ 17:50:24 #58
6643 Sheridana
Nog 3 nachtjes....
pi_8712704
quote:
Op maandag 24 februari 2003 19:23 schreef wyccie het volgende:
Ee paar jaar geleden zag ik een film op tv.
Het speelde zich af in de oorlog, ik weet niet meer wie tegen wie. Maar het was iig tegen Aziaten (Korea/Japan?)
Een Westerse vrouw van een jaar of 45 komt in een kamp terecht. Ze schrijft dingen op blaadjes en probeert die te verbergen.
Ik herinner me nog een stuk waarin vrouwen en kinderen zich hebben opgesloten in een gebouw (school?/kerk?) en dat het een tijdje duurde voordat men ze eruit kreeg.
En ik herinner me ook een scene waarin een stukje water te zien was, aan de oever, met dode Aziaten die erin dreven.

Het was een film die meer over het kamp en het overleven en de moed van de vrouw ging, dan over de oorlog zelf.

Ik hoop dat iemand de titel weet (en ik hoop dat ik niet meerdere films door elkaar haal )

Dat zou 'Paradise Road' kunnen zijn, met Glenn Close...
  dinsdag 25 februari 2003 @ 17:51:19 #59
6643 Sheridana
Nog 3 nachtjes....
pi_8712718
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 17:48 schreef bluzh het volgende:
Wie kent de naam van een spaanse horrorfilm/thriller die de VPRO een jaar of 2 geleden heeft uitgezonden? verhaal gaat over een gast die mensen vermoord en dit op videotape zet (zoiets geloof ik..). Iemand die deze film toevallig ook gezien heeft??
Tesis!
pi_8835252
quote:
[..]
ik zoek em ook!!
  maandag 3 maart 2003 @ 15:20:55 #61
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_8835440
quote:
[..]
Jah ik zoek hem dus ook toevallig dat jullie er over beginnen :p
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_8835466
k heb net een mailtje naar kindernet gestuurd, misschien dat zij meer weten...

de zoektocht naar de moddermonsters gaat verder...

pi_8835547
Zo toevallig, ik heb het er gisteren nog over gehad. Over de moddermonsters en dat ze altijd zo eng waren... Maar helaas weet ik ook niet hoe de serie echt heet.
  maandag 3 maart 2003 @ 15:25:55 #64
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_8835554
quote:
[..]
Wat geweldig! ik wist er helemaal niets meer van, ook toen ik het moddermonsters topic las dacht ik "vast van voor mijn tijd", maar nu ik dat stuk heb gelezen weet ik het ook weer! Toen was ik echt heel klein, maar ik vond het een geweldig coole serie! Toch raar dat je soms dingen echt helemaal vergeten kunt zijn.
Ik ben nu toch ook wel heel benieuwd naar die serie. Hij was engels, dus hij zou op IMDB moeten staan...
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 3 maart 2003 @ 15:34:17 #65
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_8835743
quote:
Op maandag 3 maart 2003 15:21 schreef freaky-me het volgende:
k heb net een mailtje naar kindernet gestuurd, misschien dat zij meer weten...

de zoektocht naar de moddermonsters gaat verder...

ondertussen dit topic in de gaten houdend
pi_8836295
kwamen de moddermonsters niet op BRTN??
pi_8865641
weet iemand al iets meer over de moddermonsters??
pi_8867603
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 17:50 schreef Sheridana het volgende:

[..]

Dat zou 'Paradise Road' kunnen zijn, met Glenn Close...

Heb net even de info over die film bekeken, ik kan me niet herinneren dat er iets van een bandje werd 'opgericht'. Maar ik zal eens een keer die film huren.
pi_8868514
Ik ben op zoek naar een filmtitel. De film schoot me net zomaar weer te binnen:

Het is een gevangenisfilm en gaat over een bijzondere ontsnapping. Als ik me niet vergis is de film op feiten gebaseerd.

De hoofdrolspeler laat in de gevangenis op een gegeven moment expres z'n baard staan: "Mensen vergeten je gezicht dan", zegt-ie of iets in die trant.
Van tijd tot tijd mogen er dames op bezoek komen in de cellen en dan scheert hij als de wiedeweerga z'n baard af, hult zich in vrouwenkleding en wandelt te midden van de andere vrouwelijke bezoekers zo de gevangenis uit.

Wie o wie?

pi_8886918
Hij vermoord toch ook een sadistische bewaarder vlak voordat ie ontsnapt uit de gevangenis toch?
Speelde zich volgens mij in een of ander warm land af dacht ik. Turkije misschien. Of haal ik er nu 2 door elkaar?

Ik kom net op die titel. Midnight express was dat. Of was dat niet met die baard. Ik kijk wel ff

[Dit bericht is gewijzigd door basset op 05-03-2003 15:18]

pi_8899016
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 15:10 schreef basset het volgende:

Ik kom net op die titel. Midnight express was dat. Of was dat niet met die baard. Ik kijk wel ff

Nee, Midnight Express bedoel ik niet. Die ken ik wel. Je haalt nu inderdaad twee films door elkaar.
Maar je weet blijkbaar wel welke film ik bedoel, en dat is goed nieuws want ik dacht al dat ik die film gedroomd had!
pi_8900387
Hallo Allemaal,

Ik heb die serie vroeger ook gezien. Was inderdaad best eng soms.
Het ging over twee kinderen die eens in de duizend jaar een kans hadden die moddermonsters te verslaan. Ze werden geholpen door een oude man.
Ze moesten trainen om de steen vast te houden, een rode en een blauwe.
De blauwe was heet. Ze moesten die allebei in een uitgedoofde vulkaan gooien. De ene heette Mt St Helens. Die moddermonsters in menselijke gedaantes heetten: de Wilberforces.
Ik kan me nog herinneren dat de jongen vastgegrepen werd door zoâ€n monster en met moeite zijn steen wist te werpen en erbij te zeggen: We give you the gift of oblivion!

Ik zat te denken welke omroep het uitzond, dacht de VARA. Want in dat geval kunnen we die benaderen om informatie. Die zouden dat terug moeten kunnen vinden in hun archieven.
Ik ben er zeker van dat het een Engelse of Australische serie was.

Ik ben overigens zelf op zoek naar nog een Australische serie: The new adventures of Black beauty. Dat speelde zich af in de buurt van Melbourne, zoâ€n 80 jaar terug. Was ook erg leuk. Met ene Mr Cigar. Helaas heb ik er nooit een video van kunnen vinden en baal ik nu dat ik het niet heb opgenomen.
Het is niet die Engelse serie, maar de hoofdpersoon in deze was ene Bella.

Verder was er vroeger na de moddermonsters nog een andere science fiction op TV. Iets als: Kinderen van de Hondsster.

Daarin vonden verschillende kinderen verschillende onderdelen van een satelliet.
Die zetten ze dan in elkaar en dan gingen er ramen klapperen enzo.
De satelliet heette Kolob. En bleek een Voyager satelliet te zijn die langs Pluto geweest was en weer terug een een hoop geleerd had.
Ook hier weet ik geen Engelse titel van.

Hey, net wat gevonden van die laatste serie!! Children of the dog star (1984). Uit Nieuw Zeeland. Dus die modder monsters zouden ook uit Nieuw Zeeland kunnen zijn.

Van de Moddermonsters heb ik online geprobeerd bij websitesmet meer dan 1000 series iets van een samenvatting te vinden. Dat is niet gelukt.

Dus ik denk dat de omroep benaderen de beste kansen bied.
Wanneer iemand de naam weet of zelfs een video opname dan houd ik me aanbevolen.

YES I GOT IT!!!!!

Under the mountain uit Nieuw Zeeland. Daar uitgezonden op Nickelodeon.
Zie volgende website:
http://www.yesterdayland.com/popopedia/shows/saturday/sa1737.php

The fourth series, â€Under the Mountain,†focused on a pair of fraternal twins, Rachel and Theo Matheson. While staying with their Aunt and Uncle in Auckland, New Zealand, the teen siblings were contacted by a mysterious man named Mr. Jones, who had met them briefly eight years earlier. This time, Mr. Jones revealed his true identity and mission. He was an alien, sent from a far off world to recruit the twins in a battle against another race of aliens. These latter creatures were a family of slimy, slug-like beasts who could take on human form. Led by the evil Mr. Wilberforce, the green meanies were now bent on destroying Earth, and only the twins†emerging psychic abilities could turn them back.

The eight episodes of â€Under the Mountain†completed a solid slate of supernatural programming for The Third Eye. It was a change of pace for kids used to the good cheer and humor of most childrenâ€s programming. Not only were these shows gloomier, they also had a beginning and an end. Perhaps for these very reasons, The Third Eye has almost completely vanished in the years since it left Nickelodeon, surviving only in the memories of kids who loved a good sci-fi/ghost story.

Release History 1983 Nickelodeon

'Under the Mountain' 
Rachel Matheson Kristy Wilkinson
Theo Matheson Lance Warren
Mr. Wilberforce Bill Johnson
Mr. Jones Roy Leywood

groeten
Merijn

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_8900463
Hi,

nogmaals ff een berichtje van me.

Weet je hoe ik de serie vond??

Een google search op: Wilberforce!!

Aw, wat ben ik blij dat mijn lange termijn geheugen soms nog de raarste namen kan onthouden.

Anyway,

Wie bied zich aan om de Vara ofzo te benaderen voor een opname van de serie??

greetz
Merijn

donderdag 6 maart 2003 @ 19:55:48 #74
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_8918200
Jaaa dat was het The Third eye
oke nu ff zien of ik die banden/ dvd's ergens vandaan kan halen.

http://us.imdb.com/Title?0075491

ff wat opgezocht

[Dit bericht is gewijzigd door appelsientje op 06-03-2003 20:09]

pi_8922211
Appelsientje,

De naam van de serie die wij als Modder monsters of Monster planeet kennen heet:
Under the mountain.
De programmanaam waarin deze afzonderlijke series getoond werden heette: The third eye.

Dus als je op zoek gaat naar banden met de serie: de modder monsters dan moet je dus naar: Under the mountain zoeken.

Tenzij je naar een andere serie op zoek was. Maar ik dacht te hebben begrepen dat jij ook naar de modder monsters titel zocht.

Children of the stones speelt zich volgens de beschrijving in Engeland af (Stonehenge).

Ik vrees dat de beste kans om een band te vinden bij de omroep die hem uitzond of het productie bedrijf ligt.

Succes en laat ons weten als je wat gevonden hebt!

Greetz
Merijn

Ik vraag me af of begin jaren tachtig er al zoveel video recorders waren....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')