abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 september 2021 @ 22:01:06 #151
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201345894
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:56 schreef Autoscooter het volgende:

Terwijl : bij mij gaat het nog prima. Paracetamolletje erin voor het slapen gaan en dan nergens last van. Al gaat het inmiddels niet meer over 20 bier, maar een stuk of 10, en meerdaagse festivals zijn ook al heel lang geleden.

Maar waar een wil is, is een weg denk ik dan altijd.
En hoe jong ben jij?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_201345951
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 22:01 schreef golfer het volgende:

[..]
En hoe jong ben jij?
32. Maar zoals ik al zei : ik hoor mensen dit al vanaf hun 25e roepen. Opvallend genoeg lijkt het vaak niet gekoppeld aan leeftijd, maar aan het al dan niet krijgen van een relatie. Zodra ze die hebben, kunnen ze opeens niet meer feesten ''omdat hun lichaam dat niet meer trekt''. Schei uit denk ik dan, dat komt omdat je een vrouw op de bank hebt zitten.
  maandag 13 september 2021 @ 22:06:42 #153
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201345996
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:56 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Is dit ook niet een argument dat sommigen maar al te graag gebruiken om maar niet mee te hoeven als er een keer iets leuks te beleven valt? :P

Ik hoor sommige vrienden dit soort dingen al roepen vanaf hun 25e namelijk. Terwijl : bij mij gaat het nog prima. Paracetamolletje erin voor het slapen gaan en dan nergens last van. Al gaat het inmiddels niet meer over 20 bier, maar een stuk of 10, en meerdaagse festivals zijn ook al heel lang geleden.

Maar waar een wil is, is een weg denk ik dan altijd.
Is ook een kwestie van training ;) . En als je op je 30ste of ouder nog getrained bent op flinke hoeveelheden alcohol (wegkomen met een paracetamolletje na 10 bier in je keelgat op een leuk feestje/festivalletje) is dat wellicht iets om bij stil te staan of je dat nog wel moet blijven doen :P .

Maar goed, als vrijgezel snap ik dat je leven daar nog wel ruimte voor biedt. Zeker met koters die om 6-7 uur naast je bed staan op zondagochtend gaat je alcoholabsorptievermogen goed hard omlaag :X .
  maandag 13 september 2021 @ 22:15:24 #154
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_201346102
Zo willen wij volgend jaar eigenlijk wel naar Pinkpop. Maar dat gedoe op de camping zien we dus echt niet meer zitten....
pi_201346109
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 22:06 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Is ook een kwestie van training ;) . En als je op je 30ste of ouder nog getrained bent op flinke hoeveelheden alcohol (wegkomen met een paracetamolletje na 10 bier in je keelgat op een leuk feestje/festivalletje) is dat wellicht iets om bij stil te staan of je dat nog wel moet blijven doen :P .

Maar goed, als vrijgezel snap ik dat je leven daar nog wel ruimte voor biedt. Zeker met koters die om 6-7 uur naast je bed staan op zondagochtend gaat je alcoholabsorptievermogen goed hard omlaag :X .
Dat is inderdaad zo.. Maar dat zijn ook weer omstandigheden en niet zo zeer de alcohol zelf. Ik geloof niet zo dat je lichaam op je 35-40e opeens veel meer moeite heeft met alcohol verwerken dan op je 22e.

Het zijn denk ik eerder de andere omstandigheden waardoor je veel meer mérkt van die kater, omdat je inderdaad opeens kleintjes aan je bed hebt vroeg in de ochtend en een dag met allerlei verplichtingen.

Ik vind 30 echt nog geen leeftijd om stevig doordrinken op een festival of een stevige avond in de kroeg vaarwel te moeten zeggen. Maar het moet wel verantwoord zijn qua omstandigheden. Het wordt inderdaad treurig als je als ouder van jonge kindjes de volgend dat tot 14:00 op je nest ligt, dat kan je niet maken :P Dus dan wordt het inderdaad een kwestie van of jezelf beheersen tijdens de avond zélf of de volgende dag ook een grote meneer/mevrouw zijn.

Al zou ik ook mensen met kleine kinderen toch wel zeer willen adviseren om per jaar gewoon minstens 3/4 zaterdagavonden te reserveren waarop de kleintjes gewoon een weekend naar opa en oma gaan zodat je jezelf even kunt laten gaan. Zo zonde in wat voor streng regime sommige mensen zichzelf zetten zodra er kinderen zijn. Af en toe even jezelf een avond laten gaan is ook wel erg lekker :7
  maandag 13 september 2021 @ 23:35:58 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201347015
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 22:16 schreef Autoscooter het volgende:

Al zou ik ook mensen met kleine kinderen toch wel zeer willen adviseren om per jaar gewoon minstens 3/4 zaterdagavonden te reserveren waarop de kleintjes gewoon een weekend naar opa en oma gaan zodat je jezelf even kunt laten gaan.
Flikker lekker op! Regel zelf je (betaalde) oppas maar en val ons als grootouders daar niet lastig mee als je wilt gaan stappen. :6
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 14 september 2021 @ 06:30:56 #157
80382 manny
30 is best veel
pi_201348029
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:56 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Is dit ook niet een argument dat sommigen maar al te graag gebruiken om maar niet mee te hoeven als er een keer iets leuks te beleven valt? :P

Ik hoor sommige vrienden dit soort dingen al roepen vanaf hun 25e namelijk. Terwijl : bij mij gaat het nog prima. Paracetamolletje erin voor het slapen gaan en dan nergens last van. Al gaat het inmiddels niet meer over 20 bier, maar een stuk of 10, en meerdaagse festivals zijn ook al heel lang geleden.

Maar waar een wil is, is een weg denk ik dan altijd.
Op mijn 25e had ik dit nog niet, dit is er in mijn geval boven de 30 ingeslopen. Steeds meer last van katers.

Voor mij is het geen reden om niet meer te gaan.

Lafjes 10 bier drinken is geen oplossing natuurlijk; de kater aanvaarden en het doorkomen is de enige oplossing voor mij. En meerdaagse festivals deed ik (kut-korona) nog wel, maar dan moet ik eerlijk toegeven dat op dag drie er weinig meer over is van de man die op dag 1 het terrein op kwam.

Disclaimer hier: meerdaagse festivals alleen met chalet / vip-zone en of camper. Met 30 graden in de zon, schrale douches en wakker worden omdat je je tent uit brandt... dat doe ik niet meer. Dat is dan weer een voordeel van ouder worden voor velen: je hebt wat meer geld.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_201348282
quote:
19s.gif Op dinsdag 14 september 2021 06:30 schreef manny het volgende:

[..]
Op mijn 25e had ik dit nog niet, dit is er in mijn geval boven de 30 ingeslopen. Steeds meer last van katers.

Voor mij is het geen reden om niet meer te gaan.

Lafjes 10 bier drinken is geen oplossing natuurlijk; de kater aanvaarden en het doorkomen is de enige oplossing voor mij. En meerdaagse festivals deed ik (kut-korona) nog wel, maar dan moet ik eerlijk toegeven dat op dag drie er weinig meer over is van de man die op dag 1 het terrein op kwam.

Disclaimer hier: meerdaagse festivals alleen met chalet / vip-zone en of camper. Met 30 graden in de zon, schrale douches en wakker worden omdat je je tent uit brandt... dat doe ik niet meer. Dat is dan weer een voordeel van ouder worden voor velen: je hebt wat meer geld.
Mwoah, ik heb geld zat, maar die camping hoort voor mij toch ook wel bij de charme van zo'n festival.
(okee, als ik de 2e ochtend uit mijn tentje probeer te kruipen denk ik daar misschien anders over... ;) )
  dinsdag 14 september 2021 @ 07:55:10 #159
80382 manny
30 is best veel
pi_201348348
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 07:43 schreef cafca het volgende:

[..]
Mwoah, ik heb geld zat, maar die camping hoort voor mij toch ook wel bij de charme van zo'n festival.
(okee, als ik de 2e ochtend uit mijn tentje probeer te kruipen denk ik daar misschien anders over... ;) )
Charme: eens.
Trek ik het nog: nee.

:)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_201358281
quote:
81s.gif Op maandag 13 september 2021 23:35 schreef golfer het volgende:

[..]
Flikker lekker op! Regel zelf je (betaalde) oppas maar en val ons als grootouders daar niet lastig mee als je wilt gaan stappen. :6
Tsja, als je als grootouder je kleinkinderen niet te logeren wilt hebben en je je eigen kinderen geen leuke avond of weekend gunt kun je zo denken idd.
Maar ik herkende het sarcasme en de humor in je post ook wel hoor, vind em wel grappig zelfs. ^O^
pi_201407928
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 22:15 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zo willen wij volgend jaar eigenlijk wel naar Pinkpop. Maar dat gedoe op de camping zien we dus echt niet meer zitten....
Maar dat heeft toch niks met leeftijd te maken? Ik ben zelf in het verleden meerdere keren naar een veel kleiner festival geweest en daar waren gewoon 60-plussers die gingen kamperen.
ROBODEMONS..................|:(
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 september 2021 @ 08:16:36 #162
7889 tong80
Spleenheup
pi_201409463
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Maar dat heeft toch niks met leeftijd te maken? Ik ben zelf in het verleden meerdere keren naar een veel kleiner festival geweest en daar waren gewoon 60-plussers die gingen kamperen.
Het tien keer per nacht moeten pissen op m'n 58ste weerhoudt me.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 18 september 2021 @ 08:34:01 #163
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_201409567
Ik realiseerde me laatst dat de grote bands van de jaren '90: Nirvana, Metallica, Pearl Jam etc. nu net zo lang geleden zijn als dat de Beatles en Rolling Stones waren in de jaren '90.

Jaren 80 muziek (Bowie, Tina Turner) zit nu op het niveau waar toen Elvis Presley en Fats Domino zaten: prehistorie.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  zaterdag 18 september 2021 @ 08:40:36 #164
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_201409629
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Maar dat heeft toch niks met leeftijd te maken? Ik ben zelf in het verleden meerdere keren naar een veel kleiner festival geweest en daar waren gewoon 60-plussers die gingen kamperen.
Op vakantie kamperen wij ook. Maar heb je wel eens bij pinkpop of lowlands op de camping gestaan? Daar gaat het festival heel de nacht door, weliswaar op een iets andere wijze.
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 september 2021 @ 08:40:39 #165
7889 tong80
Spleenheup
pi_201409630
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:34 schreef Clupea het volgende:
Ik realiseerde me laatst dat de grote bands van de jaren '90: Nirvana, Metallica, Pearl Jam etc. nu net zo lang geleden zijn als dat de Beatles en Rolling Stones waren in de jaren '90.

Jaren 80 muziek (Bowie, Tina Turner) zit nu op het niveau waar toen Elvis Presley en Fats Domino zaten: prehistorie.
Radio2 is de Arbeidsvitamine van de jaren 80 destijds.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_201535117
Ik betrapte me er laatst zelf op dat ik niet meer precies wist hoe oud ik was :o :o :@ :@ :{ :{ ;( ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 26 september 2021 @ 22:56:38 #167
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201535142
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:54 schreef TLC het volgende:
Ik betrapte me er laatst zelf op dat ik niet meer precies wist hoe oud ik was :o :o :@ :@ :{ :{ ;( ;(
Haha ja dat had ik ook al eens. Ik moest echt terugrekenen om het zeker te weten.
pi_201541941
Dat steeds meer ''iconen'' uit het dorp waar ik ben opgegroeid komen te overlijden of er al jaren niet meer zijn.

Ik denk dat elk wat kleiner dorp (<10/k inwoners) wel een handjevol van dit soort figuren heeft. Ze zijn betrokken bij alle organisatiecomite's die je kunt bedenken, speelde decennia lang sinterklaas bij de lokale intocht of waren dag en nacht in- en om de lokale voetbalclub te vinden omdat ze zowel het veld onderhielden als de belijning plaatsten als de reclameborden vervingen alsmede de bierfusten bij de bar omwisselden als ze leeg waren.

Het mannetje dat elke zaterdag de hele dag in het ''centrum'' op een bankje tegenover de uitgang van de AH tegen iedereen op luid volume aan het aan ouwehoeren was omdat zijn vrouw al 10 jaar terug is overleden en hij niet de hele zaterdag alleen wil zijn.

Volgens mij is dit echt een uitstervend ras, dit soort mensen.
  maandag 27 september 2021 @ 17:09:40 #169
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201542150
En dat mannetje ben jij zelf nog niet? :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_201550796
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:34 schreef Clupea het volgende:
Ik realiseerde me laatst dat de grote bands van de jaren '90: Nirvana, Metallica, Pearl Jam etc. nu net zo lang geleden zijn als dat de Beatles en Rolling Stones waren in de jaren '90.

Jaren 80 muziek (Bowie, Tina Turner) zit nu op het niveau waar toen Elvis Presley en Fats Domino zaten: prehistorie.
Zo zit ik ook steeds te rekenen en te beredeneren. Op de lagere school was voor mij de Tweede Wereldoorlog een soort Prehistorie. Maar nu heb ik dingen die ik heel bewust heb meegemaakt, te beginnen met de Vietnamoorlog al in tijdvakken te beredeneren.
In 2005 was het einde van de Vietnamoorlog al net zo ver weg als ten opzichte van het eind van de Tweede Wereldoorlog. Nu zijn de demonstraties in Nederland tegen de neutronenbom al dichter bij het einde van de Tweede Wereldoorlog dan bij het heden.
  dinsdag 28 september 2021 @ 13:14:23 #171
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201551155
Wij zitten op Netflix naar de serie Sex Education te kijken en dan realiseer ik mij opeens dat de fase van het leven waar die pubers in zitten voor ons 50 jaar geleden was. :X
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 woensdag 29 september 2021 @ 16:08:36 #172
7889 tong80
Spleenheup
pi_201566236
Als je arts de Solex en Tomos niet kent.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 29 september 2021 @ 16:09:16 #173
7889 tong80
Spleenheup
pi_201566245
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:54 schreef TLC het volgende:
Ik betrapte me er laatst zelf op dat ik niet meer precies wist hoe oud ik was :o :o :@ :@ :{ :{ ;( ;(
Idem. :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_201710380
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:54 schreef TLC het volgende:
Ik betrapte me er laatst zelf op dat ik niet meer precies wist hoe oud ik was :o :o :@ :@ :{ :{ ;( ;(
dat heb ik altijd gehad :+ *)
pi_201964618
Dat je tot 2 keer toe een kip ziet en het tot 2 keer toe een eend noemt :o :{ ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')