abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198779944
Gisteren een kwart van een door mijn lief gemaakte appeltaart op én een kwart van een door mij gemaakte wittechocolade-cheesecake en dat was gewoon al qua massa zoveel dat ik vanmorgen een kilo omhoog was :') Maar mijn echtgenoot is maar eens per jaar jarig, dus ach.. O+

Lijstje!
B: Tien kilometer hardgelopen met sprintintervallen
D: Groenten/currysoep van restjes (wortel, venkel, aardappel, gele biet) en broodjes kaas en boter. In de tuin. O+ Met een biertje erbij. Meloen toe :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_198780036
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 15:15 schreef minilot het volgende:
Gisteren een kwart van een door mijn lief gemaakte appeltaart op én een kwart van een door mij gemaakte wittechocolade-cheesecake en dat was gewoon al qua massa zoveel dat ik vanmorgen een kilo omhoog was :') Maar mijn echtgenoot is maar eens per jaar jarig, dus ach.. O+

Lijstje!
B: Tien kilometer hardgelopen met sprintintervallen
D: Groenten/currysoep van restjes (wortel, venkel, aardappel, gele biet) en broodjes kaas en boter. In de tuin. O+ Met een biertje erbij. Meloen toe :9
Dit klinkt zo lekker :9 allemaal haha, de taarten en je lijst.

Mijn lijst veranderde wat, m'n avocado bleek perfect rijp en vrij groot.

L: vijf Wasa crackers: vier met avocado, één met filet americain
D: biefstukje met broccoli en kruidenboter
T: kwark, frambozen, lijnzaad, pindakaas

Ik zoek eigenlijk nog wat extra eiwitten maar zonder koolhydraten. Dus meer kwark helpt niet per se. Eieren zijn op dus kan ook geen gekookt eitje snaaien.. misschien dat ik straks nog wel even snel iets haal bij de winkel na m'n vergadering tot 17u. En anders heb ik pech.

Ik heb wel nog van die melkan proteïn drink staan bedenk ik me net, alleen die is denk ik wel een maand of vier a zes over datum. Het is wel van die houdbare (komt niet uit de koeling). Kan dat nog denken jullie? Dan kan ik daar smoothie mee maken met m'n T.
pi_198780061
Geen eieren op voorraad! :o Dat zou het diëten hier een stuk lastiger maken, @vlindertje89 :N
Let me see you stripped down to the bone
pi_198780677
Mini gefeli met man, en al je eten klinkt lekker :9

Vlindertje, blikje tonijn in huis, zoiets?

Hier kwam de brakheid wat vertraagd, dus bankhang tot ik weer weg moet, maar wel nog even een nieuwe bikini gescoord 8-)

Lijstje komen gekookte eieren bij, verder ga ik dalijk even op jacht naar snacks.
pi_198781037
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 15:21 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Dit klinkt zo lekker :9 allemaal haha, de taarten en je lijst.

Mijn lijst veranderde wat, m'n avocado bleek perfect rijp en vrij groot.

L: vijf Wasa crackers: vier met avocado, één met filet americain
D: biefstukje met broccoli en kruidenboter
T: kwark, frambozen, lijnzaad, pindakaas

Ik zoek eigenlijk nog wat extra eiwitten maar zonder koolhydraten. Dus meer kwark helpt niet per se. Eieren zijn op dus kan ook geen gekookt eitje snaaien.. misschien dat ik straks nog wel even snel iets haal bij de winkel na m'n vergadering tot 17u. En anders heb ik pech.

Ik heb wel nog van die melkan proteïn drink staan bedenk ik me net, alleen die is denk ik wel een maand of vier a zes over datum. Het is wel van die houdbare (komt niet uit de koeling). Kan dat nog denken jullie? Dan kan ik daar smoothie mee maken met m'n T.
Eiwitpoeder gebruik ik.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_198781737
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 15:23 schreef minilot het volgende:
Geen eieren op voorraad! :o Dat zou het diëten hier een stuk lastiger maken, @:vlindertje89 :N
Ja, slechte planning. Ik was ze zondag vergeten toen ik boodschappen ging doen.. en gister de laatste op gemaakt.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 16:26 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Eiwitpoeder gebruik ik.
Wat stom dat ik hier niet over nagedacht heb! Ik heb nog smart proteïn staan en die is nog lekker ook, zelfs als gewoon met water aangemaakt. Dank!
pi_198789009
O: Proteïnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 roggebrood kaas/houmous
D: Burritto's met vega gehakt, paprika en champignons (en geraspte kaas ofc :+ )
B: Wandelen en hometrainer
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198790623
L: 4 x crackers met avocado, ei, beetje mayo, 4 groenteballetjes los die nog over zijn van gisteravond
T: appel
D: snijbonen, pomme duchesse, iets vega
B: yoga (al gedaan vanmorgen), wandelen, evt hardlopen

[ Bericht 15% gewijzigd door MeisPluis op 01-04-2021 10:13:17 ]
pi_198790810
Bericht van de diëtiste: ik had haar verkeerd begrepen. Het ging haar erom dat ik drie vaste eetmomenten heb en dat het haar niet uitmaakt hoeveel of wat ik eromheen eet. Het klinkt misschien als een raar advies, maar het gaat erom dat ik weer structuur krijg met drie hoofdmaaltijden. Hoe, wat en hoeveel is een zorg voor later. Het doel is dat ik op de lange termijn een goede verhouding met eten krijg en ze wil falen voorkomen, dus ministapjes.

O. stuk kaneelbrood
L. 5 crackers met nog te bepalen welk hartig beleg
T. peer en kwark
D. snijbonen, rijst en vega-iets
T. yoghurt en een appel
pi_198790909
De spierpijn is nog steeds gigantisch. :')

Vandaag:
yoghurt met dingen, boterham rauwe ham en geitenkaas, roti, iets te snacken.
de gebruikelijke staps, 10 km fietsen - workout - 10 km fietsen.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 1 april 2021 @ 10:31:54 #186
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_198791136
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bericht van de diëtiste: ik had haar verkeerd begrepen. Het ging haar erom dat ik drie vaste eetmomenten heb en dat het haar niet uitmaakt hoeveel of wat ik eromheen eet. Het klinkt misschien als een raar advies, maar het gaat erom dat ik weer structuur krijg met drie hoofdmaaltijden. Hoe, wat en hoeveel is een zorg voor later. Het doel is dat ik op de lange termijn een goede verhouding met eten krijg en ze wil falen voorkomen, dus ministapjes.

Oh fijn CotS, dat geeft ook wat meer ruimte in je hoofd wellicht om toch mogelijkheden te hebben tussendoor!
Fear is the path to the Dark Side.
pi_198791328
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:31 schreef Artoo het volgende:

[..]

Oh fijn CotS, dat geeft ook wat meer ruimte in je hoofd wellicht om toch mogelijkheden te hebben tussendoor!
Ja ik ben helemaal ontspannen nu!
  donderdag 1 april 2021 @ 10:47:44 #188
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_198791376
Hebben jullie eigenlijk een bepaald gewicht/kledingmaat/doel of iets in die trant om naar toe te werken? Ik sport in een gewichtsklasse-sport dus heb altijd een soort harde grens waar ik onder moet blijven. Daar zit ik nu comfortabel onder, maar alsnog wil ik voor aesthetic reasons graag nog iets afslanken, maar merk dat ik het súper lastig vind dan te bepalen wat ik 'goed genoeg' vind (waarschijnlijk komt dat nooit hè :')).

Plan van vandaag:
O: Kwark, fruit, nootjes
L: Tonijnsalade met sla, boontjes, kappertjes, rood uitje
D: Aardappeltjes uit de oven, rode bietjes, nog nader te bepalen eiwitbron :P
T: Kwarktaart, shakie, stukje chocola

Ook nog trainen ergens vanmiddag.
pi_198791635
Fijn CotS!

@Artoo ik heb een aantal broeken in de kast hangen die ik graag weer zou passen, en de laatste keer dat ik die aan had was ik rond de 55 kilo; het paste dan wel maar net iets lichter zou dan nog wat fijner zitten. Ik zou daarom het liefst rond 53 kilo zijn (ik ben een kabouter, 1m58). Ik vind m'n benen dan nog steeds niet mooi dun, maar dat ga ik ook nooit vinden, dus meer afvallen heeft daarvoor geen zin ;). Gebaseerd op bij welk gewicht ik in het verleden lekker in m'n vel zat en de broeken die ik toen droeg. Al vind ik die broeken belangrijker, als ik 56 weeg maar de broeken zitten perfect ben ik ook tevreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 01-04-2021 12:02:36 ]
pi_198791638
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:47 schreef Artoo het volgende:
Hebben jullie eigenlijk een bepaald gewicht/kledingmaat/doel of iets in die trant om naar toe te werken? Ik sport in een gewichtsklasse-sport dus heb altijd een soort harde grens waar ik onder moet blijven. Daar zit ik nu comfortabel onder, maar alsnog wil ik voor aesthetic reasons graag nog iets afslanken, maar merk dat ik het súper lastig vind dan te bepalen wat ik 'goed genoeg' vind (waarschijnlijk komt dat nooit hè :')).

Plan van vandaag:
O: Kwark, fruit, nootjes
L: Tonijnsalade met sla, boontjes, kappertjes, rood uitje
D: Aardappeltjes uit de oven, rode bietjes, nog nader te bepalen eiwitbron :P
T: Kwarktaart, shakie, stukje chocola

Ook nog trainen ergens vanmiddag.
Als ik een ding geleerd heb uit mijn eetstoornisperiode is esthetisch doel niet altijd het handigste. Je zal altijd wel een nieuw plekje vinden waar je minder zeker over bent. Plus objectief in de spiegel kijken is zo goed als onmogelijk. Je kan altijd een omtrek of kledingmaat als doel hebben, dan kom je toch het dichts bij een esthetisch doel toch?

Persoonlijk wil ik naar een BMI onder de dertig (zit nu over de vijftig). Natuurlijk zou een gezond BMI het mooiste zijn, maar mijn setpoint met gezond eten valt altijd op randje overgewicht/gezond gewicht. (moet er alleen nog even niet aan denken dat ik meer moet afvallen dan dat ik dan weeg)
pi_198798302
@Artoo ik denk dat er idd altijd wel iets te miepen valt, net wat CotS zegt. Ik ben inmiddels heel slank, maar had graag wat strakker in mn vel gezeten. En heb geen zin serieuze krachttraining te gaan doen, dus ik geniet gewoon van hoe ik er nu uitzie, en beweeg voor andere doeleinden (houding, lenigheid, leuk vermaak).

O amandelmelk, muesli, chia-, lijnzaad. Yakult, bietensap, 3 mandarijnen.
L crackers met kipfilet, oranje paprika, stuk paashaas.
B 1.15 fietsen, naar winkel wandelen, miss vanavond core.
T gojibessen, hand noten, pure choco, blauwe bessen.
D aardappel, bonen, kipfilet. En dan nog aanvullen, want met D zit ik op zo'n 1600 en mik op 2200. Proteinereep, alpro, zoiets zal het wel worden. Maar ik moet dus zo nog naar de winkel wandelen, dus wie weet :+
pi_198798887
@Artoo Het kantelpunt was toen ik in de spiegel keek en mijn broeken strak zaten. Mijn doel is een dunnere buik (geen harde grens van wel/niet behaald) en een bepaald gewicht (dat valt gewoon te meten).

Gisteren:
O: brood met chocopasta, cream cracker met hagelslag
L: brood met kaas, ham, chocopasta
T: paar paaseitjes, appel
D: pasta met gehaktballetjes en tomatensaus met groente, vruchtenyoghurt
B: 20 min wandelen
T: 1 koekje (kreeg ik aangeboden en dan vind ik het moeilijk om nee te zeggen, ik had anders prima zonder gekund)

Vandaag:
O: brood met hagelslag, cream cracker met pindakaas
L: brood met gekookt ei, kaas, hagelslag
B: 25 min wandelen
T: paar paaseitjes
D: preistamppot met kippenvleugels, magere kwark met lemon curd
B: Wii Fit
pi_198812299
Iemand ervaring met afvallen in combinatie met een veeleisende studie of baan?
En wat doen jullie om niet de hele dag door honger te krijgen. Bij mij werkt sport zo enorm met afvallen en minder hongergevoel. Maar als ik 20 minuten een thuisworkout heb gedaan ben ik de rest van de dag doodmoe.
pi_198812310
P.s paaseieren zijn heel helaas een succes
pi_198814715
@Medusa666 Afleiding werkt bij mij het beste, geen tijd hebben om aan eten te denken.
pi_198816721
O: Proteïnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 volkorenboterhammen kaas/houmous
T: Galiameloen
D: 2 hamburgerbuns met mosterd en Vivera kroketburger
B: Wandelen en hometrainer
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198817126
O. 2 boterhammen pindakaas en een peer
L. 2 boterhammen eiersalade
T. Kwark en een peer
D. ? Ik moet nog even kijken
T. Yoghurt en een peer

De afspraak was vier keer koken in de week (vanaf zaterdag gerekend). Gefaald dus ik moet even motivatie verzamelen om toch te gaan koken vandaag.
Gisteren was ik pas om half zes thuis uit therapie. Volgende therapiedag vooruit komen
pi_198817714
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 00:33 schreef Medusa666 het volgende:
En wat doen jullie om niet de hele dag door honger te krijgen. Bij mij werkt sport zo enorm met afvallen en minder hongergevoel. Maar als ik 20 minuten een thuisworkout heb gedaan ben ik de rest van de dag doodmoe.
Ja, voor mij werkt IF 16/8 top, dan heb ik ontbijt en lunch heel dicht op elkaar, vind ik lekker :9 En verder voldoende eiwitten eten. En verder zou je je workout eens kunnen aanpassen, dat het meer energie geeft dan kost bv.

@CotS, het woord 'gefaald' springt er voor mij uit. Je bent iets nieuws aan het oppakken, en je hebt geleerd dat je voor therapiedag beter vooruit kan koken. Heb je dan gefaald of heb je geleerd?

O muesli, lijn-/chiazaad, amandelmelk. Bietensap, yakult, bakje druiven
L iets warms. Quiche, of roerbakgroenten met ei ofzo
T noten, goji en blauwe bessen, pure choco
D dingen
B nog geen idee of, en zo ja, wat
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:50:11 #199
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_198817786
Leuk dat jullie zo uitgebreid reageerden op mijn vraag :) Het kantelpunt wat betreft 'te zwaar' had ik ook na afgelopen zomervakantie, dat broeken niet meer lekker zitten en zo. Body image blijf ik lastig vinden. Als 'gewoon persoon' denk ik dat ik best tevreden ben met waar ik nu sta, maar omdat ik veel sport heb ik altijd zo'n knagend gevoel dat ik meer ripped moet zijn. Een echt getal durf ik daar niet aan te verbinden omdat de BMI-richtlijnen minder goed van toepassing zijn voor mij vanwege spiermassa en voor een gewichtsklasse lager moet ik echt fors afvallen, dat gaat me dan ook weer wat ver :')

Nou ja, lijstje dan maar:
O: Kwark, nootjes, banaan, appel
L: Leftovers van groente van gisteren, sla, 2 gekookte eitjes
B: Krachttraining, ramen lappen :P
D: https://minimalistbaker.c(...)st-african-inspired/ Dit, met vers brood
T: Kwarktaart & beetje chocola
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:54:37 #200
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_198817860
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 00:33 schreef Medusa666 het volgende:
Ja. Wat voor mij helpt is ook een soort van IF-principe, maar dat is echt gestoeld op persoonlijke voorkeuren, ik ontbijt niet graag vroeg op de ochtend. Ik ben toen ik nog studeerde begonnen met later ontbijten en de eerste honger te stillen met een kop thee. Meestal at ik dan pas rond 10:30/11:00 uur en dat doe ik inmiddels nog steeds. Thee is sowieso een tactiek die voor mij werkt: honger/trek en nog geen etenstijd? Sloot thee drinken :P Dat en voedsel nemen met veel volume en voldoende eiwitten, zodat je er lang vol van zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')