Dit klinkt zo lekkerquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:15 schreef minilot het volgende:
Gisteren een kwart van een door mijn lief gemaakte appeltaart op én een kwart van een door mij gemaakte wittechocolade-cheesecake en dat was gewoon al qua massa zoveel dat ik vanmorgen een kilo omhoog wasMaar mijn echtgenoot is maar eens per jaar jarig, dus ach..
Lijstje!
B: Tien kilometer hardgelopen met sprintintervallen
D: Groenten/currysoep van restjes (wortel, venkel, aardappel, gele biet) en broodjes kaas en boter. In de tuin.Met een biertje erbij. Meloen toe
Eiwitpoeder gebruik ik.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:21 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dit klinkt zo lekkerallemaal haha, de taarten en je lijst.
Mijn lijst veranderde wat, m'n avocado bleek perfect rijp en vrij groot.
L: vijf Wasa crackers: vier met avocado, één met filet americain
D: biefstukje met broccoli en kruidenboter
T: kwark, frambozen, lijnzaad, pindakaas
Ik zoek eigenlijk nog wat extra eiwitten maar zonder koolhydraten. Dus meer kwark helpt niet per se. Eieren zijn op dus kan ook geen gekookt eitje snaaien.. misschien dat ik straks nog wel even snel iets haal bij de winkel na m'n vergadering tot 17u. En anders heb ik pech.
Ik heb wel nog van die melkan proteïn drink staan bedenk ik me net, alleen die is denk ik wel een maand of vier a zes over datum. Het is wel van die houdbare (komt niet uit de koeling). Kan dat nog denken jullie? Dan kan ik daar smoothie mee maken met m'n T.
Ja, slechte planning. Ik was ze zondag vergeten toen ik boodschappen ging doen.. en gister de laatste op gemaakt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:23 schreef minilot het volgende:
Geen eieren op voorraad!Dat zou het diëten hier een stuk lastiger maken, @:vlindertje89
Wat stom dat ik hier niet over nagedacht heb! Ik heb nog smart proteïn staan en die is nog lekker ook, zelfs als gewoon met water aangemaakt. Dank!quote:
Oh fijn CotS, dat geeft ook wat meer ruimte in je hoofd wellicht om toch mogelijkheden te hebben tussendoor!quote:Op donderdag 1 april 2021 10:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bericht van de diëtiste: ik had haar verkeerd begrepen. Het ging haar erom dat ik drie vaste eetmomenten heb en dat het haar niet uitmaakt hoeveel of wat ik eromheen eet. Het klinkt misschien als een raar advies, maar het gaat erom dat ik weer structuur krijg met drie hoofdmaaltijden. Hoe, wat en hoeveel is een zorg voor later. Het doel is dat ik op de lange termijn een goede verhouding met eten krijg en ze wil falen voorkomen, dus ministapjes.
Ja ik ben helemaal ontspannen nu!quote:Op donderdag 1 april 2021 10:31 schreef Artoo het volgende:
[..]
Oh fijn CotS, dat geeft ook wat meer ruimte in je hoofd wellicht om toch mogelijkheden te hebben tussendoor!
Als ik een ding geleerd heb uit mijn eetstoornisperiode is esthetisch doel niet altijd het handigste. Je zal altijd wel een nieuw plekje vinden waar je minder zeker over bent. Plus objectief in de spiegel kijken is zo goed als onmogelijk. Je kan altijd een omtrek of kledingmaat als doel hebben, dan kom je toch het dichts bij een esthetisch doel toch?quote:Op donderdag 1 april 2021 10:47 schreef Artoo het volgende:
Hebben jullie eigenlijk een bepaald gewicht/kledingmaat/doel of iets in die trant om naar toe te werken? Ik sport in een gewichtsklasse-sport dus heb altijd een soort harde grens waar ik onder moet blijven. Daar zit ik nu comfortabel onder, maar alsnog wil ik voor aesthetic reasons graag nog iets afslanken, maar merk dat ik het súper lastig vind dan te bepalen wat ik 'goed genoeg' vind (waarschijnlijk komt dat nooit hè).
Plan van vandaag:
O: Kwark, fruit, nootjes
L: Tonijnsalade met sla, boontjes, kappertjes, rood uitje
D: Aardappeltjes uit de oven, rode bietjes, nog nader te bepalen eiwitbron![]()
T: Kwarktaart, shakie, stukje chocola
Ook nog trainen ergens vanmiddag.
Ja, voor mij werkt IF 16/8 top, dan heb ik ontbijt en lunch heel dicht op elkaar, vind ik lekkerquote:Op vrijdag 2 april 2021 00:33 schreef Medusa666 het volgende:
Iemand ervaring met afvallen in combinatie met een veeleisende studie of baan?
En wat doen jullie om niet de hele dag door honger te krijgen. Bij mij werkt sport zo enorm met afvallen en minder hongergevoel. Maar als ik 20 minuten een thuisworkout heb gedaan ben ik de rest van de dag doodmoe.
Ja. Wat voor mij helpt is ook een soort van IF-principe, maar dat is echt gestoeld op persoonlijke voorkeuren, ik ontbijt niet graag vroeg op de ochtend. Ik ben toen ik nog studeerde begonnen met later ontbijten en de eerste honger te stillen met een kop thee. Meestal at ik dan pas rond 10:30/11:00 uur en dat doe ik inmiddels nog steeds. Thee is sowieso een tactiek die voor mij werkt: honger/trek en nog geen etenstijd? Sloot thee drinkenquote:Op vrijdag 2 april 2021 00:33 schreef Medusa666 het volgende:
Iemand ervaring met afvallen in combinatie met een veeleisende studie of baan?
En wat doen jullie om niet de hele dag door honger te krijgen. Bij mij werkt sport zo enorm met afvallen en minder hongergevoel. Maar als ik 20 minuten een thuisworkout heb gedaan ben ik de rest van de dag doodmoe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |