abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199076299
Kevin fietst vrolijk rond op zijn 12 inch fietsje. De 16 inch van zijn broer staat klaar en past prima, maar hij durft daar nog niet op.
Zijn broer van 5,5 zit inmiddels op een 20 inch.
pi_199076409
Juul krijgt een fiets op haar 3e verjaardag en dat wordt net als de eerste echte fiets van B een 12 inch. Zeker als ze zonder zijwieltjes gaan uiteindelijk, is te hoog gevaarlijk.
pi_199108972
Kevin zit nu op school en ik ga hem zo ophalen.
Vanmorgen was hij super stoer. Ik ben benieuwd of hij het leuk vond.
Trotse mama hier. Kleine vriendjes worden groot :'( O+
pi_199117314
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:36 schreef Adrian4 het volgende:
Kevin zit nu op school en ik ga hem zo ophalen.
Vanmorgen was hij super stoer. Ik ben benieuwd of hij het leuk vond.
Trotse mama hier. Kleine vriendjes worden groot :'( O+
Hoe is het gegaan? :)
pi_199117888
Hij heeft buiten gespeeld, zijn appel gegeten, grote tv gekeken en zelfs gedanst in de klas en vond het allemaal even leuk. Er is zelfs een racebaan in de klas! De juf zei dat het net was alsof hij er al heel lang was en ze heeft nog nooit gezien dat een kind meteen al bij het wennen mee danst :D

O+ O+ O+
pi_199118721
Wat lief, Adrian. En ook wel een fijn idee dat hij meteen zo graag meedoet!

Ik ben een hele trotse mama. Waar een week geleden het antwoord op de vraag ‘wanneer ga je zonder luier’ standaard was: ‘Als ik 4 jaar ben.’ is hij nu ineens in een paar dagen behoorlijk zindelijk _O_
Gisteren en vandaag geen ongelukjes.
Ik moet hem nog wel herinneren aan gaan plassen, maar hij houdt het dus wel netjes op.
Echt zo heerlijk O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199119199
Wat fijn van de goede start Adrian! Ik betwijfel of mijn meiden al mee zouden durven dansen, ondanks dat ze nu al dik 1,5e maand wekelijks minimaal een uur bij de kleuters meedraaien en daar verder wel goed mee doen. Lala vindt dansen heel leuk maar in een groep spannend, Em danst thuis al bijna nooit, die kijkt liever.

Een goed op weg zindelijke Mijm *O*

Mijn meiden hebben 12 inch fietsjes, hun broer van 5,5 14 inch. De 12 inch zijn zijn ze hier voorlopig nog niet ontgroeid en grote broer de 14 inch ook nog niet.
pi_199120315
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:13 schreef FlyingFish het volgende:
Wat fijn van de goede start Adrian! Ik betwijfel of mijn meiden al mee zouden durven dansen, ondanks dat ze nu al dik 1,5e maand wekelijks minimaal een uur bij de kleuters meedraaien en daar verder wel goed mee doen. Lala vindt dansen heel leuk maar in een groep spannend, Em danst thuis al bijna nooit, die kijkt liever.

Een goed op weg zindelijke Mijm *O*

Mijn meiden hebben 12 inch fietsjes, hun broer van 5,5 14 inch. De 12 inch zijn zijn ze hier voorlopig nog niet ontgroeid en grote broer de 14 inch ook nog niet.
Hoe groot zijn jouw meiden, FF? En hun broer?
Als volgende week de winkels weer "normaal" open zijn, dan gaan we ook eens voor Simon kijken voor een fietsje.
pi_199120655
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:24 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Hoe groot zijn jouw meiden, FF? En hun broer?
Als volgende week de winkels weer "normaal" open zijn, dan gaan we ook eens voor Simon kijken voor een fietsje.
De meiden zijn 99 en 101 cm (en 3j10m). Broer is niet recent opgemeten, maar ik vermoed 115 cm ofzo? Broekmaat nog net 116, shirtmaat 122 iig. En 5j8m.

De meiden hebben overigens fietsjes van Volare, die zijn redelijk betaalbaar met bekende figuren er op. Volgens mij hebben wij ¤85 betaald per fiets bij halfords met woezel & pip er op. Bij de fietsenboer ging het hier vanaf ¤180. Overigens ben je voor die ¤85 nog wel wat tijd kwijt aan het monteren (of je betaalt extra voor montage), maar ik vind dat soort dingen meestal leuk om te doen. Kleuter heeft een goedkope 2e hands fiets van Decathlon, ook een prima fiets om het op te leren, alleen zijn rem schiet bij elke val los. Maar dat kan ook aan de montageskills van de 1e eigenaar liggen.
pi_199121234
Dat klinkt al goed @Adrian4 !

Wat een fijne ontwikkeling @LeSage . *O*

Ik had pas het gesprek bij de peuterspeelzaal. Zijn juf zegt dat ze hem geen klier noemt en kinderachtig zou ze ook niet gebruiken. Dus dat geloof ik. Ze denkt dat hij woorden oppikt van de andere kinderen.
Het is ook een beetje een raadsel waarom hij de negatieve dingen vertelt want meestal heeft hij het ​goed naar zijn zin. Gelukkig had hij het dinsdag ook wel over leuke dingen. :)

De pedagoge wil de cito toets groep 1 laten doen om te kijken waar zijn kennis nu ligt. Dan kunnen ze het speelaanbod daarop aanpassen.

Hij is weer heel druk met zijn spel alles-is-een-keukenmachine, treinen maken met een rood remwagentje erachter, sleept de staafmixer door het huis en voorziet Poffertje van speelgoed. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199130638
@LeSage, wat knap van Mijm *O*

@Adrian4, wat goed dat Kevin het naar zijn zin heeft gehad op zijn eerste schooldag!

Wij ontvingen vandaag een soort kennismakingsformulier van de basisschool. Dat kwam wel even binnen, werd er wat emotioneel van :'( Hoe kunnen er zo snel 4 jaar voorbij zijn gegaan?

Er zijn in ieder geval geen wendagen voor kinderen die net voor of tijdens de zomervakantie jarig zijn. Je kunt de eerste weken wel gebruiken om langzaam te wennen, maar hij mag ook meteen volle dagen naar school.
Simon lijkt er wel zin in te hebben.

En hij heeft zijn eerste uitnodiging voor een kinderfeestje gekregen, van een vriendje van de psz O+
pi_199131493
PKM, gaat hij na de zomervakantie ook starten op school? Dan zou ik persoonlijk die Cito laten zitten voor die 2,5e maand dat ze er nog iets mee kunnen doen. Vooral omdat op deze leeftijd een Cito een totaal vertekend beeld kan geven als hij er even geen zin in heeft. En dan zul je zien dat ze dat soort vertekende resultaten gaan gebruiken om aan te tonen dat het niet aan het spelaanbod ligt. Dat risico zul jij zelf beter in kunnen schatten dan ik van achter een scherm, maar dat zou iig mijn bezwaar zijn tegen testen.

Ik krijg bij jouw verhalen iig een beetje het idee alsof het een psz is met alleen maar leidsters vers van de opleiding zonder enige ervaring. Als ze gewoon soms wat uitdagendere werkjes aanbieden dan zien ze toch vanzelf wel wat hij wel aantrekkelijk vindt en wat niet? Zo gaat dat hier iig.

Mijn meiden hebben zondag ook hun eerste kinderfeestje zonder ouders, van hun nichtje die 4 wordt. Ik moet er persoonlijk niet aan denken, allerlei half zindelijke peuters/kleuters over de vloer... Dan liever een 1 op 1 afspraak plus een ouder erbij.

Lala had vandaag de buikgriep die Em en kleuter vorige week hadden. Mijn bijna-kleuter heeft bijna twee uur op m’n borst/schoot liggen slapen net als toen ze een baby’tje was. Bij de anderen was het na 1 drama nacht en slechte dag vrijwel over dus daar hopen we maar op.
  zaterdag 24 april 2021 @ 04:49:48 #163
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199133141
Hopelijk is Lala snel weer beter!

Ik werd juist blij van dat intake formulier, joepie Jacob mag naar school :D . We hebben er allebei zin in.

@PKM ik vind het ook wel maf dat ze een Cito nodig hebben om hem te beoordelen. Kijk en experimenteer, zou ik zeggen. Maar goed los daarvan klinkt het wel genuanceerder dan het verhaal tot nu toe was, dat is fijn.
Enne.... rood remwagentje? Heintje het treintje toevallig?

[ Bericht 8% gewijzigd door Lemijn op 24-04-2021 09:14:11 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199133909
Haha, ik zou er niet aan moeten denken, een peuterfeestje organiseren. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen. :D

Ik zou Kevin ook niet laten testen. Wat zegt dat nu bij peuters? Mijn gevoel is dat het dan echt een momentopname is. Op de school hier worden kleuters ook niet getest overigens.
* Cito testen *

Ik had gisteren een gesprek met de begeleidster van Kevin op het KDV. Of ik toestemming gaf om gegevens uit te wisselen met school.
Ze zei dat ze daar enorm blij waren voor Kevin, dat ie eindelijk naar school mocht, want hij is er echt aan toe. Maar ze gaan hem ontzettend missen op de groep. Dat zal wel standaard zijn, om dat te zeggen, maar ik kreeg er wel een goed gevoel van :D

En hier gaat de vlag uit wanneer hij echt op school zit *O* Eindelijk *O*
pi_199133990
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:54 schreef Adrian4 het volgende:
Haha, ik zou er niet aan moeten denken, een peuterfeestje organiseren. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen. :D
Ik ook niet eerlijk gezegd :@ Maar ik vind het wel leuk voor Simon dat hij uitgenodigd is voor een feestje.
Manlief had meteen het idee om ook zoiets voor Simon te doen als hij in juli 4 wordt. Dat heb ik maar meteen de kop ingedrukt :+
  zaterdag 24 april 2021 @ 09:06:06 #166
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199134026
Haha, ik pieker er ook niet over hoor, een feestje bij 4 jaar, en daar schaam ik me helemaal niet voor.

Wat leuk, die positieve woorden, Adrian4. Wanneer mag hij?
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199134084
@TolstoiFan :*

Beterschap voor Lala :*

Het zijn geen heel ervaren leidsters nee, de peutergroep zit er ook pas twee jaar. Op sommige punten lijkt het soms ook meer op kinderopvang (bijvoorbeeld dat laatste uurtje tv kijken). Wat dat betreft vind ik het echt niet erg dat hij weer thuis eet. :D

Banaan vindt de cito misschien wel leuk om te doen. Dat mag hij doen met de pedagoge, de uitdagende dingen met haar vindt hij sowieso het leukst. Hij wordt pas in december 4 dus start in principe na de kerstvakantie op school.

@Lemijn inderdaad van Heintje, die vindt hij helemaal het einde. :Y
  zaterdag 24 april 2021 @ 09:19:25 #168
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199134122
Oh ja Banaan is echt weer een paar maanden jonger dan Jacob... als ze in die test reden vinden voor extra uitdaging voor hem, is het wel winst wellicht.

En wat komisch van Heintje. Het is zo'n oubollig boekje en de boodschap is niet helemaal in mijn straatje (je moet altijd goed luisteren) maar de tekeningen zijn natuurlijk fantastisch. We hebben ook het gouden boekje van Oetel, over een treintje dat naar de treinschool gaat en moet leren om op de rails te blijven (lees: binnen de lijntjes te kleuren). Maar ja treinen.... ^O^ .
pi_199134525
N. gaat over een maandje naar de peuterspeelzaal. Wat vind ik dat spannend zeg :{ maar ze is er echt aan toe ze vraagt elke ochtend "mama N. naar school toe?" Waar moet ik echt aandenken wat ze die dag meemoet en kwa eten en hoe ervaarde jullie de 1e keer dat je je kind weg bracht? N. is nog nooit bij iemand anders geweest zonder mij, oke 1 keer toen ik aan het bevallen was van spruit maar dat is alweer 17 Maanden geleden :D
pi_199134798
@BellaaElisa ik zou even bij de peuterspeelzaal vragen wat je voir eten/drinken nodig hebt want het verschilt per locatie.
Spannend hoor, ik hoop dat ze het leuk gaat vinden!

@Lemijn Oetel is ook een favoriet. De les die ik daarin lees is dat ook als je ergens goed in bent, je nog steeds moet oefenen. :D

Peuterfeestjes zou ik zelf ook nog niet aan beginnen maar ik snap wel dat het in deze tijd gedaan wordt zonder ouders, in plaats van helemaal geen kinderfeestje.
pi_199135314
Net een Koningsdag goodie bag opgehaald hier in het dorp. Zat gewoon een sixpack (hele!) ontbijtkoeken van 475 gram per stuk in :')
pi_199135396
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:28 schreef Sfancta het volgende:
Net een Koningsdag goodie bag opgehaald hier in het dorp. Zat gewoon een sixpack (hele!) ontbijtkoeken van 475 gram per stuk in :')
koekhappen met de hele buurt *O* w/
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199135671
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:06 schreef Lemijn het volgende:
Haha, ik pieker er ook niet over hoor, een feestje bij 4 jaar, en daar schaam ik me helemaal niet voor.

Wat leuk, die positieve woorden, Adrian4. Wanneer mag hij?
25 mei is de dag!
pi_199136570
Ik dacht dat banaan qua leeftijd veel dichter bij mijn meiden zat PKM. Als hij nog tot december daar zit is het wel de moeite waard om daar nog wat energie in te steken.

Lala is een stuk opgeknapt maar nog niet helemaal fit. Vandaag een rustig dagje nog, zodat ze morgen fit naar het prinsessenfeestje kan.

Wat fijn dat ze op het kdv zo positief zijn Adrian! Ik ga hun vaste juf daar wel missen, al mijn kinderen waren dol op haar, en ze heeft voor de meiden gezorgd vanaf dat ze 9 weken oud waren en is tegelijk met hen overgestapt naar de (toen nieuwe) peutergroep. Ik denk dat dat voor haar ook nog wel een stap gaat zijn. Geef jij nog een afscheidscadeautje oid?
pi_199136640
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:05 schreef BellaaElisa het volgende:
N. gaat over een maandje naar de peuterspeelzaal. Wat vind ik dat spannend zeg :{ maar ze is er echt aan toe ze vraagt elke ochtend "mama N. naar school toe?" Waar moet ik echt aandenken wat ze die dag meemoet en kwa eten en hoe ervaarde jullie de 1e keer dat je je kind weg bracht? N. is nog nooit bij iemand anders geweest zonder mij, oke 1 keer toen ik aan het bevallen was van spruit maar dat is alweer 17 Maanden geleden :D
Hier is het een ochtend van 8.15 tot 12 uur en eten en drinken ze rond 10 uur. C krijgt van mij water en 1 of 2 stuks fruit mee, ze geven bij ons ook de voorkeur aan fruit als snack. Nu doen wij dat thuis standaard ook al in de ochtend :)

Ik vond de eerste keer wegbrengen vreselijk, liep huilend het gebouw uit toen :@ C heeft het een tijd lastig gevonden met wegbrengen maar als ik eenmaal weg was ging het prima, inmiddels loopt ze nog net niet huppelend naar binnen en leert ze er een hoop.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')