abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198648534
Bijna een miljoen moslims in Nederland, maar hoeveel ken je er?
Ik ken er alleen een paar van vroeger, maar ik heb op dit moment geen praktiserende moslim in mijn omgeving voor zover ik weet. Misschien dat er wel een aantal zijn, maar dat ik er geen weet van heb.

Hoeveel (praktiserende) moslims heb jij in jouw omgeving (buurt, werk, vrijetijdsbesteding etc etc)? En ken jij persoonlijk?
pi_198648585
Ik moet zeggen dat ik ook geen praktiserende christenen ken. Op een paar studenten na, die bij een christelijke studentenvereniging zitten en wekelijks de bijbel gaan bespreken in plaats van gaan zuipen.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 13:56:15 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_198648801
Werk eigenlijk altijd wel. Persoonlijk vroeger op middelbare school wel lange tijd een goede vriend gehad die moslim was
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_198648873
Kluun en Abid
pi_198649474
Eén, maar hij doet alleen aan de ramadan en hij eet geen varkensvlees. Geen moskee, drinkt alcohol etc.
pi_198649805
Alleen @Fugue
pi_198653111
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 14:01 schreef Selenophilia het volgende:
Kluun en Abid
Kluun is niet moslim. Abid wel
  woensdag 24 maart 2021 @ 13:31:16 #8
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_198664826
mn werk loopt er vol mee.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_198664876
Op werk geen, want ze drinken doorgaans geen alcohol (of het gebeurt stiekem).

In eigen omgeving wat meer. Paar buren, twee vriendinnen van me, verder nog wat bekenden van vorige baan en wat in de vriendenkring van schoonouders. Die zie ik dan ook wel af en toe op verjaardagen etc.
pi_198665282
Collega's, klasgenoten, kennissen. Genoeg. En de meesten vind ik prima mensen.
Eens kijken
pi_198665290
100+

Fatsoenlijke nog geen 5.
pi_198665309
Ik ken een hele gematigde, die eet geen varken en sluit met de feestdagen aan bij zn familie maar verder niet, eigenlijk. Christenen ken ik er misschien 4 of 5, maar geen fanatieke.
-nee-
pi_198665318
lol jarvis woont in overvecht, dat verklaart een hoop
-nee-
pi_198665446
quote:
10s.gif Op woensdag 24 maart 2021 14:05 schreef Marsenal het volgende:
Nou ik schrik er een beetje van dat mensen zo min moslims kennen. Pak Fok-it in dit topic, altijd de mond vol over het beschermen van moslims, iedereen voor gek verklaren, maar ze kent er dus één, van vroeger... ja dan valt mij de mond toch open.

Duidelijk dat de mensen die opgroeien in achterbuurten, het zogenaamde tokkie volk, toch een stuk multicultureler zijn dan de grootste schreeuwers.
pi_198665650
Stuk of 10. Allemaal hele fatsoenlijke mensen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 24 maart 2021 @ 14:51:03 #16
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198665972
Meer dan 100 en ze zijn allemaal fatsoenlijk, aardig, eerlijk en hebben werk. Zou er zonder moeite mijn auto aan uitlenen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 24 maart 2021 @ 17:54:40 #17
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_198669480
Ik ken er een hoop.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198669500
Een paar dealers
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  woensdag 24 maart 2021 @ 18:07:54 #19
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198669721
quote:
10s.gif Op woensdag 24 maart 2021 14:05 schreef Marsenal het volgende:
Iets wat toch veel invloed heeft gehad op zijn levensloop.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_198670789
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 14:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nou ik schrik er een beetje van dat mensen zo min moslims kennen. Pak Fok-it in dit topic, altijd de mond vol over het beschermen van moslims, iedereen voor gek verklaren, maar ze kent er dus één, van vroeger... ja dan valt mij de mond toch open.

Duidelijk dat de mensen die opgroeien in achterbuurten, het zogenaamde tokkie volk, toch een stuk multicultureler zijn dan de grootste schreeuwers.
Dit heeft absoluut een kern van waarheid. Ik moet meteen denken aan de grootvader van mijn vrouw, tot aan zijn dood zeiken over die 'kutmarrokanen' maar woonde al 50 jaar in bakfietsbuurten en grachtenpanden :')
-nee-
pi_198671760
quote:
14s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:51 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dit heeft absoluut een kern van waarheid. Ik moet meteen denken aan de grootvader van mijn vrouw, tot aan zijn dood zeiken over die 'kutmarrokanen' maar woonde al 50 jaar in bakfietsbuurten en grachtenpanden :')
Ik geloof meteen dat het andersom ook zo werkt hoor. En blijkbaar heb ik gewoon wat meer negatieve ervaringen gehad dan anderen gezien er hier users zijn die toch ook wel wat moslims kennen die fatsoenlijk zijn. Waardeer die fatsoenlijke ook wel ;)
pi_198684182
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:07 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Iets wat toch veel invloed heeft gehad op zijn levensloop.
Nou, als je zijn topic leest ( R&P / Het gaat niet goed met mij... ) dan hebben vooral autochtonen hem genaaid, maar autochtonen scheert hij niet over één kam zoals hij allochtonen wel over één kam scheert.

Dit is wat JARVIS had geschreven over allochtonen: “Zelfs die zogenaamde goede blijken keer op keer crimineel te zijn, of ze nu voetballen, wethouder zijn in Amsterdam of voor GL op de kieslijst staan”
  donderdag 25 maart 2021 @ 17:31:43 #23
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198687118
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:24 schreef JohnRock het volgende:

[..]

Nou, als je zijn topic leest ( R&P / Het gaat niet goed met mij... ) dan hebben vooral autochtonen hem genaaid, maar autochtonen scheert hij niet over één kam zoals hij allochtonen wel over één kam scheert.

Dit is wat JARVIS had geschreven over allochtonen: “Zelfs die zogenaamde goede blijken keer op keer crimineel te zijn, of ze nu voetballen, wethouder zijn in Amsterdam of voor GL op de kieslijst staan”
Tja, je kan natuurlijk ook gewoon pech hebben. En bij problemen sowieso eerst naar jezelf kijken.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_198687797
3 moslims. Eigenlijk 2 of beter gezegd 1. Nou ja, ik weet het eigenlijk niet.
Moslim 1 doet aan ramadan maar drinkt en rookt buiten die periode. Echt een hele leuke man.
Moslim 2 is geen echte moslim, want drinkt en rookt en doet nergens aan. Hele lieve man.
Moslim 3. Is een vrouw, was een tijdje moslima, laat zich nu weer Maria noemen, wat haar doopnaam is.

De enige fundamentalist die ik kende, was een Jehovagetuige.
Was een collega, die hebben we even heel streng toegesproken toen hij weigerde zijn dochtertje te laten behandelen vanwege een blindedarmoperatie.
Dronk geen alcohol, rookte niet, vierde zijn verjaardag nooit, want dat mocht niet.

Kortom, krankzinnigheid komt in de beste families voor.
Je moet heel veel kracht hebben, fysiek en vooral mentaal, om je zelf een plaatsje te geven met of zonder religie.
pi_198693374
Mn hele familie. Alleen niet hier in Nederland.

Hoef ze niet te zien ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')