Ik heb hier eigenlijk niets aan toe te voegenquote:Op maandag 22 maart 2021 21:53 schreef densmee het volgende:
Gewoon op de wapening knopen en altijd verlijmen, betondekje knopen duurt hooguit een paar uur. We doen dit vaak op een avond één verdieping. buig vast een aantal bochten voor, tyraps in de aanslag en een goede buizenschaar en je bent zo klaar
Dit heeft inderdaad de voorkeur, maar dit is waarschijnlijk niet mogelijk. Omdat er maar weinig tijd zit tussen het leggen van de wapening en het daadwerkelijk storten. De kans is best aannemelijk dat hier nog geen avond tussen zit. Vandaar dat ik ook naar andere oplossingen zoek.quote:Op maandag 22 maart 2021 21:53 schreef densmee het volgende:
Gewoon op de wapening knopen en altijd verlijmen, betondekje knopen duurt hooguit een paar uur. We doen dit vaak op een avond één verdieping. buig vast een aantal bochten voor, tyraps in de aanslag en een goede buizenschaar en je bent zo klaar
En toch heb ik meegemaakt dat er er bizar weinig aannemers zijn die er in de praktijk rekening mee houden, hoe kleiner een bedrijf hoe meer druk op een project zit; hoe minder tijd er vrijgemaakt wordt voor werkzaamheden door derden. Dat het vragen om problemen is hoef je mij niet te vertellen; vaak genoeg achteraf nog weer leidingen moeten repareren of op het allerlaatste moment in de stromende regen er nog even in moeten leggen omdat er morgen gestort gaat worden.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 06:45 schreef Gieliovd het volgende:
Beter goed en dan maar de planning aanpassen dan snel snel en niet goed.
Op het zandbed is vragen om problemen als je het mij vraagt.
Laat je nog weten of er ruimte in hun planning was ? Ben benieuwd hoe ze reageren namelijk !quote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:13 schreef Hierbenikdaneindelijk het volgende:
Ok, dan zal ik toch eens gaan kijken of de planning aangepast kan worden, zodat we wat meer tijd hebben om de elektra op de wapening te leggen.
Dan moeten ze maar ff wat anders te doen vinden nadat ze de wapening gelegd hebben.
Bedankt voor de reacties!
Ik heb wel enkele dekvloeren gemaakt waar ik om 12 uur savonds weg reed, en waar smorgens om 6 uur de beton wagen stondquote:Op woensdag 24 maart 2021 19:41 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En toch heb ik meegemaakt dat er er bizar weinig aannemers zijn die er in de praktijk rekening mee houden, hoe kleiner een bedrijf hoe meer druk op een project zit; hoe minder tijd er vrijgemaakt wordt voor werkzaamheden door derden. Dat het vragen om problemen is hoef je mij niet te vertellen; vaak genoeg achteraf nog weer leidingen moeten repareren of op het allerlaatste moment in de stromende regen er nog even in moeten leggen omdat er morgen gestort gaat worden.
En dan achteraf blijkt dan altijd dat ze het beton storten dan ineens uitstellen omdat ze zelf niet in dat zelfde slechte weer willen gaan staan een dag later![]()
Heb je een tekening? Buig vast bochten voor, is het nieuwbouw? Staan er al wanden? Anders vast op juiste locatie sleuven maken waar je de buis zo in kunt stekenquote:Op donderdag 25 maart 2021 18:22 schreef Hierbenikdaneindelijk het volgende:
Het ziet er naar uit dat ze nu toch gaan proberen iig 1 dag vrij te houden om de leidingen te leggen. Dus dat wordt misschien wel een lange dag, maar moet wel te doen zijn.
Bedankt.
Gewone PVC lijm; geloof dat we altijd Griffon T88 gebruikten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:04 schreef -Richard- het volgende:
Daar zat ik ook al aan te denken, een beetje pre-fab idee. Geen idee hoe haalbaar dat is eigenlijk.
Wat voor lijm gebruiken jullie om de elektra buizen aan elkaar te lijmen? PVC lijm?
Niet iedere aannemer is er van gecharmeerd dat je op een bouwplaats rondloopt zonder zelf vca te hebben of juiste werkschoenen, helm en dergelijke hebt en gebruiktquote:Op donderdag 25 maart 2021 20:32 schreef densmee het volgende:
[..]
Heb je een tekening? Buig vast bochten voor, is het nieuwbouw? Staan er al wanden? Anders vast op juiste locatie sleuven maken waar je de buis zo in kunt steken
Het is een verbouwing.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Niet iedere aannemer is er van gecharmeerd dat je op een bouwplaats rondloopt zonder zelf vca te hebben of juiste werkschoenen, helm en dergelijke hebt en gebruikt
En waarom moet dit perse zou snel achter elkaar dan?quote:Op maandag 22 maart 2021 22:16 schreef Hierbenikdaneindelijk het volgende:
[..]
Dit heeft inderdaad de voorkeur, maar dit is waarschijnlijk niet mogelijk. Omdat er maar weinig tijd zit tussen het leggen van de wapening en het daadwerkelijk storten. De kans is best aannemelijk dat hier nog geen avond tussen zit. Vandaar dat ik ook naar andere oplossingen zoek.
Ja, dus?quote:
Dat is vrij standaard, wij doen meestal onder een stukje sleuven. Buisje omhoog buigen van 30cm en aftapenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 16:04 schreef Hierbenikdaneindelijk het volgende:
Er komen ook wel hier en daar spotjes, maar die komen in een verlaagd plafond dus dat is naderhand ook nog wel te doen.
Ik ga idd proberen om vantevoren het 1 en ander voor bereid te hebben zodat iig de betonvloer er in kan. Het helemaal afwerken naar moeilijkere plekken dan een wcd of schakelaar kan dan later ook nog wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |