abonnement Unibet Coolblue
pi_198576809
Sommige busmaatschappijen accepteren geen contant geld meer. Hierdoor moet men pinnen of vooraf een chipkaart opgeladen hebben.

Dit staat los van de pandemie want dit gebeurd al sinds enkele jaren.

Wat vind jij hiervan? En accepteert jouw busmaatschappij nog contant geld?

POLL
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  donderdag 18 maart 2021 @ 20:26:58 #2
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_198576857
Als ik cash bij me heb is het om wiet, pep of coke te kopen, dus lekker boeiend.

Anno 2021 nog moeilijk doen over pinnen :')_!
pi_198576861
Niet alleen in het OV, maar gewoon over de hele linie stoppen met contant geld

Alleen witwassers of mensen die anderszins van twijfelachtig allooi zijn gebruiken dat nog
pi_198576885
Er zijn weleens klachten geuit, geen idee hoeveel, maar het is niet teruggedraaid.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_198576887
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:27 schreef Bluedisplay het volgende:
Niet alleen in het OV, maar gewoon over de hele linie stoppen met contant geld

Alleen witwassers of mensen die anderszins van twijfelachtig allooi zijn gebruiken dat nog
Jaaaa, nog meer macht van de staat over de burger.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198576894
De busjes die hier door de stad rijden accepteren alleen contant geld _O-
Maar goed, we lopen jaren achter op de rest van Nederland, dus het is niet gek.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198576896
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:27 schreef Bluedisplay het volgende:
Niet alleen in het OV, maar gewoon over de hele linie stoppen met contant geld

Alleen witwassers of mensen die anderszins van twijfelachtig allooi zijn gebruiken dat nog
Ja en de half miljoen mensen in de schuldhulp en mensen die niet met geld om kunnen gaan.
  donderdag 18 maart 2021 @ 20:29:39 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198576901
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:27 schreef Bluedisplay het volgende:
Niet alleen in het OV, maar gewoon over de hele linie stoppen met contant geld

Alleen witwassers of mensen die anderszins van twijfelachtig allooi zijn gebruiken dat nog
Dat ging snel. Iedereen die contant geld bezit is een crimineel!!!

Ik ben blij als contant geld beschikbaar blijft, dan ben je niet 100% afhankelijk van banken. En is ook wat prettiger voor je privacy in het algemeen als je niet overal traceerbaar bent voor de overheden.
pi_198576916
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:29 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

En is ook wat prettiger voor je privacy in het algemeen als je niet overal traceerbaar bent voor de overheden.
Halleluja! :)
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_198576921
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:29 schreef macca728 het volgende:

Ja en de half miljoen mensen in de schuldhulp en mensen die niet met geld om kunnen gaan.
Ik kan wel met geld om gaan, maar vind het toch prettig om wekelijks het boodschappengeld te pinnen en dat is dan beschikbaar voor boodschappen en meer niet. Anders gaat het steeds van twee bankrekeningen af naar gelang wie er boodschappen doet en dat is een stuk lastiger bij te houden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198577047
Overigens worden busmaatschappijen voor zover ik weet gesubsidieerd door de regering. Dat maakt het voor mij des te jammerlijker dat niet alle busmaatschappijen nog contant geld aannemen.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  donderdag 18 maart 2021 @ 20:40:27 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198577136
Ik zie het liefst in de bus dat die vervoersbedrijven gewoon lekker doen waar ze zelf zin in hebben
Laffe huichelaar
pi_198577253
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:37 schreef Kaatje2658 het volgende:
Overigens worden busmaatschappijen voor zover ik weet gesubsidieerd door de regering. Dat maakt het voor mij des te jammerlijker dat niet alle busmaatschappijen nog contant geld aannemen.
Weet niet wat dat ermee te maken heeft, maar de reden is dat er helaas veel paupers zijn die buschauffeurs overvallen voor hun contante geld.
pi_198577295
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:29 schreef Isabeau het volgende:
De busjes die hier door de stad rijden accepteren alleen contant geld _O-
Maar goed, we lopen jaren achter op de rest van Nederland, dus het is niet gek.
De stucadoorbusjes bedoel je?
pi_198577384
Praktisch gezien snap ik wel dat die busmaatschappijen van cash af willen. Gedoe, overvalrisico e.d.

Maar ik ben zelf niet echt blij met de ontwikkeling dat de maatschappij meer en meer naar cashless gaat.
pi_198577390
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:45 schreef Bluedisplay het volgende:

[..]

... de reden is dat er helaas veel paupers zijn die buschauffeurs overvallen voor hun contante geld.
Er hangen camera's in de (meeste) bussen. Bij de ingangen wordt alles gefilmd en voorbij de ingang wordt ook gefilmd. Dus ik vind zelf dat diefstal geen reden is.

Vergelijkbaar voorbeeld: als een vertolker van Zwarte Piet lastiggevallen word omdat de dader het niet eens is met de kleur van het gezicht dan lijkt het mij niet logisch dat de vertolker opeens de kleur van het gezicht wijzigt of zelfs compleet stopt als Zwarte Piet.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_198577422
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:47 schreef HPoi het volgende:

De stucadoorbusjes bedoel je?
Ik geloof dat ik de grap niet snap? Of probeerde je geen grap te maken?

Dit zijn de busjes:


Vroeger reden er gewoon grote bussen 3 routes. Nu dus deze kleine dingen. En nu zit er helemaal nooit meer iemand in, behalve bejaarden. Je kan er namelijk ook niet met je OV chipkaart of studentenkaart in _O- Alleen met contant geld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198577442
Ik vind het prima en zeer verstandig en wenselijk, omdat dit veel veiliger is voor het OV-personeel.

Wel sta ik ervan te kijken dat er blijkbaar (volgens TS) nog busmaatschappijen zijn die nog wel contant geld accepteren.
pi_198577488
En zo kan het ook:

quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:29 schreef Isabeau het volgende:
De busjes die hier door de stad rijden accepteren alleen contant geld _O-
:)
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  donderdag 18 maart 2021 @ 20:58:24 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198577518
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:52 schreef Kaatje2658 het volgende:
Er hangen camera's in de (meeste) bussen. Bij de ingangen wordt alles gefilmd en voorbij de ingang wordt ook gefilmd. Dus ik vind zelf dat diefstal geen reden is.
Blijkbaar denkt een gemiddelde overvaller daar anders over: ze kunnen bij de Avrotrosal jaren uren tv vullen per maand met beelden die gemaakt zijn met camera's "tegen" overvallers, dieven en inbrekers.
So we just called him Fred
  donderdag 18 maart 2021 @ 20:59:15 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198577535
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:52 schreef Kaatje2658 het volgende:

[..]

Er hangen camera's in de (meeste) bussen. Bij de ingangen wordt alles gefilmd en voorbij de ingang wordt ook gefilmd. Dus ik vind zelf dat diefstal geen reden is.

Vergelijkbaar voorbeeld: als een vertolker van Zwarte Piet lastiggevallen word omdat de dader het niet eens is met de kleur van het gezicht dan lijkt het mij niet logisch dat de vertolker opeens de kleur van het gezicht wijzigt of zelfs compleet stopt als Zwarte Piet.
In zoverre een vergelijkbaar voorbeeld dat de kleur van zwarte piet de meeste mensen even weinig boeit als het al dan niet accepteren van contant geld
Laffe huichelaar
pi_198577551
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik de grap niet snap? Of probeerde je geen grap te maken?

Dit zijn de busjes:
[ afbeelding ]

Vroeger reden er gewoon grote bussen 3 routes. Nu dus deze kleine dingen. En nu zit er helemaal nooit meer iemand in, behalve bejaarden. Je kan er namelijk ook niet met je OV chipkaart of studentenkaart in _O- Alleen met contant geld.
Ah, dat soort busjes. :)

Ik doelde meer op zwartwerkers.
  donderdag 18 maart 2021 @ 21:00:12 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198577558
Heb altijd een euro of 100 in de knip zitten voor noodgevallen. Gebruik eigenlijk nooit contant geld maar een paar weken terug stond ik bijvoorbeeld met een volle kar weekboodschappen bij de supermarkt en eenmaal bij de kassa bleek er een pinstoring te zijn. Dan is het wel erg fijn dat je gewoon je zooi af kan rekenen terwijl driekwart van de andere klanten vloekend op zoek gaat naar een automaat.

Met de bus ga ik nooit dus daar heb ik geen mening over. Wel fijn dat buschauffeurs geen klappen meer krijgen voor 50¤ buit.
pi_198577583
quote:
7s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:58 schreef Fred het volgende:

[..]

Blijkbaar denkt een gemiddelde overvaller daar anders over: ze kunnen bij de Avrotrosal jaren uren tv vullen per maand met beelden die gemaakt zijn met camera's "tegen" overvallers, dieven en inbrekers.
Ik neem aan dat als de bus-chauffeurs bij elk station-bezoek het geld deponeren dat eventuele schade enorm meevalt.

quote:
9s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

In zoverre een vergelijkbaar voorbeeld dat de kleur van zwarte piet de meeste mensen even weinig boeit als het al dan niet accepteren van contant geld
In 2019 rapporteerde de nieuws-afdeling van SBS dat 95 procent van Nederland wel degelijk voorkeur heeft voor Zwarte Piet.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  donderdag 18 maart 2021 @ 21:02:09 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198577601
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 21:01 schreef Kaatje2658 het volgende:
Ik neem aan dat als de bus-chauffeurs bij elk station-bezoek het geld deponeren dat eventuele schade enorm meevalt.
De financiėle schade in euro's of de persoonlijke lichamelijke en/of psychische schade?
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')