quote:NPO 1: 17 maart 20:35 - 01:05
Rob Trip presenteert de verkiezingsavond van de NOS. Hij krijgt versterking van Malou Petter, die het grote uitslagenscherm bedient. Verder in de studio: volop duiders en de Haagse verslaggevers van de NOS.
Drie dagen lang mocht Nederland naar de stembus en nu is het eindelijk tijd voor de verkiezingsuitslag. Vanuit de studio in Hilversum presenteert Rob Trip Nederland kiest: De uitslagen. De hele avond druppelen de resultaten binnen en Malou Petter heeft ditmaal de eer om het grote scherm te bedienen waarop die overzichtelijk in beeld komen.
Arjan Noorlander
In de studio zijn deskundigen aanwezig, zoals politicoloog Carolien van Ham en electoraal geograaf Josse de Voogd. Verder reageren diverse Haagse kopstukken op de uitslagen en zijn politiek verslaggevers Ron Fresen, Marleen de Rooy en Arjan Noorlander present om de ontwikkelingen te duiden. Omdat het wel eens een latertje zou kunnen worden, is er morgenochtend ook nog volop aandacht voor de uitslagen in extra uitzendingen.
quote:Als de uitslag in een gemeente bekend is krijgt die gemeente op de kaart de kleur van de grootste partij.
Via het menu is de landelijke uitslag te bekijken, in percentage en in verwachte aantal zetels. In de coalitiebouwer kun je kijken met welke combinatie een meerderheid haalbaar is in de Tweede Kamer.
En ik had het over het algemeen, niet alleen tijdens de verkiezingen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja en ik heb het over de altijd schreeuwende FvD-twittertrollen. Die kan je prima wappies noemen.
Is dat al inclusief de voorlopige uitslagen van de grote steden?quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:21 schreef Pedroso het volgende:
Na 257 gemeenten (nog 99 te gaan) D'66 nog steeds op 21 zetels. Die moeten echt serieus gaan stijgen om naar de verwachte 26 te gaan.
Halen 1 zetel.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:22 schreef El-Stinho het volgende:
Wordt nog spannend met Bij1 lijkt het. Zou wel extra zout in de linkse wonden zijn als dat nog fout afloopt.
Maar er komen nog relatief veel d66-gemeentes. En 14,1% is al wel zo goed als 22 zetels. Ik denk zelf dat ze op 25 blijven steken overigens.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:21 schreef Pedroso het volgende:
Na 257 gemeenten (nog 99 te gaan) D'66 nog steeds op 21 zetels. Die moeten echt serieus gaan stijgen om naar de verwachte 26 te gaan.
Den Haag wel. Amsterdam en Utrecht staat op voorlopig (weet niet of die er bij inbegrepen zijn), Rotterdam nog niet.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dat al inclusief de voorlopige uitslagen van de grote steden?
Dat zou goed kunnen inderdaad. CDA is bv bij de laatste 60 gemeenten 0,6% gezakt en staat nu op 10,5% (16 zetels). Zal nog wel verder zakken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar er komen nog relatief veel d66-gemeentes. En 14,1% is al wel zo goed als 22 zetels. Ik denk zelf dat ze op 25 blijven steken overigens.
Die zetel is wel zeker hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:22 schreef El-Stinho het volgende:
Wordt nog spannend met Bij1 lijkt het. Zou wel extra zout in de linkse wonden zijn als dat nog fout afloopt.
Misschien slaapt hij inmiddelsquote:Op donderdag 18 maart 2021 03:26 schreef trein2000 het volgende:
Maar het interessantste lijkt me wat er bij het CDA gaat gebeuren. Omtzigt is gewoon de baas daar nu. Wat gaat hij doen? Hij schijnt nogal recalcitrant te zijn.
Sywert stelde zelfs dat hij z’n telefoon niet op neemt.
Sorryquote:
Een telefoontje van Sywert zou ik ook niet opnemen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:26 schreef trein2000 het volgende:
Maar het interessantste lijkt me wat er bij het CDA gaat gebeuren. Omtzigt is gewoon de baas daar nu. Wat gaat hij doen? Hij schijnt nogal recalcitrant te zijn.
Sywert stelde zelfs dat hij z’n telefoon niet op neemt.
Lijkt me dat ze daar morgenochtend nog eens de inhoudelijke posities doornemen voor Wopke op de koffie gaat bij Khadija.quote:
Een telefoontje van de partijtopquote:Op donderdag 18 maart 2021 03:28 schreef superniger het volgende:
[..]
Een telefoontje van Sywert zou ik ook niet opnemen.
Zou mooi zijn (die 4de zetel). Ik ben er ook wel klaar mee. Heb mijn twee steden gezienquote:Op donderdag 18 maart 2021 03:30 schreef MrBadGuy het volgende:
Rotterdam zal nog wel op zich laten wachten, hopelijk zorgen ze voor de 4e zetel voor Ja21... verder is het voor deze nacht wel klaar denk ik. Morgen ochtend maar verder kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |