quote:NPO 1: 17 maart 20:35 - 01:05
Rob Trip presenteert de verkiezingsavond van de NOS. Hij krijgt versterking van Malou Petter, die het grote uitslagenscherm bedient. Verder in de studio: volop duiders en de Haagse verslaggevers van de NOS.
Drie dagen lang mocht Nederland naar de stembus en nu is het eindelijk tijd voor de verkiezingsuitslag. Vanuit de studio in Hilversum presenteert Rob Trip Nederland kiest: De uitslagen. De hele avond druppelen de resultaten binnen en Malou Petter heeft ditmaal de eer om het grote scherm te bedienen waarop die overzichtelijk in beeld komen.
Arjan Noorlander
In de studio zijn deskundigen aanwezig, zoals politicoloog Carolien van Ham en electoraal geograaf Josse de Voogd. Verder reageren diverse Haagse kopstukken op de uitslagen en zijn politiek verslaggevers Ron Fresen, Marleen de Rooy en Arjan Noorlander present om de ontwikkelingen te duiden. Omdat het wel eens een latertje zou kunnen worden, is er morgenochtend ook nog volop aandacht voor de uitslagen in extra uitzendingen.
quote:Als de uitslag in een gemeente bekend is krijgt die gemeente op de kaart de kleur van de grootste partij.
Via het menu is de landelijke uitslag te bekijken, in percentage en in verwachte aantal zetels. In de coalitiebouwer kun je kijken met welke combinatie een meerderheid haalbaar is in de Tweede Kamer.
Niet mijn lezing.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:06 schreef VoMy het volgende:
Toch is dat wel wat er gebeurt is natuurlijk
Eigen schuld, die hadden Omzigt naar voren moeten schuiven, al vraag ik me af of de van oudsher CDA-ers veel hebben met Omzigt.quote:
Weet ikquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die partij van je gaat het echt niet halen zo.
Misschien niet. Maar die stemmen toch wel cda, die oude generatie is zo honkvast als wat.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:08 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Eigen schuld, die hadden Omzigt naar voren moeten schuiven, al vraag ik me af of de van oudsher CDA-ers veel hebben met Omzigt.
Omtzigt kon niet eens een partijverkiezing winnen. Waarin hij Hoekstra naar voren schoof als premier, overigens.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:08 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Eigen schuld, die hadden Omzigt naar voren moeten schuiven, al vraag ik me af of de van oudsher CDA-ers veel hebben met Omzigt.
Omtzigt heeft ook wat lijken in de kast, he? MH17 bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:08 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:09 schreef IxCalypso het volgende:
Ik ben voor een max termijn voor onze premier, ik heb niks met het amerikaanse kiestelsel, maar die 8 jaar max ben ik wel voor.
Kon of mocht? Maar dat geheel terzijde.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omtzigt kon niet eens een partijverkiezing winnen. Waarin hij Hoekstra naar voren schoof als premier, overigens.
Mocht.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kon of mocht? Maar dat geheel terzijde.
Ze hadden vooral dat theater niet op moeten tuigen. Gewoon een enkelvoudige voordracht. Die verkiezingen gaan altijd mis.
Maar we kiezen onze premier niet direct, dus dat is lastig.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:09 schreef IxCalypso het volgende:
Ik ben voor een max termijn voor onze premier, ik heb niks met het amerikaanse kiestelsel, maar die 8 jaar max ben ik wel voor.
Waarom?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:09 schreef IxCalypso het volgende:
Uiteindelijk is De Jonge de winnaar, die hoeft nu geen verantwoordig te nemen voor dit verliesquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze hadden vooral dat theater niet op moeten tuigen. Gewoon een enkelvoudige voordracht. Die verkiezingen gaan altijd mis.
Rutte had als hij echt een integer persoon geweest was zelf op moeten stappen na die toeslagenaffaire (en al die eerdere affaires van zijn partij, want dat zijn er nogal al wat en iedereen vergeet het ofzo).quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar we kiezen onze premier niet direct, dus dat is lastig.
Ridicuul in mijn opinie maar soit, dat is de kiezer.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:13 schreef VoMy het volgende:
PvdD stevent af op 6 zetels overigens, als ik zo door mn wimpers kijk. Winnen ook in elke gemeente zo'n beetje.
Het gaat vaak mis, maar het is geen gek idee om als vereniging te mogen kiezen wie je lijsttrekker wordt.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:14 schreef tjoptjop het volgende:
Bij Geenstijl voorspellen ze Bij1 nu op 2
Zouden ze het niet gewoon Bij1 zetel houden?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:14 schreef tjoptjop het volgende:
Bij Geenstijl voorspellen ze Bij1 nu op 2
Als het CDA zelfs in een gemeente als Barneveld flink verliest dan maakt het niet meer zoveel uit of de van oudsher CDA'ers wat met Omtzigt hebben.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:08 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
En er is geen vaste termijn, maakt het ook lastig. Rutte wordt ook niet opnieuw beëdigd ofzo straks.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar we kiezen onze premier niet direct, dus dat is lastig.
Stem de voordracht maar af of kies een ander bestuur als je perse invloed wil.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:14 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het gaat vaak mis, maar het is geen gek idee om als vereniging te mogen kiezen wie je lijsttrekker wordt.
Waarom? De PvdD is de nieuwkomer die het voor elkaar heeft gekregen een stabiele kracht te worden en zelfs in populariteit gestaag toe te nemen. In de kamer vertolkt de PvdD naast de soms wat vermoeiende dierenstandpunten het klassieke GroenLinks-geluid. Daar lijkt mij niet veel op aan te merken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ridicuul in mijn opinie maar soit, dat is de kiezer.
Rutte kan zelfs morgen zeggen dat hij er toch maar voor kiest om gewoon Kamerlid te worden en geen MP.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En er is geen vaste termijn, maakt het ook lastig. Rutte wordt ook niet opnieuw beëdigd ofzo straks.
Wat is het woord democratie waard als een bestuur voor jou kiest wie je lijsttrekker is?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Stem de voordracht maar af of kies een ander bestuur als je perse invloed wil.
Noem mij een geslaagd lijsttrekkersverkiezing in de afgelopen 10 jaar. (Nee dat fop-referendum van Baudet telt niet mee).
Ze moeten alleen nog een keer de naam veranderen denk ik. Ze hebben best goede punten naast dierenwelzijn. Zelfde issue met de piratenpartij.(een naam die averechts werkt denk ik)quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom? De PvdD is de nieuwkomer die het voor elkaar heeft gekregen een stabiele kracht te worden en zelfs in populariteit gestaag toe te nemen. In de kamer vertolkt de PvdD naast de soms wat vermoeiende dierenstandpunten het klassieke GroenLinks-geluid. Daar lijkt mij niet veel op aan te merken.
Vanaf volgende week is ie én kamerlid én MPquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rutte kan zelfs morgen zeggen dat hij er toch maar voor kiest om gewoon Kamerlid te worden en geen MP.
VVD en D66 elk 1 minder, PVV en JA21 elk 1 meer... maar dat kan zo weer wisselen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:14 schreef Pedroso het volgende:
Hoe ziet de tussenstand eruit, nog steeds zoals 21.45 uur of is er inmiddels al wat verschoven ?
Tja, ik kan er niet met mijn verstand bij dat wij 6 zetels geven aan een partij die mensen niet als eerste prioriteit heeft. Sorry, mischien ben ik gewoon ouderwets of zo.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom? De PvdD is de nieuwkomer die het voor elkaar heeft gekregen een stabiele kracht te worden en zelfs in populariteit gestaag toe te nemen. In de kamer vertolkt de PvdD naast de soms wat vermoeiende dierenstandpunten het klassieke GroenLinks-geluid. Daar lijkt mij niet veel op aan te merken.
Inmiddels toch ook wel een heel stuk bredere dan dieren/natuur.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat bestuur heeft toch gewoon een mandaat? Dat komt niet uit de lucht vallen ofzo.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat is het woord democratie waard als een bestuur voor jou kiest wie je lijsttrekker is?
Indirecte democratie heeft op sommige vlakken voordelen. Als jij niet gelooft dat het bestuur een geschikte lijsttrekker kan aanstellen, zit je bij de verkeerde partij.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat is het woord democratie waard als een bestuur voor jou kiest wie je lijsttrekker is?
COVID was dus behoorlijk nadelig voor het CDA. Ondanks dat ze alle troefkaarten in hand hadden om enorm goed te scoren.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:19 schreef tjoptjop het volgende:
Vergrijzing (en dus overlijden) is dus erg goed te zien bij CDA en PvdA
SP toch groter dan d PvdA ? 6,0% tov 5,7%quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:15 schreef m1st1g het volgende:
https://d2vz64kg7un9ye.cloudfront.net/widgets/xvnnht/index.html
Helaas werkt niet als je het uit het frame haalt.![]()
Toch wel in privemodus![]()
Nou ja. Ze hadden wel heel veel intern gedoe. Daar is de kiezer eigenlijk altijd allergisch voor.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
COVID was dus behoorlijk nadelig voor het CDA. Ondanks dat ze alle troefkaarten in hand hadden om enorm goed te scoren.
Het valt niet uit te sluiten dat toekomstige generaties met afschuw kijken naar onze omgang met dieren, zoals wij nu kijken naar historische figuren met racistische of seksistische denkbeelden. En dan moeten we concluderen dat de PvdD al die tijd gelijk had en wij achterlijk waren.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, ik kan er niet met mijn verstand bij dat wij 6 zetels geven aan een partij die mensen niet als eerste prioriteit heeft. Sorry, mischien ben ik gewoon ouderwets of zo.
Ook gewoon de ontzuiling.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:19 schreef tjoptjop het volgende:
Mwah, 16.000 doden., In 2017 had je 70.000 nodig voor 1 zetel, dus dat valt wel mee.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
COVID was dus behoorlijk nadelig voor het CDA. Ondanks dat ze alle troefkaarten in hand hadden om enorm goed te scoren.
Is daar eigenlijk onderzoek naar gedaan. Ik kan me niet voorstellen eigenlijk dat het aantal doden enige impact had op het aantal zetels van partijen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eens met ditquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze moeten alleen nog een keer de naam veranderen denk ik. Ze hebben best goede punten naast dierenwelzijn. Zelfde issue met de piratenpartij.(een naam die averechts werkt denk ik)
PvdD heeft gewoon gelijk met heel veel dingen. Alleen hun nadeel is dat ze te ver voor de troepen vooruit lopen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het valt niet uit te sluiten dat toekomstige generaties met afschuw kijken naar onze omgang met dieren, zoals wij nu kijken naar historische figuren met racistische of seksistische denkbeelden. En dan moeten we concluderen dat de PvdD al die tijd gelijk had en wij achterlijk waren.
Ik vond in de coronadebatten van de laatste maanden de PvdD een sterke indruk maken, bijvoorbeeld in de debatten over de avondklok. Maar goed, wie kijkt er nou naar debatten?
Ga er anders serieus op in.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Mwah, 16.000 doden., In 2017 had je 70.000 nodig voor 1 zetel, dus dat valt wel mee.
pvddgodenquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
PvdD heeft gewoon gelijk met heel veel dingen. Alleen hun nadeel is dat ze te ver voor de troepen vooruit lopen.
Jep. En het is zeer de vraag of de PvdA ooit nog hip wordt. Ik kan het me nauwelijks voorstellen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:19 schreef tjoptjop het volgende:
En COVID was meer dan doden.quote:
Wat Rutte ook altijd buiten zicht houdt.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja. Ze hadden wel heel veel intern gedoe. Daar is de kiezer eigenlijk altijd allergisch voor.
Och, joh, die groente burger is gezond voor je. Niet zo klagen, hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:23 schreef aTypisch het volgende:
[..]
pvddgoden
alleen vlees voor mensen met wat extra geld
lekker sociaal
Alle CDA gemeentes zijn geweest, PVV scoort nog in de randstad.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:24 schreef Pedroso het volgende:
Na 197 van de 356 gemeenten is het verschil tussen PVV en CDA miniem, 11,1 % tov 11,0%
quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, joh, die groente burger is gezond voor je. Niet zo klagen, hoor.
ik kan het wel betalen voorlopig denk ikquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, joh, die groente burger is gezond voor je. Niet zo klagen, hoor.
Kweekvlees zou juist veel goedkoper kunnen dan echt vlees. En een stuk minder vervuilend (wat ook flink in de kosten scheelt). Met kweekvlees zou het stikstof probleem geen issue meer zijn bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:23 schreef aTypisch het volgende:
[..]
pvddgoden
lekker sociaal
Ik heb er ook een hard hoofd in, en SP gaat ook die kant op.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep. En het is zeer de vraag of de PvdA ooit nog hip wordt. Ik kan het me nauwelijks voorstellen.
Die partij heeft nul charisma.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep. En het is zeer de vraag of de PvdA ooit nog hip wordt. Ik kan het me nauwelijks voorstellen.
dan komt dat toch vanzelf?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kweekvlees zou juist veel goedkoper kunnen dan echt vlees. En een stuk minder vervuilend (wat ook flink in de kosten scheelt). Met kweekvlees zou het stikstof probleem geen issue meer zijn bijvoorbeeld.
quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:23 schreef aTypisch het volgende:
[..]
pvddgoden
lekker sociaal
Vooral Rotterdam (en Almere als grote stad, valt dat binnen de randstad?).quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alle CDA gemeentes zijn geweest, PVV scoort nog in de randstad.
Wat is er sociaal aan vlees eten en de kosten op de maatschappij afwentelen?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:23 schreef aTypisch het volgende:
[..]
pvddgoden
lekker sociaal
Jammer dat kolom zetels het niet doet.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:15 schreef m1st1g het volgende:
https://d2vz64kg7un9ye.cloudfront.net/widgets/xvnnht/index.html
Helaas werkt niet als je het uit het frame haalt.![]()
Toch wel in privemodus![]()
Ook kleinere steden.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:26 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Vooral Rotterdam (en Almere als grote stad, valt dat binnen de randstad?).
vraag en aanbod heet datquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is er sociaal aan vlees eten en de kosten op de maatschappij afwentelen?
PVDA 2012?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Stem de voordracht maar af of kies een ander bestuur als je perse invloed wil.
Noem mij een geslaagd lijsttrekkersverkiezing in de afgelopen 10 jaar. (Nee dat fop-referendum van Baudet telt niet mee).
Genoeg bestuurders van de PvdA met charisma. Juist de PvdA heeft nog wel namen die klinken rondlopen. Meer dan een VVD bijvoorbeeld.quote:
Er is een vraag naar een duurzamere samenleving. Het aanbod is een vleestaks.quote:
Gebeurd toch ook, maar ook in de vorm van nieuwe partijen zoals pvdd. Als je het puur aan de markt overlaat duurt het allemaal erg lang.quote:
VVD is wat mij betreft het grootste raadsel, zoveel gepruts en schandelen en gewoon weer de grootstequote:Op donderdag 18 maart 2021 02:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Genoeg bestuurders van de PvdA met charisma. Juist de PvdA heeft nog wel namen die klinken rondlopen. Meer dan een VVD bijvoorbeeld.
Dat is inderdaad jammer.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:26 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jammer dat kolom zetels het niet doet.
Het is echt een partij voor mensen als mijn schoonouders die er altijd op hebben gestemd en het alleen al om die reden altijd zullen blijven doen. En het duurt niet lang voor die mensen er niet meer zijn.quote:
wat lost dat dan op?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is een vraag naar een duurzamere samenleving. Het aanbod is een vleestaks.
tuurlijk, in een open markt springt niemand in zo'n gatquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gebeurd toch ook, maar ook in de vorm van nieuwe partijen zoals pvdd. Als je het puur aan de markt overlaat duurt het allemaal erg lang.
Goed ja. Eens. 9 jaar geleden. De uitzondering die de regel bevestigt wat mij betreftquote:
Zullen we dan de subsidie van de landbouwsector halen? Eens zien hoe betaalbaar het dan nog is.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:29 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat lost dat dan op?
duurder vlees dus je dwingt mensen ander spul te eten omdat ze geen geld hebben
sociaal
jup, merendeel voor de exportquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het aanbod dat momenteel zwaar gesubsidieerd wordt? Zit weinig marktwerking in.
En om dat alternatief te maken kap je het regenwoud om er palmbomen op te zettenquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:29 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat lost dat dan op?
duurder vlees dus je dwingt mensen ander spul te eten omdat ze geen geld hebben
sociaal
Onder Femke wilde regeringsdeelname ook nooit lukken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:29 schreef Pedroso het volgende:
Groen Links krijgt echt overal grote klappen...hadden ze maar een vrouw moeten kiezen als lijsttrekker !
We hebben het wel over 1 van de heel weinige partijen die überhaupt een verkiezing aandurven, dus dan kom je op best een hoog percentage uit.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goed ja. Eens. 9 jaar geleden. De uitzondering die de regel bevestigt wat mij betreft
waarom wil jij per se een belangrijk stukje van veel mensen hun dieet achter een te hoge betaalmuur plakken?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zullen we dan de subsidie van de landbouwsector halen? Eens zien hoe betaalbaar het dan nog is.
Waarom zou dat nou zijnquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
We hebben het wel over 1 van de heel weinige partijen die überhaupt een verkiezing aandurven, dus dan kom je op best een hoog percentage uit.
huhquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat heeft dat dan met sociaal te maken? Je springt van de hak op de tak.
Nee, je verwart zaken. Het regenwoud wordt gekapt voor veevoer in de vorm van soja, en de generieke palmolie.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:30 schreef m1st1g het volgende:
[..]
En om dat alternatief te maken kap je het regenwoud om er palmbomen op te zetten
Mijn hemel, jij loopt echt tien jaar achter met je argumenten, hè?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:31 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom wil jij per se een belangrijk stukje van veel mensen hun dieet achter een te hoge betaalmuur plakken?
eng hoor
wat voor argumenten?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mijn hemel, jij loopt echt tien jaar achter met je argumenten, hè?
Ik ga daar niet in dit topic over discussiëren.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, je verwart zaken. Het regenwoud wordt gekapt voor veevoer in de vorm van soja, en de generieke palmolie.
0.66quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:33 schreef Pedroso het volgende:
Bij hoeveel % vd stemmen heb je een zetel ? Code Oranje en Splinter allebei 0,3% nu.
0,7%quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:33 schreef Pedroso het volgende:
Bij hoeveel % vd stemmen heb je een zetel ? Code Oranje en Splinter allebei 0,3% nu.
D66 hoger dan PVV in Den Haag. Keurig.quote:
0,65.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:33 schreef Pedroso het volgende:
0,66quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:33 schreef Pedroso het volgende:
0,67%, 1 op de 150 stemmen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:33 schreef Pedroso het volgende:
40-45quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:33 schreef Pedroso het volgende:
Het is ook geen duscussie, ik heb net even gezegd hoe het zit.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:33 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Ik ga daar niet in dit topic over discussiëren.
100 gedeeld door 150, hè.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:33 schreef Pedroso het volgende:
En je hebt het vaudtquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is ook geen duscussie, ik heb net even gezegd hoe het zit.
Het is afgelopen. Ik heb geen vertrouwen in een wonder in Rotterdam oid.quote:
Ik ook niet. Kijk maar naar mijn UIquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is afgelopen. Ik heb geen vertrouwen in een wonder in Rotterdam oid.
quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:35 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Ik ook niet. Kijk maar naar mijn UI
Nee, je moet minimaal 1 op de 150 stemmen halen. Restzetels krijg je niet als je niet minstens 1 volle zetel haalt.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Door verloren stemmen heb je uiteindelijk net iets minder nodig maar idd.
Ieder weldenkend mens weet dit inmiddels.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik eet zelf ook vlees maar de hele vee industrie is wel echt een GIGANTISCH probleem. De energie die erin gaat, de enorme hoeveel water die het kost. Zeeen verzuren door lozingen en kunstmest, stikstof, methaan, kappen van regenwoud voor veevoer, etc etc etc. De lijst is ontzettend lang.
Prima dat Pvdd daar tegenwicht aan biedt.
is ook prima, moet je wel ook eerlijk zijn over de gevolgen ervan: duurder voedselquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik eet zelf ook vlees maar de hele vee industrie is wel echt een GIGANTISCH probleem. De energie die erin gaat, de enorme hoeveel water die het kost. Zeeen verzuren door lozingen en kunstmest, stikstof, methaan, kappen van regenwoud voor veevoer, etc etc etc. De lijst is ontzettend lang.
Prima dat Pvdd daar tegenwicht aan biedt.
Restzetelverdeling is heel ingewikkeld. Maar je moet minimaal de kiesdeler halen om in aanmerking te komen voor een restzetel.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Door verloren stemmen heb je uiteindelijk net iets minder nodig maar idd.
Quatsch.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
is ook prima, moet je wel ook eerlijk zijn over de gevolgen ervan: duurder voedsel
Wat vinden we ervan?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
is ook prima, moet je wel ook eerlijk zijn over de gevolgen ervan: duurder voedsel
leuke poppenkast weer hequote:
Ja.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:38 schreef tjoptjop het volgende:
Den Haag moest het doen toch voor Code Oranje? Dat kunnen ze dus vergeten
Het is niet alsof het allemaal goedkoop blijft. Vis wordt steeds duurder doordat er steeds minder is. (niet alle vissen zijn te kweken). Prijzen van varkensvlees zijn in veel delen van de wereld gestegen door de varkenspest, wat weer komt door de bioindustrie, etc.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Vlees is al duur alleen je betaalt het niet alleen bij de kassa.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:37 schreef aTypisch het volgende:
best wel een privilege als je staat te juichen om duur voedsel
CO is kansloos nu voor een zetelquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:38 schreef tjoptjop het volgende:
Den Haag moest het doen toch voor Code Oranje? Dat kunnen ze dus vergeten
beetje samen delen hé, wat voor elkaar doen enzoquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vlees is al duur alleen je betaalt het niet alleen bij de kassa.
RutteGod is aan het eind van de rit gewoon de ultieme Ditto, Kameleon van de politiek.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
leuke poppenkast weer he
aan het einde van de rit schuift rutte met zijn plan een paar procent op naar links of rechts
en door
Ik voeg me bij Splinter stemmers in de loser hoek.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
CO is kansloos nu voor een zetel
directeur van bv nederland zonder ideologie jaaquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:39 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
RutteGod is aan het eind van de rit gewoon de ultieme Ditto, Kameleon van de politiek.
GL en CDA.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:40 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens verbaast mij iets, waar komen de Volt stemmers eigenlijk vandaan want gezien de winst bij D66 halen ze dus daar hun stemmers niet bij weg.
Telkens veel D66-staafjes. Ik heb de indruk dat GeenStijl en Maurice wat matige modelletjes hebben, maar misschien word ik straks gebackfired.quote:
Ja, precies, met een vleestaks bijvoorbeeld. Zo worden de kosten eerlijker onder de verbruikers verdeeld.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:39 schreef aTypisch het volgende:
[..]
beetje samen delen hé, wat voor elkaar doen enzo
De meeste komen echt wel van D66 hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:40 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens verbaast mij iets, waar komen de Volt stemmers eigenlijk vandaan want gezien de winst bij D66 halen ze dus daar hun stemmers niet bij weg.
Wat zou z’n strategie zijn? Wat denkt hij hier mee te bereiken?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:40 schreef DireStraits7 het volgende:
Tja, huiliehuilie dat FvD niet als grote winnaar bestempeld wordt, maar dat is ook hun eigen schuld doordat ze niet voor de camera verschenen zijn en niets van zich laten horen.
Dat is blijkbaar wat de Nederlandse kiezers willen, ja. Althans, een grote minderheid daarvanquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
directeur van bv nederland zonder ideologie jaa
Altijd een mannetje tussen het probleem en Rutte inquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
directeur van bv nederland zonder ideologie jaa
Misschien is hij door zijn partij geboeid, zodat hij geen tweede boreale speech kan geven?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat zou z’n strategie zijn? Wat denkt hij hier mee te bereiken?
Veel jonge kiezers die nu voor het eerst mogen stemmen? Trekt veel studenten en dan zit je wel in de 18-23 groepquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:40 schreef Tijger_m het volgende:
Gaat richting 2 zetelsquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:41 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Bij1 toch niet 1 zetel zoals het nu lijkt? Nog lang niet alles binnen, maar toch.
verdien je onder modaal? eet maar een vegaburgerquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, precies, met een vleestaks bijvoorbeeld. Zo worden de kosten eerlijker onder de verbruikers verdeeld.
Ik denk: de msm niet te woord staan, want die hebben m toch altijd geframed blablaquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat zou z’n strategie zijn? Wat denkt hij hier mee te bereiken?
Bij andere linkse partijen, aangezien ze populair lijken te zijn onder studenten?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:40 schreef Tijger_m het volgende:
Alle non-borealen zijn toch al lang opgestapt?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien is hij door zijn partij geboeid, zodat hij geen tweede boreale speech kan geven?
Zodra Amsterdam er bij is hebben ze die wel, zouden ook nog wel 2 kunnen worden.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:41 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Bij1 toch niet 1 zetel zoals het nu lijkt? Nog lang niet alles binnen, maar toch.
Ik kijk geen Geenstijl maar ik geloof je direct. Wat zijn die staafjes dan?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:41 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Telkens veel D66-staafjes. Ik heb de indruk dat GeenStijl en Maurice wat matige modelletjes hebben, maar misschien word ik straks gebackfired.
Hij is de partij, he?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien is hij door zijn partij geboeid, zodat hij geen tweede boreale speech kan geven?
toch wel knapquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:41 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Altijd een mannetje tussen het probleem en Rutte in.
Amsterdam moet nog komen en daar gaan ze wel een grote slag slaan.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:41 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Maar wat is dan de overweging om ook niet op bv. Twitter te reageren? Of live te gaan op YouTube?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:42 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Ik denk: de msm niet te woord staan, want die hebben m toch altijd geframed blabla.
Maar op z’n eigen socials is ie op een RT na ook stil.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:42 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Ik denk: de msm niet te woord staan, want die hebben m toch altijd geframed blabla.
Oh, baseer ik op de meeste grote gemeentes die ik 'voorlopig' al zie (lol).quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik kijk geen Geenstijl maar ik geloof je direct. Wat zijn die staafjes dan?
Zelf reken ik de relatieve groei op de NOS site per partij gewoon uit tov hetzelfde moment vorig jaar en extrapoleer dat.
Er zijn toch bij elke verkiezingen veel jonge stemmers die voor het eerst mogen stemmen? Nu niet meer of minder dan anders. Of ben ik nu gekquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Veel jonge kiezers die nu voor het eerst mogen stemmen? Trekt veel studenten en dan zit je wel in de 18-23 groep
Is nog niet te zien, behalve op Geenstijl streamquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:42 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
O joh, ik snap die hele grafieken niet denk ik.Kan je linkje sturen waar je dit ziet?
De schuimbekkende haat op de winst van D66 is wel genieten in die chat.quote:
Voorzitter van een Ministeriële Aanpak Fraude en daar niet op aangepakt worden met het gegeven dat hij in 2003/04 al werd veroordeeld voor racistisch handelen tegen Somaliërsquote:
Ah okee. Bij nu nl en nos kijk ik grafieken maar daar staat nog geen zetel namelijk. Of ik snap niks van die grafieken, kan ook goed zijn 😌quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Is nog niet te zien, behalve op Geenstijl stream
het is allemaal bullshit stinhoquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:44 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Voorzitter van een Ministeriële Aanpak Fraude en daar niet op aangepakt worden met het gegeven dat hij in 2003/04 al werd veroordeeld voor racistisch handelen tegen Somaliërs.
In welk kamp moet je zitten om die zetelwinst als een drama te zien?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De schuimbekkende haat op de winst van D66 is wel genieten in die chat.
Zolang je een beetje verdient kom je niet in handen van de Kafka, genot.quote:
Klopt hoor, maar daar zit Amsterdam nog niet bij bijvoorbeeld, dan verandert het plaatje behoorlijk... wat er nu geteld is is niet heel representatief voor Nederland, daar moet je voor corrigeren.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:45 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Ah okee. Bij nu nl en nos kijk ik grafieken maar daar staat nog geen zetel namelijk. Of ik snap niks van die grafieken, kan ook goed zijn 😌
D66 is pro EU toch? Logischerwijs veel mensen tegen dan dus.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In welk kamp moet je zitten om die zetelwinst als een drama te zien?
Ik kan werkelijk geen enkel perspectief bedenken? Alleen die van de pure hater.
ze is een Verenigde Naties plant!!quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik schat:quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:43 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Oh, baseer ik op de meeste grote gemeentes die ik 'voorlopig' al zie (lol).
Maar de enige twee logische coalitiepartners zijn een stuk behoudender op dat vlak. De uitslag is gewoon centrum-rechts.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
D66 is pro EU toch? Logischerwijs veel mensen tegen dan dus.
Ik denk dat tokkie Nederland de grootste haat heeft tegen D66, omdat zij alles vertegenwoordigen wat zij haten.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volt lager dan verwacht, bij1 een stuk hoger.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Tussenstand Amsterdam: https://www.amsterdam.nl/(...)e-kamerverkiezingen/
Klopt, maar dat wordt waarschijnlijk ook nog wel wat hoger ivm de gemeentes die nog niet zijn geteld. 27 zetels lijkt mij echter niet waarschijnlijk.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:47 schreef Pedroso het volgende:
D'66 nu op 14,0% na 222 gemeenten (vd 356), dat zijn maar 21 zetels toch ?
Ik zat eerst even met mijn hoofd bij het idee dat JA21 een rol kan gaan spelen met ook die 8 zetels in EK, maar Xander van der Wulp merkte ook al terecht op dat met Rutte III er ook genoeg zomaar is neergegooid in de EK en op basis daarvan een beetje bijstellen. Is toch lekker man.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik schat:
VVD 34
D66 25
PVV 17/18
CDA 14
SP 9/8
PvdA 9
FvD 7
GL 8
CU 5
PvdD 5
Rest boeit niet.
Ken de %s van vorig jaar niet, enkel zetelverdeling, en corrigeer nergens voor. En tis snel hoofdrekenen.
Dan zitten ze nog erg ver af van de oorspronkelijke 27 zetelsquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Klopt, maar dat wordt waarschijnlijk ook nog wel wat hoger ivm de gemeentes die nog niet zijn geteld. 27 zetels lijkt mij echter niet waarschijnlijk.
Is al 26 bij de meest recente IPSOS.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dan zitten ze nog erg ver af van de oorspronkelijke 27 zetels
Zo dan...dat zijn verschuivingen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Tussenstand Amsterdam: https://www.amsterdam.nl/(...)e-kamerverkiezingen/
KajSSa Orwellongren. Sigrid al-Qaag. Creatieve geestenquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat tokkie Nederland de grootste haat heeft tegen D66, omdat zij alles vertegenwoordigen wat zij haten.
Maar Volt is toch wel enorm populair bij jonge stemmers. Ik zocht even dat staatje van gemiddelde leeftijden bij Ipsos maar kan die niet vinden. Samen met Denk was Volt veruit het jongst qua kiezers.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er zijn toch bij elke verkiezingen veel jonge stemmers die voor het eerst mogen stemmen? Nu niet meer of minder dan anders. Of ben ik nu gek
Gaan ze ook niet halen volgens mij.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:49 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Is al 26 bij de meest recente IPSOS.
Duidelijk dat Volt en bij1 flink afgesnoept hebben van GL (gok ik)quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo dan...dat zijn verschuivingen.
Zeg dat wel, GL gehalveerdquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja oke, maar, er zijn nu niet opeens meer 18 jarige die mogen stemmen dan bij de vorige verkiezingen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar Volt is toch wel enorm populair bij jonge stemmers. Ik zocht even dat staatje van gemiddelde leeftijden bij Ipsos maar kan die niet vinden. Samen met Denk was Volt veruit het jongst qua kiezers.
GL, ook wel een populaire partij bij jongeren is ook flink gekelderd natuurlijk
15% niet geteld. Vraag is wel welke stembureaus dat zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja dat is nog erg fijn. De versplintering op rechts voorkomt ook snelle Rutte I scenario's, zo zag ook Wilders al in.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:48 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik zat eerst even met mijn hoofd bij het idee dat JA21 een rol kan gaan spelen met ook die 8 zetels in EK, maar Xander van der Wulp merkte ook al terecht op dat met Rutte III er ook genoeg zomaar is neergegooid in de EK en op basis daarvan een beetje bijstellen. Is toch lekker man.
Medelijden of lekker wijf.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:50 schreef El-Stinho het volgende:
Waarom hebben mensen op Splinter gestemd, eigenlijk?
Geen idee. Dat zien we wel volgende week met restzetels en dat soort gedoe ook. Zeker met de versplintering nu.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:50 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Gaan ze ook niet halen volgens mij.
Zal ook samenhangen met de opkomst die erg hoog geweest schijnt te zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja oke, maar, er zijn nu niet opeens meer 18 jarige die mogen stemmen dan bij de vorige verkiezingen.
Of bedoel je dat er nu eindelijk partijen zijn die jonge stemmers trekken. Dat zou kunnen ja.
True.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
15% niet geteld. Vraag is wel welke stembureaus dat zijn.
Ik zie grote winnaar D66 niet met JA in zee gaan.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:48 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik zat eerst even met mijn hoofd bij het idee dat JA21 een rol kan gaan spelen met ook die 8 zetels in EK, maar Xander van der Wulp merkte ook al terecht op dat met Rutte III er ook genoeg zomaar is neergegooid in de EK en op basis daarvan een beetje bijstellen. Is toch lekker man.
Ik zit te denken of het (niet) optreden van Femke ook invloed heeft. Veel mensen, zowel links als rechts, vinden haar een slechte burgermeester.quote:
Dat zal wel meevallen toch?quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zit te denken of het (niet) optreden van Femke ook invloed heeft. Veel mensen, zowel links als rechts, vinden haar een slechte burgermeester.
Ik ook niet, maar ik ben wel benieuwd hoe ze gaan laveren tussen Bruin-rechts en Links.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie grote winnaar D66 niet met JA in zee gaan.
Nee, denk gewoon veel jonge kiezers die sneller van partij switchen. Andere steden tonen eenzelfde beeld. En Bij1 is sterker aanwezig daar dan eerst, dat kost ze ook.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zit te denken of het (niet) optreden van Femke ook invloed heeft. Veel mensen, zowel links als rechts, vinden haar een slechte burgermeester.
De tijd dat je van je ouders een lidmaatschap kreeg en je vervolgens 80 jaar lang lekker in die zuil bleef stemmen is wel voorbij, ja.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, denk gewoon veel jonge kiezers die sneller van partij switchen. Andere steden tonen eenzelfde beeld.
De grootste linkse partij zouden ze vooraf blind voor getekend hebben.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:55 schreef Pedroso het volgende:
SP blijft 0,5% groter dan PvdA, ook na 231 gemeenten. SP gaat de grootste partij van links worden (ook al is het maar met ca. 9 zetels).
Niet? De huidige coalitie kan in principe verder, zonder links en Bruin-rechts. Eventueel zouden ze zelfs nog Volt erbij kunnen betrekken als ze helemaal de boel willen dichttimmeren.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:54 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik ben wel benieuwd hoe ze gaan laveren tussen Bruin-rechts en Links.
Ik dacht nog rompkabinetje VVD-D66 maar daarvoor lopen ze nu toch te ver van de 75 zetels weg samen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:54 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik ben wel benieuwd hoe ze gaan laveren tussen Bruin-rechts en Links.
Die mentaliteit is overigens de reden dat CDA/PvdA überhaupt nog boven de vijf zetels komen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De tijd dat je van je ouders een lidmaatschap kreeg en je vervolgens 80 jaar lang lekker in die zuil bleef stemmen is wel voorbij, ja.
De uitslag is heel complex. Er moeten ongemakkelijke compromissen gesloten gaan worden. Gaat weer lang duren.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:54 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Had Rutte toch gelijk met z'n 'eerst herstelplan'.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De uitslag is heel complex. Er moeten ongemakkelijke compromissen gesloten gaan worden. Gaat weer lang duren.
Ik heb het ook over de eerste kamer lieverdquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet? De huidige coalitie kan in principe verder, zonder links en Bruin-rechts. Eventueel zouden ze zelfs nog Volt erbij kunnen betrekken als ze helemaal de boel willen dichttimmeren.
Arme Hugo, hij wilde zo graag op vakantiequote:Op donderdag 18 maart 2021 02:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De uitslag is heel complex. Er moeten ongemakkelijke compromissen gesloten gaan worden. Gaat weer lang duren.
Is ie ook toch? Of geloof je dat quarantaine verhaal. Die zit gewoon thuis te netflixen nu.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Arme Hugo, hij wilde zo graag op vakantie
Even corrigeren, denk dat ik het aantal stemmers iets overschat hebquote:Op donderdag 18 maart 2021 02:53 schreef tjoptjop het volgende:
Bij1 bijna 6% in Amsterdam, dat alleen is al bijna 2/3 zetel
Ik zie dat niet lukken. “Nothing is agreed ‘till everything is agreed” is echt het credo in dit soort onderhandelingen. Iedereen wil daar toch weer zijn dingetje in fietsen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Had Rutte toch gelijk met z'n 'eerst herstelplan'.
Is al een voorlopigequote:Op donderdag 18 maart 2021 02:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zometeen Den Haag dan? Of was dat pas ergens tussen 3 en de ochtend?
Die snelle formatie geloof ik ook niet zo. Zeker omdat we nu op 75 zetels zitten met 'de drie'. De vierde partij die er dan bij komt, betekent automatisch een kleurbekenning over welke kant je in de eerste kamer de boel gaat binnenhalen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 02:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De VVD kan eigenlijk niet zonder het CDA (of ze moeten JA toch infietsen). Dan zit je als enige rechtse partij in een kabinet terwijl er een rechtse meerderheid is. Dat is electorale zelfmoord.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:00 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Die snelle formatie geloof ik ook niet zo. Zeker omdat we nu op 75 zetels zitten met 'de drie'. De vierde partij die er dan bij komt, betekent automatisch een kleurbekenning over welke kant je in de eerste kamer de boel gaat binnenhalen.
Wat wil CDA met de interne rotzooi en deze kutuitslag? Hoewel D66 groot is zit VVD nog niet te wachte op een sowieso matig GroenLinks dit keer. PvdA..? Je weet het niet.
PvdA is dan nu met de vlees-noch-vis-uitslag nog de leukste optie. Opdat je ook GL kunt meenemen in de eerste kamer tot 2023.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De VVD kan eigenlijk niet zonder het CDA (of ze moeten JA toch infietsen). Dan zit je als enige rechtse partij in een kabinet terwijl er een rechtse meerderheid is. Dat is electorale zelfmoord.
Maar D66 heeft met deze uitslag (alhoewel, ze lijken nog iets te dalen) ook echt recht van spreken en die gaan niet met JA. Kom je toch op VVD, CDA, D66 met PvdA of CU. Ik zie iets anders echt niet slagen eigenlijk.
quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:04 schreef Tijger_m het volgende:
Godallemachtig, bij de FvD zetten ze via Facebook vol in op "er is fraude gepleegd want onze online stemming geeft ons 57 zetels!"
Zie aldus hier:
https://www.watstemje.nl/(...)5rYyqy0ax2m0UKc57aUE
altijd al geweestquote:Op donderdag 18 maart 2021 03:04 schreef Slobeend het volgende:
Groenlinks is veruit de grootste verliezer nu.
Maar willen die zonder linkse partner? Ze hebben daar nog nachtmerries van Rutte-2. Dat zie ik ook niet zo maar slagen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:04 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
PvdA is dan nu met de vlees-noch-vis-uitslag nog de leukste optie.
Haha, wat je zegt. Lastig, lastig, lastig.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar willen die zonder linkse partner? Ze hebben daar nog nachtmerries van Rutte-2. Dat zie ik ook niet zo maar slagen.
PvdA wil wel denk ik. Dan zou t VVD CDA D66 PvdA moeten worden.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:00 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Die snelle formatie geloof ik ook niet zo. Zeker omdat we nu op 75 zetels zitten met 'de drie'. De vierde partij die er dan bij komt, betekent automatisch een kleurbekenning over welke kant je in de eerste kamer de boel gaat binnenhalen.
Wat wil CDA met de interne rotzooi en deze kutuitslag? Hoewel D66 groot is zit VVD nog niet te wachte op een sowieso matig GroenLinks dit keer. PvdA..? Je weet het niet.
Wappies gonna wapquote:Op donderdag 18 maart 2021 03:04 schreef Tijger_m het volgende:
Godallemachtig, bij de FvD zetten ze via Facebook vol in op "er is fraude gepleegd want onze online stemming geeft ons 57 zetels!"
Zie aldus hier:
Aan de andere kant, 4 jaar aan de zijlijn heeft ze...verlies opgeleverd. Dus mischien is dat ook niet de weg.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar willen die zonder linkse partner? Ze hebben daar nog nachtmerries van Rutte-2. Dat zie ik ook niet zo maar slagen.
Ach Baudet wilt gewoon de Nederlandse Trump worden ofzo.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:04 schreef Tijger_m het volgende:
Zie aldus hier:
Sorry, 57 zetels was de vorige stand blijkbaar, momenteel staat de FvD op 101 zetels en, aldus Fvd stemmers op Facebook, zo gaan ze fraude bewijzen.quote:
Hopelijk nog een voorlopige van Rotterdamquote:Op donderdag 18 maart 2021 03:00 schreef trein2000 het volgende:
Verwachten we nog Staten gemeentes de komende uren of mag ik naar bed?
Goede peilbasis zo'n eigen bubbeltjequote:Op donderdag 18 maart 2021 03:04 schreef Tijger_m het volgende:
Zie aldus hier:
Een fraude van betekenis in het Nederlandse kiessysteem is eigenlijk gewoon onmogelijk. Dat is zo gedecentraliseerd, dan moet je echt een megaoperatie optuigen waar de CIA en de AIVD jaloers op zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, 57 zetels was de vorige stand blijkbaar, momenteel staat de FvD op 101 zetels en, aldus Fvd stemmers op Facebook, zo gaan ze fraude bewijzen.![]()
Mensen moeten eens ophouden met woorden als wappie, sneeuwvlokje, deuger, racist, tokkie etcetc.quote:
nou, ik heb daar geteld, ben net thuis. En nog niet iedereen was klaar in ahoyquote:Op donderdag 18 maart 2021 03:08 schreef pussycatdoll het volgende:
Wanneer kunnen we Rotterdam verwachten?
Komen nog wel GroenLinksregio's aan. Het Gooi, rond Adam, Nijmegen. Zal nog wel wat bijtrekken wrs.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:04 schreef Slobeend het volgende:
Groenlinks is veruit de grootste verliezer nu.
Als ze zelfs in Amsterdam al gehalveerd zijn?quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Komen nog wel GroenLinksregio's aan. Het Gooi, rond Adam, Nijmegen. Zal nog wel wat bijtrekken wrs.
Of je gaat gewoon niet schreeuwen dat er fraude gepleegd is. Niet overal hoeft iedereen begrip voor te hebben.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:09 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Mensen moeten eens ophouden met woorden als wappie, sneeuwvlokje, deuger, racist, tokkie etcetc.
Dit soort woorden werken niet mee aan een goede bijdrage.
En 28 zetels voor de PVV. Dat zijn in totaal 129 van de 150 zetelsquote:Op donderdag 18 maart 2021 03:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, 57 zetels was de vorige stand blijkbaar, momenteel staat de FvD op 101 zetels en, aldus Fvd stemmers op Facebook, zo gaan ze fraude bewijzen.![]()
Dat doet er niet toe, gaat om hun relatieve grootte tov de rest.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Als ze zelfs in Amsterdam al gehalveerd zijn?
Lees mijn woorden eens. Ik heb het over alle kanten.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon niet schreeuwen dat er fraude gepleegd is. Niet overal hoeft iedereen begrip voor te hebben.
Mensen maken Wilders altijd veel erger dan dat hij daadwerkelijk is.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:11 schreef El-Stinho het volgende:
Ik vond de Wilders-speech eigenlijk nog meevallen vanavond.
Was gewoon erg goed, netjes zijn verlies erkend en de winnaars gefeliciteerd, niks op aan te merkenquote:Op donderdag 18 maart 2021 03:11 schreef El-Stinho het volgende:
Ik vond de Wilders-speech eigenlijk nog meevallen vanavond.
Het is geen mafklapper a la Thierry, maar blijft wel een racist natuurlijk.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:12 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Mensen maken Wilders altijd veel erger dan dat hij daadwerkelijk is.
Wilders is eigenlijk altijd wel keurig op dat soort momenten.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:12 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Mensen maken Wilders altijd veel erger dan dat hij daadwerkelijk is.
Wilders is dan ook een uitstekende politicus. Los wat je van z'n gedachtegoed vindt.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:12 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Was gewoon erg goed, netjes zijn verlies erkend en de winnaars gefeliciteerd, niks op aan te merken
Ja en ik heb het over de altijd schreeuwende FvD-twittertrollen. Die kan je prima wappies noemen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:11 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Lees mijn woorden eens. Ik heb het over alle kanten.
Nou ja halveren heeft toch wel symbolische waarde. Zal de positie van klaver geen goed doen bijvoorbeeldquote:Op donderdag 18 maart 2021 03:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe, gaat om hun relatieve grootte tov de rest.
Als je gelooft dat de verkiezingen frauduleus zijn op basis van een internet poll waarin de FvD 101 zetels wint dan is de kwalificatie wappie wel aardig op zijn plaats zou ik zeggen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:09 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Mensen moeten eens ophouden met woorden als wappie, sneeuwvlokje, deuger, racist, tokkie etcetc.
Dit soort woorden werken niet mee aan een goede bijdrage.
Is dat ooit gebeurd?quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:12 schreef trein2000 het volgende:
Doe die EK maar ontbinden. Krijg je nieuwe verkiezingen. En dan kan die FvD chaos opgelost worden.
Dank je wel voor jouw bijdrage aan de Nederlandse democratie. En dat meen ik oprecht.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:09 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
nou, ik heb daar geteld, ben net thuis. En nog niet iedereen was klaar in ahoy
Ellemeet's reactie was praktisch: nothing to see here, move along.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja halveren heeft toch wel symbolische waarde. Zal de positie van klaver geen goed doen bijvoorbeeld
Oh god allemachtig staat dat op Facebookquote:Op donderdag 18 maart 2021 03:04 schreef Tijger_m het volgende:
Zie aldus hier:
Ben benieuwd naar hoeveel voorkeurstemmen hij en Hoekstra hebben gekregenquote:Op donderdag 18 maart 2021 03:15 schreef trein2000 het volgende:
Omtzigt neemt de telefoon niet meer op. Daar gaat het spektakel gebeuren
Ja soit, maar ik keek enkel naar hun aantal stemmen tov de rest.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja halveren heeft toch wel symbolische waarde. Zal de positie van klaver geen goed doen bijvoorbeeld
Ha graag gedaan. Was voor t eerst, we hadden een erg druk lokaal, maar was erg leuk om een keer mee te maken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dank je wel voor jouw bijdrage aan de Nederlandse democratie. En dat meen ik oprecht.
Helaas bij vrienden van mij die nogal luidkeels zijn dat ze FvD stemmen en die FvD reclames posten, ja.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:14 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Oh god allemachtig staat dat op Facebook
En Rotterdam.quote:Op donderdag 18 maart 2021 03:16 schreef Pedroso het volgende:
Nog maar 99 gemeenten te tellen. BIJ1 nog maar op 0,4% maar daar komt Amsterdam nog bij. Zal op de grens van 0 en 1 zetel zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |