wat is volgens jou onbeleefd?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:10 schreef jameshond7 het volgende:
Waarom zijn kiezers van de PVV, VVD en FvD vaak zo onbeleefd?
Ik zeg vaak, niet altijd. Maar aan jouw onderschrift te zien "ik houd van die vrouwtjes" zou jij best in die categorie kunnen vallen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:14 schreef DonDruiper het volgende:
Sooow.. wordt even een potje gegeneraliseerd hiero.
Zoals jesse klaverquote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:18 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
zonder goede manieren en zonder rekening te houden met anderen
daar vergis je je dus in, ik kan dat welquote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:17 schreef Vasilevski het volgende:
Ik begrijp ze ook niet, ik kan me totaal niet in hun inleven. Zo weinig empathie!
quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:19 schreef Viesdik het volgende:
[..]
daar vergis je je dus in, ik kan dat wel
Deze mensen zijn op hun manier zeer bezorgd, wat ik overigens terecht vind
Laten we beginnen met het ordinair schelden en schreeuwen.quote:
zoals windmolens opgedrongen worden aan mensen?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Laten we beginnen met het ordinair schelden en schreeuwen.
Op plek twee staat voor mij het Jehovaeske gedrag wat veel lui vertonen. Jehova's en FvD-adepten willen altijd graag praten over het woord van hun Heer, ook al zit niemand erop te wachten. Het is leuk dat je denkt dat corona een hoax is of het kartel kapot moet, maar het hoeft niet in elk gesprek terug te komen en het mensen opdringen is ook echt bijzonder onbeleefd.
Op de eerste plek is het ordinaire schreeuwen en schelden.
Beiden zie je toch echt bij bepaalde aanhangers meer dan anderen
Mensen reageren onbeleefd, niet emotioneel.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:28 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
zoals windmolens opgedrongen worden aan mensen?
zoals warmtepompen opgedrongen worden?
subsidie aan EV's die totaal verkeerd terecht komt?
mensen zijn dat zat en reageren emotioneel
Weet het zo net niet. Ik ken in mijn omgeving mensen die rechts stemmen, maar toch echt wel beleefd zijn en niet gaan schelden op onderwerpen zoals warmtepompen. Daar kun je gewoon een fatsoenlijk gesprek mee aangaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mensen reageren onbeleefd, niet emotioneel.
Er zijn zat voorstanders van windmolens en er zijn zat tegenstanders van windmolen. Als je van warmtepompen voor of tegen zo emotioneel wordt dat je ervan gaat schelden en schreeuwen in plaats van je mening gewoon uitdraagt, is er iets niet helemaal goed.
Daar zie je bijvoorbeeld extinction rebellion overigens ook bijzonder onbeleefd worden, dus het is heus niet alleen een rechts probleem, maar ik heb wel het idee dat het in die kringen wat meer mainstream is, waar het links alleen voor het alleruiterste is.
Ik heb wat moeite met je argument.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:28 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
zoals windmolens opgedrongen worden aan mensen?
zoals warmtepompen opgedrongen worden?
subsidie aan EV's die totaal verkeerd terecht komt?
mensen zijn dat zat en reageren emotioneel
maar wat betreft het schelden gebeurt dat misschien anders, hoe vaak worden mensen nu wel niet uitgescholden voor rascist of fascist als ze rechtser als de pvda zijn?
Dat fatsoen is sowieso ver te zoeken tegenwoordig.
Eens, geen idee waarom de OP er de VVD bij haalt.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:46 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Weet het zo net niet. Ik ken in mijn omgeving mensen die rechts stemmen, maar toch echt wel beleefd zijn en niet gaan schelden op onderwerpen zoals warmtepompen. Daar kun je gewoon een fatsoenlijk gesprek mee aangaan.
Dus volgens mij gaat het om een specifiekw groep rechtsstemmers die vooral fan zijn van de huidige FvD. En mogelijk ook PVV.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Eens, geen idee waarom de OP er de VVD bij haalt.
De mensen die ik ken die rechts stemmen zijn in het echt doorgaans prima een gesprek te voeren binnen de fatsoensnormen, maar ik merk wel een bepaalde gevoeligheid voor bepaalde frames.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:46 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Weet het zo net niet. Ik ken in mijn omgeving mensen die rechts stemmen, maar toch echt wel beleefd zijn en niet gaan schelden op onderwerpen zoals warmtepompen. Daar kun je gewoon een fatsoenlijk gesprek mee aangaan.
Dus volgens mij gaat het om een specifiekw groep rechtsstemmers die vooral fan zijn van de huidige FvD. En mogelijk ook PVV.
PVV is niet rechts, maar zit in het midden.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:10 schreef jameshond7 het volgende:
Waarom zijn kiezers van de PVV, VVD en FvD vaak zo onbeleefd?
Iedereen heeft gevoeligheden als het gaat om bepaalde onderwerpen. Dat heb ik zelf ook. Omdat het onderwerp je bijvoorbeeld persoonlijk raakt.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:28 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
De mensen die ik ken die rechts stemmen zijn in het echt doorgaans prima een gesprek te voeren binnen de fatsoensnormen, maar ik merk wel een bepaalde gevoeligheid voor bepaalde frames.
En het te makkelijk geloven daarin is mi wel een potentieel zaadje om haatdragender te worden richting 'de linkse kerk' en steeds destructiever te discussiëren.
En altijd maar in de slachtofferrol gaan wentelen is ook een reden waarom veel mensen de schurft aan je kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:36 schreef Nattekat het volgende:
Omdat mensen nou eenmaal van zich af gaan bijten als ze constant verteld worden dat ze racistisch, xenofoob, discriminerend zijn en dat hun mening per definitie slecht is.
Dat terwijl veel (niet allemaal, zeker niet) rechtse kiezers juist toleranter zijn dan het volk dat hen monddood wil maken.
Waarom moet er altijd zoveel begrip en nuance zijn voor diepere lagen en beweegredenen van de ontevreden rechtse kiezer, maar moeten Marokkanen terug naar hun eigen land en zijn oorlogsvluchtelingen simpelweg profiterende gelukszoekers?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:36 schreef Nattekat het volgende:
Omdat mensen nou eenmaal van zich af gaan bijten als ze constant verteld worden dat ze racistisch, xenofoob, discriminerend zijn en dat hun mening per definitie slecht is.
Dat terwijl veel (niet allemaal, zeker niet) rechtse kiezers juist toleranter zijn dan het volk dat hen monddood wil maken.
Dat maakt het verhaal niets fatsoenlijker. En op de keper beschouwd staat PVV voornamelijk bekend om haar protectionistische economische opvattingen en conservatieve sociale opvattingen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:34 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
PVV is niet rechts, maar zit in het midden.
Deze kortzichtigheid is kenmerkend voor links.
Weer aannames.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom moet er altijd zoveel begrip en nuance zijn voor diepere lagen en beweegredenen van de ontevreden rechtse kiezer, maar moeten Marokkanen terug naar hun eigen land en zijn oorlogsvluchtelingen simpelweg profiterende gelukszoekers?
Wat heeft antifa hier mee te maken?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:27 schreef ToT het volgende:
We kunnen niet allemaal zo beleefd als Antifa zijn.
Dit zit denk ik tussen je oren. Veel linkse mensen hebben juist een vrij open wereldbeeld/mensbeeld waardoor ze zichzelf niet snel boven een ander zullen plaatsen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:29 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom voelen linkse mensen zich altijd zo verheven boven de rest?
Ja een vrij open wereldbeeld naar mensen met een kleurtje of van de LGBT club. Maar bij mensen met een andere mening stopt die tolerantie ineens en zijn het nazi's en fascisten.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:08 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Dit zit denk ik tussen je oren. Veel linkse mensen hebben juist een vrij open wereldbeeld/mensbeeld waardoor ze zichzelf niet snel boven een ander zullen plaatsen.
Die zijn niet rechts. Als de gemiddelde PVV-demonstrant het toonbeeld van rechtse beleefdheid moet zijn......tja.....quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:06 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Wat heeft antifa hier mee te maken?
Dat zijn toch geen aannames, maar zo gaat het toch gewoon? Wilders laat een hele zaal scanderen dat ze minder Marokkanen willen, maar voor de Wildersstemmer zelf mag alleen extreem genuanceerd benaderd worden. Dat is toch scheef, of niet dan?quote:
Wist je dat huidskleur en seksuele geaardheid geen mening is?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:10 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja een vrij open wereldbeeld naar mensen met een kleurtje of van de LGBT club. Maar bij mensen met een andere mening stopt die tolerantie ineens en zijn het nazi's en fascisten.
Daarom worden rechtse partijen al vrij gauw in het hokje 'populistisch, xenofoob, discriminerend en slecht' geplaatst. Daarom worden er mensen ontslagen op basis van politieke voorkeur. Daarom heerst er in Amerika zo'n giftige cancelculture (iets wat ik meer en meer terug zie in zogenaamd open partijen zoals D66). Daarom bestaat dit topic en is de eerste reactie op mijn post eentje met als doel mijn opinie als irrelevant weg te zetten.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:08 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Dit zit denk ik tussen je oren. Veel linkse mensen hebben juist een vrij open wereldbeeld/mensbeeld waardoor ze zichzelf niet snel boven een ander zullen plaatsen.
Fijn dat je ook op de rest van mijn post bent in gegaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen aannames, maar zo gaat het toch gewoon? Wilders laat een hele zaal scanderen dat ze minder Marokkanen willen, maar voor de Wildersstemmer zelf mag alleen extreem genuanceerd benaderd worden. Dat is toch scheef, of niet dan?
Mensen worden ontslagen vanwege hun politieke voorkeur? Heb je daar voorbeelden van, want ik het vreemd dat UWV dat als een legitiem argument ziet. Buiten het feit dat je werkgever dat überhaupt niet hoeft weten.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarom worden rechtse partijen al vrij gauw in het hokje 'populistisch, xenofoob, discriminerend en slecht' geplaatst. Daarom worden er mensen ontslagen op basis van politieke voorkeur. Daarom heerst er in Amerika zo'n giftige cancelculture (iets wat ik meer en meer terug zie in zogenaamd open partijen zoals D66). Daarom bestaat dit topic en is de eerste reactie op mijn post eentje met als doel mijn opinie als irrelevant weg te zetten.
Tolerant zijn betekent ook open staan voor andere meningen, zelfs als die lijnrecht tegenover je eigen wereldbeeld staan. Zelfs achter letterlijke nazi's in de jaren 30 zaten prima motieven (dus niet allemaal, en ook niet uitsluitend prima, even voor alle duidelijkheid). Ga je de dialoog aan, dan kom je achter hun echte beweegredenen, zoals ik net heb gegeven. Gooi je ze voor de bus, dan is de kans vrij groot dat er radicalisering plaats vindt. Noem een persoon maar vaak genoeg een wappie, en hij gaat zich gedragen als wappie. Als je niet wil dat mensen zich terug trekken in hun eigen bubbels, gooi je ze niet om hun mening voor de bus.
Nja, jij gaat ook niet op mij in toch? Je ontkent de discrepantie gewoon, maar die is er wel degelijk. Je zegt zelf dat je vindt dat het allemaal heel veel gecompliceerder ligt, met rechtse stemmers en waarom ze dat doen, maar vervolgens begin je over Marokkanen en normen en waarden alsof het een grote homogene groep is.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fijn dat je ook op de rest van mijn post bent in gegaan.
Dit is gewoon zelfbedacht slachtofferschap, daar hoef ik toch niet op in te gaan?quote:Ben ik ook een wappie, xenofoob en racist omdat ik met al die argumenten op Wilders had gestemd als er zich geen nieuwe alternatieven hadden aangediend? Ik keur gewoon zat van zijn acties af, maar als puntje bij paaltje komt, komt hij wel het meest op voor wat ik belangrijk vind.
Loopt in NWS heel toevallig een topic over.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Mensen worden ontslagen vanwege hun politieke voorkeur? Heb je daar voorbeelden van, want ik het vreemd dat UWV dat als een legitiem argument ziet. Buiten het feit dat je werkgever dat überhaupt niet hoeft weten.
En, hoeveel mensen zijn dat? Honderdduizend?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Loopt in NWS heel toevallig een topic over.
Wat gebeurt hier dan? Je begint zelf met hele uitwijdingen waarin je jezelf een racist en xenofoob noemt - ik heb zelf niets gezegd dat die richting op gaat - en vervolgens zeg ik dat je jezelf het slachtofferschap wel heel makkelijk laat aanmeten en dan krijgen we deze post...quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:28 schreef Nattekat het volgende:
En waarom kan rechts zo onbeleefd reageren soms? Kijk op wat voor enorm treurige manier VoMy op me reageert. Ik kan nog zo veel argumenten en voorbeelden geven, maar toch wordt het allemaal weggezet onder "in de slachtofferrol kruipen". Tja... ik kan dan of gewoon helemaal niets meer zeggen, of ik reageer, wat niet kan zonder persoonlijk te worden.
Hoe dan ook een win-win voor VoMy, want hij heeft toch mooi zijn punt aan kunnen tonen, ook al was het op zo'n enorm treurige manier.
Dus wie is nou de eerste die er met een dooddoener en een ad hominem in gaat? Jij of ik? Jij kan niet eens het respect opbrengen om naar wat ik te vertellen heb te luisteren, je hebt je mening al klaar en wacht gewoon op de eerste kans om mij onderuit te tackelen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat gebeurt hier dan? Je begint zelf met hele uitwijdingen waarin je jezelf een racist en xenofoob noemt - ik heb zelf niets gezegd dat die richting op gaat - en vervolgens zeg ik dat je jezelf het slachtofferschap wel heel makkelijk laat aanmeten en dan krijgen we deze post...
Ik weet niet wat er in je gevaren is, maar apart is het wel.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus wie is nou de eerste die er met een dooddoener en een ad hominem in gaat? Jij of ik? Jij kan niet eens het respect opbrengen om naar wat ik te vertellen heb te luisteren, je hebt je mening al klaar en wacht gewoon op de eerste kans om mij onderuit te tackelen.
Als je maar met genoeg VoMy's praat als rechtse stemmer, komt er vanzelf wel een moment dat je geduld op is. En uiteraard pakken de VoMy's die kans met beide handen aan om maar weer eens aan te tonen wat een treurige bende rechtse stemmers wel niet zijn.
Om een werknemer die om die reden ontslagen is? Hoe is de werkgever daar eigenlijk achter gekomen?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Loopt in NWS heel toevallig een topic over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |