wat is volgens jou onbeleefd?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:10 schreef jameshond7 het volgende:
Waarom zijn kiezers van de PVV, VVD en FvD vaak zo onbeleefd?
Ik zeg vaak, niet altijd. Maar aan jouw onderschrift te zien "ik houd van die vrouwtjes" zou jij best in die categorie kunnen vallen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:14 schreef DonDruiper het volgende:
Sooow.. wordt even een potje gegeneraliseerd hiero.
Zoals jesse klaverquote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:18 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
zonder goede manieren en zonder rekening te houden met anderen
daar vergis je je dus in, ik kan dat welquote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:17 schreef Vasilevski het volgende:
Ik begrijp ze ook niet, ik kan me totaal niet in hun inleven. Zo weinig empathie!
quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:19 schreef Viesdik het volgende:
[..]
daar vergis je je dus in, ik kan dat wel
Deze mensen zijn op hun manier zeer bezorgd, wat ik overigens terecht vind
Laten we beginnen met het ordinair schelden en schreeuwen.quote:
zoals windmolens opgedrongen worden aan mensen?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Laten we beginnen met het ordinair schelden en schreeuwen.
Op plek twee staat voor mij het Jehovaeske gedrag wat veel lui vertonen. Jehova's en FvD-adepten willen altijd graag praten over het woord van hun Heer, ook al zit niemand erop te wachten. Het is leuk dat je denkt dat corona een hoax is of het kartel kapot moet, maar het hoeft niet in elk gesprek terug te komen en het mensen opdringen is ook echt bijzonder onbeleefd.
Op de eerste plek is het ordinaire schreeuwen en schelden.
Beiden zie je toch echt bij bepaalde aanhangers meer dan anderen
Mensen reageren onbeleefd, niet emotioneel.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:28 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
zoals windmolens opgedrongen worden aan mensen?
zoals warmtepompen opgedrongen worden?
subsidie aan EV's die totaal verkeerd terecht komt?
mensen zijn dat zat en reageren emotioneel
Weet het zo net niet. Ik ken in mijn omgeving mensen die rechts stemmen, maar toch echt wel beleefd zijn en niet gaan schelden op onderwerpen zoals warmtepompen. Daar kun je gewoon een fatsoenlijk gesprek mee aangaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mensen reageren onbeleefd, niet emotioneel.
Er zijn zat voorstanders van windmolens en er zijn zat tegenstanders van windmolen. Als je van warmtepompen voor of tegen zo emotioneel wordt dat je ervan gaat schelden en schreeuwen in plaats van je mening gewoon uitdraagt, is er iets niet helemaal goed.
Daar zie je bijvoorbeeld extinction rebellion overigens ook bijzonder onbeleefd worden, dus het is heus niet alleen een rechts probleem, maar ik heb wel het idee dat het in die kringen wat meer mainstream is, waar het links alleen voor het alleruiterste is.
Ik heb wat moeite met je argument.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:28 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
zoals windmolens opgedrongen worden aan mensen?
zoals warmtepompen opgedrongen worden?
subsidie aan EV's die totaal verkeerd terecht komt?
mensen zijn dat zat en reageren emotioneel
maar wat betreft het schelden gebeurt dat misschien anders, hoe vaak worden mensen nu wel niet uitgescholden voor rascist of fascist als ze rechtser als de pvda zijn?
Dat fatsoen is sowieso ver te zoeken tegenwoordig.
Eens, geen idee waarom de OP er de VVD bij haalt.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:46 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Weet het zo net niet. Ik ken in mijn omgeving mensen die rechts stemmen, maar toch echt wel beleefd zijn en niet gaan schelden op onderwerpen zoals warmtepompen. Daar kun je gewoon een fatsoenlijk gesprek mee aangaan.
Dus volgens mij gaat het om een specifiekw groep rechtsstemmers die vooral fan zijn van de huidige FvD. En mogelijk ook PVV.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Eens, geen idee waarom de OP er de VVD bij haalt.
De mensen die ik ken die rechts stemmen zijn in het echt doorgaans prima een gesprek te voeren binnen de fatsoensnormen, maar ik merk wel een bepaalde gevoeligheid voor bepaalde frames.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:46 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Weet het zo net niet. Ik ken in mijn omgeving mensen die rechts stemmen, maar toch echt wel beleefd zijn en niet gaan schelden op onderwerpen zoals warmtepompen. Daar kun je gewoon een fatsoenlijk gesprek mee aangaan.
Dus volgens mij gaat het om een specifiekw groep rechtsstemmers die vooral fan zijn van de huidige FvD. En mogelijk ook PVV.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |