abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:06:34 #201
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_198712219
Baby J had gisteravond een uur nodig om eindelijk te settelen rond 23.30. En toen kwam die pas om 3 uur, 6 uur, en 8.30! :D Fijne verrassing! :D

En hij heeft zijn linker hand gisteren gevonden, zit er nu constant aan te sabbelen, haha!
pi_198717441
Pfoe, ze wordt echt groot! We hebben vanmiddag een grote autostoel voor haar gekocht. De Maxi-Cosi axiss is het geworden. Dat vindt ze vast prachtig. O+

Iemand tips voor goede stopcontactbeveiligers? En dan bedoel ik de draaiende versie waar je dus een stekker door kan steken. We hebben ze nu van Safety1st, maar die zijn te dik waardoor de stekkers eruit vallen..
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 23:10:15 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198725170
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:48 schreef Tink89 het volgende:
We zijn thuis!

We moesten inderdaad vanochtend terugkomen om nog eens bilirubine te prikken. Niet gestegen, dus nu echt thuis. Met kraamzorg tot en met maandag dankzij m'n verloskundige. Zo fijn, nu eindelijk echt genieten.

Over een paar dagen landt het vast allemaal wat meer en ga ik ook weer op jullie reageren :*
Dat is goed nieuws! Maak je maar geen zorgen over posten hier, eerst maar eens lekker genieten van je gezinnetje en rust pakken :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik noteer:
6 maanden en 24 dagen oud.
Eerste keer omrollen.

Deze baby is zo lui vergeleken met de vorige. :9
Haha, mooi toch juist dat ze alles lekker op d’r gemakje doet :D welke features heeft ze nog meer? *)
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:43 schreef Nolita het volgende:
Tink *O*

NJ haha grappig dat verschil in karakter wat je nu al kunt merken vind ik. Onze tweede is juist veeel ondernemender. De oudste kon je met 9 maanden nog op een matje leggen en ze ging daar niet snel af. L rolde 1,5 maand geleden al steeds eraf. Nu kruipen, tijgeren, optrekken, alles is interessant. Vandaag hoorde ik opeens een bonk en ze begon me hard te huilen. Ik haar troosten, had ze plots een bloedneus (gelukkig stopte het snel!). Dat was wel erg sneu. Op haar benen ook al blauwe plekken. Dat belooft nog wat ben ik bang. :D
Was ze op haar neus gevallen? Wat sneu ;( Ik krijg al een steek in mijn buik als ik Aapie per ongeluk krab. Hem boeit dat niets trouwens, hij heeft bijna altijd wondjes in z’n gezicht omdat hij zich weer gekrabd heeft :X

quote:
7s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 21:36 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo heb je al eens yoga overwogen?
Tijdens de zwangerschap wel over nagedacht maar daarna niet meer over nagedacht. Ik zit nu aan pilates te denken omdat dat goed is voor het versterken van spiergroepen. Volgens de fysio zijn mijn rugspieren erg zwak en moet ik deze trainen. Dus dat ga ik eerst maar eens proberen.
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 21:43 schreef Seven. het volgende:
Update hier: Colin slaapt aanzienlijk beter de laatste nachten. Ik zie een verband met afbouwen van de borstvoeding. Sinds hij 's nachts kunstvoeding krijgt, is het veranderd. Hij begint sinds een paar dagen als een gek te clusteren 's avonds, dan gaat er in 1,5 uur tijd zeker 350ml in en vervolgens wordt hij tussen 19:30 en 4:30 slechts 1 keertje wakker.

Maar OK, vandaag was het gecluster ineens een stuk minder dus kan zijn dat het van korte duur was.
Fijn dat hij nu beter slaapt! En als hij daarvoor een grote voeding nodig heeft is dat prima toch?

Aapie krijgt 5 flessen per dag van 180+6 en die gaan er ook zeer goed in :9

Hoe gaat het bij jou met de hapjes?

Wij zijn vandaag voor het eerst met Aapie bij vrienden thuis geweest en dat was weer een hele ervaring. Thuis heb ik hem altijd in een minuut of 5/10 in slaap maar nu weigerde hij gewoon. Ik heb het na 1,5 uur af en aan op bed maar opgegeven. Resultaat was dat hij in de auto meteen in slaap viel en we hem zo slapend in bed konden leggen.

Ook leuk: hij had een enorme spuitluier, het zat tot aan zijn schouders :X op hun bed op een handdoek verschoont maar ik kon het niet helemaal schoon houden. Gelukkig deden ze totaal niet moeilijk. Verder was Aapie vrolijk, zolang hij maar niet horizontaal hoefde _O- En wat fijn was het om er weer even uit te zijn O+

@QuattroF rond de 1 jaar lijkt me ook wel het moment om voor de kinderstoel te gaan denk ik? Geen idee van eigenlijk!

@Bienelientjee ah de fase van de handjes is aangebroken! O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 27 maart 2021 @ 23:16:11 #204
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198725294
Klinkt als een hele ervaring Majo, gelukkig heb je relaxte vrienden ^O^. En jemig 1,5 uur lang in slaap proberen te krijgen, respect hahaha.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 28 maart 2021 @ 00:14:17 #205
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_198726178
@MaJo Zelfs tijdens zijn badje zit hij alleen maar aan zijn hand te sabbelen :D _O- Is natuurlijk veel leuker! O+
  zondag 28 maart 2021 @ 08:12:07 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198727597
@MaJo pilates = yoga maar zonder meditatie ^O^

Het gaat goed met de hapjes, we zijn nu in afwachting van een kinderstoel en dan gaan we echt als gezin aan tafel eten (nu is het vaak tijdens het netflixen :') ).
Ondertussen vastgesteld dat hij gek is op citroenkwark, banaan, van die maispuffs, mango, appelmoes, soepstengels, perenmoes. Ik wil een dezer dagen ff courgette en komkommer proberen.

Verder druk met de babygebaren, echt leuk ondanks dat hij het nog niet terug doet.

En ik vind het wel cute dat Colin ons helpt bij luier verschonen O+ de beentjes en de billen gaan hier op verzoek omhoog en omlaag.

Hoe loopt het bij jullie met hapjes en babygebaren?
Resistance is futile.
  zondag 28 maart 2021 @ 08:15:21 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198727611
Vannacht was heerlijk trouwens O+

Van 19:00 tot 21:45, toen er nog een hele fles aan gewaagd. Om 02:00 weer wat eten en om 6:30 (na het verzetten van de klok, dus eigenlijk 5:30) weer wakker.

Ik dacht wel eerst dat het half 3 was toen meneer zich om 6:30 kwam melden :+ .
Resistance is futile.
  zondag 28 maart 2021 @ 08:16:40 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198727622
@QuattroF geen tips helaas..

@monsterd. hoe gaat het met jullie?
Resistance is futile.
  zondag 28 maart 2021 @ 10:02:28 #209
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198728364
Klinkt als een heerlijke nacht Seven! Wij hebben een vergelijkbaar schema ondanks dat E. Morgen pas 3 weken oud wordt. We hadden 22:30 - 1:30 en nu 9:45 (maar eigenlijk dus een uurtje korter). Wel is zijn luier doorgelekt, na een test van de luier laten zitten snachts. ;(

Verder gaat het hier hartstikke goed! We hebben een heerlijk kind. Krampjes zijn redelijk onder controle, maar sneu blijft het wel om te zien natuurlijk. Helemaal voorkomen is iig niet gelukt tot nu toe, maar we volgen iig alle tips op.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 28 maart 2021 @ 10:13:04 #210
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_198728443
Ik had voorgesteld aan manlief om de baby uit de kamer te nemen als hij klaarwakker is 's ochtends. Zodat de ander lekker kan uitslapen. Dus vrijdag nacht sliep Baby J natuurlijk als een roosje. Kwam pas om 2.45, toen 6.30 en daarna weer om 8.30. Dus sliepen we beiden zeer goed. Mocht ik "uitslapen", maar ik was natuurlijk om 9.30 al klaar wakker.

Vanochtend dus mijn beurt. Een uurtje minder vanwege de klok. Plus hij kwam weer zijn gewoonlijke routine van 1.30, 4.30, 6.30, 7.30 klaarwakker. Zucht, hahahaha! Netflix en baby chillen dan maar.

Gelukkig gaf hij wel heel veel geluidjes en lachjes. Dus dat maakt het allemaal weer goed! :D
  zondag 28 maart 2021 @ 11:15:43 #211
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198729122
Aaah 7:30 is zo’n tijd dat je zelf ook niet meer in slaap komt. Wordt hij misschien met het licht wakker?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 28 maart 2021 @ 12:17:13 #212
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_198730139
Nee, onze kamer is goed donker! Is denk ik gewoon zijn routine! Hij volgt op dit moment nog dezelfde tijden als in mijn buik. :D Erg actief van 8-11 's avonds. En van 10.30/11.00 tot 7.30/8.00 ongeveer slaapt hij. Eet 's nachts op zijn vaste tijden en slaapt gewoon weer verder! :D

En vaak is hij daarna wakker voor anderhalf uur. Super vrolijk en geluidjes maken. Lekker spelen. En slaapt dan weer van 10-12.
pi_198733837
Majo als ik ergens anders ben, verschoon ik F het liefst gewoon op een eigen matje op de grond. Als het dan mis gaat, is het minder vies voor de ander haha. maar leuk van het uitstapje. Ergens anders slapen kunnen we hier ook wel vergeten , dat is herkenbaar.

Heb dankzij filmpje in gebaren topic het gebaar 'op' aangeleerd en luier. En die van ons rolt sinds gister van buik naar rug en tijgeren beetje. In elk geval verplaatst hij zich langzaam van speelkleed af. :D met bijna 8 maand. Onze luie donder. En hij zegt sinds vandaag mammamamamama. Ineens die klank. Vooral als hij jengelt
Altijd fijn :') mango is ook helemaal smullen. Hij gaat er altijd zo bij kreunen. Bij jullie ook? Zo grappig. Doperwten, sperziebonen soms en gekookt ei is vies vindt hij. Maar blijven aanbieden.
pi_198738627
@MaJo ze was idd op haar neus gevallen denk ik. Ze lag op haar buik met een speeltje te spelen dus ik denk met haar neus op de grond of op het speeltje. Was gelukkig snel over!

Fijn dat jullie er even een dagje uit waren. Toen ik laatst bij een vriendin was had ik de kinderwagen bij me, dat is een vertrouwde plek. Aangezien L niet snel slaapt tijdens het wandelen had ik weinig vertrouwen. Maar op het juiste moment erin gelegd en comfort cover erop tegen alle prikkels en ze gaf geen kik en sliep toen ook nog eens 1,5 uur. Soms kunnen ze je verbazen!

Ik las over goede nachten, fijn! Hier was ie niet zo best, vanavond op tijd naar bed hopelijk. Opladen voor de werkweek.

Vandaag waren we even voor op straat. Kroop ze opeens over de stoep samen met en naast haar grote zus richting de buurkindjes. Was een geweldig beeld, maar helaas geen telefoon bij de hand. Ze ging echt samen met grote zus op avontuur. O+
pi_198740812
Vanochtend was ze hier in elk geval een uurtje later wakker dankzij het klok verzetten. Het zijn de kleine dingen .... :9
  zondag 28 maart 2021 @ 20:30:06 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198740915
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 10:02 schreef monsterd. het volgende:
Klinkt als een heerlijke nacht Seven! Wij hebben een vergelijkbaar schema ondanks dat E. Morgen pas 3 weken oud wordt. We hadden 22:30 - 1:30 en nu 9:45 (maar eigenlijk dus een uurtje korter). Wel is zijn luier doorgelekt, na een test van de luier laten zitten snachts. ;(

Verder gaat het hier hartstikke goed! We hebben een heerlijk kind. Krampjes zijn redelijk onder controle, maar sneu blijft het wel om te zien natuurlijk. Helemaal voorkomen is iig niet gelukt tot nu toe, maar we volgen iig alle tips op.
Grotere maat luier, die kunnen ook meer aan ;) .
Resistance is futile.
pi_198741258
Mooi @NicolasJoy ! *O* Beter dan dat wakker worden niet nodig was.

Ik vond het wel een gekke dag met de nieuwe tijd. Poffertje sliep uit en dus ook een dutje minder. Voelt toch gek.

Dit meisje trouwens O+ O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198741630
Eerste dagen is toch altijd weer in een ritme komen..
Het valt me hier alleszins mee dat de peuter 'gewoon' om 19:30 (eerder dan normaal!) naar bed wilde en de baby nu eindelijk 5-10 minuten stil is.. Had met later rekening gehouden. *)
  zondag 28 maart 2021 @ 23:28:01 #219
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198744588
quote:
7s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Grotere maat luier, die kunnen ook meer aan ;) .
Toevallig hebben we die idd, ben alleen nog niet super tevreden met het merk (Huggies). Bovendien zouden we voor wasbaar gaan maar dat experiment is op dag 1 al gesneuveld :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 28 maart 2021 @ 23:28:36 #220
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198744598
quote:
3s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:46 schreef PKM het volgende:
Mooi @:NicolasJoy ! *O* Beter dan dat wakker worden niet nodig was.

Ik vond het wel een gekke dag met de nieuwe tijd. Poffertje sliep uit en dus ook een dutje minder. Voelt toch gek.

Dit meisje trouwens O+ O+
Super leuk dat treintje!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 29 maart 2021 @ 08:45:15 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198746260
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 23:28 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Toevallig hebben we die idd, ben alleen nog niet super tevreden met het merk (Huggies). Bovendien zouden we voor wasbaar gaan maar dat experiment is op dag 1 al gesneuveld :')
Hier Kruidvat luiers, erg tevreden over.
Resistance is futile.
pi_198746356
quote:
14s.gif Op maandag 29 maart 2021 08:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hier Kruidvat luiers, erg tevreden over.
Eens ja! Billendoekjes van kruidvat vind ik dan weer minder.
pi_198746378
Etos sensitive billendoekjes al 10 jaar ongeslagen favoriet. Vaak in de aanbieding ook nog.

Een goede tweede zijn de Lupilu sensitive billendoekjes van Lidl.

Qua luiers inderdaad Kruidvat ^O^
pi_198746712
Het enige wat Frum in de nacht hier drooghoudt zijn de luiers van Pampers Baby Dry Pants. Kruidvat is geheid alles nat. Maar dat verschilt erg per kind geloof ik.
  maandag 29 maart 2021 @ 09:52:21 #225
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198746953
Ik denk dat als deze stash op is dat we idd kruidvat gaan proberen ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')