abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 16 maart 2021 @ 21:40:43 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198539245
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 20:47 schreef Lemijn het volgende:
Kinderen zijn best vaak niet te snappen, en dat geldt zéker ook voor baby's. Alleen dacht ik dat het beter zou worden als ze gaan praten, maar dan zeggen ze dingen die inhoudelijk nergens op slaan :') dus tja, hopeloze zaak. Wel sneu voor aapie, die krijsbuien!

@ in bad: ik vond samen gaan makkelijker en ook 'natuurlijker' (ik weet geen beter woord) dan een of ander lastic ding inzetten. Ik nam een soort stoeltje van iemand over maar dat vond hij vreselijk, en ik ook, dus dat werkte ook niet. Zodra ze stevig kunnen zitten kan je ze gewoon op hun billen zetten in een mini laagje water en dan overeind vissen als ze omkukelen :s) .
Je zou verwachten dat ze beter te begrijpen zijn als ze gaan praten maar dat is dus niet zo? :D Het zijn net mensen _O-

quote:
14s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:34 schreef Seven. het volgende:
De num num lepel is een enorm succes. Dat had hij echt in 1 graai door. Hier met perenmoes.

[ afbeelding ]

Verder heeft meneer door hoe hij zelf de fles in zijn mond kan stoppen en vasthouden. Nog even wat spierballen kweken en dan kan hij ook een volle fles hoog houden.
Wat een prachtige foto O+

Aapie houdt ook sinds een tijdje zijn fles zelf vast, het gaat al steeds beter en zelfs een volle fles gaat al aardig goed!

Omdat aapie het steeds leuker vindt om bij ons te zitten in plaats van de hele tijd op zijn rug te liggen heb ik nu deze besteld:

Ik zie hem er al helemaal in zitten O+ En in before slecht voor zijn houding enzo: ik zal hem er hooguit een paar minuutjes in laten zitten en niet uren ofzo :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 16 maart 2021 @ 21:44:17 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198539361
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:20 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik heb al zo een stoeltje met zuignapjes aan de onderzijde. Daarmee kan je een bad tot aan zo'n 20 a 30cm vullen. Leuk maar meer alleen leuk voor die kleine als ik zelf niet in bad wil/hoef. Ik wilde juist samen in een vol bad gaan zitten. Teveel water vraagt dan om een drijvend iets waar ie in kan zitten/hangen
Je kan her en der genoeg vinden, maar ga dan toch eerst liever vragen of iemand een bepaald product sterk kan aanbevelen :).
Maar waarom houd je je baby niet gewoon vast? Vergeef me mijn aanhoudende vragen maar ik snap gewoon niet waarom je iets drijvends nodig hebt als je zelf handen hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198539449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:44 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Maar waarom houd je je baby niet gewoon vast? Vergeef me mijn aanhoudende vragen maar ik snap gewoon niet waar je iets drijvends nodig hebt als je zelf handen hebt.
Idd. :P Alhoewel ik zo’n drijfband ook wel snap. Had er een besteld op Ali, maar die kwam lek aan helaas.

Ik zit in bad met m’n knieën opgetrokken. Zielie ligt dan op mijn bovenbenen. Of ik hou haar rechtop vast, of juist in de “borst crawl”-houding. Of ik lig onderuit gezakt en zij ligt op mijn borst. Mogelijkheden genoeg. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_198539466
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:34 schreef Seven. het volgende:
De num num lepel is een enorm succes. Dat had hij echt in 1 graai door. Hier met perenmoes.

[ afbeelding ]

Verder heeft meneer door hoe hij zelf de fles in zijn mond kan stoppen en vasthouden. Nog even wat spierballen kweken en dan kan hij ook een volle fles hoog houden.
O+
Ook meteen een keukenmachinemixer besteld voor het bereiden van hapjes? :P

[ Bericht 1% gewijzigd door arvensis op 17-03-2021 07:47:24 ]
  Moderator dinsdag 16 maart 2021 @ 23:44:03 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198541416
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Idd. :P Alhoewel ik zo’n drijfband ook wel snap. Had er een besteld op Ali, maar die kwam lek aan helaas.

Ik zit in bad met m’n knieën opgetrokken. Zielie ligt dan op mijn bovenbenen. Of ik hou haar rechtop vast, of juist in de “borst crawl”-houding. Of ik lig onderuit gezakt en zij ligt op mijn borst. Mogelijkheden genoeg. O+
Ik was inderdaad ook van plan om op die manier een keer met aapie in bad te gaan :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

O+
Ook meteen een keukenmachine besteld voor het bereiden van hapjes? :P
Ik snap niet goed waarom je een keukenmachine daarvoor nodig hebt, gewoon wat fruit/groente koken en prakken toch? Desnoods met de staafmixer maar een hele machine lijkt me wat overdreven :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_198542855
@MaJo Het was een grapje, omdat je de doos op de achtergrond ziet. Is trouwens idd een mixer, zie ik nu.
  woensdag 17 maart 2021 @ 08:11:39 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198543056
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 07:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo Het was een grapje, omdat je de doos op de achtergrond ziet. Is trouwens idd een mixer, zie ik nu.
Ik moet bij bijna elke foto ook 'let niet op de zooi' erbij zeggen :P . Die mixer is een speeltje van m'n man. ;)
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 17 maart 2021 @ 08:35:31 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198543331
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 07:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo Het was een grapje, omdat je de doos op de achtergrond ziet. Is trouwens idd een mixer, zie ik nu.
Ah op die manier :D Maar vraag het me wel serieus af, is nergens voor nodig toch?

quote:
7s.gif Op woensdag 17 maart 2021 08:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik moet bij bijna elke foto ook 'let niet op de zooi' erbij zeggen :P . Die mixer is een speeltje van m'n man. ;)
Net als mijn disclaimer dat je niet op mijn huisoutfit moet letten :') Ik denk dat iedereen het hier wel snapt :D Mij was het niet eens opgevallen, dat was al wel duidelijk _O-
pi_198544054
@MaJo Nee, nergens voor nodig. :)
Je hebt speciale mixers om babyhapjes te stomen e.d. Ook echt nergens voor nodig. :)
pi_198550208
Die schorheid hadden wij ook dus. Altijd eng wel. Al was het hier wel opvallend na aardbei...

Nou de waterpokken zijn nu bij de baby's van mijn opvang van F :'( hij is sinds gister weer heen, wat een ellende. Hopelijk blijft hij bespaard. Vandaag weer sporten van mamafit maar vond er niet veel aan en had hoofdpijn.

Wat te doen met baby: die van ons vermaakt zich meestal prima, w afwisselend speelkleed, box en gewoon doek of niks op de grond. Niet teveel speeltjes, hoe minder hoe beter merk ik wel. Kiekeboe vindt hij het einde, vooral hydrofiel over zijn hoofd gooien en laat maar even spannend zijn :P (vanaf 6 maanden ofzo gedaan). Tv kijken doet onze baby nog niet. Ik heb een kalender met elke week activiteit met je baby. Staan ook grappige tips in. Workout met baby, wiebelen op je knie, rollen op bed en er een beetje op liggen (blijft fijn die druk en goed om zich af te zetten tegen je). Verder doe ik ook niet zoveel met hem. Soms beetje met een bal rollen.
pi_198554127
Mevrouw wilde vandaag niet drinken.. Heeft nu één enorm rode wang. Ben benieuwd.

O nee, wacht. De fles zat gewoon verstopt. }:| Hoop niet dat dat op de opvang ook de reden was...
pi_198556197
Drie uur wakker is best lang als je het idee hebt dat je je kindje vermaken moet. Poffertje is alleen eind van de dag zolang wakker. Met mijn oudste wist ik het soms ook even niet meer. Volgens mij gaf ik hem weleens een soeplepel ofzo om mee te spelen.

Poffertje vermaakt zich wel, al wil ze nog steeds het liefste rond gesjouwd worden. Laatst was ze ook niet tevreden in de wipstoel op de eettafel maar wel in de bijkeuken. In beide gevallen was ik dichtbij.

Ze doet nou echt verwoede pogingen om te rollen. Misschien dat ze eindelijk geaccepteerd heeft dat vliegen er niet in zit (ze trekt namelijk bijna altijd armen en benen van de vloer alsof ze een vliegtuig is). :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator/colorchick woensdag 17 maart 2021 @ 21:29:00 #38
382129 crew  Donna
pi_198556822
A-tje vandaag 4 maanden oud! Dit weekend maar eens een hapje pompoen proberen! Welkom oranje poepluiers!
pi_198558009
Hier ook een baby die zich goed zelf kan amuseren. Zeker nu ze zichzelf kan verplaatsen moeten we extra alert zijn. In de houtblokken van de kachel grijpen (staat niet aan overdag), naar het stopcontact kruipen, ze is echt enorm ondernemend. Leuk om te zien.
Veel dingen om samen te doen zijn al genoemd. Een boekje lezen kan er nog bij, dat is nu met 8 maanden ook echt leuk door de interactie.

NJ, de fles verstopt. Oei, is ze niet enorm ontevreden geweest vandaag zo zonder drinken?

Hopelijk geen waterpokken voor F Hilmo!

Samen in bad gewoon in de armen of op je lichaam idd. Je moet een flink bad hebben om je baby nog ergens in te laten drijven als je er samen in zit!
Het badstoeltje vind ik wel handig om baby samen met peuter in bad te kunnen doen. Dat is nog maar sporadisch, meestal gaat ze mee onder de douche.

Afgelopen nacht sliep L tot 3:00 in haar eigen bed, maar ze werd helaas wel elk uur wakker tot die tijd. Vriend ontdekte dat het haar meestal vrij snel lukt om verder te slapen als we ons hoofd (voorzichtig) op haar borst leggen. Niet echt comfortabel en al helemaal niet meer haalbaar als we haar bedje omlaag moeten zetten natuurlijk. Dat zal niet al te lang meer duren. We gaan het meemaken de komende tijd. :+
  donderdag 18 maart 2021 @ 00:56:50 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198562728
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:10 schreef NicolasJoy het volgende:
Mevrouw wilde vandaag niet drinken.. Heeft nu één enorm rode wang. Ben benieuwd.

O nee, wacht. De fles zat gewoon verstopt. }:| Hoop niet dat dat op de opvang ook de reden was...
Ah sneu -O-
Resistance is futile.
  donderdag 18 maart 2021 @ 01:01:00 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198562776
@Nolita hier helpt het wel een beetje om voor de nacht een ander slaapritueeltje in te zetten. Vannacht heeft Colin niet in ons bed geslapen. En ik hoefde hem niet in slaap te wiegen.

*)

Wel alsnog elke 2-3 uur wakker :D
Resistance is futile.
  donderdag 18 maart 2021 @ 03:37:38 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198563977
Ik heb dus gewerkt tot middernacht, daarna kolven en nog ff lummelen in bed. Tegen 1 uur sliep ik bijna, komt Colin zich melden. 3 slokjes, weer in slaap. Zelfde om 2 uur. Om half 3. Toen luier verschoond, vond Colin heel gezellig, maar slechte timing want hij was nog aan het plassen toen de luier open ging... dus een volgepiste slaapzak. Ik zo op zoek naar z'n andere slaapzak. Nergens te bekennen. Six. wakker gemaakt want waar is dat ding dan?! Oh, in de luiertas. Ook nergens te vinden want die staat natuurlijk op de achterbank van de auto :') . Badjas aan, slippers aan. Om 3 uur 's nachts :') . Luiertas uit de auto gegrist. Colin klaarwakker, dus Tiny Love, flesje, aaien over z'n rug... het is wel stil in zijn ledikantje nu. Mijn lieve wederhelft tukt ook lekker.

:+
Resistance is futile.
pi_198564254
quote:
7s.gif Op donderdag 18 maart 2021 01:01 schreef Seven. het volgende:
@:Nolita hier helpt het wel een beetje om voor de nacht een ander slaapritueeltje in te zetten. Vannacht heeft Colin niet in ons bed geslapen. En ik hoefde hem niet in slaap te wiegen.

*)

Wel alsnog elke 2-3 uur wakker :D
Je bedoelt anders dan bij de eerste keer naar bed brengen in de nacht? Ik heb eerlijk gezegd geen ‘ritueel’ in de nacht. Dan zijn het dus pogingen om haar door te laten slapen, want heb nu al een aantal nachten geen voeding meer gegeven en daar lijkt ze het prima op te doen. Alleen het doorslapen wil vanaf 2/3 uur niet meer in eigen bed.

Maar wat goed dat hij de hele nacht in eigen bed heeft geslapen. *O*
En om dat tijdstip naar buiten voor een slaapzak, oef. Hopelijk heb je zelf ook nog wat geslapen!
pi_198564349
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 21:56 schreef Nolita het volgende:
NJ, de fles verstopt. Oei, is ze niet enorm ontevreden geweest vandaag zo zonder drinken?
quote:
9s.gif Op donderdag 18 maart 2021 00:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ah sneu -O-
Ze was volgens de opvang niet zichzelf, nou, ik weet dan wel waarom..

't is vannacht in elk geval goed ingehaald! c_/ :+
pi_198567104
Joe, hier is Otis :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198567185
Ik drukte te vroeg op enter :+

Maar Otis dus, dat is zijn Foknaam, is vooralsnog heel zoet en slaapt veel, maar is ook nog maar 4 dagen jong :P Hij is geboren met 4035 gram, viel af tot 3860 en is nu alweer 3940 :') kleine dikzak :D Ik had maat 50 bijgekocht omdat Jip daar weinig van had maar het eigenlijk wel kon gebruiken, maar deze past daar echt maar net in :') Ik geef het nog een paar dagen max :')
  Moderator donderdag 18 maart 2021 @ 11:10:46 #47
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_198567453
Gefeliciteerd *O*
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_198567491
Welkom, Aure en Otis. O+
pi_198568520
Welkom @Aure en Otis O+

Oei @Seven. dat zou ik ook slecht trekken hoor. -O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198569252
Ik ben nooit helemaal aangehaakt hier maar heb het meeste wel meegelezen.. en nu mag ik eruit, uit de OP ook. Mini is 1 geworden :-) Veel succes en plezier iedereen met de kleintjes. Ik vind het de laatste weken zelf echt leuker worden, nu ze steeds meer kan en er enige vorm van communicatie is. Kijk er naar uit wat ze allemaal nog meer gaat laten zien! O+
The rock candy's melted, only diamonds now remain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')