abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198494074
Hello,

Ik werk in Den Haag bij de overheid, en heb enkele weken geleden een vast contact aangeboden gekregen. Deze moet nog ingaan. Nu vroeg ik mij af, is een (kleine) salarisverhoging hierbij gebruikelijk?

Ik heb er eigenlijk helemaal niet aan gedacht, was allang blij met het vaste contract. Ik neem aan dat als er een verhoging bijzat ik dat wel zou hebben gehoord, of had moeten onderhandelen?

Een vriend van mij bij de overheid kreeg trouwens wel één periodiekje erbij, maar kwam er pas achter toen hij zijn salarisstrook zag.

grgr
pi_198494110
Je zegt het goed

quote:
was allang blij met het vaste contract.
pi_198494125
Salarisverhoging is gebruikelijk als je meer presteert, aangezien je een ambtenaar bent ben ik bang dat het er de komende 40 jaar niet inzit.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198494165
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:48 schreef halfway het volgende:
Salarisverhoging is gebruikelijk als je meer presteert, aangezien je een ambtenaar bent ben ik bang dat het er de komende 40 jaar niet inzit.
Als ambtenaar krijg je juist jaarlijks automatische salarisverhogingen ongeacht hoe je functioneert obv het periodieken systeem
pi_198494174
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:51 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Als ambtenaar krijg je juist jaarlijks automatische salarisverhogingen ongeacht hoe je functioneert obv het periodieken systeem
Daarom lijkt het me sterk dat de overgang naar vast in dezelfde functie aanleiding is voor een salarisverhoging. Dat een leidinggevende dat een keer voor de aardigheid doet/regelt zal vast voorkomen.
pi_198494189
Als je ergens makkelijk om salarisverhoging kan vragen dan is het bij wel bij de overheid. Is toch niet hun eigen geld
-XOXO-
pi_198494416
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:53 schreef datismijnmening het volgende:
Als je ergens makkelijk om salarisverhoging kan vragen dan is het bij wel bij de overheid. Is toch niet hun eigen geld
:')

Dat valt vies tegen, kan ik je uit ervaring vertellen.
  zondag 14 maart 2021 @ 15:21:20 #8
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198495971
Rijksoverheid? Hier niet, je krijgt per maart wssg de periodiek.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198496086
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:45 schreef Barry.B het volgende:
Hello,

Ik werk in Den Haag bij de overheid, en heb enkele weken geleden een vast contact aangeboden gekregen. Deze moet nog ingaan. Nu vroeg ik mij af, is een (kleine) salarisverhoging hierbij gebruikelijk?

Ik heb er eigenlijk helemaal niet aan gedacht, was allang blij met het vaste contract. Ik neem aan dat als er een verhoging bijzat ik dat wel zou hebben gehoord, of had moeten onderhandelen?

Een vriend van mij bij de overheid kreeg trouwens wel één periodiekje erbij, maar kwam er pas achter toen hij zijn salarisstrook zag.

grgr
Hangt er vanaf op welke trede je intreedt. Is die hoger dan je huidige salaris? gefeliciteerd. De komende 6 jaar (afhankelijk van hoeveel tredes je nog moet) krijg jij elk jaar een standaard verhoging.

Extra salarisverhoging krijg je pas als je dingen extra doet.
pi_198496495
quote:
en heb enkele weken geleden een vast contact aangeboden gekregen.
Dan pak je je contract erbij die je gekregen hebt en lees je wat je salaris wordt....

Makkelijker kunnen we het niet maken...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198501507
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan pak je je contract erbij die je gekregen hebt en lees je wat je salaris wordt....

Makkelijker kunnen we het niet maken...
Dat geeft alleen geen antwoord op de vraag:

quote:
Nu vroeg ik mij af, is een (kleine) salarisverhoging hierbij gebruikelijk?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198503650
quote:
Hello,

grgr
Nee hier is een verhoging niet gebruikelijk bij. Ik snap sowieso niet waarom dit gebruikelijk is. Je hebt je jaarlijkse periodiek. Als je meer wil, terwijl je mag blijven, ga je maar elders kijken. De komende jaren zit je prima veilig.

Succes er mee :)
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 05:36:59 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198505836
Doorgaans alleen bij functiewisseling
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198507269
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat geeft alleen geen antwoord op de vraag:
[..]

Jawel hoor...
nieuw-huidig is het antwoord.
Als dat 0 is, dan is het dus niet gebruikelijk.

Makkelijker kunnen we het niet maken.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198507458
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Jawel hoor...
nieuw-huidig is het antwoord.
Als dat 0 is, dan is het dus niet gebruikelijk.

Makkelijker kunnen we het niet maken.
Beetje semantisch misschien, maar er is m.i. een verschil tussen gebruikelijk en gegarandeerd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198507497
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:25 schreef baskick het volgende:

[..]

Beetje semantisch misschien, maar er is m.i. een verschil tussen gebruikelijk en gegarandeerd.
Oh je bedoelt als je er niet op let en klakkeloos tekent en later hier op fok vraagt of het gebruikelijk is? Dan is zelfs een gegarandeerd iets niet gebruikelijk.
pi_198599339
ik werd als inhuur verambtelijkt, heb toen onderhandeld over mijn salaris omdat ik netto achteruit zou gaan en werd in een hogere trede gezet zodat ik netto meer kreeg. :P Maar vooral een vast contract is bij de overheid goud waard. ;)

Maar wat bij jouw verhaal mis TS is: was je eerst inhuur of had je eerst een tijdelijke aanstelling?

quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:51 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:53 schreef datismijnmening het volgende:
Eeeuh nee als je onvoldoende hebt gepresteerd ga je niet omhoog.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_198599533
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 08:54 schreef HSG het volgende:
Eeeuh nee als je onvoldoende hebt gepresteerd ga je niet omhoog.
Onvoldoende bij de overheid? Dat bestaat niet. Eisen zijn zo laag
pi_198599543
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:16 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dat is bij ons toch wel anders.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zaterdag 20 maart 2021 @ 09:20:57 #20
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198599576
Nee, een periodiekje erbij krijg je per jaar als je niet aan het einde van je schaal zit.
Man wees blij dat je ambtenaar bent!
Je moet het wel heel erg bont maken als je dat kwijt raakt.
Nou eh, behalve in mijn geval, als Wilders minpres wordt, ben ik mijn baan kwijt. (Ik zit in de klimaathoek)
Praat over de hel en je komt er.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 09:22:16 #21
491050 Scheepskok
pi_198599585
quote:

[..]

Nou bij ons niet! De functioneringsgesprekken zijn doorgaans zeer pittig. En ik maak weken van 50 uur doorgaans. Ik ga zo weer aan de slag.
Veel heeft te maken met het zichzelf bewijzen van het zittende kabinet.
pi_198613743
Normaal krijg je 1x per jaar een periodiek erbij, als je bij je beoordeling slecht of matig scoort, dan kan die verhoging niet worden toegekend. Maar dan had je waarschijnlijk geen vast contract gekregen.
pi_198614906
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:20 schreef Scheepskok het volgende:
Nee, een periodiekje erbij krijg je per jaar als je niet aan het einde van je schaal zit.
Man wees blij dat je ambtenaar bent!
Je moet het wel heel erg bont maken als je dat kwijt raakt.
Nou eh, behalve in mijn geval, als Wilders minpres wordt, ben ik mijn baan kwijt. (Ik zit in de klimaathoek)
Je bedoelde, dan gaan ze mij intern herplaatsen?
  zondag 21 maart 2021 @ 13:47:10 #24
491050 Scheepskok
pi_198617695
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:32 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je bedoelde, dan gaan ze mij intern herplaatsen?
Nee hoor. Ik heb een paar keer meegemaakt dat iemand gewoon werd ontslagen. Twee die een graai in de kas hadden gedaan en een die niet presteerde.
pi_198617960
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:47 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb een paar keer meegemaakt dat iemand gewoon werd ontslagen. Twee die een graai in de kas hadden gedaan en een die niet presteerde.
Lees je eigen bericht waar ik op quote. Tenzij jij een graai in de kas hebt gedaan of stopt met presteren, vraag ik mij af wat dit te maken heeft met mijn reactie :) Als Wilders minpres zou zijn geworden, dan was je herplaatst. Niet ontslagen.
  zondag 21 maart 2021 @ 14:14:25 #26
491050 Scheepskok
pi_198618071
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 14:08 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Lees je eigen bericht waar ik op quote. Tenzij jij een graai in de kas hebt gedaan of stopt met presteren, vraag ik mij af wat dit te maken heeft met mijn reactie :) Als Wilders minpres zou zijn geworden, dan was je herplaatst. Niet ontslagen.
Oh bedoel je dat. Tja, geen idee eigenlijk.
Maar toen het eerste kabinet Rutte kwam en die riep van minder ambtenaren, werd iedereen bij ons knap zenuwachtig.
pi_198694154
quote:

[..]

Hangt ook ervan af of je bij Gemeente Den Haag of Rijksoverheid in Den Haag werkt...
pi_198694172
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:17 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat is bij ons toch wel anders.
Hoe heette die re-integratiedienst ook al weer voor mensen die na afloop van hun contract mogen ophoepelen? UBR Rijk of zo toch...

Dat dat er is geeft al aan dat ze genoeg mensen eruit gooien om dat te laten bestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')