Misschien als kind. Geen ideequote:Op zaterdag 13 maart 2021 09:29 schreef Chinless het volgende:
Geen tetanus nodig? Wanneer heb je die voor t laatst gehad?
Wow ok. Dus zelfs dit wondje kan gevaarlijk zijnquote:Op zaterdag 13 maart 2021 09:45 schreef Farenji het volgende:
Hondsdolheid komt hier vrijwel niet meer voor. Maar toch. Rabiës is geen grap, en ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen. Het is nu nog goed te behandelen. Mocht je verschijnselen van rabiës krijgen dan is het al te laat.
Theoretisch, ja. Maar nogmaals de kans op hondsdolheid is in Europa heel klein, zeker via honden. Als een hond besmet is dan merk je dat ook wel. Die is dan echt helemaal door het dolle heen en heeft vaak ook schuim op de bek enzo.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 09:52 schreef Marinadevv het volgende:
[..]
Wow ok. Dus zelfs dit wondje kan gevaarlijk zijn
Ik heb voor minder tetanusprikken gehaald ......quote:Op zaterdag 13 maart 2021 09:13 schreef Marinadevv het volgende:
Gisteren ben ik gebeten net boven achterkant van mijn knie door een klein hondje van waarschijnlijk een dakloze. Die mensen zagen er oost europees uit. Nu heb ik gelezen dat men illegaal jonge puppies uit deze regio kunnen importeren. De puppies kunnen geinfecteerd met hondsdolheid zijn. Nu ben ik natuurlijk erg bang. Het is al vreemd dat een hondje zo agressief doet terwijl ik alleen langsloop. Ik heb dit nooit eerder meegemaakt. De dokter zei dat een tetanus of hondsdolheid prik niet nodig is.
Zie hier de foto's. Eerste foto is gister gemaakt en de tweede vandaag. Het wondje prikt alleen nog, maar ik ben ongelofelijk angstig voor een infectie. Vooral hondsdolheid. Gek genoeg is mijn broek niet gescheurd. Kan een oppervlakkig wondje waar een broek tussen zat een gevaar vormen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is daarquote:
Dat is mijn broer ook niet en die heeft ook corona.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 10:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Lol ik denk niet dat TS een obese bejaarde van 90 jaar is 😂
Iedereen kan het krijgen uiteraard dat staat los van de irrationele angst lolquote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is mijn broer ook niet en die heeft ook corona.
Ja indd en zelfs na 10 jaar moet z’n injectiequote:Op zaterdag 13 maart 2021 10:28 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb voor minder tetanusprikken gehaald ......
Toch maar doen.
Mijn huisarts had gisteren al direct toen ik belde een recept gestuurd naar de apotheek voor 2 tetanusinjecties. Ik kon het meteen ophalen. Even later bij de huisarts aangekomen...toen hij mijn wond zag, zei hij dat het niet nodig was en dat mijn broek niet gescheurd is etc. Die tetanus dosis lag daar letterlijk voor mijn neus. Dus het is niet zo dat de huisarts me in de steek liet. Ik vroeg ook over hondsdolheid. Maar hij was echt heel overtuigd dat ik de prikken niet nodig heb. Wat denken jullie? Voor hem zou het geen moeite zijn om dan alsnog te prikken bij een patient die vrij hysterisch wasquote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:47 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben wel eens gekrabd door de kat en daar kreeg ik al een tetanusprik voor. Gewoon even aandringen bij je huisarts of anders naar de HAP of wellicht ggd bellen.
Hysterische hypochondrie moet je natuurlijk niet belonen.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:52 schreef Marinadevv het volgende:
[..]
Voor hem zou het geen moeite zijn om dan alsnog te prikken bij een patient die vrij hysterisch was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |