abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199672222
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zeker als ze al boetes gekregen hebben zullen ze nu wel oppassen. Het is wel Amerika, waar je voor fraude zo 20 jaar of langer de bak ingaat. En helemaal nu de ogen van de wereld op GME en hen gericht zijn!
Ja alleen wordt niemand daadwerkelijk veroordeeld. Voordat je in de 12 graad van rechtsgang zit ben je tientallen miljoenen dollars verder.
pi_199672379
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zeker als ze al boetes gekregen hebben zullen ze nu wel oppassen. Het is wel Amerika, waar je voor fraude zo 20 jaar of langer de bak ingaat. En helemaal nu de ogen van de wereld op GME en hen gericht zijn!
Die boetes beschouwen ze als "cost of business", schrikt ze totaal niet af.

Dat ze oppassen hebben we inderdaad gezien in 2008, gelukkig zijn er toen veel straffen uitgedeeld en zijn de nodige mensen in de gevangenis beland.
pi_199673236
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Toevallig vandaag een post van iemand die data uit de Russell2000 gebruikt om ownership en float te berekenen.
https://www.reddit.com/r/(...)s_528_hedgies_r_fuq/

Zo zijn er tig posts op reddit.

Een ander grappig punt is dat Citadel bijvoorbeeld al tientallen boetes heeft gekregen voor vanalles en nogwat, waaronder het liegen mbt self reported nummers. Dus nogmaals, fuck de officiele cijfers, hedgefunds en marketmakers hebben keer op keer aangetoond op geen enkele manier echt betrouwbaar te zijn.
Had de post even gelezen. Wat er staat is dat een groot aantal aandelen in handen is van redditers.
Dat zegt an sich nog weinig als je de hoeveelheid shorts niet kent. En die noemt hij niet.

Op finviz staat dat short float 20% is. Dan is er geen short squeeze omdat de redditers niet de meer dan 80% bezitten.
  Redactie Frontpage zondag 30 mei 2021 @ 01:16:17 #254
4530 crew  Crazy Harry
pi_199678673
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:17 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Had de post even gelezen. Wat er staat is dat een groot aantal aandelen in handen is van redditers.
Dat zegt an sich nog weinig als je de hoeveelheid shorts niet kent. En die noemt hij niet.

Op finviz staat dat short float 20% is. Dan is er geen short squeeze omdat de redditers niet de meer dan 80% bezitten.
Niet goed gelezen? Het staat letterlijk in die post:
quote:
So with the institutional numbers and the Issuer stated numbers I came to the conclusion that:

194,521,496 - 73,436,000 = 121,085,496 or 121 MILLION SHARES NAKED
En dit is dus volgens officiële cijfers terwijl er grote vermoedens zijn (laat ik het even downplayen, op reddit spreekt men over aangetoond) dat deze officiële cijfers 'under-reported' zijn.

Volgens officiële cijfers zijn de hedge funds dus al de lul.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_199679507
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 01:16 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Niet goed gelezen? Het staat letterlijk in die post:
[..]

En dit is dus volgens officiële cijfers terwijl er grote vermoedens zijn (laat ik het even downplayen, op reddit spreekt men over aangetoond) dat deze officiële cijfers 'under-reported' zijn.

Volgens officiële cijfers zijn de hedge funds dus al de lul.
Daar had ik inderdaad over heen gelezen. In eerste instantie dacht ik alleen dat de schrijver aantoonde dat er meer aandelen zijn dan gedacht. En dat leek me niet zo interessant.
Maar veel meer aandelen opgeven om short te gaan is natuurlijk wel spannend. En dat je tot die tijd ongedekt short gaat kan vuurwerk geven.

Het tweede wat je dan moet weten, wanneer ze moeten coveren. Is het 1 dag, (3juni zag ik) dan zijn ze idd de sjaak.
pi_199681190
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 09:21 schreef MisChrartin het volgende:
Het tweede wat je dan moet weten, wanneer ze moeten coveren. Is het 1 dag, (3juni zag ik) dan zijn ze idd de sjaak.
Zolang je de kosten betaald en je aan de margin verplichtingen voldoet is er geen specifieke termijn voor het coveren.
pi_199681659
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zolang je de kosten betaald en je aan de margin verplichtingen voldoet is er geen specifieke termijn voor het coveren.
Dit.
Er komen gelukkig steeds meer regels vanuit de DTC, ICC, OCC, NSCC, etc waarbij ze steeds vaker hun posities kenbaar moeten maken (van 1x per maand naar on-demand meerdere keren per dag), ze moeten binnen een uur collateral leveren ipv einde van de dag. En vanwege haircuts (bepaalde zaken mogen niet meer als collateral dienen) wordt de margincall threshold steeds lager...

Een aantal van deze regels gaan komende maand in.
pi_199715133
Heerlijk, vrijdag nog lekker GME bijgekocht @221,90.... zo 45sec voor sluiten van de market. *O*
  Redactie Frontpage woensdag 2 juni 2021 @ 20:43:19 #259
4530 crew  Crazy Harry
pi_199722139
AMC gaat in ieder geval alvast
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  woensdag 2 juni 2021 @ 21:34:43 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199723312
Toegegeven dat de koers van GME zich langer staande houdt dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Het is m.i. nog steeds een accident waiting to happen, maar dat het na februari nog boven de 100 zou komen... Niet gezien.

blijkt maar weer dat zo'n aandeel shorten ook geen gratis geld is.
The End Times are wild
pi_199724644
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:43 schreef Crazy Harry het volgende:
Laat ik daar nou ook een aantal van in mn portfolio hebben :D
pi_199724666
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 21:34 schreef LXIV het volgende:
Toegegeven dat de koers van GME zich langer staande houdt dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Het is m.i. nog steeds een accident waiting to happen, maar dat het na februari nog boven de 100 zou komen... Niet gezien.

blijkt maar weer dat zo'n aandeel shorten ook geen gratis geld is.
Alle informatie is makkelijk voor handen om nou precies uit te zoeken wat er gaande is met gme. Tis een kleine moeite.
pi_199724803
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:43 schreef Crazy Harry het volgende:
:D
  Redactie Frontpage woensdag 2 juni 2021 @ 23:06:52 #264
4530 crew  Crazy Harry
pi_199725285
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:35 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Laat ik daar nou ook een aantal van in mn portfolio hebben :D
Lekker!
Maar zie nu maar eens 💎🤲 te houden...
pi_199728633
Mooi om te zien hoe alle "meme"stocks flink aan het stijgen zijn en hun grafieken nagenoeg gelijk zijn, al een half jaar.

Nog mooier om te zien hoe Apple, Amazon, Microsoft, en Tesla aan het zakken zijn.

Komt uiteraard door de zeer krachtige en machtige retailinvestors die bezig zijn met hun ponzi scheme en heeft niks te maken met risicomijdende hedgefunds die short zijn op de memestocks en long op de bovengenoemde stocks.
pi_199728640
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:06 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Lekker!
Maar zie nu maar eens 💎🤲 te houden...
Dat lukt wel :D
pi_199730330
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 11:39 schreef Refragmental het volgende:
Nog mooier om te zien hoe Apple, Amazon, Microsoft, en Tesla aan het zakken zijn.

Komt uiteraard door de zeer krachtige en machtige retailinvestors die bezig zijn met hun ponzi scheme en heeft niks te maken met risicomijdende hedgefunds die short zijn op de memestocks en long op de bovengenoemde stocks.
Dat verband zie ik dan weer niet echt. 1% plus of min bij die grote fondsen is al de complete marketcap van al die memestocks. Als er een fonds een short positie van een miljard moet coveren door Apple, Amazon, Microsoft e.d te verkopen merkt de koers daarvan daar weinig van imho, die zijn daar veel te groot voor.
pi_199738337

:D _O_
pi_199738372
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 01:09 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker *O*
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_199738426
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 01:26 schreef yosander het volgende:

[..]

Lekker *O*
Is overigens wel op papier, zolang de posities niet gesloten zijn kan het nog alle kanten op.
pi_199738432
stocks squeezen :')

niet meedoen aan de dollarsqueeze middels bitcoin :') :')
pi_199741585
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 01:09 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]

Damn, klinkt nogal risicovol dat shorten van die memestocks. Gelukkig doen hedgies dat niet.
pi_199794194
Mensen die zich al verheugen op de shareholders meeting en earningscall morgen?

Binnen 4 dagen komt de 8k filing met daarin de votecount. Spannend.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 13:46:09 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199794854
Net geprobeerd om een deep in the money naked call te schrijven op GME, maar kreeg van mijn broker de melding dat op dit moment enkel posities gesloten kunnen worden op dit fonds .
The End Times are wild
pi_199795080
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:46 schreef LXIV het volgende:
Net geprobeerd om een deep in the money naked call te schrijven op GME, maar kreeg van mijn broker de melding dat op dit moment enkel posities gesloten kunnen worden op dit fonds .
Je moet ook gewoon refrag zijn tips volgen en gewone aandelen bijkopen. 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')