SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is een torenhoge favoriet en dat is uiteraard Primoz Roglic. De Roog krijgt hier een parcours op zijn maat en is naar verluidt goed uit de winter gekomen. Hij krijgt ook nog eens ondersteuning van George Bennett, Sam Oomen en Steven Kruijswijk, je zou voor minder. De concurrentie moet dan maar komen van titelverdediger Max Schachmann of wellicht Porte die in zijn SKY-tijd hier regelmatig op de brommer was. Andere interessante namen zijn David Gaudu, Guillaume Martin, Tao Geoghegan Hart, Jai Hindley en Alexander Vlasov.
De sprinters krijgen hier normaliter drie kansen en zijn in grote getalen aanwezig. Sam Bennett, Pascal Ackermann, Arnaud Demare, Mads Pedersen, Giacomo Nizzolo, Jasper Philipsen, Nacer Bouhanni, Bryan Cocquard. Voor de tijdrit wordt het afwachten of 'het draait' bij Rohan Dennis.
De complete startlijst
TV
Parijs-Nice wordt uitgezonden door Sporza, Eurosport en op de PLAYER. De finishtijden verschillen nogal. De openingsetappe finisht rond 17.00 uur, maar doordeweeks gaan we regelmatig rond 16.00 uur binnen zijn. Op de voorlaatste dag is dat zelfs rond 15.00 uur.![]()
Wat overhouden voor de slotklim lijkt me niet onverstandig. Maar inmiddels is Kruijswijk al weer teruggezakt en zit Oomen er ook nog op hangen en wurgen bij.quote:
Het is toch al weer van lang geleden naar mijn idee dat Sam echt op zijn niveau was.quote:
Ik hoop dat hij nog ooit op niveau komt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:36 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Het is toch al weer van lang geleden naar mijn idee dat Sam echt op zijn niveau was.
Oké!quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:49 schreef Marcoss het volgende:
Ze isoleren Roglic wel prima zo, vraag is of Cavagna niet ontploft bergop
Spelletjes doen er niet toe.quote:Op woensdag 10 maart 2021 16:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Latour en Sanchez zou ik spelletjestechnisch gezien toejuichen. Gaat niet gebeuren dus.
Jeetje Slob, deze was wel heel laagdrempelig.quote:Op woensdag 10 maart 2021 16:16 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Oh ik snapte het weer eens niet, ja nu toch wel.
Kobe crasht wel vaker.quote:Kobe Goossens van Lotto-Soudal kwam zwaar ten val in de finale van de vierde etappe in Parijs-Nice. De 24-jarige Brabander botste op de slotklim achteraan hard op een auto en verloor even het bewustzijn. Ploegleider Kurt van de Wouwer had aan de finish gelukkig snel geruststellend nieuws: “Hij is weer bij bewustzijn.”
quote:De burgemeester van de Zuid-Franse stad Nice wil niet dat de etappewedstrijd Paris-Nice zondag eindigt op de Promenade des Anglais, sinds jaar en dag de boulevard waar de coureurs na de acht dagen durende koers aankomen.
Als gevolg van strenge coronamaatregelen waren de stranden en de boulevards in de hele Côte d'Azur de afgelopen twee weken dicht voor het publiek. De burgemeester wil voetgangers en fietsers in Nice komende zondag de kans even om kortstondig te genieten van de kust en de beroemde boulevard. Om dat mogelijk te maken vraagt hij de organisatie van Paris-Nice om het parcours van de laatste dag om te gooien.
Was in de 1e 2 ritten wel volledig afwezig andersquote:Op donderdag 11 maart 2021 16:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Morkov is de beste sprintaantrekker in het peloton. Die gaat nog Cavendish een sprintzege bezorgen ....
Op de een of andere manier heeft DQS heel vaak de beste sprintaantrekker in het peloton.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Morkov is de beste sprintaantrekker in het peloton. Die gaat nog Cavendish een sprintzege bezorgen ....
Kittel moest het in die Tour wel heel vaak alleen doenquote:Op donderdag 11 maart 2021 16:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Op de een of andere manier heeft DQS heel vaak de beste sprintaantrekker in het peloton.
Toen had Pat wel door dat Kittel vanuit tiende positie ook wel kon winnen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kittel moest het in die Tour wel heel vaak alleen doen![]()
Maar met Richeze was dat ook al zo ja, die rijdt tegenwoordig achteruit bij UAE
quote:Omdat de burgemeester van Nice niet wou dat het peloton van Parijs-Nice zijn stad zou aandoen in het slotweekend heeft de organisatie haar plan B moeten bovenhalen. Zaterdag wordt er in Le Broc gestart in plaats van in Nice, terwijl de aankomst zondag in Levens ligt.
De organisatie van Parijs-Nice moet er zelf nog officieel over communiceren, maar de burgemeester van Nice verklapte al de nieuwe route in een Franse radioshow.
"De organisatie heeft me een plan B voorgelegd dat me aanvaardbaar leek, omdat het buiten de zone van de lockdown ligt", zegt Christian Estrosi. "Uiteraard zal het niet dezelfde uitstraling hebben als in Nice, maar het zijn mooie plaatsen uit de metropool die aangedaan worden."
Hoe het traject precies zal lopen, weten we dus nog niet, maar Estrosi onthulde wel dat startplaats Nice op zaterdag wordt vervangen door Le Broc, een gemeente een 20-tal kilometer ten noorden van Nice.
Op zondag rijden ze in plaats van een lusje tussen Nice en Nice van Plan du Var naar Levens, twee plaatsjes die ook zo'n 25 kilometer boven Nice liggen
Lol, zo gaat deze Parijs-Nice echt weer onmiddellijk de vergetelheid in.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 12:00 schreef Mykonos het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe slotetappe is een grandioze flopshow.
Jeetje, daar ligt zoveel lastigs en dan met dit aankomen. Waardeloos.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 12:00 schreef Mykonos het volgende:
[ afbeelding ]
4km @3.5%quote:Op vrijdag 12 maart 2021 12:00 schreef Mykonos het volgende:
[ afbeelding ]
Die had beter zelf mee kunnen doen ja, bleef ook doorrijden, terwijl Sam volledig geparkeerd stondquote:
En in de Tour werd hij nog regelmatig geklopt door Pogacar in sprintjesquote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Sterk van Laporte. Sam volledig geparkeerd.
Roglic wint wanneer hij wil
Tja, als je er toch bent kun je het net zo goed proberen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:50 schreef Beregd het volgende:
Wel matig gereden van QS. Je eigen spriner eraf rijden...
Had wel geluk dat Senechal het tempo zo hoog bleef houden, als er al eerder een aanval was geweest, was het afwachten wie er zou reageren. Nu was Martin de 1e aanvaller en was het dichtbij genoeg bij de finish om zelf te reageren.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze blijven maar lullen over de omkadering van Roglic. Heeft ie niet nodig op zulke aankomsten
Nu weet je zeker dat je alle ballen op Ala moet gooien voor MSR.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:50 schreef Beregd het volgende:
Wel matig gereden van QS. Je eigen spriner eraf rijden...
Alaflip zal vast (net als vorig jaar) aanvallen op de Poggio en kijken hoe ver hij komt. Als ze worden bijgehaald, is het afwachten wie er nog zit qua ploeggenoten.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 16:35 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Nu weet je zeker dat je alle ballen op Ala moet gooien voor MSR.
Weer wat wijzer..
Leuk groepje. Verrassend dat Bennett is meegesprongen.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:41 schreef Koffieplanter het volgende:
Mattia Cattaneo, Dylan Teuns, Gino Mader, Neilson Powless, Julien Bernard, David De la Cruz, Kenny Elissonde, Laurens De Plus, Alexey Lutsenko, Thomas De Gendt, Sam Bennett, Andrey Amador et Anthony Perez.
Die rolt straks achteruit op de slotklimquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:49 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Leuk groepje. Verrassend dat Bennett is meegesprongen.
Wil je ook nog wat kwijt over Joris? Die is altijd zo zuur.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
In het hoofd van Stef Clement is het voor eeuwig Sesamstraat. Hij blijft wielrennen presenteren alsof er aan kinderen van vijf jaar wordt uitgelegd hoe boter nu eigenlijk wordt gemaakt. Daarom schreeuwt hij ook zo. Dat wij het goed horen, want wij zijn niet goed bij ons hoofd. Dat is de rotsvaste overtuiging van Stef Clement, die de kijkers moet toespreken alsof ze net een grote bah hebben gedaan.
Als ik naar hem luister, is het net alsof ik gebukt voor hem sta en moet laten zien dat ik zelf als heel goed mijn billen kan afvegen. Stef infantiliseert zijn publiek.
Joris ziet alles altijd 5 minuten te laat. Ondertussen zijn dan al 100 herhalingen geweest maar dan nog ziet hij het niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wil je ook nog wat kwijt over Joris? Die is altijd zo zuur.
Joris erken ik niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wil je ook nog wat kwijt over Joris? Die is altijd zo zuur.
Ze zaten in het begin te klooien met het geluid en we kregen ook wat zaken mee die niet voor de kijker waren.quote:
Stef als analist is best goed, Stef als commentator is verschrikkelijk. Hij probeert daadwerkelijk wielrennen uit te leggen alsof we met z'n allen voor het eerst naar een koers kijken.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik was heel even bang dat je Staf erger vond
Ze geven commentaar voor mevrouw van Zetten uit Tiel (als die nog in leven is).quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
In het hoofd van Stef Clement is het voor eeuwig Sesamstraat. Hij blijft wielrennen presenteren alsof er aan kinderen van vijf jaar wordt uitgelegd hoe boter nu eigenlijk wordt gemaakt. Daarom schreeuwt hij ook zo. Dat wij het goed horen, want wij zijn niet goed bij ons hoofd. Dat is de rotsvaste overtuiging van Stef Clement, die de kijkers moet toespreken alsof ze net een grote bah hebben gedaan.
Als ik naar hem luister, is het net alsof ik gebukt voor hem sta en moet laten zien dat ik zelf als heel goed mijn billen kan afvegen. Stef infantiliseert zijn publiek.
Sporza is al live.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Joris killt weer een anekdote van Staf.
Of is het een wanhoopspoging, of ze nemen genoeg met een mogelijke podiumplaats.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:58 schreef vaarsuvius het volgende:
Waarom hoeft Jumbo nu geen kopwerk te doen?
edit nm, ik zie het al, voorsprong is nog maar een dik minuutje
Zat nog wat vertraging opquote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:15 schreef Szura het volgende:
Ik las dat Teuns in topvorm aan het komen was
AG2R heeft niet zo slim ingekocht. Niet dat ze met Bardet ergens gingen komen overigens.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:21 schreef Mani89 het volgende:
Jeetje Bob Joengol komt zonder Etixx truitje nergens meer!
Hup Gino!quote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Toptalent Gino laat weeral zien waarom hij terecht op alle lijstjes stond.
Mooie coureurquote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Toptalent Gino laat weeral zien waarom hij terecht op alle lijstjes stond.
Dit.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:39 schreef wimderon het volgende:
Sjors lijkt teveel op een Assos-mannetje.
2 ingekorte ritten , al weet ik niet waaromquote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit wordt een Parijs-Nice om snel te vergeten.
Mensen laten winnen is voor losersquote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik dacht net te zeggen dat het Roglic zou sieren indien hij Mader liet winnen. Helaas is er weinig dat Roglic siert.
quote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:53 schreef Koffieplanter het volgende:
Ja, dat wordt weer een mailtje morgenochtend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |