abonnement Unibet Coolblue
pi_198480774
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 18:18 schreef KrekelJapie het volgende:
3 maart moet er alweer een volledige termijn voldaan worden. Dit zie ik niet gebeuren. Moeten ze weer het schema aanpassen. Dat zou dan 3x in een maand of 5 zijn. Maak dan liever een realistische afspraak.
Ik neem aan dat GvE meeleest.
Wie de schoen past trekke hem aan....
pi_198480879
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 18:28 schreef tnhb het volgende:

[..]

Maar zakelijke euro-inacsso kent geen storneringsmogelijkheid, probleem opgelost, toch?
Die gedachte had ik laatst ook. Toen bleek het waarschijnlijk geen stornering van de ondernemer,maar van de bank vanwege te weinig saldo. Dat kan namelijk dan nog wel.
pi_198480937
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 18:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Die denkfout maakte ik laatst ook. Waarschijnlijk is het geen stornering van de ondernemer,maar van de bank vanwege te weinig saldo. Dat kan namelijk dan nog wel.
Klopt, echter was in het verleden de termijn voor storneringen door de bank ivm saldo kort, 5 werkdagen, weet niet of dit ondertussen eventueel veranderd is. Dus in dat geval zou Collin ook veel sneller de wallet kunnen corrigeren.
Banken zijn normaalgesproken snel met zulke dingen corrigeren.
pi_198481362
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 15:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zo iets staat mij dus ook bij maar wie weet is het nu wel goed geregeld. Bij mij staat sinds die tijd, mede door de erfpacht constructie Kred*rect B.V. op de zwarte lijst.
Ik heb het nog even nagekeken in de aktes.
Ik heb twee projecten gehad van Lex van H / Kredirect. Vlastraat en Egelandtierstraat , beiden in Utrecht,
Bij beide projecten was Kredirect B.V. de enige Schuldenaar/Hypotheekgever. Ik heb niet kunnen vinden dat er een persoonlijke HA was van Lex van Hoepen in de lening documenten.
Gelukkig zijn beide leningen keurig afgelost, maar ik was blij dat ik er van af was.
pi_198481528
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 19:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb het nog even nagekeken in de aktes.
Ik heb twee projecten gehad van Lex van H / Kredirect. Vlastraat en Egelandtierstraat , beiden in Utrecht,
Bij beide projecten was Kredirect B.V. de enige Schuldenaar/Hypotheekgever. Ik heb niet kunnen vinden dat er een persoonlijke HA was van Lex van Hoepen in de lening documenten.
Gelukkig zijn beide leningen keurig afgelost, maar ik was blij dat ik er van af was.
In de offerte van vlasstraat staat het toch duidelijk over meetekenen privé
pi_198484486
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 19:18 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

In de offerte van vlasstraat staat het toch duidelijk over meetekenen privé
[ afbeelding ]
Grappig bij mij en niet op op de offerte van vlasstraat d.d. 12-06-2017 en niet op de offerte van egelantiersstraat d.d.27-10-2017. Idem ook niet op de hypotheekaktes. Ik zie dat jou ondertekening van 27-05-2019 is. Dus een latere lening op de vlasstraat en vermoedelijk ook een ander nummer want mijn lening van de vlasstraat 3A is afgelost in september 2019..

Klaarblijkelijk heeft er ergens tussen mijn projecten van Kredirect/Hoepen van 2017 en deze door jou getoonde offerte van 27-05-2019 een beleidsverandering plaatsgevonden bij SIG!

Dat weten wee dan ook weer! En gelukkig maar dat het zo zit.
pi_198484876
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 18:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Die gedachte had ik laatst ook. Toen bleek het waarschijnlijk geen stornering van de ondernemer,maar van de bank vanwege te weinig saldo. Dat kan namelijk dan nog wel.
Maar dat hoeft dan neem ik aan geen 6 weken te duren? :N
pi_198489500
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 21:30 schreef tnhb het volgende:

[..]

Maar dat hoeft dan neem ik aan geen 6 weken te duren? :N
Als je als platform bij bent met de verwerking van bankafschriften hoeft dat zeker niet zo lang te duren. Collin geeft na zo'n correctie altijd aan dat zij dit doen zodat alles dan weer aansluit bij de administratie van de investeerder. Dit klopt ook al niet omdat ik in mijn administratie de storting al lang heb verwerkt. Door de correctie moet ik juist mijn eigen administratie weer opnieuw aanpassen.

2 zaken die Collin kan aanpassen:
- bedrag pas storten op het Wallet als het bedrag van de ondernemer daadwerkelijk is ontvangen
- bij stornering: binnen 1 week correctie Wallet + betalingsafspraak ondernemer + berichtgeving investeerder

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 14-03-2021 07:26:45 ]
  zondag 14 maart 2021 @ 07:18:18 #159
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198489664
Nog iemand zin in een 5e hypotheek. 8)7

Er is nog ruimte bij SIG :W
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198491582
quote:
2 zaken die Collin kan aanpassen:
- bedrag pas storten op het Wallet als het bedrag van de ondernemer daadwerkelijk is ontvangen

Dat gaan ze écht niet doen. Kunnen ze de hele dag telefoontjes en mailtjes beantwoorden van investeerders wiens betaling een dagje (of 2) later komt dan anders. Pffff.....
Het geld komt bij Collin zelf waarschijnlijk veel onregelmatiger binnen dan dat het nu zo lijkt.


Zo lang stornering niet vaker voorkomt dan nu..........ik heb zelf een aanzienlijk aantal projecten mag ik wel zeggen en het is maar af en toe een keertje dus laten we het probleem niet groter maken dan het is.
Pecunia non olet
pi_198491748
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:41 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat gaan ze écht niet doen. Kunnen ze de hele dag telefoontjes en mailtjes beantwoorden van investeerders wiens betaling een dagje (of 2) later komt dan anders. Pffff.....
Het geld komt bij Collin zelf waarschijnlijk veel onregelmatiger binnen dan dat het nu zo lijkt.


Zo lang stornering niet vaker voorkomt dan nu..........ik heb zelf een aanzienlijk aantal projecten mag ik wel zeggen en het is maar af en toe een keertje dus laten we het probleem niet groter maken dan het is.
Mee eens.
pi_198492135
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:41 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat gaan ze écht niet doen. Kunnen ze de hele dag telefoontjes en mailtjes beantwoorden van investeerders wiens betaling een dagje (of 2) later komt dan anders. Pffff.....
Het geld komt bij Collin zelf waarschijnlijk veel onregelmatiger binnen dan dat het nu zo lijkt.


Zo lang stornering niet vaker voorkomt dan nu..........ik heb zelf een aanzienlijk aantal projecten mag ik wel zeggen en het is maar af en toe een keertje dus laten we het probleem niet groter maken dan het is.
Zou evt. gecombineerd kunnen worden met een depot regeling zoals die Geldvoorelkaar en sameningeld kennen

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 14-03-2021 14:17:30 ]
  zondag 14 maart 2021 @ 11:31:34 #163
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198492150
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Zo evt. gecombineerd kunnen worden met een depot regeling zoals die Geldvoorelkaar en sameningeld kennen
Deze aanpak geeft meer rust in de administratie van de investeerders.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198492180
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:41 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat gaan ze écht niet doen. Kunnen ze de hele dag telefoontjes en mailtjes beantwoorden van investeerders wiens betaling een dagje (of 2) later komt dan anders. Pffff.....
Het geld komt bij Collin zelf waarschijnlijk veel onregelmatiger binnen dan dat het nu zo lijkt.

Zo lang stornering niet vaker voorkomt dan nu..........ik heb zelf een aanzienlijk aantal projecten mag ik wel zeggen en het is maar af en toe een keertje dus laten we het probleem niet groter maken dan het is.
Volledig mee eens
pi_198492771
In het nieuwe systeem met een externe betaaldienstverlener conform de nieuwe europesche regels gaan neem ik aan sowieso zaken veranderen. Ik verwacht niet dat zo'n betaalverlener met AFM vergunning nog bedragen gaat 'voorschieten' als deze nog niet zijn ontvangen.
pi_198493001
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:41 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zo lang stornering niet vaker voorkomt dan nu..........ik heb zelf een aanzienlijk aantal projecten mag ik wel zeggen en het is maar af en toe een keertje dus laten we het probleem niet groter maken dan het is.
Toch zouden er best limieten aan mogen zitten. In mijn geval wordt een betaling 7/8 weken later weer van mij afgenomen. Nu is er geen duidelijkheid over tot hoever terug ze mogen terugboeken. Dus wat duidelijk afspraken hierover zou fijn zijn.
pi_198493237
quote:
nog opm over deze? Zelf twijfel, doe de laatste tijd eigenlijk alleen maar afhaal/take away bij HCN, past deze wel binnen, maar..., loopt ook met het linkje op fokf niet hard, De bakker in Zeeland bij GVE gaat goed komen.

Voor wie nog wil kijken, gisteren stukje bij Kassa (BNN Vara) over het opkopen door particuliere beleggers van huizen in m.n. de 4 grote steden. De data die de kadaster meneer gaf in de reportage was wel nuttig. (% van de huizen in bezit van beleggers, aandeel koop in 2019 & 2020 mn 4e kw usw ) .
Verder het gebruikelijke Kassa gebrabbel erbij
https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/562070
https://www.bnnvara.nl/ka(...)oningen-ooit-in-2020
https://www.bnnvara.nl/ka(...)ag-op-de-huizenmarkt

[ Bericht 13% gewijzigd door peterc op 14-03-2021 13:48:34 ]
pi_198493707
HCN laat ik lopen ondanks dat het door de afhaa/take away wel kan. Het is een startende ondernemer en dan kies ik op dit moment liever voor een project met wat meer zekerheid/ervaring.

,,Als je een winkel of een restaurant hebt of huurt, betaal je gebruikersbelasting. En dat is in deze tijd natuurlijk een beetje gek, omdat veel winkels en alle horeca verplicht gesloten zijn. We zijn samen met Koninklijke Horeca Nederland aan het kijken of daar wat aan te doen is, want ondernemers hebben het al zwaar genoeg.” aldus een makelaar die voornamelijk geld verdient met WOZ bezwaar..
pi_198494512
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Zo evt. gecombineerd kunnen worden met een depot regeling zoals die Geldvoorelkaar en sameningeld kennen
Bijvoorbeeld. Ik wist niet dat SIG dit ook doet, maar het geeft ook op deze manier rust en regelmaat i.i.g.
Pecunia non olet
pi_198494628
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:19 schreef Tjalala het volgende:
HCN laat ik lopen ondanks dat het door de afhaa/take away wel kan. Het is een startende ondernemer en dan kies ik op dit moment liever voor een project met wat meer zekerheid/ervaring.

,,Als je een winkel of een restaurant hebt of huurt, betaal je gebruikersbelasting. En dat is in deze tijd natuurlijk een beetje gek, omdat veel winkels en alle horeca verplicht gesloten zijn. We zijn samen met Koninklijke Horeca Nederland aan het kijken of daar wat aan te doen is, want ondernemers hebben het al zwaar genoeg.” aldus een makelaar die voornamelijk geld verdient met WOZ bezwaar..
Ik heb deze wel meegenomen, na enig aarzelen, maar toch maar meegepakt omdat de auto invest uit staat en ik niet altijd bij de pc kan zitten....., en heb ook nog eens naar mijn andere wokjes to go gekeken en die blijven keurig betalen met hier en daar alleen rente maar ze houden zich goed staande m.i. en vanaf mei hopelijk gewoon weer normaal gas er op....
Pecunia non olet
pi_198495080
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 15:03 schreef Jaco078 het volgende:
Vandaag zag ik de nieuwsbrief van Crowdfundmarkt met daarin de introductie van een in NL nieuw platform: Max Crowdfund.

Vastgoedleningen van 8% Live op Max Crowdfund

Het nieuwe crowdfunding platform van Max Property Group, Max Crowdfund, is live. Na bijna 2 jaar ontwikkeling en een AFM traject van bijna 10 maanden is het platform live gegaan met 2 leningen van 8% rente!

Men kan bij Max Crowdfund al vanaf ¤100 investeren en daarmee is het doel van Max Property Group - “Vastgoedinvesteringen toegankelijk maken voor iedereen” - bereikt.

De eerste vastgoedlening die op Max Crowdfund werd gepubliceerd, was binnen één week volgeschreven. Het betrof een lening van 8% gedekt door een appartement in Rotterdam en de lening heeft een looptijd van 6 maanden. De lening is al geactiveerd wat inhoudt dat de investeerders op dit moment al rendement krijgen op hun investering. Namens de investeerders is uiteraard een 1e hypotheek geregistreerd. Een 2e lening is ondertussen ook al volgeschreven en ook deze heeft een rentepercentage van 8%. De looptijd is 18 maanden en de lening wordt gedekt door onroerend goed in het Verenigd Koninkrijk.


Nieuwe leningen binnenkort op Max Crowdfund

Max Crowdfund doet momenteel due diligence bij verschillende nieuwe leningen en de projectontwikkelaars zijn momenteel bezig met het afronden van hun leningaanvragen.

In de toekomst zullen leningen worden geopend voor investeringen op een specifieke datum en tijd, dus houd de website Max Crowdfund goed in de gaten, want de exacte data en tijden zullen binnenkort bekend worden gemaakt.

Op dit moment kan al gedeeld worden dat de nieuwe leningen worden gedekt door vastgoed in Nederland en Duitsland.


Ze houden kantoor aan Brielselaan 85, 3081 AB Rotterdam. Daar zit ook het bedrijf Max Property Group Rentals. Maakt gebruik van blockchain-technologie en lijkt daarmee op exporo zo op het eerste gezicht.
Hier op het forum al ervaringen? 1 project in Rotterdam live gehad.

Zojuist zag ik deze video:

Dit lijkt toch al een aardig grote club te zijn. Waarom wordt er nooit gesproken over Max op dit forum? Hebben ze te weinig NL exposure? Zelfde geldt voor Exporo.
pi_198495425
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 14:40 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Zojuist zag ik deze video:

Dit lijkt toch al een aardig grote club te zijn. Waarom wordt er nooit gesproken over Max op dit forum? Hebben ze te weinig NL exposure? Zelfde geldt voor Exporo.
Ik ben zelf geen fan van de crypto currency's (MPG Utility Tokens). Te ingewikkeld en te ondoorzichtig. Ik blijf liever met euro's werken.

Het Wallet staat ook in Frankrijk, net als october. Je hebt te maken met Franse regels. Vind ik ook niet prettig.
pi_198495603
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 14:54 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik ben zelf geen fan van de crypto currency's (MPG Utility Tokens). Te ingewikkeld en te ondoorzichtig. Ik blijf liever met euro's werken.

Het Wallet staat ook in Frankrijk, net als october. Je hebt te maken met Franse regels. Vind ik ook niet prettig.
Betreft dat MAX of EXPORO?
pi_198496997
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:02 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Betreft dat MAX of EXPORO?
Max. Andere heb ik nog nooit van gehoord
  zondag 14 maart 2021 @ 16:59:32 #175
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198498424
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 14:54 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik ben zelf geen fan van de crypto currency's (MPG Utility Tokens). Te ingewikkeld en te ondoorzichtig. Ik blijf liever met euro's werken.

Het Wallet staat ook in Frankrijk, net als october. Je hebt te maken met Franse regels. Vind ik ook niet prettig.
Wat dat betreft is er in Nederland nog voldoende te investeren.
Hoef nou niet direct af afstand te nemen van alles, maar heb wel voorkeur.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')