quote:Heb ik al behandeld: Op jezelf gaan/alleen wonen
Op zaterdag 25 januari 2003 18:09 schreef amnesiac het volgende:
En niet te vergeten ... wat kost het allemaal
quote:Het gaat mij meer om de maandelijkse lasten
Op zaterdag 25 januari 2003 18:11 schreef Alohagirl het volgende:[..]
Heb ik al behandeld: Op jezelf gaan/alleen wonen
En ik vind de stilte wel lekker.
quote:* Peewee woont bijna 3 jaar alleen in een hokje! Heerlijk in je naakte faalie achter de pc blijven hangen (als je daar zin in hebt) en niet afwassen als je dat niet wilt!
Op zaterdag 25 januari 2003 18:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou ja, ik woon sinds kort ook op mezelf, en de meeste dingen kan je wel makkelijk voor 1 persoon doen. Alleen vlees is wat moeilijker, maar je kunt b.v. altijd de helft invriezen.En ik vind de stilte wel lekker.
HEERLIJK is 't!
Ik zal me aan moeten passen als ik samen zou gaan wonen,..
De vaste lasten waren eigenlijk wel redelijk hoog (vandaar dat mijn zusje nu bij mij woont)... Koken is inderdaad wel lastig, meestal kook ik voor twee en eet ik voor anderhalf, met als gevolg dat de restje weggemikt worden. Afwassen en dat soort geouwehoer is niet zo'n probleem; meestal eens in de week een complete set bestek en servies, alleen pannen is wat onhandig .
Voor de rest: lekker de ruimte, geen last van anderen. Doen en laten wat je wanneer wil. Tijdje "samengewoond" met mijn ex-vriending, was op zich ook errug leuk, veel ongemakken van het alleen wonen verdwenen, buiten de afwas. Nu inmiddels dus weer alleen .
Eten is vaak voor 2 of 4 personen. Maar je kunt dingen ook invriezen of in de koelkast bewaren (hoewel dat laatste meestal niet zo lang kan)
Vlees haal ik bij voorkeur als het in de aanbieding is, dan haal ik 1 kg en dat gaat in porties van ca. 200g de vriezer in. Een zo'n portie is dan weer geschikt voor een maaltijd voor 2 dagen.
Owja, als je van plan bent dingen in te vriezen kun je beter in de winkel al een keer goed op het etiket kijken. Als er iets opstaat als "Dit product heeft een diepvriesbehandeling ondergaan" dan kun je het niet weer invriezen.
Nah voor het eten... Tja als jij een bloemkool haalt, dan is dat idd duurder dan als je dat door 2 zou delen (want je haalt immers net zoveel)...
Maar ja er zijn zooooooo veel dingen wat je ook kunt invriezen, denk aan vlees. En anders eet je de volgende dag het gewoon toch weer
Aan boodschappen ben ik zo'n 60 euro per maand kwijt. Ik pak gewoon goedkope merken (dus een b-merk). En dan ook wat lekkers
Eten koken, doe ik gewoon lekker zelf -> heel simpel: zelf aardappels koken (je koopt ze per zak en bepaal je zelf hoeveel je klaar maakt) en dan een blikje/potje groente erbij (je hebt ze tegenwoordig, vrij klein voor 1 persoon) en dan nog welles een veg. snitzel (ben vegatarier, of het nu vlees is of vervangers het blijft wel prijzig, maar gezondheid is ook belangrijk)
Zo wel voldoende info d8 ik
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 19:06 schreef NiXz het volgende:
Ik woon ook al 3 maanden op mezel, ik moet zeggen dat het mij erg goed bevalt, lekker rustig en je kan doen en laten wat je wilt.Aan boodschappen ben ik zo'n 60 euro per maand kwijt. Ik pak gewoon goedkope merken (dus een b-merk). En dan ook wat lekkers
Eten koken, doe ik gewoon lekker zelf -> heel simpel: zelf aardappels koken (je koopt ze per zak en bepaal je zelf hoeveel je klaar maakt) en dan een blikje/potje groente erbij (je hebt ze tegenwoordig, vrij klein voor 1 persoon) en dan nog welles een veg. snitzel (ben vegatarier, of het nu vlees is of vervangers het blijft wel prijzig, maar gezondheid is ook belangrijk)
Zo wel voldoende info d8 ik
quote:Nou, dat is mijn budget voor een werkweek ma/vr
Op zaterdag 25 januari 2003 20:52 schreef Peewee het volgende:[..]
¤ 60,= !?
Daar red ik nog geen week mee!
nou,.. anderhalve week dan,..
quote:ai ai als ik je pic zo zie mag je wel bij mij intrekken
Op zaterdag 25 januari 2003 18:49 schreef Daaniejelluh het volgende:
Ik wil ook op mezelf!! Dus ik lees deze topic ook ff mee...
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 21:09 schreef PLAE@ het volgende:[..]
ai ai als ik je pic zo zie mag je wel bij mij intrekken
![]()
quote:60 euro per maand? Da's maar 15 euro per week. Zelfs met alleen b-merken vind ik dat nog extreem weinig...
Op zaterdag 25 januari 2003 19:06 schreef NiXz het volgende:Aan boodschappen ben ik zo'n 60 euro per maand kwijt.
quote:Reken op zo'n 5 euro per dag voor eten, 35 euro per week. Dan eet je niet luxe, maar ook zeker niet schraal. Goedkoper kan best, maar dan moet je vlees uit je menu gaan wieden en stamppotten ed. gaan eten.
Op zaterdag 25 januari 2003 21:42 schreef Light het volgende:[..]
60 euro per maand? Da's maar 15 euro per week. Zelfs met alleen b-merken vind ik dat nog extreem weinig...
quote:35 euro per week klinkt al een stuk beter dan 15 euro per week.
Op zaterdag 25 januari 2003 21:57 schreef zwijntje het volgende:[..]
Reken op zo'n 5 euro per dag voor eten, 35 euro per week. Dan eet je niet luxe, maar ook zeker niet schraal. Goedkoper kan best, maar dan moet je vlees uit je menu gaan wieden en stamppotten ed. gaan eten.
Afwas: doe ik ook niet zo vaak als ik eigenlijk zou moeten doen, meestal maar 1 of 2 keer per week, hoewel het net zo makkelijk is om alles meteen na het eten af te wassen omdat het toch maar heel weinig is.
Qua boodschappen weet ik eigenlijk niet wat ik kwijt ben, vast wel veel... Denk dat de schatting van 35 euro wel goed is meestal!
De stilte ben ik aan gewend geraakt, hoewel ik mezelf nooit verveel. Loze stukjes dag vul ik door bv een goed boek te lezen, een stukje te wandelen, even wat op te ruimen of schoon te maken, even te fokken ect.
Toch heb ik ook weleens momenten dat ik het een beetje beu ben en het liefst zou hebben dat er iemand op me zat te wachten als ik na een dag hard werken thuiskom en op de bank wil ploffen en mijn gal wil spugen. Maar dat is eigenlijk altijd erg snel weer over!
Qua eten heb ik nogal periodes, momenteel heb ik weer zo'n tijd dat ik alles met enorme hoeveelheden insla als het in de aanbieding is en dan snij en invries, wat ik dan nodig heb haal ik in porties voor 1 dag weer uit de vriezer.
Nadeel blijft dat je voor alle vaste lasten alleen opdraait, hypotheek, gas, water, licht, internet ect. Maar verder:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |