abonnement Unibet Coolblue
pi_198378378
Beste FOK!kers,

Graag zou ik wat hulp kunnen gebruiken. Ik ben op zoek naar een manier dat ik gebruik kan maken van zowel een LAN- (Gigabit Ethernet) als een HDMI-aansluiting. Mijn Mac laptop heeft de volgende aansluitingen:
- 2x USB (tot 5 Gbps)
- 1x Thunderbolt 1

Op dit moment gebruik ik de Thunderbolt voor mijn internetkabel. Zonder kabel is het signaal te zwak. Nu zou ik ook graag gebruik willen maken van een beeldscherm met een HDMI-aansluiting. Zelf heb ik tot nu toe geen geschikte multipoort-adapter kunnen vinden. Hebben jullie mogelijke oplossingen hiervoor?

Alvast bedankt!
pi_198380149
Welk model heb je?
pi_198380354
Zoek even op thunderbolt docking station, dock of hyper hub.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_198386095
En je WiFi verbeteren in huis werkt ook.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_198396619
USB is dat USB 3 of USB-C?
Voor mijn (windows)-laptop met alleen USB-C aansluitingen gebruik ik naar alle tevredenheid een Sitecom CN-390.


UTP-kabel, een monitor via HDMI, toetsenbord, muis, USB-stick en voeding er op aangesloten. Werkt als een tierelier.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_198427004
Bedankt voor de reacties en alle suggesties! :)

Ik heb zelf al gezocht naar "thunderbolt docking station", "dock" en "(hyper) hub", maar ook naar "multipoort adapter" etc. Helaas lijkt het dat er geen docking station bestaat die je op een Thunderbolt 1 kan aansluiten.

De USB-poort van mijn laptop is volgens mij een type USB 2.0A (de "gewone" USB met een witte binnenkant

En de Wifi verbeteren (door een Wifi-versterker) is inderdaad een goede optie, maar zou voor mij wel de laatste optie zijn.

Een andere optie die ik in mijn hoofd had, is om 2 verschillende adapters te gebruiken. Alleen de LAN-aansluiting lijkt per se via de Thunderbolt 1 te moeten. Dus als ik dan ook nog een HDMI scherm wil gebruiken, dan zou de enige optie nog zijn om een adapter via de USB poort te gebruiken. Alleen vind ik dan enkel adapters met een USB 3.0 aansluiting. Zijn deze adapters dan wel compatibel met mijn laptop? En zo ja, kan het gebruik nadelen hebben?
pi_198428785
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 14:12 schreef Stovio het volgende:
Bedankt voor de reacties en alle suggesties! :)

Ik heb zelf al gezocht naar "thunderbolt docking station", "dock" en "(hyper) hub", maar ook naar "multipoort adapter" etc. Helaas lijkt het dat er geen docking station bestaat die je op een Thunderbolt 1 kan aansluiten.

De USB-poort van mijn laptop is volgens mij een type USB 2.0A (de "gewone" USB met een witte binnenkant

En de Wifi verbeteren (door een Wifi-versterker) is inderdaad een goede optie, maar zou voor mij wel de laatste optie zijn.

Een andere optie die ik in mijn hoofd had, is om 2 verschillende adapters te gebruiken. Alleen de LAN-aansluiting lijkt per se via de Thunderbolt 1 te moeten. Dus als ik dan ook nog een HDMI scherm wil gebruiken, dan zou de enige optie nog zijn om een adapter via de USB poort te gebruiken. Alleen vind ik dan enkel adapters met een USB 3.0 aansluiting. Zijn deze adapters dan wel compatibel met mijn laptop? En zo ja, kan het gebruik nadelen hebben?
Als je kunt vertellen welke macbook dus het model je hebt, dan kunnen we misschien nog gerichter zoeken. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')