Die waterpomptang is herkenbaarquote:Op zondag 7 maart 2021 12:21 schreef LPFAN het volgende:
Was ranzig ja. Vooral de keuken. Wat ik erger vond was dat de huisbaas niks om ons en het huis gaf. Liepen muizen rond in huis, waren dingen overal stuk etc, Leukste was nog dat je een waterpomptang naar de douche moest meenemen anders kreeg je hem niet aan![]()
Hahah misschien wel?quote:Op zondag 7 maart 2021 12:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die waterpomptang is herkenbaarIs dat bij alle studentenhuizen ofzo
![]()
Muizen wel een groot probleem ja, maar uiteindelijk waren ze vanzelf weg
Ze bleven grotendeels in de keuken, dus was nog geen probleem ofzo dat ze in slaapkamers kwamen ofzoquote:
Fuck nee. Alleen al geen privacy om lekker je gekke zelf te zijn.quote:Op zondag 7 maart 2021 13:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
buiten de ranzigheid om wel erg leuk hoor
hoezo kan je in een studentenhuis niet je gekke zelf zijn? Denk dat ik meer mezelf was daar dan nu.quote:Op zondag 7 maart 2021 13:07 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Fuck nee. Alleen al geen privacy om lekker je gekke zelf te zijn.
Je hebt verschillende soorten, maar dat zou wel reden zijn om in elk geval eens schoon te gaan maken.quote:Op zondag 7 maart 2021 13:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ze bleven grotendeels in de keuken, dus was nog geen probleem ofzo dat ze in slaapkamers kwamen ofzo
Schoonmaakrooster was er wel, 1x per week schoonmaken steeds door een ander (afwas en stofzuigen). Als je niet ging schoonmaken, moest je 4 kratten bier halen die week. Dus ja, iedereen kocht gewoon 4 kratten bier iedere 8 weken, dus niemand die schoonmaakte.quote:Op zondag 7 maart 2021 13:28 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Je hebt verschillende soorten, maar dat zou wel reden zijn om in elk geval eens schoon te gaan maken.
Mijn studentenkamer was overig ook best 'ranzig', zonder in detail te treden. Maar niet veroorzaakt door etensresten. Eerder stof en de ruimte onder het bed gebruiken als bermuda-driehoek. Binnen 1 dag weer schoon voor de opvolger.
Ik heb dit systeem op veel plekken gezien, hoewel bewoners er na verloop van tijd niet eens meer weet van hadden.quote:Op maandag 8 maart 2021 15:59 schreef Twiitch het volgende:
Bij ons hadden we een wekelijks schoonmaakrooster. Als iemand verzaakte dan was deze de andere bewoners een krat bier schuldig. Werd zelden schoongemaakt, wel altijd meer dan genoeg pils in huis
Waarom zouden mensen geld moeten geven aan mensen die gezond genoeg maar te beroerd zijn om schoon te maken?quote:Op dinsdag 9 maart 2021 07:41 schreef Fretwork het volgende:
Eigenlijk wil ik een keer foto's van studentenhuizen online zetten met daarbij een gechoqueerde titel als: "WAT DE POLITIEK JE NIET VERTELT. Zo leven onze OUDEREN!!"
Om dan te kijken hoeveel mensen meer geld voor de ouderen eisen #armstebevolkingsgroep
Bij ons was het ook gemiddeld ranzig, elke week wel (soort van) schoongemaakt, maar dan toch enkel wat niet teveel moeite kostte
Het gaat natuurlijk verder dan dat, kleine kamertjes, slecht onderhoud, etc.quote:Op woensdag 10 maart 2021 12:16 schreef Azula het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen geld moeten geven aan mensen die gezond genoeg maar te beroerd zijn om schoon te maken?
Dat is woningmarkt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 12:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk verder dan dat, kleine kamertjes, slecht onderhoud, etc.
Zo arm als je als student bent word je nooit meer
Ik snap het idee ook wel, maar juist onder studentenkamers houden veel huurders zich niet aan wettelijke verplichtingen omtrend verhuur, zoals maximale prijs per m2 of onveilige situaties met bekabeling.quote:Op woensdag 10 maart 2021 13:51 schreef Azula het volgende:
[..]
Dat is woningmarkt.
En eens, al kan ik me wel een klein beetje inleven in het slechte onderhoud als ze toch zo met je eigendom omgaan. Ben wel zelf eens verhuisd wegens muizen en daar niets aan willen doen. Was geen studentenhuis en eigenlijk wel spijt van. Zat prima daar.
Absoluut eens met eerste deel. Niet eens met dat er onder niet-studenten geen armoede heerst.quote:Op woensdag 10 maart 2021 14:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik snap het idee ook wel, maar juist onder studentenkamers houden veel huurders zich niet aan wettelijke verplichtingen omtrend verhuur, zoals maximale prijs per m2 of onveilige situaties met bekabeling.
Wonen op 7m2 voor ¤300 met een 50 jaar oude keuken van C kwaliteit, en 40 euro per week te besteden hebben is gelukkig na je studentenleven amper mogelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |