Die 0,2 literglazen kan ik na 2 slokken al over m'n schouder flikkeren. Ik heb zelfs een tent in Noordwijk (AARGH~!) betrapt op het schenken van bier in 0,15 literglazen.
Tijd voor een revolutie in het uitgaansleven wat betreft de glazen. Wie doet met me mee?
Halve liter glazen aan de top!
quote:hehe, die zit
Op zaterdag 25 januari 2003 17:40 schreef Realzm het volgende:
Omdat die jonge onervaren 15jarige jochies dan al na een halve pull plat liggen
Of een gallon
quote:Zelfde geldt ook voor Tsjechië. Sommige bieren daar zijn ook minder sterk.
Op zaterdag 25 januari 2003 17:46 schreef _asterix_ het volgende:
Ja..doe mij maar pullen ...hoef ook niet elke keer voor die irritant volle bar te gaan staan of helemaal van achter in de kroeg de hele massa door voor een paar van die fluitjes.
Verglijk het echter niet met GB of Ierland...daar is het bier ook minder sterk....
voorbeeldje: in de kroeg waar ik kom zit Guinness in blik, dat zijn dus van die kleine 0,33L dingen
meestal zijn we met zn tweeen daarzo, dan halen we 3 Guinness blikkies en vragen we er 2 Murphy's halve liter glazen bij
verdeel de inhoud over de glazen en voila een pint Guinness is geboren
ik heb trouwens ook een schijthekel aan fluitjes en alles wat daar nog onder zit, het moet toch minimaal een amsterdammertje zijn
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 17:55 schreef bazn het volgende:
Heb je weleens Kilkenny geprobeerd dan?
quote:Yep. Maar ik drink normaal Murphy's Red. Staat altijd bij mij in de koelkast naast de Heineken halve liters
quote:guiness
quote:8 hadden we er he :p
Op zaterdag 25 januari 2003 17:38 schreef SuperUli het volgende:
In Duinrell hebben ze anders wel halve liter pullen, in de "pub" die bij de camping hoort
Wat kost een halve liter op het ogenblik in Nederland?
quote:per persoon ja
Op zaterdag 25 januari 2003 18:23 schreef jaspah het volgende:[..]
8 hadden we er he :p
quote:1 liter? De meeste flessen zijn 1,5 liter.
Op zaterdag 25 januari 2003 18:56 schreef Charys het volgende:
Waarom zijn de standaard frisdrank flessen maar 1 liter, nog zoiets ...
quote:Hier zijn alle frisdankflessen standaard 1.5 liter eigenlijk. Als je 1 literflessen wil, dan kun je alleen maar bitter lemon drinken eigenlijk.
Koud bier roeleert
quote:Alleen je moet een stuk vaker naar de bar.
Op zaterdag 25 januari 2003 18:59 schreef Sjaakman het volgende:
K'vind het wel handig, die kleine(re) glazen.
Zo is de kans het kleinst dat je lauw bier zit te lurken.Koud bier roeleert
quote:Zoals al gezegd door vorigen de gemiddelde fles is 1,5 liter van de populaire dranken. Coca Cola heeft dan nog de 2 liter. Waarom niet meer? Dan worden ze te zwaar/onhandelbaar. Je zal maar 5 literflessen moeten meenemen voor je kleinkinderen uit de AH.
quote:typfoutje.. ik bedoelde 1,5....
Op zaterdag 25 januari 2003 18:58 schreef AudreyHepburn het volgende:[..]
Hier zijn alle frisdankflessen standaard 1.5 liter eigenlijk. Als je 1 literflessen wil, dan kun je alleen maar bitter lemon drinken eigenlijk.
quote:Ik heb niet gezegd dat de kleinere flessen weg moeten hoor.. Maar zoals het bij mij er thuis aan toegaat...... ik heb veel liever flessen van een paar liter dat komt toch wel snel op....
Op zaterdag 25 januari 2003 19:00 schreef GHansie2 het volgende:[..]
Zoals al gezegd door vorigen de gemiddelde fles is 1,5 liter van de populaire dranken. Coca Cola heeft dan nog de 2 liter. Waarom niet meer? Dan worden ze te zwaar/onhandelbaar. Je zal maar 5 literflessen moeten meenemen voor je kleinkinderen uit de AH.
[Dit bericht is gewijzigd door Charys op 25-01-2003 19:07]
quote:Ik vind bij een 2 liter fles dat op het laatst alle prik eruit is. 1,5 Liter is voor mij groot genoeg.
Op zaterdag 25 januari 2003 19:06 schreef Zander het volgende:
In sommige andere landen heb je wel 3 of 4-literflessen cola, zo'n gevaarte past hier niet eens in het rekje van de koelkastdeur.
quote:Moet je de fles niet warm laten worden/ niet schudden en vooral de dop goed vast draaien.....
Op zaterdag 25 januari 2003 19:08 schreef Swoods het volgende:[..]
Ik vind bij een 2 liter fles dat op het laatst alle prik eruit is. 1,5 Liter is voor mij groot genoeg.
quote:Bedoel je hiermee te zeggen dat ze daarom grote glazen dan in NL hebben???
Op zaterdag 25 januari 2003 19:08 schreef Archie het volgende:
Omdat het promillage alcohol in Engeland (bij standaard biersoort) lager is dan in Nederland...dacht iets van 2 of 3% maar ipv 5% zoals hier in NL
quote:Tis traditie daar maar zal er wel mee te maken hebben....daarom worden die Engelsen hier ook zo snel dronken ivm thuis in Engeland....in een pull hier zit 2x zoveel alcohol!!
Op zaterdag 25 januari 2003 19:09 schreef Swoods het volgende:[..]
Bedoel je hiermee te zeggen dat ze daarom grote glazen dan in NL hebben???
quote:Ik geloof er niks van dat er minder alcohol in het bier zit in Engeland. Trouwens hier in Noorwegen zit gewoon 5% bier in de halve liter glazen.
Op zaterdag 25 januari 2003 19:10 schreef Archie het volgende:[..]
Tis traditie daar maar zal er wel mee te maken hebben....daarom worden die Engelsen hier ook zo snel dronken ivm thuis in Engeland....in een pull hier zit 2x zoveel alcohol!!
Lagers zitten standaard op de 4.2 of 4.4%
prijs voor een Pint zit tussen de £1.70 en £2.20
[Dit bericht is gewijzigd door Big_Yin op 25-01-2003 19:17]
quote:lol geloof je het toch niet
Op zaterdag 25 januari 2003 19:12 schreef Swoods het volgende:
Ik geloof er niks van dat er minder alcohol in het bier zit in Engeland. Trouwens hier in Noorwegen zit gewoon 5% bier in de halve liter glazen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |