Heb ik.quote:
Vreemd vind ik dat jij naar het schijnt als kind dokters associeert met geslachtsdelen en kussen ervan. Welke medische behandeling had je daarbij in gedachten ??quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:19 schreef snoeseke het volgende:
Ik ben 35 jaar maar van de week kwam er een beeld naar boven. Van toen ik jong was. Ik probeer er kosten wat kost een leeftijd op te plakken maar het lukt me niet. Ik denk dat ik 12 moet zijn geweest. Iets jonger of ouder zou ook kunnen.
Ik zie voor mij een beeld dat ik 'doktertje' speelde met een meisje dat een 7 tal jaren jonger is dan ik. Zij logeerde heel vaak bij ons thuis. Ik zie iets met geslachtsdelen en kussen ervan? Denk ik? Ik blijf er maar aan denken en weet niet in hoeverre mijn geheugen nog correct is. Is ook enigste beeld dat ik me herinner dus zal iets eenmalig geweest zijn.
Nu voel ik schuld, afkeer, schaamte... Wat kan ik hieraan doen?
Zou ik dat meisje vertellen van vroeger? Heb ik haar misbruikt? Ik ben er kapot van...
Graag jullie menig.
Tijdens het spel ging het niet enkel om dat geslachtsdeel he en ik herinner mij enkel 1 beeld. Wat dat geslachtsdeel betreft weet ik niet zeker wat er gebeurd is maar meer dan een kus geloof ik nooit.quote:Op maandag 8 maart 2021 03:09 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Vreemd vind ik dat jij naar het schijnt als kind dokters associeert met geslachtsdelen en kussen ervan. Welke medische behandeling had je daarbij in gedachten ??
![]()
Wat U hier leest, leest U nergens
![]()
Geen idee. Ik kies hier helaas niet zelf voor.quote:Op zondag 7 maart 2021 23:10 schreef Maharski het volgende:
[..]
Heb ik.
Hoe kom je toch in hemelsnaam bij het idee jezelf weer eens schuldig te gaan voelen over iets wat je 'deed' toen je 12 was? Hou je ervan om je schuldig te voelen? Zoek je het bewust op?
Je hebt wel invloed op hoezeer je iets blijft bezig houden. Als je maar dwangmatig blijft malen over een bepaalde gedachte, dan maak je het zelf allemaal veel groter. Zo’n topic als dit openen past daar ook in.quote:Op maandag 8 maart 2021 07:06 schreef snoeseke het volgende:
[..]
Geen idee. Ik kies hier helaas niet zelf voor.
Ja ik moet erover kunnen praten als ik met iets zit, vandaar dit topic.quote:Op maandag 8 maart 2021 08:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt wel invloed op hoezeer je iets blijft bezig houden. Als je maar dwangmatig blijft malen over een bepaalde gedachte, dan maak je het zelf allemaal veel groter. Zo’n topic als dit openen past daar ook in.
Zet het van je af, je lost hier niks mee op.
Ouders geven hun kinderen vaak een kusje op een pijnlijke plek als ze zich bezeerd hebben. "Kusje erop" deed en doet voor veel kinderen wonderen en dus kunnen ze dat associėren met (het verhelpen van) pijn. TS heeft het eerder over doktertje spelen en aanwijzen waar je pijn hebt. Zo raar vind ik die associatie op zichzelf niet.quote:Op maandag 8 maart 2021 03:09 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Vreemd vind ik dat jij naar het schijnt als kind dokters associeert met geslachtsdelen en kussen ervan. Welke medische behandeling had je daarbij in gedachten ??
![]()
Wat U hier leest, leest U nergens
![]()
Heeft het tot nu toe geholpen? Wanneer kun je het weer loslaten?quote:Op maandag 8 maart 2021 11:08 schreef snoeseke het volgende:
[..]
Ja ik moet erover kunnen praten als ik met iets zit, vandaar dit topic.
OK, ik snap hemquote:Op maandag 8 maart 2021 12:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft het tot nu toe geholpen? Wanneer kun je het weer loslaten?
Met 12-13 jaar ben je net zo goed pas, nog een kind. ER is niets verwijtbaar. Als je nou 21 zou zijn geweest.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:28 schreef snoeseke het volgende:
[..]
Het is vooral het leeftijdsverschil dat me zorgen baart. Ik ben ook niet zeker dat ik 12 was. 13 zou ook kunnen al heb ik er wat mijn twijfels over.
Zo had ik het nog niet bekeken, niet over gedacht. Tja, kan dus toch wel.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:19 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Ouders geven hun kinderen vaak een kusje op een pijnlijke plek als ze zich bezeerd hebben. "Kusje erop" deed en doet voor veel kinderen wonderen en dus kunnen ze dat associėren met (het verhelpen van) pijn. TS heeft het eerder over doktertje spelen en aanwijzen waar je pijn hebt. Zo raar vind ik die associatie op zichzelf niet.
Ik ben geen jongen 😊. Maar bedankt. Ik heb het een beetje verpakt over onze jeugd gepraat met haar en zij kwam er zelf mee naar buiten dat er wat gefriemeld werd. Ook zij heeft een 1malig beeld voor ogen. Maar ze lachtte ermee en zei dat dit totaal niet erg was. Dat we kinderen waren en dat zij rijper was voor haar leeftijd en dat ik er zeker niet mee moet inzitten.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:29 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Zo had ik het nog niet bekeken, niet over gedacht. Tja, kan dus toch wel.
Maar gezien de leeftijd ook van die jongen (toen) ... was ie toch ook maar een kind. Een wat ouder kind maar echt, 11-12 is een kind. En er is geen geweld oid bij gebruikt. Laat het gaan ts-er. Alleen al het feit dat je gewetenswroeging hebt en er over nadenkt spreekt al heel erg voor je. Ik zie het als levenservaring. Opgroei stuipjes.
Maar waarom is het relevant dat de 5 jarige "rijper" was, als er niks seksueels speelde?quote:Op maandag 8 maart 2021 16:02 schreef snoeseke het volgende:
[..]
Ik ben geen jongen 😊. Maar bedankt. Ik heb het een beetje verpakt over onze jeugd gepraat met haar en zij kwam er zelf mee naar buiten dat er wat gefriemeld werd. Ook zij heeft een 1malig beeld voor ogen. Maar ze lachtte ermee en zei dat dit totaal niet erg was. Dat we kinderen waren en dat zij rijper was voor haar leeftijd en dat ik er zeker niet mee moet inzitten.
Fijn dat je het hebt kunnen bespreken. Helpt het je om het te kunnen relativeren of een plek te geven?quote:Op maandag 8 maart 2021 16:02 schreef snoeseke het volgende:
[..]
Ik ben geen jongen 😊. Maar bedankt. Ik heb het een beetje verpakt over onze jeugd gepraat met haar en zij kwam er zelf mee naar buiten dat er wat gefriemeld werd. Ook zij heeft een 1malig beeld voor ogen. Maar ze lachtte ermee en zei dat dit totaal niet erg was. Dat we kinderen waren en dat zij rijper was voor haar leeftijd en dat ik er zeker niet mee moet inzitten.
Dat ze zelf aangeeft nieuwsgierig te zijn voor zo een dingen. Niet alles heeft met seks te maken.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar waarom is het relevant dat de 5 jarige "rijper" was, als er niks seksueels speelde?
Voor een kleuter twijfel ik er inderdaad niet aan dat die nieuwsgierig is en dat het niks met seks te maken heeft. Voor pubers ligt dat anders.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:42 schreef snoeseke het volgende:
[..]
Dat ze zelf aangeeft nieuwsgierig te zijn voor zo een dingen. Niet alles heeft met seks te maken.
Ik heb er vandaag pas mee gesproken.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:50 schreef puzziepie het volgende:
Waar maak je je nou eigenlijk druk over dan
Ik accepteer het niet maar als zij er zo licht over gaat en er niets ergs in ziet zal het wel gemakkelijker zijn om het te plaatsen al had ik liever gehad dat het niet was gebeurd.quote:Op maandag 8 maart 2021 17:18 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Fijn dat je het hebt kunnen bespreken. Helpt het je om het te kunnen relativeren of een plek te geven?
En ook, ...... een rijpe 5 jarige ...quote:Op maandag 8 maart 2021 16:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar waarom is het relevant dat de 5 jarige "rijper" was, als er niks seksueels speelde?
quote:Op maandag 8 maart 2021 20:10 schreef snoeseke het volgende:
[..]
Ik accepteer het niet maar als zij er zo licht over gaat en er niets ergs in ziet zal het wel gemakkelijker zijn om het te plaatsen al had ik liever gehad dat het niet was gebeurd.
Doktertje of gynaecoloog?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 12:58 schreef Dimachaerus het volgende:
ik heb vroeger doktertje gespeeld met mijn nichtje (2 maanden jonger)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |