Ja, je kan zelf mappen opgegeven die gesynchroniseerd moeten worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:32 schreef Landgeld het volgende:
En die synchc je dan op je desktop, met de mappen?
Beter, omdat het de data in Nederland blijft. En niet wordt geïndexeerd door Google.quote:
Voor een leek is deze zeker aan te raden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:41 schreef Netsplitter het volgende:
TransIP Stack. Alle data blijft binnen Nederland.
Ze nemen nog geen nieuwe klanten aan inderdaad. Dat is op dit moment het enige grote nadeel.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 19:47 schreef PsychoWappie het volgende:
[..]
Voor een leek is deze zeker aan te raden.
Ikzelf ben overgestapt van Stack naar zelfhosting via VPS van Strato en daarop Nextcloud geïnstalleerd.
Goedkoper is het niet persé, maar vind het sowieso leuk om het zelf te doen en wil wat af van die bigtech bedrijven.
Maar stack van TransIP is zeker geen verkeerde, weet alleen niet of ze momenteel al nieuwe cliënten aannemen?
Mijn vriendin was al overgezet idd. We hebben ervoor gekozen het dit jaar nog aan te houden ivm helft van de prija, over een jaar weet ik ook wel of mijn Nextcloud installatie beetje stabiel heeft gedraaid hahaquote:Op woensdag 10 maart 2021 08:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze nemen nog geen nieuwe klanten aan inderdaad. Dat is op dit moment het enige grote nadeel.
Maar ze hopen alle upgrades voor 31 maart af te hebben: https://www.transip.nl/stack/
Ehh, nee dank je: https://tweakers.net/nieu(...)-van-data-kwijt.htmlquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:41 schreef Netsplitter het volgende:
TransIP Stack. Alle data blijft binnen Nederland.
Het je het artikel gelezen?quote:Op zondag 14 maart 2021 23:44 schreef ex het volgende:
[..]
Ehh, nee dank je: https://tweakers.net/nieu(...)-van-data-kwijt.html
Wat veranderd dat aan het geschonden vertrouwen dan? Als Gmail ineens al je mail kwijt is blijf je het ook niet gebruiken toch?quote:Op maandag 15 maart 2021 09:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het je het artikel gelezen?
Er staat namelijk dat het om de gratis versie van Stack ging. Deze dienst bestaat ondertussen niet meer. De betaalde versie van Stack word wel gebackupped, vandaar dat je er voor betaald.
Veel. Omdat er bij de gratis versie het jou eigen verantwoordelijkheid is. Bij de betaalde versie maken zij backups die terug gezet kunnen worden mocht er weer een x aantal disken het leven laten.quote:Op maandag 15 maart 2021 16:06 schreef ex het volgende:
[..]
Wat veranderd dat aan het geschonden vertrouwen dan? Als Gmail ineens al je mail kwijt is blijf je het ook niet gebruiken toch?
Wat flexibel van jou, ik kies persoonlijk liever wel een betrouwbare partij maar iedereen z’n ding!quote:Op maandag 15 maart 2021 16:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Veel. Omdat er bij de gratis versie het jou eigen verantwoordelijkheid is. Bij de betaalde versie maken zij backups die terug gezet kunnen worden mocht er weer een x aantal disken het leven laten.
En dan noem je Google. Je weet dat gmail gratis is? En daar voor de rest geen verplichtingen van hun kant aanhangen?quote:Op maandag 15 maart 2021 16:09 schreef ex het volgende:
[..]
Wat flexibel van jou, ik kies persoonlijk liever wel een betrouwbare partij maar iedereen z’n ding!
Het verschil is dat Google nog nooit mijn data is kwijt geraakt. Of ik ze betaal of niet is niet relevant. Ik vertrouw service providers niet die hun backups niet op orde hebben.quote:Op maandag 15 maart 2021 16:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En dan noem je Google. Je weet dat gmail gratis is? En daar voor de rest geen verplichtingen van hun kant aanhangen?
Maar goed. TS zoekt een storage provider. Stack is een goede en al je data blijft netjes binnen deze landgrenzen.
Ze hebben ze backups wel op orde, de gratis versie van STACK was niet inclusief backups aangezien dat een betaalde optie is. De betalende klanten hebben nooit een probleem gehad. Ik had zelf ook de gratis versie en heb ook geen probleem gehad. Het betrof slechts een zeer klein deel van de klanten, maar TransIP vond dit verlies van data onacceptabel en heeft daar actie op ondernomen.quote:Op maandag 15 maart 2021 16:18 schreef ex het volgende:
[..]
Het verschil is dat Google nog nooit mijn data is kwijt geraakt. Of ik ze betaal of niet is niet relevant. Ik vertrouw service providers niet die hun backups niet op orde hebben.
Wat maakt het nou uit of het gratis is of niet? Ze bieden een data storage dienst aan, en zijn vervolgens die data kwijt geraakt door eigen onkunde (geen backups, falende hardware of wat het issue dan ook was, niet relevant).quote:Op maandag 15 maart 2021 16:22 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ze hebben ze backups wel op orde, de gratis versie van STACK was niet inclusief backups aangezien dat een betaalde optie is. De betalende klanten hebben nooit een probleem gehad. Ik had zelf ook de gratis versie en heb ook geen probleem gehad. Het betrof slechts een zeer klein deel van de klanten, maar TransIP vond dit verlies van data onacceptabel en heeft daar actie op ondernomen.
Ik laat het hier maar bij, het heeft niet zo veel zin om in discussie te gaan met iemand die slecht geinformeerd is en op basis daarvan conclusies trekt.quote:Op maandag 15 maart 2021 16:26 schreef ex het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit of het gratis is of niet? Ze bieden een data storage dienst aan, en zijn vervolgens die data kwijt geraakt door eigen onkunde (geen backups, falende hardware of wat het issue dan ook was, niet relevant).
Als ze data verlies onacceptabel hadden gevonden hadden ze wel fatsoenlijk backups gehad, ook van hun gratis klanten (weet je wel, wat Dropbox, iCloud, Google en elke andere service provider voor data storage gewoon doet)
Waar ben ik precies slecht over geïnformeerd dan? Is het Tweakers artikel niet correct? Zijn die klanten niet echt hun data kwijt geraakt?quote:Op maandag 15 maart 2021 16:46 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik laat het hier maar bij, het heeft niet zo veel zin om in discussie te gaan met iemand die slecht geinformeerd is en op basis daarvan conclusies trekt.
Dat is niet vreemd als je weet dat het ging om accounts waarvan geen backups werden gemaakt terwijl dergelijke accounts bij TransIP inmiddels niet meer bestaan en er van alle accounts elke 24 uur een backup wordt gemaakt waardoor de incidenten die zich hebben voorgedaan zich in principe niet meer kunnen herhalen. Ik sluit me aan bij de opvatting van Netsplitter dat TransIP een prima storage provider is waarbij al je data bovendien binnen Nederland blijft. Data verlies bij cloud opslag is overigens nooit voor 100% uit te sluiten, zie bijvoorbeeld hier.quote:Op maandag 15 maart 2021 16:53 schreef ex het volgende:
[..]
TS vraagt om een advies betreft een goede betrouwbare cloud dienst om z'n bestanden veilig te stellen. Iets aanraden wat redelijk recentelijk gebruikers data is kwijt geraakt vind ik nogal vreemd.
Zijn die aanpassingen ergens gedocumenteerd? Hebben ze ondertussen naast backup ook hun redundancy problemen opgelost?quote:Op maandag 15 maart 2021 17:32 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd als je weet dat het ging om accounts waarvan geen backups werden gemaakt terwijl dergelijke accounts bij TransIP inmiddels niet meer bestaan en er van alle accounts elke 24 uur een backup wordt gemaakt waardoor de incidenten die zich hebben voorgedaan zich in principe niet meer kunnen herhalen. Ik sluit me aan bij de opvatting van Netsplitter dat TransIP een prima storage provider is waarbij al je data bovendien binnen Nederland blijft. Data verlies bij cloud opslag is overigens nooit voor 100% uit te sluiten, zie bijvoorbeeld hier.
Van aanpassingen van de betaalde accounts is niet zozeer sprake omdat hier altijd al dagelijks backups werden gemaakt. De gratis stack accounts van gebruikers die vóór 10 februari hebben aangegeven hun account te willen behouden zijn inmiddels zo goed als allemaal overgezet naar een betaald account. Ik heb daar zelf ook voor gekozen en ik kan bevestigen dat er inderdaad elke 24 uur een backup wordt gemaakt die desgewenst door de gebruiker zelf is terug te zetten. De aanpassingen zijn hier gedocumenteerd.quote:Op maandag 15 maart 2021 18:10 schreef ex het volgende:
[..]
Zijn die aanpassingen ergens gedocumenteerd? Hebben ze ondertussen naast backup ook hun redundancy problemen opgelost?
Helder, bedankt voor het inhoudelijk er op in gaan. Ik denk dat de gratis accounts niet schaalbaar voor ze waren (te duur) en ze daarom wat risico’s hebben (moeten) nemen met redundancy/backups wat helaas verkeerd is uitgepakt.quote:Op maandag 15 maart 2021 18:36 schreef Riparius het volgende:
[..]
Van aanpassingen van de betaalde accounts is niet zozeer sprake omdat hier altijd al dagelijks backups werden gemaakt. De gratis stack accounts van gebruikers die vóór 10 februari hebben aangegeven hun account te willen behouden zijn inmiddels zo goed als allemaal overgezet naar een betaald account. Ik heb daar zelf ook voor gekozen en ik kan bevestigen dat er inderdaad elke 24 uur een backup wordt gemaakt die desgewenst door de gebruiker zelf is terug te zetten. De aanpassingen zijn hier gedocumenteerd.
Was dat niet gewoon part of the deal bij de gratis accounts? Ofwel: een bewuste keuze van deze gebruikers... Maar ja, mensen lezen doorgaans niet de voorwaarden die ze accepteren.quote:Op maandag 15 maart 2021 18:52 schreef ex het volgende:
[..]
Helder, bedankt voor het inhoudelijk er op in gaan. Ik denk dat de gratis accounts niet schaalbaar voor ze waren (te duur) en ze daarom wat risico’s hebben (moeten) nemen met redundancy/backups wat helaas verkeerd is uitgepakt.
Ik heb zelf (al) mijn data in iCloud staan en de gevoelige zaken via https://cryptomator.org/ ingepakt.
Klanten de schuld geven van data verlies (die je bent kwijt geraakt door een vreemde configuratie keuze) is niet echt sjiekquote:Op woensdag 17 maart 2021 05:28 schreef baskick het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon part of the deal bij de gratis accounts? Ofwel: een bewuste keuze van deze gebruikers... Maar ja, mensen lezen doorgaans niet de voorwaarden die ze accepteren.
@:Riparius, wat is het praktisch nut van data binnen Nederland? Zolang het maar in Europa blijft is het toch prima?
Dat is wat jij ervan maakt, niet wat TransIP zegt op de pagina waarnaar ik hierboven al heb verwezen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 17:30 schreef ex het volgende:
[..]
Klanten de schuld geven van data verlies (die je bent kwijt geraakt door een vreemde configuratie keuze) is niet echt sjiek
Uiteraard. Ze verkeerden ook in de veronderstelling dat ze het goed deden maar ze zijn zelf tot het inzicht gekomen dat dat niet zo was, en dat was naar eigen zeggen ook de reden om te stoppen met de gratis Stack accounts. TransIP is trouwens lang niet de enige provider die (ooit) data van - al dan niet betalende - klanten is kwijtgeraakt. Echt 100% garantie dat digitaal opgeslagen gegevens nooit verloren zullen gaan bestaat niet. Je kunt zelf als gebruiker van een cloud opslag dienst wel iets doen om dat risico te minimaliseren, namelijk zorgen dat je van alle data die je in de cloud opslaat tenminste nog een tweede kopie hebt. Dat kan een kopie zijn bij een andere cloud opslag dienst of een lokale kopie op een eigen (extern) opslagmedium of beide.quote:Als je een dienst aanbiedt (of die nou gratis is of niet) moet je het goed doen, of niet doen.
Eens dat het niet is wat je zou verwachten, maar het was wél conform de overeengekomen afgenomen dienst.quote:Op woensdag 17 maart 2021 17:30 schreef ex het volgende:
[..]
Klanten de schuld geven van data verlies (die je bent kwijt geraakt door een vreemde configuratie keuze) is niet echt sjiekals je een dienst aanbied (of die nou gratis is of niet) moet je het goed doen, of niet doen.
Ik vind het vooral prettig dat ik in het Nederlands met de helpdesk kan communiceren, wat ik de afgelopen jaren ook al een aantal malen heb gedaan. Daarbij heb ik overigens steeds vlot en deskundig antwoord gekregen op mijn vragen en werden issues vlot opgelost. En ja, dat was in de periode dat ik gebruik maakte van de gratis dienst. Ook de transitie naar de betaalde dienst is vlekkeloos verlopen en met goede communicatie. Nu het een betaalde dienst is geworden is het ook praktisch voor de betalingen dat ik zaken doe met een Nederlands bedrijf. Incidentele betalingen voor zaken die je binnen de EU koopt gaan natuurlijk prima via IBAN, maar bij betalingen voor abonnementen ligt dat toch wat anders. De meeste hosters in andere (EU) landen nemen geen genoegen met periodieke overschrijvingen maar verlangen betalingen via een CC en dat wil ik niet omdat ik mijn CC gegevens niet wil verstrekken aan een voor mij onbekende partij. Ik betaal nu via een automatische incasso en dat vind ik prima zo, dat zou niet mogelijk zijn geweest bij een bedrijf buiten Nederland.quote:Op woensdag 17 maart 2021 05:28 schreef baskick het volgende:
[..]
@:Riparius, wat is het praktisch nut van data binnen Nederland? Zolang het maar in Europa blijft is het toch prima?
Ah, makes sense. Ik dacht even dat het je om de AVG van doen was.quote:Op woensdag 17 maart 2021 18:56 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik vind het vooral prettig dat ik in het Nederlands met de helpdesk kan communiceren, wat ik de afgelopen jaren ook al een aantal malen heb gedaan. Daarbij heb ik overigens steeds vlot en deskundig antwoord gekregen op mijn vragen en werden issues vlot opgelost. En ja, dat was in de periode dat ik gebruik maakte van de gratis dienst. Ook de transitie naar de betaalde dienst is vlekkeloos verlopen en met goede communicatie. Nu het een betaalde dienst is geworden is het ook praktisch voor de betalingen dat ik zaken doe met een Nederlands bedrijf. Incidentele betalingen voor zaken die je binnen de EU koopt gaan natuurlijk prima via IBAN, maar bij betalingen voor abonnementen ligt dat toch wat anders. De meeste hosters in andere (EU) landen nemen geen genoegen met periodieke overschrijvingen maar verlangen betalingen via een CC en dat wil ik niet omdat ik mijn CC gegevens niet wil verstrekken aan een voor mij onbekende partij. Ik betaal nu via een automatische incasso en dat vind ik prima zo, dat zou niet mogelijk zijn geweest bij een bedrijf buiten Nederland.
Ik reageerde ook verder niet op jou he of direct op TransIP, maar meer op het feit dat je alles wel in de algemene voorwaarde kan noemen om jezelf juridisch te beschermen maar dat maakt het ‘Oh het is gratis dus het maakt niet uit dat het is verdwenen, was te verwachten’ verhaal nog niet een beter verhaal wat hier gehouden werd op de vorige pagina.quote:Op woensdag 17 maart 2021 18:33 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat is wat jij ervan maakt, niet wat TransIP zegt op de pagina waarnaar ik hierboven al heb verwezen.
[..]
Uiteraard. Ze verkeerden ook in de veronderstelling dat ze het goed deden maar ze zijn zelf tot het inzicht gekomen dat dat niet zo was, en dat was naar eigen zeggen ook de reden om te stoppen met de gratis Stack accounts. TransIP is trouwens lang niet de enige provider die (ooit) data van - al dan niet betalende - klanten is kwijtgeraakt. Echt 100% garantie dat digitaal opgeslagen gegevens nooit verloren zullen gaan bestaat niet. Je kunt zelf als gebruiker van een cloud opslag dienst wel iets doen om dat risico te minimaliseren, namelijk zorgen dat je van alle data die je in de cloud opslaat tenminste nog een tweede kopie hebt. Dat kan een kopie zijn bij een andere cloud opslag dienst of een lokale kopie op een eigen (extern) opslagmedium of beide.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |