Ja, je kan zelf mappen opgegeven die gesynchroniseerd moeten worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:32 schreef Landgeld het volgende:
En die synchc je dan op je desktop, met de mappen?
Beter, omdat het de data in Nederland blijft. En niet wordt geïndexeerd door Google.quote:
Voor een leek is deze zeker aan te raden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:41 schreef Netsplitter het volgende:
TransIP Stack. Alle data blijft binnen Nederland.
Ze nemen nog geen nieuwe klanten aan inderdaad. Dat is op dit moment het enige grote nadeel.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 19:47 schreef PsychoWappie het volgende:
[..]
Voor een leek is deze zeker aan te raden.
Ikzelf ben overgestapt van Stack naar zelfhosting via VPS van Strato en daarop Nextcloud geïnstalleerd.
Goedkoper is het niet persé, maar vind het sowieso leuk om het zelf te doen en wil wat af van die bigtech bedrijven.
Maar stack van TransIP is zeker geen verkeerde, weet alleen niet of ze momenteel al nieuwe cliënten aannemen?
Mijn vriendin was al overgezet idd. We hebben ervoor gekozen het dit jaar nog aan te houden ivm helft van de prija, over een jaar weet ik ook wel of mijn Nextcloud installatie beetje stabiel heeft gedraaid hahaquote:Op woensdag 10 maart 2021 08:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze nemen nog geen nieuwe klanten aan inderdaad. Dat is op dit moment het enige grote nadeel.
Maar ze hopen alle upgrades voor 31 maart af te hebben: https://www.transip.nl/stack/
Ehh, nee dank je: https://tweakers.net/nieu(...)-van-data-kwijt.htmlquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:41 schreef Netsplitter het volgende:
TransIP Stack. Alle data blijft binnen Nederland.
Het je het artikel gelezen?quote:Op zondag 14 maart 2021 23:44 schreef ex het volgende:
[..]
Ehh, nee dank je: https://tweakers.net/nieu(...)-van-data-kwijt.html
Wat veranderd dat aan het geschonden vertrouwen dan? Als Gmail ineens al je mail kwijt is blijf je het ook niet gebruiken toch?quote:Op maandag 15 maart 2021 09:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het je het artikel gelezen?
Er staat namelijk dat het om de gratis versie van Stack ging. Deze dienst bestaat ondertussen niet meer. De betaalde versie van Stack word wel gebackupped, vandaar dat je er voor betaald.
Veel. Omdat er bij de gratis versie het jou eigen verantwoordelijkheid is. Bij de betaalde versie maken zij backups die terug gezet kunnen worden mocht er weer een x aantal disken het leven laten.quote:Op maandag 15 maart 2021 16:06 schreef ex het volgende:
[..]
Wat veranderd dat aan het geschonden vertrouwen dan? Als Gmail ineens al je mail kwijt is blijf je het ook niet gebruiken toch?
Wat flexibel van jou, ik kies persoonlijk liever wel een betrouwbare partij maar iedereen z’n ding!quote:Op maandag 15 maart 2021 16:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Veel. Omdat er bij de gratis versie het jou eigen verantwoordelijkheid is. Bij de betaalde versie maken zij backups die terug gezet kunnen worden mocht er weer een x aantal disken het leven laten.
En dan noem je Google. Je weet dat gmail gratis is? En daar voor de rest geen verplichtingen van hun kant aanhangen?quote:Op maandag 15 maart 2021 16:09 schreef ex het volgende:
[..]
Wat flexibel van jou, ik kies persoonlijk liever wel een betrouwbare partij maar iedereen z’n ding!
Het verschil is dat Google nog nooit mijn data is kwijt geraakt. Of ik ze betaal of niet is niet relevant. Ik vertrouw service providers niet die hun backups niet op orde hebben.quote:Op maandag 15 maart 2021 16:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En dan noem je Google. Je weet dat gmail gratis is? En daar voor de rest geen verplichtingen van hun kant aanhangen?
Maar goed. TS zoekt een storage provider. Stack is een goede en al je data blijft netjes binnen deze landgrenzen.
Ze hebben ze backups wel op orde, de gratis versie van STACK was niet inclusief backups aangezien dat een betaalde optie is. De betalende klanten hebben nooit een probleem gehad. Ik had zelf ook de gratis versie en heb ook geen probleem gehad. Het betrof slechts een zeer klein deel van de klanten, maar TransIP vond dit verlies van data onacceptabel en heeft daar actie op ondernomen.quote:Op maandag 15 maart 2021 16:18 schreef ex het volgende:
[..]
Het verschil is dat Google nog nooit mijn data is kwijt geraakt. Of ik ze betaal of niet is niet relevant. Ik vertrouw service providers niet die hun backups niet op orde hebben.
Wat maakt het nou uit of het gratis is of niet? Ze bieden een data storage dienst aan, en zijn vervolgens die data kwijt geraakt door eigen onkunde (geen backups, falende hardware of wat het issue dan ook was, niet relevant).quote:Op maandag 15 maart 2021 16:22 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ze hebben ze backups wel op orde, de gratis versie van STACK was niet inclusief backups aangezien dat een betaalde optie is. De betalende klanten hebben nooit een probleem gehad. Ik had zelf ook de gratis versie en heb ook geen probleem gehad. Het betrof slechts een zeer klein deel van de klanten, maar TransIP vond dit verlies van data onacceptabel en heeft daar actie op ondernomen.
Ik laat het hier maar bij, het heeft niet zo veel zin om in discussie te gaan met iemand die slecht geinformeerd is en op basis daarvan conclusies trekt.quote:Op maandag 15 maart 2021 16:26 schreef ex het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit of het gratis is of niet? Ze bieden een data storage dienst aan, en zijn vervolgens die data kwijt geraakt door eigen onkunde (geen backups, falende hardware of wat het issue dan ook was, niet relevant).
Als ze data verlies onacceptabel hadden gevonden hadden ze wel fatsoenlijk backups gehad, ook van hun gratis klanten (weet je wel, wat Dropbox, iCloud, Google en elke andere service provider voor data storage gewoon doet)
Waar ben ik precies slecht over geïnformeerd dan? Is het Tweakers artikel niet correct? Zijn die klanten niet echt hun data kwijt geraakt?quote:Op maandag 15 maart 2021 16:46 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik laat het hier maar bij, het heeft niet zo veel zin om in discussie te gaan met iemand die slecht geinformeerd is en op basis daarvan conclusies trekt.
Dat is niet vreemd als je weet dat het ging om accounts waarvan geen backups werden gemaakt terwijl dergelijke accounts bij TransIP inmiddels niet meer bestaan en er van alle accounts elke 24 uur een backup wordt gemaakt waardoor de incidenten die zich hebben voorgedaan zich in principe niet meer kunnen herhalen. Ik sluit me aan bij de opvatting van Netsplitter dat TransIP een prima storage provider is waarbij al je data bovendien binnen Nederland blijft. Data verlies bij cloud opslag is overigens nooit voor 100% uit te sluiten, zie bijvoorbeeld hier.quote:Op maandag 15 maart 2021 16:53 schreef ex het volgende:
[..]
TS vraagt om een advies betreft een goede betrouwbare cloud dienst om z'n bestanden veilig te stellen. Iets aanraden wat redelijk recentelijk gebruikers data is kwijt geraakt vind ik nogal vreemd.
Zijn die aanpassingen ergens gedocumenteerd? Hebben ze ondertussen naast backup ook hun redundancy problemen opgelost?quote:Op maandag 15 maart 2021 17:32 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd als je weet dat het ging om accounts waarvan geen backups werden gemaakt terwijl dergelijke accounts bij TransIP inmiddels niet meer bestaan en er van alle accounts elke 24 uur een backup wordt gemaakt waardoor de incidenten die zich hebben voorgedaan zich in principe niet meer kunnen herhalen. Ik sluit me aan bij de opvatting van Netsplitter dat TransIP een prima storage provider is waarbij al je data bovendien binnen Nederland blijft. Data verlies bij cloud opslag is overigens nooit voor 100% uit te sluiten, zie bijvoorbeeld hier.
Van aanpassingen van de betaalde accounts is niet zozeer sprake omdat hier altijd al dagelijks backups werden gemaakt. De gratis stack accounts van gebruikers die vóór 10 februari hebben aangegeven hun account te willen behouden zijn inmiddels zo goed als allemaal overgezet naar een betaald account. Ik heb daar zelf ook voor gekozen en ik kan bevestigen dat er inderdaad elke 24 uur een backup wordt gemaakt die desgewenst door de gebruiker zelf is terug te zetten. De aanpassingen zijn hier gedocumenteerd.quote:Op maandag 15 maart 2021 18:10 schreef ex het volgende:
[..]
Zijn die aanpassingen ergens gedocumenteerd? Hebben ze ondertussen naast backup ook hun redundancy problemen opgelost?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop