abonnement Unibet Coolblue
pi_198331455
Hoi,

Ik heb een courgette gekregen bij mijn boodschappen. Zelf koop ik die eigenlijk nooit en ik vind ze ook niet zo lekker.
Wat maken jullie er allemaal mee?
pi_198331487
In kleine stukjes door de couscous, samen met paprika, falafel, rode ui en fetakaas. :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Spellchecker vrijdag 5 maart 2021 @ 07:20:41 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198331527
Overlangs doorsnijden en vullen met gehakt. Geraspte kaas erover en even onder de grill. :Y)
pi_198331747
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 07:20 schreef maily het volgende:
Overlangs doorsnijden en vullen met gehakt. Geraspte kaas erover en even onder de grill. :Y)
Of vullen men een blikje tonijn, paprika en tomaat :9

Courgette door de pasta met champignons, walnoten en blauwe kaas.
Spoilers!
pi_198332189
Ik wilde gisteren iets met courgette maken uit de groene bakplaat. Courgette in plakjes, mengen met stukjes zongedroogde tomaat (evt olijf olie als je tomaat gebruikt die niet op olie staan), feta en panko en dat in de oven.
Helaas bleek de courgette snot vanbinnen -O-
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:00:11 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198332196
Ik houd er zelf niet zo van als je courgette meebakt en het blijft een beetje blekig. Dan wordt het zo snotterig. Dus op het goede moment toevoegen en goed bakken. Of zelfs even apart aanbakken en dan toevoegen.

Ik vind courgette het lekkerst in een ovenschotel met kip, knoflook, groene olijven, crème fraîche en parmezaanse kaas, afgedekt met bladerdeeg met daarop parmezaanse kaas en tijm. Stokbrood erbij. Een oud Allerhanderecept. :9
The love you take is equal to the love you make.
pi_198332278
Chips uit de oven, super lekker. Wel even opletten dat je ze op de bakplaat echt nergens over elkaar legt, dan worden ze niet knapperig.
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 09:22:42 #8
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198332435
Weet je wat je ook met die courgette kunt doen? :@
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198332899
Ik kies altijd vrij rechte uit van het juiste formaat zodat ik ze in 4 plakken in de lengte kan snijden en die precies in mijn grillpan passen. Dus vrij dikke plakken, zouten insmeren met een klein beetje olijfolie en dan net gaar grillen en witte peper er overheen malen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198334041
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik houd er zelf niet zo van als je courgette meebakt en het blijft een beetje blekig. Dan wordt het zo snotterig. Dus op het goede moment toevoegen en goed bakken. Of zelfs even apart aanbakken en dan toevoegen.

Ik vind courgette het lekkerst in een ovenschotel met kip, knoflook, groene olijven, crème fraîche en parmezaanse kaas, afgedekt met bladerdeeg met daarop parmezaanse kaas en tijm. Stokbrood erbij. Een oud Allerhanderecept. :9
jaaaaaaa...heb je dat recept? Daarmee heb ik olijven leren eten. In een opruimwoede heb ik de verkeerde map met recepten weggegooid en daar hoorde deze ook bij (plaatje was toch met een quichevorm? Die heb ik er toen speciaal voor gekocht)
We have far more in common than that which devides us..
pi_198334243
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik houd er zelf niet zo van als je courgette meebakt en het blijft een beetje blekig. Dan wordt het zo snotterig. Dus op het goede moment toevoegen en goed bakken. Of zelfs even apart aanbakken en dan toevoegen.

Ik vind courgette het lekkerst in een ovenschotel met kip, knoflook, groene olijven, crème fraîche en parmezaanse kaas, afgedekt met bladerdeeg met daarop parmezaanse kaas en tijm. Stokbrood erbij. Een oud Allerhanderecept. :9
Mmm klinkt goed !! Keer proberen :D
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:34:25 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198334386
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

jaaaaaaa...heb je dat recept? Daarmee heb ik olijven leren eten. In een opruimwoede heb ik de verkeerde map met recepten weggegooid en daar hoorde deze ook bij (plaatje was toch met een quichevorm? Die heb ik er toen speciaal voor gekocht)
Is dit ook die jij bedoelt?

The love you take is equal to the love you make.
pi_198334433
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is dit ook die jij bedoelt?

[ afbeelding ]
Ja dit is 'm. *O* Dank je wel. Ga 'm meteen volgende week maken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_198335411
Lekker grillen in de grillpan, mooie bruine streepjes op de plakjes.
Ik snijd ze niet in de lengte door, zoals Weltschmerz hierboven, maar in ronde plakjes.
Lekker bij een stukje vlees of vis!
Succes met je courgetje!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')