abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 maart 2021 @ 16:48:39 #251
221912 minilot
Nancy boy
pi_198339862
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Welke heb je uitgekozen?
Voor vanavond Spatzle met wortel, champignons en vegakip, voor de komende dagen heb ik ook nog glasnoedelsalade met tofu en de 'Vietnamese loaded fries'.

Heb jij ook nog steeds Marley Spoon? :)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 5 maart 2021 @ 16:49:32 #252
221912 minilot
Nancy boy
pi_198339880
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ging naar de kaasboerderij. Daar verkopen ze ook eieren. Het dochtertje wilde graag helpen met eieren in de doos doen. Ze was uit verlegenheid vergeten hoe ze moest tellen O+ Ze was ook nog iets te motorisch onderontwikkeld om op een fatsoenlijke manier met eitjes om te gaan.
Aww! Brak er nog wat?
Let me see you stripped down to the bone
pi_198339916
Middag. :O Van zo'n dagje buiten zijn wordt je wel loom, eenmaal weer binnen.

Even teruglezen.

Geen idee nog wat we gaan eten, zo maar eens bedenken. :)
  vrijdag 5 maart 2021 @ 16:52:05 #254
221912 minilot
Nancy boy
pi_198339935
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:51 schreef Candaasje het volgende:
Middag. :O Van zo'n dagje buiten zijn wordt je wel loom, eenmaal weer binnen.

Even teruglezen.

Geen idee nog wat we gaan eten, zo maar eens bedenken. :)
Pics van de stoepkrijt? *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_198339960
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:48 schreef minilot het volgende:
Voor vanavond Spatzle met wortel, champignons en vegakip, voor de komende dagen heb ik ook nog glasnoedelsalade met tofu en de 'Vietnamese loaded fries'.

Heb jij ook nog steeds Marley Spoon? :)
Nee. Ik was soms echt enthousiast, andere avonden vond ik het toch nog iets teveel tegenvallen voor wat je ervoor betaalt. Plus ik vond het toch nog best vaak toch nog wat veel moeite qua koken, het lukte me niet elke week om die motivatie enthousiast op te brengen. Terwijl ik juist hoopte dat ik door zo'n box koken weer leuk zou gaan vinden.

Misschien zet ik soms gewoon een weekje aan. Nu heb ik vooral de kookworkshops om me weer wat te inspireren en motiveren om de keuken in te duiken.
pi_198340018
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:15 schreef Tele6 het volgende:
Mijn stagebegeleider heeft me dus EEN MAAND gegeven om een projectplan te schrijven.

Vorige maand had ik een maand om me in te lezen, maar dat was zinnig want a) ik had nog erg weinig energie/studiebrein en b) er was best een boel te lezen en niet alles was even leesbaar.

Nu heb ik vandaag in 3 uurtjes een projectplan bij elkaar verzonnen.

Is dat raar? Wat moet ik er allemaal nog mee nu?

Ik overweeg om er begin komende week nog even naar te kijken en hem dan te mailen met het plan en of we eerder dan over een maand kunnen afspreken om het plan te bespreken. Maar ik heb ergens ook het gevoel dat ik iets over het hoofd zie.

@:vlindertje89 weet jij iets over dit soort dingen? Jij doet onderzoek toch? Hoe uitgebreid doe jij onderzoeksplannen?

Ik heb nu een stuk of 3.5 kantjes A4 met doelen, beoogde resultaten, benodigdheden, en zelfs de doelen uitgesplitst op taken die ik moet doen, en een niet-gedetailleerde planning (want dat gaat onderweg toch anders worden, dus ik heb vooral een volgorde van dingen en een stukje over hoeveel tijd ik wanneer heb).
Ik doe onderzoek inderdaad!
Wat voor stage is het? Schrijf je een scriptie, doe je een onderzoeksstage waar je een eindverslag over moet schrijven oid? Master toch?

Even in spoiler een deel vd info want veel tekst en omdat ik bovenstaande niet weet, weet ik niet hoe relevant het voor je is, maar wie weet heb je er iets aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of een maand lang is, hangt denk ik heel erg van de persoon af. Ik heb één student waarvan ik vlak voor kerst heb aangegeven wat er nog aangepast moet worden aan het onderzoeksvoorstel en daarvan heb ik m nog steeds niet binnen (which reminds me, ik moet hem weer eens mailen of het allemaal goed gaat), maar begeleid nu ook op mijn eigen onderzoek een student die na twee weken de eerste versie af had en een dag na m'n feedback tweede versie die is goedgekeurd.

Laaang verhaal kort: ieders schrijftempo verschilt, en ik zou zeker je begeleider mailen dat je het graag al eerder bespreekt omdat je al een eerste versie hebt liggen waar je graag van hoort wat hij ervan vindt. Is er bij jullie een bepaald aantal feedback momenten vastgelegd (welke onderdelen hoe vaak van feedback worden voorzien oid) of is dat gewoon aan jullie onderling om te bepalen?

Als je niet precies weet wat je begeleider verwacht van zo'n onderzoeksplan en de opleiding geeft er ook geen aanknopingspunten over, zou ik dat overigens gewoon met je begeleider bespreken. Dat je benoemt welke punten jij nu hebt opgeschreven, en of dat is wat 'ie in gedachten had, en zo niet wat dan wel.
pi_198340045
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En niet te hard rijden op de onverharde wegen daar. Want als je dan met 1 wiel/kant in ruil zand terechtkomt is de daaropvolgende spin en botsing op de verlaten weg HEEL ENG.
Dan helpt het zeker niet als je al 10 x tegen je schatje had gezegd dat ze zich beter aan de regels kon houden..
Links houden op een zandpad als je na 3 dagen voor het eerst weer een auto tegenkomt...

Eén keer waren de tegenliggers goddank ook Europeanen/bu'tenlanders. Die doken óók naar rechts :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:00:30 #258
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198340083
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:48 schreef Molo het volgende:
In het kader van met geld smijten

Enorm blij met mijn ReMarkable digitaal blocnote _O_ O+ O+ O+

Zoooo fijn, en scheelt echt tijd door schrift met één druk naar digitale tekst mikken

Slim topontwerp dit in alles _O_
Ik.loet nog even uitvinden hoe dat werkt.. :o bij mij is het nu vooral een notitie blok :+ :X
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:04:06 #259
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198340134
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:32 schreef Myraela het volgende:
Ik vond het grote voordeel van spek uit de magnetron vooral dat het er zo mooi uit ging zien. :D In de pan is toch vaak rommeliger.

[ afbeelding ]
Gewoon tussen bakpapier en 2 bakplaten in de oven gooien. Helemaal plat EN krokant O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_198340166
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:52 schreef minilot het volgende:

[..]

Pics van de stoepkrijt? *O*
:D Vandaag niet heel artistiek hoor. Meer wat leuzen in vrolijke kleurtjes op plekken waar je -ondanks de corona - toch wel wat nieuwsgierige blikken trekt. (Al is het maar omdat je midden in de looproute gaat zitten en mensen bijna over je struikelen :+ )

Was lekker zonnig weer, wel koude wind.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198340212
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:06 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D Vandaag niet heel artistiek hoor. Meer wat leuzen in vrolijke kleurtjes op plekken waar je -ondanks de corona - toch wel wat nieuwsgierige blikken trekt. (Al is het maar omdat je midden in de looproute gaat zitten en mensen bijna over je struikelen :+ )

Was lekker zonnig weer, wel koude wind.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh, ik ga morgen betrapt worden op het hebben van allerlei PvdD-propaganda :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198340244
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:14 schreef Molo het volgende:
Ik hou van zuigende objecten, dit is toch briljant _O_

[ afbeelding ]
Een vriendin van me heeft eenzelfde soort systeem. Het scheelt wel echt een enorme afzuig-unit aan je plafond.
Ik zou er alleen denk ik te vaak al m'n krielaardappeltjes onvrijwillig in mieteren ofzo... :')
pi_198340253
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Oeh, ik ga morgen betrapt worden op het hebben van allerlei PvdD-propaganda :D
:D do tell!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:11:58 #264
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198340262
P en G gefeliciteerd!!! w/ *O*
Veel plezier en succes met de komende weken!

Had mini-G het huis ook al vam binnen gezien?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_198340266
Oh hey, helemaal gemist, gefeliciteerd P! *O*
pi_198340267
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:56 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik doe onderzoek inderdaad!
Wat voor stage is het? Schrijf je een scriptie, doe je een onderzoeksstage waar je een eindverslag over moet schrijven oid? Master toch?
Het is een stage voor mijn minor, master inderdaad, natuurwetenschappen. Ik loop stage bij een bedrijf dat voedsel verwerkt, iets wat ze maken smaakt raar, ik mag uitzoeken of er wat aan te doen valt. Dat allemaal van achter de computer O+
Een onderzoeksstage dus, en extern.
quote:
Even in spoiler een deel vd info want veel tekst en omdat ik bovenstaande niet weet, weet ik niet hoe relevant het voor je is, maar wie weet heb je er iets aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan geen format vinden voor het onderzoeksplan. Voor mijn onderzoeksstage + scriptie binnen de universiteit heb ik er destijds ook helemaal geen hoeven schrijven :')
De onderdelen achtergrond, onderzoeksvragen, hypotheses en methoden zijn wel handig om te noemen inderdaad. Ik heb nu nog maar heel weinig achtergrond genoemd, omdat ik daar nu al tig keer over gepraat heb met m'n begeleider dus ik nam aan dat dat bekend was. Maar ik kan altijd een wat langer stukje schrijven, is vaak ook best een goede kapstok voor de inleiding van het eindverslag.
Ik heb wel een korte beschrijving van mijn stage moeten insturen naar de examencommissie, maar dat was alleen om te kijken of het in m'n vakkenpakket paste. Dat is al goedgekeurd *G*

quote:
Of een maand lang is, hangt denk ik heel erg van de persoon af. Ik heb één student waarvan ik vlak voor kerst heb aangegeven wat er nog aangepast moet worden aan het onderzoeksvoorstel en daarvan heb ik m nog steeds niet binnen (which reminds me, ik moet hem weer eens mailen of het allemaal goed gaat), maar begeleid nu ook op mijn eigen onderzoek een student die na twee weken de eerste versie af had en een dag na m'n feedback tweede versie die is goedgekeurd.

Laaang verhaal kort: ieders schrijftempo verschilt, en ik zou zeker je begeleider mailen dat je het graag al eerder bespreekt omdat je al een eerste versie hebt liggen waar je graag van hoort wat hij ervan vindt. Is er bij jullie een bepaald aantal feedback momenten vastgelegd (welke onderdelen hoe vaak van feedback worden voorzien oid) of is dat gewoon aan jullie onderling om te bepalen?

Als je niet precies weet wat je begeleider verwacht van zo'n onderzoeksplan en de opleiding geeft er ook geen aanknopingspunten over, zou ik dat overigens gewoon met je begeleider bespreken. Dat je benoemt welke punten jij nu hebt opgeschreven, en of dat is wat 'ie in gedachten had, en zo niet wat dan wel.
Er wordt aangeraden om halverwege de stage een feedbackmoment te hebben om te bespreken of je op schema loopt en of je iets nog beter moet doen. Bij mijn stage + scriptie binnen de uni hebben we dat ook niet eens gedaan :') ik heb toen wél een tussentijdse presentatie gegeven. Ik moet ook nog even informeren of ze dat bij dit bedrijf willen. Goeie.
Ik ga m'n begeleider maandag even een mailtje sturen dus. En ik ga @fietsie z'n suggestie gebruiken en mijn planning een beetje ordenen, want dat gaat mij ook flink helpen. Nu is het nog een grote hoop aan to do's :')

Dankjewel joh! O+ O+
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:14:38 #267
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198340290
Nog geen idee wat ik eet vanavond..
Ik heb m'n testuitslag niet uitgeprint bij me dus nog maar even kijken of ik doe ergens kan printen op het vliegveld :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_198340374
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:11 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D do tell!
Nou, het boek van de Grote Leidster natuurlijk, en het kanarietijdschrift. Verkiezingsposters zijn net naar het oud papier gegaan, sorry :@.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198340397
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het is een stage voor mijn minor, master inderdaad, natuurwetenschappen. Ik loop stage bij een bedrijf dat voedsel verwerkt, iets wat ze maken smaakt raar, ik mag uitzoeken of er wat aan te doen valt. Dat allemaal van achter de computer O+
Een onderzoeksstage dus, en extern.
[..]

Ik kan geen format vinden voor het onderzoeksplan. Voor mijn onderzoeksstage + scriptie binnen de universiteit heb ik er destijds ook helemaal geen hoeven schrijven :')
De onderdelen achtergrond, onderzoeksvragen, hypotheses en methoden zijn wel handig om te noemen inderdaad. Ik heb nu nog maar heel weinig achtergrond genoemd, omdat ik daar nu al tig keer over gepraat heb met m'n begeleider dus ik nam aan dat dat bekend was. Maar ik kan altijd een wat langer stukje schrijven, is vaak ook best een goede kapstok voor de inleiding van het eindverslag.
Ik heb wel een korte beschrijving van mijn stage moeten insturen naar de examencommissie, maar dat was alleen om te kijken of het in m'n vakkenpakket paste. Dat is al goedgekeurd *G*
[..]

Er wordt aangeraden om halverwege de stage een feedbackmoment te hebben om te bespreken of je op schema loopt en of je iets nog beter moet doen. Bij mijn stage + scriptie binnen de uni hebben we dat ook niet eens gedaan :') ik heb toen wél een tussentijdse presentatie gegeven. Ik moet ook nog even informeren of ze dat bij dit bedrijf willen. Goeie.
Ik ga m'n begeleider maandag even een mailtje sturen dus. En ik ga @:fietsie z'n suggestie gebruiken en mijn planning een beetje ordenen, want dat gaat mij ook flink helpen. Nu is het nog een grote hoop aan to do's :')

Dankjewel joh! O+ O+
Oh wauw, dat is wel heel weinig sturing vanuit de opleiding! Dan zou ik zeker even met je stagebegeleider afstemmen wat er wanneer van je wordt verwacht, en als jij behoefte hebt aan feedback op bepaalde momenten zou ik daar gewoon om vragen, of als je nu nog niet weet wanneer dat is dat je bespreekt of je gewoon om feedback kan vragen als jij daar behoefte aan hebt of hoe zij dat proces voor zich zien.

In mijn ervaring is niks zo slecht voor het vertrouwen in wat je aan het doen bent als niet weten wat er van je verwacht wordt en of je wel of niet tussentijds om feedback kan vragen etc, dus zou zeker zorgen dat je dat gewoon bespreekt! Ik ben er zelf oprecht altijd heel blij mee als studenten me mailen als ze zich dit soort dingen afvragen want dan kan ik ze er tenminste op tijd mee helpen/op tijd bijsturen als nodig.
pi_198340423
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, het boek van de Grote Leidster natuurlijk, en het kanarietijdschrift. Verkiezingsposter zijn net naar het oud papier gegaan, sorry :@.
:D Aaaaaaah zo.
Ja die hebben wij hier ook. Dubbel, dus wij komen helemaal om in de propaganda :P
pi_198340628
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:24 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D Aaaaaaah zo.
Ja die hebben wij hier ook. Dubbel, dus wij komen helemaal om in de propaganda :P
Nou, dat is evenveel als wij ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:48:22 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198340752
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:10 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Een vriendin van me heeft eenzelfde soort systeem. Het scheelt wel echt een enorme afzuig-unit aan je plafond.
Ik zou er alleen denk ik te vaak al m'n krielaardappeltjes onvrijwillig in mieteren ofzo... :')
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:49:47 #273
221912 minilot
Nancy boy
pi_198340771
@Myraela Inderdaad is het nogal prijzig, zeker als ik kijk wat ik nu in deze doos aan kleine hoeveelheden en portieverpakkingen geleverd heb gekregen wat ik zelf sowieso al standaard op voorraad had:
- wortel
- ui
- knoflook
- eieren
- grove mosterd
- limoen
- gezouten pinda's
- chilisaus
- sojasaus
- sesamzaad (mopper: mooie zwarte sesam op de receptfoto, witte sesam bij de daadwerkelijke ingrediënten)
- glasnoedels

..het voelt wel als een heleboel geld als je een minizakje sojasaus uit zo'n MarleySpoondoos trekt terwijl een halve liter fles ervan je op het aanrecht aanstaart.

Wat dan wel weer stom is de andere kant op: één van de gerechten vraagt om een lepel mayonaise uit eigen voorraad. Waarom nou net dat niet meegeleverd, terwijl mosterd-, chili-, en sojasaus wél in de doos zit. Laat mayo nou net het enige zijn dat ik niet standaard in de kast heb 8)7 Nou ja, ik klop zelf wel wat mayonaise in elkaar (heb nou toch een eieroverschot :+ ) want het hele idee was nou net dat ik op vrijdag + weekend geen boodschappen hoef te doen en no wat dat ik erop uit ga voor mayonaise alleen.

Maar goed, laat ik deze observatie maar even overhevelen naar het doostopic :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_198341002
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:49 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Inderdaad is het nogal prijzig, zeker als ik kijk wat ik nu in deze doos aan kleine hoeveelheden en portieverpakkingen geleverd heb gekregen wat ik zelf sowieso al standaard op voorraad had:
- wortel
- ui
- knoflook
- eieren
- grove mosterd
- limoen
- gezouten pinda's
- chilisaus
- sojasaus
- sesamzaad (mopper: mooie zwarte sesam op de receptfoto, witte sesam bij de daadwerkelijke ingrediënten)
- glasnoedels

..het voelt wel als een heleboel geld als je een minizakje sojasaus uit zo'n MarleySpoondoos trekt terwijl een halve liter fles ervan je op het aanrecht aanstaart.

Wat dan wel weer stom is de andere kant op: één van de gerechten vraagt om een lepel mayonaise uit eigen voorraad. Waarom nou net dat niet meegeleverd, terwijl mosterd-, chili-, en sojasaus wél in de doos zit. Laat mayo nou net het enige zijn dat ik niet standaard in de kast heb 8)7 Nou ja, ik klop zelf wel wat mayonaise in elkaar (heb nou toch een eieroverschot :+ ) want het hele idee was nou net dat ik op vrijdag + weekend geen boodschappen hoef te doen en no wat dat ik erop uit ga voor mayonaise alleen.

Maar goed, laat ik deze observatie maar even overhevelen naar het doostopic :)
Ik vond dat juist bij Marley Spoon wel fijn, zodat je toch minder snel (zoals jij nu wel had :D) te laat erachter komt dat je iets niet meer op voorraad had. Bij HelloFresh liep ik daar juist een paar keer tegenaan dat ik niet op voorraad had wat ik wel nodig had. Terwijl zo'n box juist handig is zodat je niet allemaal open verpakkingen hebt staan. Maar HelloFresh vond ik sowieso geen succes, geen lekkere recepten, slechte klantenservice en gewoon veel te weinig vega-opties voor mij.

Ik denk dat al die dingen die jij opnoemt overigens ook voor veel mensen geen standaard voorraad zijn, hoor. :D Ik heb het grootste gedeelte in ieder geval niet liggen.
pi_198341056
Het is weer weekend. *O*

Mijn kookworkshop voor morgen is afgezegd, dus ik heb zelf wat bedacht. Ik ga garganelli met romige zongedroogde tomatensaus en vega gehaktballetjes maken. Lekker samen met m'n vriend pasta rollen. O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')