abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198470590
Amerikanen eten waarschijnlijk sowieso te weinig (ijzerrijke) groenten, waarschijnlijk vandaar het advies :') .
  zaterdag 13 maart 2021 @ 03:07:12 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198472819
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 22:24 schreef MaJo het volgende:
Toch is het wel opvallend dat in de opvolgmelk wel extra ijzer zit en er verder geen advies voor is. Lijkt me niet zonder reden zo te zijn.
Het werkt in ieder geval als een dijk als marketing. Typ ‘ijzer baby’ op google en de derde hit is van Nutricia. Dan kom je bij een zeer makkelijk leesbaar artikel met 2 grafiekjes waaruit blijkt dat je vooral dreumesmelk moet geven, want dat is de belangrijkste bron van ijzer en vitamine D. Alles voor je kindje met zijn groeiende hersentjes. Wat meedenkend van ze he? :') .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator/colorchick zaterdag 13 maart 2021 @ 07:59:56 #228
382129 crew  Donna
pi_198473601
Als je toch flesvoeding geeft is overstappen naar nummer 2 als het mag wel handig. Er zit dus meer ijzer in en nr. 2 mag in de aanbieding! Dus goed voor je portemonnee. Alles daarna is onzin. 😅
pi_198473702
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 03:07 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Het werkt in ieder geval als een dijk als marketing. Typ ‘ijzer baby’ op google en de derde hit is van Nutricia. Dan kom je bij een zeer makkelijk leesbaar artikel met 2 grafiekjes waaruit blijkt dat je vooral dreumesmelk moet geven, want dat is de belangrijkste bron van ijzer en vitamine D. Alles voor je kindje met zijn groeiende hersentjes. Wat meedenkend van ze he? :') .
Gemiste kans op ijzersterke marketing ;(
pi_198474102
Ook wel interessant:
https://www.npostart.nl/k(...)5-02-2021/KN_1725001

Aflevering van de Keuringsdienst van Waarde over flesvoeding en de diverse opvolg/dreumes/peutervarianten.
pi_198474129
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 07:59 schreef Donna het volgende:
Als je toch flesvoeding geeft is overstappen naar nummer 2 als het mag wel handig. Er zit dus meer ijzer in en nr. 2 mag in de aanbieding! Dus goed voor je portemonnee. Alles daarna is onzin. 😅
Ik had begrepen dat alles na 1 pure marketing is?

Verder vind ik nutrilon zwaar overrated. Wij geven HiPP omdat daar geen toegevoegde suiker in zit, maar als je dat niet erg vindt kun je voor de rest alles met een gerust hart geven.
  Moderator/colorchick zaterdag 13 maart 2021 @ 09:15:44 #232
382129 crew  Donna
pi_198474207
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 09:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als het verder hetzelfde is, maar nr2 wel in de aanbieding mag ben je dief van je eigen portemonnee als je nr1 blijft geven. Etos huismerk is bijv. vaak in de aanbieding.

Alles daarna is idd ook verder hetzelfde en pure marketing en met smaakjes etc.
  Moderator/colorchick zaterdag 13 maart 2021 @ 09:17:31 #233
382129 crew  Donna
pi_198474218
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 09:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Ook wel interessant:
https://www.npostart.nl/k(...)5-02-2021/KN_1725001

Aflevering van de Keuringsdienst van Waarde over flesvoeding en de diverse opvolg/dreumes/peutervarianten.
In mijn Jumbo *O*
  Moderator zaterdag 13 maart 2021 @ 09:38:30 #234
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198474377
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 03:07 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Maar als je die marketing even weglaat, er is blijkbaar wel een reden waarom die ijzer in de opvolgmelk zit denk ik? In ieder geval goed om op te letten. Ook voor mezelf trouwens want ik heb een tekort _O-

quote:
10s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 08:18 schreef Aure het volgende:

[..]

Gemiste kans op ijzersterke marketing ;(
_O-

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 09:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Verder vind ik nutrilon zwaar overrated. Wij geven HiPP omdat daar geen toegevoegde suiker in zit, maar als je dat niet erg vindt kun je voor de rest alles met een gerust hart geven.

Wij gaven ook HiPP maar na de uitzending van Keuringsdienst van Waarde zijn we overgestapt op huismerk van Kruidvat. Ik vraag me af of HiPP dan ook daadwerkelijk verschilt van de rest en of dat ook geen pure marketing is :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_198474573
Even een vraagje: sinds een dag of drie poept J echt om de haverklap. Vaak moeten we zo'n zes keer per dag een poepluier verschonen, meestal na een voeding. Is dit iets om me zorgen om te maken? Ze is verder gewoon vrolijk en goed te pas. Ik ben dit alleen niet gewend, ze poepte voorheen niet eens iedere dag.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 10:15:19 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_198474705
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:01 schreef Gogo83 het volgende:
Even een vraagje: sinds een dag of drie poept J echt om de haverklap. Vaak moeten we zo'n zes keer per dag een poepluier verschonen, meestal na een voeding. Is dit iets om me zorgen om te maken? Ze is verder gewoon vrolijk en goed te pas. Ik ben dit alleen niet gewend, ze poepte voorheen niet eens iedere dag.
Nee hoor. Goud heeft ook periodes gehad waarin hij 8 kakluiers per dag maakte. Soms wel 3 in een uur :')
disclaimer
pi_198474903
@MaJo het verschil met HiPP is dat het geen maltodextrine bevat. Al het andere fv wel. En het is biologisch, al boeit me dat niet.
  Moderator/colorchick zaterdag 13 maart 2021 @ 10:45:09 #238
382129 crew  Donna
pi_198475012
quote:
A heeft dat ook sinds woensdag. Het is ook dun. Ze poepte voorheen ook niet elke dag.

Ze heeft soms ook rode wangen en kwijl aanvallen. Ik denk dat er een tandje aan zit te komen. Verder is ze ook vrolijk en blij.
Als ze goed drinken en goed plassen ook en blij is zou me geen zorgen maken.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 10:54:09 #239
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198475094
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Majo het verschil met HiPP is dat het geen maltodextrine bevat. Al het andere fv wel. En het is biologisch, al boeit me dat niet.
Wij zijn voor Albert Heijn biologisch gegaan. Ik had gelezen dat het moeilijk is te komen aan biologisch goedgekeurde hulpstoffen, dus die worden niet onnodig in het poeder gestopt. Verder hanteren we idd wat de aflevering van keuringsdienst van waarde aangeeft. Maargoed ik heb tot nu toe 5 dagen ervaren en onze zoon doet het tot nu toe goed op deze voeding. :)

En het feit dat het biologisch is an sich maakt ons niets uit. Overweeg straks als hij ouder is het ook gewoon te houden bij nummer 1 en niet over te gaan op 2,3.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198475145
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:54 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Wij zijn voor Albert Heijn biologisch gegaan. Ik had gelezen dat het moeilijk is te komen aan biologisch goedgekeurde hulpstoffen, dus die worden niet onnodig in het poeder gestopt. Verder hanteren we idd wat de aflevering van keuringsdienst van waarde aangeeft. Maargoed ik heb tot nu toe 5 dagen ervaren en onze zoon doet het tot nu toe goed op deze voeding. :)

En het feit dat het biologisch is an sich maakt ons niets uit. Overweeg straks als hij ouder is het ook gewoon te houden bij nummer 1 en niet over te gaan op 2,3.
Toen ik research deed naar verschillende merken fv, waren er een hoop mensen ook positief over AH biologisch.

Ik ga even de ingrediënten vergelijken met 1 en 2, maar onze baby van bijna 7 maanden zit ook nog op 1. Waarschijnlijk houden we dat zo.
  Moderator zaterdag 13 maart 2021 @ 11:03:29 #241
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198475184
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Majo het verschil met HiPP is dat het geen maltodextrine bevat. Al het andere fv wel. En het is biologisch, al boeit me dat niet.
Oh ja, dat was het :Y Nu vraag ik me wel af hoe "erg" dat is, als er blijkbaar zulke strakke richtlijnen zijn. Baby's hebben misschien ook bepaalde suikers nodig, het zit immers ook in de borstmelk. Ik weet het ook niet hoor maar voor ons was de uitzending in ieder geval de reden om over te stappen op huismerk. Wel jammer dat ze niet verder ingegaan zijn op biologische varianten.

Laatst was er ook een uitzending over babyhapjes en daar kwamen de biologische hapjes helemaal niet goed vanaf. Er bleken oa veel meer suikers in te zitten. Dat vond ik ook wel een openbaring, het label biologisch zegt dus ook niet alles :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_198475196
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:15 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee hoor. Goud heeft ook periodes gehad waarin hij 8 kakluiers per dag maakte. Soms wel 3 in een uur :')
Het record staat hier op twee in één uur. Vind ik genoeg. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:45 schreef Donna het volgende:

[..]

A heeft dat ook sinds woensdag. Het is ook dun. Ze poepte voorheen ook niet elke dag.

Ze heeft soms ook rode wangen en kwijl aanvallen. Ik denk dat er een tandje aan zit te komen. Verder is ze ook vrolijk en blij.
Als ze goed drinken en goed plassen ook en blij is zou me geen zorgen maken.
Dat is in jouw geval een logische verklaring, J verdenk ik nog niet van tandjes, is ze ook nog wel echt heel jong voor. Hier ook dunne poep, hij was vanochtend ook groen (normaal altijd geel) en ze heeft rode billen, wat ik ook niet van haar gewend ben. Nou ja, zal wel weer overgaan. Dat hoop ik althans, want anders gaan er failliet aan luiers.
  Moderator/colorchick zaterdag 13 maart 2021 @ 11:27:00 #243
382129 crew  Donna
pi_198475417
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:04 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Het record staat hier op twee in één uur. Vind ik genoeg. :')
[..]

Dat is in jouw geval een logische verklaring, J verdenk ik nog niet van tandjes, is ze ook nog wel echt heel jong voor. Hier ook dunne poep, hij was vanochtend ook groen (normaal altijd geel) en ze heeft rode billen, wat ik ook niet van haar gewend ben. Nou ja, zal wel weer overgaan. Dat hoop ik althans, want anders gaan er failliet aan luiers.
2 maanden is wel erg jong, maar je weet het nooit! Ik zie of voel overigens ook nog niks, dat dan weer niet.

Rode billen zijn zo sneu, hopelijk is het snel over!

Mijn oudste was trouwens een korte periode een enorme poeper. Dagenlang gingen er minstens 12 luiers per dag doorheen. Ze was toen ook een week of 8 geloof ik. Duur grapje idd haha!
  zaterdag 13 maart 2021 @ 12:41:30 #244
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_198476146
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oh ja, dat was het :Y Nu vraag ik me wel af hoe "erg" dat is, als er blijkbaar zulke strakke richtlijnen zijn. Baby's hebben misschien ook bepaalde suikers nodig, het zit immers ook in de borstmelk. Ik weet het ook niet hoor maar voor ons was de uitzending in ieder geval de reden om over te stappen op huismerk. Wel jammer dat ze niet verder ingegaan zijn op biologische varianten.

Laatst was er ook een uitzending over babyhapjes en daar kwamen de biologische hapjes helemaal niet goed vanaf. Er bleken oa veel meer suikers in te zitten. Dat vond ik ook wel een openbaring, het label biologisch zegt dus ook niet alles :)
Echt waar?! In Duitsland moet alle babyvoeding biologisch zijn. Lekker dan als er daardoor meer suikers in zitten :') Welk programma was dat?

Overigens heeft Bas altijd pre melk gehad (die is lichter verteerbaar dan 1, maar volgens mij bestaat dat in Nederland niet) en Zusje krijgt 1. Volgens mijn verloskundige is al het andere niet nodig (mits ze bijvoeding krijgen met voldoende ijzer vanaf een half jaar).
pi_198476688
quote:
Oh dit is niet de norm? Hier de eerste drie maanden bijna maar poepluiers :')

Nu we naar vast voedsel overgaan overigens weer de andere kant op: obstipatie... Dan zit hij in de kinderstoel ineens geconcentreerd en moeilijk te kijken, en dan komt er toch een oerkreun uit. Echt zielig :'( meer ook wel grappig :@
  zaterdag 13 maart 2021 @ 13:30:37 #246
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_198476713
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:28 schreef tpopml het volgende:

[..]

Oh dit is niet de norm? Hier de eerste drie maanden bijna maar poepluiers :')

Nu we naar vast voedsel overgaan overigens weer de andere kant op: obstipatie... Dan zit hij in de kinderstoel ineens geconcentreerd en moeilijk te kijken, en dan komt er toch een oerkreun uit. Echt zielig :'( meer ook wel grappig :@
Dat doet de peuter hier nog steeds. Ook midden op straat :')
  Moderator zaterdag 13 maart 2021 @ 13:53:06 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198476945
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 12:41 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Echt waar?! In Duitsland moet alle babyvoeding biologisch zijn. Lekker dan als er daardoor meer suikers in zitten :') Welk programma was dat?

Overigens heeft Bas altijd pre melk gehad (die is lichter verteerbaar dan 1, maar volgens mij bestaat dat in Nederland niet) en Zusje krijgt 1. Volgens mijn verloskundige is al het andere niet nodig (mits ze bijvoeding krijgen met voldoende ijzer vanaf een half jaar).
Oef geen idee. Het was een paar maanden geleden op tv en ik heb het toen gekeken op aanraden van een post op fok. Ik heb even voor je zitten Googlen maar ik kan het niet vinden. Ik zal het zo eens aan mijn man vragen, misschien weet hij nog wat het precies was.

Ik blijf het bizar vinden hoor dat gekloot met baby en kindervoeding. Ik weet natuurlijk al jaren dat er gerotzooid wordt met voeding maar dat het al bij baby's begint is echt absurd -O-
pi_198477604
Is ook zo @MaJo, maar die strenge Europese richtlijnen zijn er niet voor niets. Houdt nog veel meer andere troep tegen :P. Ik heb daar wel redelijk vertrouwen in eigenlijk.
Ik heb zelf nog geen kv gegeven maar als ik dat in de toekomst wel nog ga doen neem ik het denk ik mee uit Nederland. Wat ze er hier allemaal ingooien vertrouw ik helemaal niet.

De nachten beginnen me een beetje op te breken :@. Ik kom na Bubbles’ nachtvoeding rond 4:00u heel moeilijk in slaap en tegen de tijd dat ik in slaap val is zij weer wakker. Ik werd vanochtend uit een hele diepe slaap wakker van gehuil, lag ze op haar buik te krijsen, zo hard gehuild dat ze ook een beetje had overgegeven! Geen idee hoelang al want ik had haar niet gehoord. Vond ik toch wel erg eigenlijk :@. Weet nu trouwens wel dat ze ook zelf van rug op buik kan rollen :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smart_ass op 13-03-2021 15:33:40 ]
  zaterdag 13 maart 2021 @ 15:38:09 #249
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_198478320
Baby J doet heel apart poepen! :D Maar 1x per dag meestal. Maaaaaar! Hij doet een normale poep. En terwijl je hem verschoont, perst ie er nog een uit (liefst als je net alles schoon hebt). En dan perst ie er vaak nog 1 of 2 flinke ladingen uit. Dus meestal sta ik een paar minuten te wachten terwijl hij op de verschoon tafel ligt, hahaha! Heel raar, maar manlief en ik vinden het hilarisch!
pi_198478833
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 15:38 schreef Bienelientjee het volgende:
Baby J doet heel apart poepen! :D Maar 1x per dag meestal. Maaaaaar! Hij doet een normale poep. En terwijl je hem verschoont, perst ie er nog een uit (liefst als je net alles schoon hebt). En dan perst ie er vaak nog 1 of 2 flinke ladingen uit. Dus meestal sta ik een paar minuten te wachten terwijl hij op de verschoon tafel ligt, hahaha! Heel raar, maar manlief en ik vinden het hilarisch!
De ideale baby om Baby Zindelijkheidstraining mee te doen. :D
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')