abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198320572
Beste mensen,

Mijn ex wilt op geen enkele manier meebetalen voor onze dochter.

Ik heb meerdere keren met hem geprobeerd te praten. Helaas lukte het niet om onderling afspraken te maken. Meneer besloot zelfs zijn nummer te veranderen en geen contact meer te zoeken.

Ten einde raad ben ik met een advocaat naar de rechter gegaan en ik heb nu een uitspraak van de rechtbank met terugwerkende kracht.

Mijn ex moet een fors bedrag betalen, maar heeft nog geen cent overgemaakt of uberhaupt teken van leven laten zien. Wel zie ik dat hij op social media voor de kinderen van zijn nieuwe vriendin zorgt en leuke dingen doet.

Nu ben ik naar het LBIO gestapt. Zij gaan nu de innig overnemen. Echter vraag ik mij af of zij mijn ex wel kunnen laten betalen. Hij stuurt de brieven namelijk terug en reageert nergens op. Het lijkt me erg moeilijk geld te eisen van zo iemand.

Heeft iemand ervaring met het LBIO en hun werkwijze? En weet iemand wat ik verder nog kan doen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 16:22:13 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198320600
Die gaan op een gegeven moment over op harde maatregelen. Beslag leggen op loon bijvoorbeeld, rekeningen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:31:42 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_198320765
Het LBIO stopt op een gegeven moment met vragen en legt gewoon beslag ... pas als je ex in de bijstand zit en meerdere schulden daarboven op heeft krijg jij echt niks. Aan de andere kant, daar is ook gewoon in die rechtelijke uitspraak rekening mee gehouden.

Het zal even duren, en je ex zal er niet blij mee zijn, maar ze gaan het 'wel gewoon' halen bij hem.

Let wel, dat dit in het geheel losstaat van overige afspraken die jij en je ex hebben mbt kind(eren).
Dum de dum
pi_198321519
In het uiterste geval kan hij worden gegijzeld om betaling af te dwingen. Hij is niet slim bezig.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 4 maart 2021 @ 17:33:22 #5
408813 crew  trein2000
pi_198321639
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:24 schreef Jaeger85 het volgende:
In het uiterste geval kan hij worden gegijzeld om betaling af te dwingen. Hij is niet slim bezig.
Dit ja.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198321664
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:31 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Ik zou dan namelijk ook geen cent betalen.
Vaak is het juist dat geval en dan staat het er niet volkomen los van.
Dan wordt er beslag gelegd op je bankrekening, je huis en je auto. Of de rechter laat je gijzelen om betaling af te dwingen.
pi_198321828
Volledig offopic, maar wil wel aangeven dat ik alimentatie interessant vind met de gedachte dat man en vrouw gelijkwaardig zijn. Het werkt 2 kanten op.

Kan jij het financieel aan om geen alimentatie te vragen voor de zorg van je kind? Of werk je fulltime maar hou je geen geld over?

Hij zal vroeg of laat sowieso over de brug moeten komen.

PS. Wat een lullo die vent om geen financiële zorg te bieden voor je kind.
pi_198322037
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:50 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Nieuwe partner = einde partner alimentatie ...

En je kan afspraken maken over de kinderalimentatie, en het geld bijv. op een rekening voor het kind storten of afspreken direct x te betalen.
Maar als het geld op de rekening van het kind wordt gestort kan kleding, schoolbenodigdheden, contributie van sportclubs etc toch niet betaald worden...want daar kan ze dan toch helemaal niet meer aankomen als het geld op de (spaar)rekening van het kind wordt gestort.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:08:01 #9
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198322243
Deurwaarder inschakelen.
Praat over de hel en je komt er.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:09:51 #10
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198322274
Altijd zo jammer dat verliefdheid, liefde eindigt in oorlog. Ik heb dat nooit begrepen.
Praat over de hel en je komt er.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:11:32 #11
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198322302
quote:
weggehaalde post
Zonder vergaande redenen heeft de ouder waar de kinderen niet bij wonen wettelijk recht op het minimum van eens per week 1 dag en eens per twee weken een weekend (twee dagen).
Co ouderschap wordt als wenselijk gezien, daar wordt rekening mee gehouden bij de aanvraag van de regeling en al zeker bij ouders die er samen niet uitkomen.

Alhoewel het lastig kan zijn als de ander zich niet aan de door de rechter opgelegde regeling houdt (net zoals bij het niet betalen hier) is dat wel een wettelijk recht en gaat het fikse gevolgen hebben voor de ouder die onrechtmatig de kinderen bij de ander weg houdt.

Paps heeft rechten, kan niet zomaar weg gehouden worden als hij dat niet wil. Niet zonder gevolgen voor mams iig.

Dat is volkomen terecht en zou zelfs beter kunnen. Vooral in te trage procedure en het minimum opschroeven (onderlinge afspraken wordt niet moeilijk over gedaan). Maar denk niet dat het hier zo is dat je wel mag betalen maar je kind niet mag zien zonder dat daar vergaande redenen voor zijn.

De gemiddelde man (voornamelijk) die mekkert over wel betalen en niet zien is zelf akkoord gegaan met niet zien en veranderd dat niet (wat altijd zijn recht is tot het kind een eigen stem krijgt en nee mag zeggen).

Er zijn schrijnende gevallen. Waar in je recht staan niet betekent dat je dat ook krijgt. Iig niet in afzienbare tijd. Wat mbt dit onderwerp wel essentieel is. Over een paar jaar of langer je recht af kunnen dwingen is geen goede uitkomst. Een jaar is al erg pittig.

Overigens zie je bij mannen die voor hun recht knokken veel vaker dat ze wel betalen. Ze kunnen mekkeren over de vrouw die dat niet gebruikt voor de kinderen (niet sarcastisch bedoeld), maar betalen wel. Die zorgen dat ze wettelijk goed zitten.

En waar hebben we het over? Kinder alimentatie is over het algemeen geen vetpot en wordt verrekend bij uitkeringen.

[ Bericht 7% gewijzigd door noodgang op 04-03-2021 18:25:06 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_198322338
Bij de scheiding is er een regeling getroffen al dan niet door een rechter. Daar hoor je gewoon aan te houden. Dan kunnen een paar kereltjes hier op Fok het daar wel niet mee eens zijn maar dat veranderd niets aan de zaak natuurlijk. Als je vind dat je niet meer hoeft te betalen dan ga je naar de rechter terug en niet domweg stoppen met betalen.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 18:23:35 #13
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198322519
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:13 schreef qajariaq het volgende:
Bij de scheiding is er een regeling getroffen al dan niet door een rechter. Daar hoor je gewoon aan te houden. Dan kunnen een paar kereltjes hier op Fok het daar wel niet mee eens zijn maar dat veranderd niets aan de zaak natuurlijk. Als je vind dat je niet meer hoeft te betalen dan ga je naar de rechter terug en niet domweg stoppen met betalen.
Dit, hier wordt de vraag gesteld hoe alimentatie die is toegekend kan worden geïnd. Wat je persoonlijk vindt van alimentatie is hier niet van toepassing en daar gaat dit topic dus niet over!
pi_198322972
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:22 schreef Netsplitter het volgende:
Die gaan op een gegeven moment over op harde maatregelen. Beslag leggen op loon bijvoorbeeld, rekeningen.
En wat als mijn ex bijvoorbeeld een uitkering heeft? Of zichzelf als ZZP-er een minimum inkomen geeft om de boel te ontlopen. Hij is wel een type die alles op andermans naam zet. Alleen moet hij dat wel nog een jaar of 18 volhouden op die manier.
pi_198323013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:44 schreef pretpletter het volgende:
Volledig offopic, maar wil wel aangeven dat ik alimentatie interessant vind met de gedachte dat man en vrouw gelijkwaardig zijn. Het werkt 2 kanten op.

Kan jij het financieel aan om geen alimentatie te vragen voor de zorg van je kind? Of werk je fulltime maar hou je geen geld over?

Hij zal vroeg of laat sowieso over de brug moeten komen.

PS. Wat een lullo die vent om geen financiële zorg te bieden voor je kind.
Ik kan helaas niet rondkomen van mijn inkomen alleen. Er blijft geen extra geld over om te sparen of kleding te kopen. Eerst had ik een uitkering van 1000 euro per maand, dat was echt veel te weinig.
pi_198323072
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

En wat als mijn ex bijvoorbeeld een uitkering heeft? Of zichzelf als ZZP-er een minimum inkomen geeft om de boel te ontlopen. Hij is wel een type die alles op andermans naam zet. Alleen moet hij dat wel nog een jaar of 18 volhouden op die manier.
Onderschat het instituut aan wie je het uit handen hebt gegeven niet. Hij gaat dan zeker geen leuk leven hebben :)
pi_198323272
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:08 schreef Scheepskok het volgende:
Deurwaarder inschakelen.
Dat doet het LBIO als zij denken dat het zinvol is.
pi_198323290
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dan wordt er beslag gelegd op je bankrekening, je huis en je auto. Of de rechter laat je gijzelen om betaling af te dwingen.
Gaan ze zo ver dat ze op gijzelen overgaan.
pi_198323988
Ja, ik heb mijn moeder hier afgelopen zomer mee geholpen nadat haar ex de jaarlijkse indexering van partneralimentatie weigerde te betalen.
Alles was netjes vastgelegd in het convenant, als hij niet zou betalen zou het LBIO beslag gaan leggen op salaris of andere zaken. Komt goed. Ook de kosten die hieraan verbonden zaten kwamen bij hem terecht.
pi_198324102
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:02 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Gaan ze zo ver dat ze op gijzelen overgaan.
Als je ex blijft volharden in zijn weigering om te betalen kan dat de consequentie zijn. Jij kunt het ook vorderen bij een rechter trouwens. Zet je wel de verhoudingen nog meer mee op scherp natuurlijk.
pi_198324121
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:44 schreef pretpletter het volgende:
Volledig offopic, maar wil wel aangeven dat ik alimentatie interessant vind met de gedachte dat man en vrouw gelijkwaardig zijn. Het werkt 2 kanten op.

Kan jij het financieel aan om geen alimentatie te vragen voor de zorg van je kind? Of werk je fulltime maar hou je geen geld over?

Hij zal vroeg of laat sowieso over de brug moeten komen.

PS. Wat een lullo die vent om geen financiële zorg te bieden voor je kind.
Het is niet alleen háár kind, het is net zo goed zíj́n kind. Dus het heeft niks met gelijkwaardigheid man/vrouw te maken, maar alles met het kind en de verantwoordelijkheid voor het onderhoud van het kind. Al was ze miljonair, hij is de vader en aangezien hij niet voor zijn kind zorgt, dient hij gewoon voor zijn kind te betalen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:36:06 #22
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198324305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:01 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Dat doet het LBIO als zij denken dat het zinvol is.
Je kunt het zelf ook. Gewoon even bellen met een deurwaarder. Die helpt je verder. Ben je van het hele gezeik af.
Praat over de hel en je komt er.
pi_198324961
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:02 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Gaan ze zo ver dat ze op gijzelen overgaan.
Ja
pi_198325299
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:36 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Je kunt het zelf ook. Gewoon even bellen met een deurwaarder. Die helpt je verder. Ben je van het hele gezeik af.
Ik las op internet dat een deurwaarder minder bevoegdheden heeft dan het lbio.
pi_198325538
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:09 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Ik las op internet dat een deurwaarder minder bevoegdheden heeft dan het lbio.
LBIO is een overheidsinstantie, die kunnen vaak wat meer.
pi_198325727
Die gaan heel ver je geld komt er aan
Arrr!
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:51:33 #27
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_198326240
Positief blijven over je ex tegen je dochter, zorgen dat je jezelf en je kind kan onderhouden en hem in zijn sopje laten gaarkoken. Zijn verlies.
Prrrrr
pi_198326283
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:51 schreef mspoez het volgende:
Positief blijven over je ex tegen je dochter, zorgen dat je jezelf en je kind kan onderhouden en hem in zijn sopje laten gaarkoken. Zijn verlies.
Het is hier geen R&P maar WGR en TS' vraag gaat over de inning van kinderalimentatie, niet om relationeel advies.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:55:35 #29
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_198326317
Ik adviseer haar om niet de juridische strijd aan te gaan. Mag dat niet?
Prrrrr
pi_198326325
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:54 schreef baskick het volgende:

[..]

Het is hier geen R&P maar WGR en TS' vraag gaat over de inning van kinderalimentatie, niet om relationeel advies.
Alhoewel je helemaal gelijk hebt, vind ik het wel een hele goede sidenote. Dit moet je in een traject als dit niet vergeten.
pi_198326352
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:55 schreef mspoez het volgende:
Ik adviseer haar om niet de juridische strijd aan te gaan. Mag dat niet?
Je adviseert haar om positief te blijven over de ex tegen dochter dat is 100 punten. Ik las niet zozeer dat je de juridische strijd uit de weg wilde gaan. Het LBIO is de weg om te gaan, positief blijven over ex maakt ook dat ex verplichtingen tegenover dochter (let op, niet moeder) heeft. Deze gaat het LBIO keurig regelen. Gelukkig.
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:03:25 #32
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_198326485
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je adviseert haar om positief te blijven over de ex tegen dochter dat is 100 punten. Ik las niet zozeer dat je de juridische strijd uit de weg wilde gaan. Het LBIO is de weg om te gaan, positief blijven over ex maakt ook dat ex verplichtingen tegenover dochter (let op, niet moeder) heeft. Deze gaat het LBIO keurig regelen. Gelukkig.
Het spijt me dat ik niet bij de letter van de wet bleef.

Het LBIO is absoluut de manier om je alimentatie te halen, zij kunnen zoveel meer dan jij of je advocaat zelf kunnen! Ze zijn alleen niet heel empathisch en ik heb in mijn werk gemerkt dat mensen die via dat bureau hun financiën moeten regelen zelden een gezonde ouderrelatie hebben. Vandaar mijn opmerking.

Sorry, nogmaals, ik zal me er niet meer mee bemoeien.
Prrrrr
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 4 maart 2021 @ 21:08:03 #33
408813 crew  trein2000
pi_198326596
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:03 schreef mspoez het volgende:

[..]

Het spijt me dat ik niet bij de letter van de wet bleef.

Het LBIO is absoluut de manier om je alimentatie te halen, zij kunnen zoveel meer dan jij of je advocaat zelf kunnen! Ze zijn alleen niet heel empathisch en ik heb in mijn werk gemerkt dat mensen die via dat bureau hun financiën moeten regelen zelden een gezonde ouderrelatie hebben. Vandaar mijn opmerking.

Sorry, nogmaals, ik zal me er niet meer mee bemoeien.
Een deurwaarder kan ook beslag leggen of zelfs gijzelen (moet je wel eerst even toestemming halen bij de rechter). Dat is niet voorbehouden aan het LBIO. Maar er is wel een reden dat dit soort clubjes zo agressief zijn he? Dat is niet omdat hun 'klanten' van het meest meewerkende soort zijn.

Ik ben het overigens ook helemaal met je eens. Het is belangrijk om dit geschil los te koppelen van het ouder zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198326780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:55 schreef mspoez het volgende:
Ik adviseer haar om niet de juridische strijd aan te gaan. Mag dat niet?
Ik heb al een uitspraak van de rechter.
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:20:34 #35
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_198326834
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:18 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Ik heb al een uitspraak van de rechter.
Gefeliciteerd. Nu is het aan jou om er al dan niet iets mee te doen.
Prrrrr
pi_198327039
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:03 schreef mspoez het volgende:

[..]

Het spijt me dat ik niet bij de letter van de wet bleef.

Het LBIO is absoluut de manier om je alimentatie te halen, zij kunnen zoveel meer dan jij of je advocaat zelf kunnen! Ze zijn alleen niet heel empathisch en ik heb in mijn werk gemerkt dat mensen die via dat bureau hun financiën moeten regelen zelden een gezonde ouderrelatie hebben. Vandaar mijn opmerking.

Sorry, nogmaals, ik zal me er niet meer mee bemoeien.
Hoeveel gezonde ouderrelaties ken je als één partner gewoon de betalingsafspraken niet na komt. Dan kan je op het oog wel leuk met elkaar omgaan maar je laat dan gewoon over je heen lopen en dat is ook geen gezonde relatie.

Waarom ga je aan het 'slachtoffer' vragen de zweer sfeer goed te houden als de storende factor toch echt de ex is in dit geval en als het verhaal klopt waar ik wel in geloof.
pi_198327042
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:20 schreef mspoez het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Nu is het aan jou om er al dan niet iets mee te doen.
Ja ik ben er mee naar het LBIO gegaan.
pi_198327048
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:03 schreef mspoez het volgende:

[..]

Het spijt me dat ik niet bij de letter van de wet bleef.

Het LBIO is absoluut de manier om je alimentatie te halen, zij kunnen zoveel meer dan jij of je advocaat zelf kunnen! Ze zijn alleen niet heel empathisch en ik heb in mijn werk gemerkt dat mensen die via dat bureau hun financiën moeten regelen zelden een gezonde ouderrelatie hebben. Vandaar mijn opmerking.

Sorry, nogmaals, ik zal me er niet meer mee bemoeien.
Dat was zeker niet wat ik wilde zeggen. Ik was het met je eens dat je je geschil met het ouder zijn moet loskoppelen. Net als @trein2000 dat is. Maar ik zeg niet dat je dan maar de verantwoordelijkheid van de andere ouder moet laten gaan. Je bent als ouder verantwoordelijk voor je kind, ook als je de andere ouder er dan aan moet houden.
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:29:41 #39
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_198327082
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:03 schreef mspoez het volgende:
nogmaals, ik zal me er niet meer mee bemoeien.
Prrrrr
pi_198327116
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:28 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat was zeker niet wat ik wilde zeggen. Ik was het met je eens dat je je geschil met het ouder zijn moet loskoppelen. Net als @:trein2000 dat is. Maar ik zeg niet dat je dan maar de verantwoordelijkheid van de andere ouder moet laten gaan. Je bent als ouder verantwoordelijk voor je kind, ook als je de andere ouder er dan aan moet houden.
Precies. Mijn ex wilt niks met ons te maken hebben en met mij praten. Dan valt er weinig om over te praten.
pi_198330645
Ziet hij de kids wel?

Wij zijn zelf niet gescheiden maar wat een stress! Bah.

Soms zeggen vrienden van ons als jullie ooit scheiden wie het kind heeft heeft de lusten en daar horen ook de lasten bij... deels wel mee eens, maar wij vinden weer bijv beiden ouders dienen zo veel mogelijk te werken zodat er een eerlijke ballans is, dus zij 16 uur en hij 40.. dat is oneerlijk in de rekensom.

Kan je niet via vrienden van je ex via hun in contact komen? Dat iemand niet wil betalen zit ook een B kant aan.
Interessant he ?
pi_198331319
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 00:36 schreef Zwolsboy het volgende:
Ziet hij de kids wel?

Wij zijn zelf niet gescheiden maar wat een stress! Bah.

Soms zeggen vrienden van ons als jullie ooit scheiden wie het kind heeft heeft de lusten en daar horen ook de lasten bij... deels wel mee eens, maar wij vinden weer bijv beiden ouders dienen zo veel mogelijk te werken zodat er een eerlijke ballans is, dus zij 16 uur en hij 40.. dat is oneerlijk in de rekensom.

Kan je niet via vrienden van je ex via hun in contact komen? Dat iemand niet wil betalen zit ook een B kant aan.
Hij wilt onze dochter niet zien en ontkent nu ook dat hij de vader is. Daar valt niet mee te praten.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:07:43 #43
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_198333913
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 05:51 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Hij wilt onze dochter niet zien en ontkent nu ook dat hij de vader is. Daar valt niet mee te praten.
DNA testje via de rechter.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:16:42 #44
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_198334080
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:28 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Ja ik ben er mee naar het LBIO gegaan.
En dat is de beste weg. Niet zelf een deurwaarder proberen, daar is nu juist dit bureau voor. Dit bureau gaat innen als er wat te halen valt. En ze beginnen vriendelijk, maar dat blijft het niet. En dan gaan de zaken harder als met een deurwaarder, want ze hebben meer dwangmiddelen als het nodig is (als ik het goed begrepen heb)

Alleen, het is nu even afwachten. Achterstallige bedragen gaan als het goed is bij jou wel binnenkomen, maar wel in beginsel met vertraging. Zie het als sparen voor iets moois of belangrijks.

LBIO is er nu juist om dat hele traject bij jou weg te halen. Zij treden voor jou op, en het idee is dat jij nu gewoon kan zeggen tegen hem "Tja, de gerechtelijke uitspraak is er en die wordt door LBIO uitgevoerd, daar kan ik niets meer aan doen". Zo probeert de overheid jou te helpen het geld te krijgen waar je recht op hebt zonder een discussie elke keer als je elkaar ziet. Want dat jouw ex niet omkijkt naar zijn kinderen, er zijn zat gevallen waar exen elkaar elke week of om de week zien door de kinderen (bij de overdracht).

Dus, - geduld, goed gedaan, nu wachten. Als het goed is komt er binnenkort meer geld. LBIO zal ws ook een afbetalingsregeling voorstellen voor de achterstand, dus mogelijk komt niet alles tegelijk.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:20:00 #45
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_198334134
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 05:51 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Hij wilt onze dochter niet zien en ontkent nu ook dat hij de vader is. Daar valt niet mee te praten.
Tja, dat kan hij vinden en uitdragen, maar de rechter heeft al beslist dat hij kinderalimentatie moet afdragen. Dus die duscussie is eigenlijk niet meer. Wel rot voor je dochter, zo een pa wens je voor niemand. Al te meer reden om hem te laten uitkleden door het LBIO
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_198334614
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:07 schreef M1stral het volgende:

[..]

DNA testje via de rechter.
De rechtbank heeft de alimentatieplicht al opgelegd. Dan staat al vast dat hij de vader is van het kind. DNA test is overbodig.
pi_198335316
Precies hiervoor is het LBIO. Die lui nemen je alle gedoe uit handen bij weigerende alimentatie-plichtigen. Daar zijn ze voor en ze hebben er alle mogelijkheden en bevoegdheden voor. Desnoods via bank- en inkomensbeslag.
pi_198336426
Als jouw ex het kind heeft erkend dan is hij daar, net als jij, financieel verantwoordelijk voor.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:03:53 #49
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_198337021
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:46 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De rechtbank heeft de alimentatieplicht al opgelegd. Dan staat al vast dat hij de vader is van het kind. DNA test is overbodig.
Werkt dat zo? Wat nou als hypothetisch gesproken hij de vader niet blijkt te zijn?
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')