Hier is in de wiskundige modellen wel naar gekeken. Je kunt zoeken naar "leaky vaccine". Het maakt ook echt uit of 80% bescherming door een vaccin betekent dat 80% van de gevaccineerden helemaal beschermd wordt en de overige 20% helemaal niet, of dat voor iedereen geldt dat 80% van de contacten die normaal tot besmetting zouden leiden, dat nu niet doen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:38 schreef raptorix het volgende:
Ik bedacht me gister iets en ik heb dit eigenlijk nooit zo gerealiseerd, maar feitelijk werk het feit van immuun zijn 2 kanten op:
-Je kunt niet meer besmetten
-Je kunt niet meer besmet worden
Ik heb nu even geen zin om een rekensom te maken, maar ik schat zo in dat het een enorm verschil maakt of dat getal dan 15% is of 30% je krijgt namelijk dan een soort van exponentieeel lagere kans om het virus door te geven dan wel besmet te raken.
Jullie idee?
Thx!quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:38 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Hier is in de wiskundige modellen wel naar gekeken. Je kunt zoeken naar "leaky vaccine". Het maakt ook echt uit of 80% bescherming door een vaccin betekent dat 80% van de gevaccineerden helemaal beschermd wordt en de overige 20% helemaal niet, of dat voor iedereen geldt dat 80% van de contacten die normaal tot besmetting zouden leiden, dat nu niet doen.
Verder is er waarschijnlijk wel een correlatie tussen hoe goed een vaccin beschermt tegen besmet worden en hoe besmettelijk je bent als je toch besmet wordt.Dit zijn trouwens dingen die vaak niet terugkomen in modellen die gebruikt worden. Het is een van de punten waarbij modelaannames best grote invloed hebben zonder dat dat beseft wordt.
Vond het beetje tegenvallen, het was vrij high level en eigenlijk niets nieuws gehoort.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dinsdag 30 maart op 16:00 houdt het RIVM een live sessie over de rekenmodellen:
https://www.rivm.nl/nieuws/live-sessie-coronavirus-uitgelegd-rekenmodellen-en-virus
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-gedacht~a473b18e/quote:Op woensdag 17 maart 2021 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is gewoon onzin. Hoe vaak je het ook blijft roepen.
Klopt. Kan je gewoon direct als percentage vanaf de R waarde aftrekken als je uit gaat van homogene populaties.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:38 schreef raptorix het volgende:
Ik bedacht me gister iets en ik heb dit eigenlijk nooit zo gerealiseerd, maar feitelijk werk het feit van immuun zijn 2 kanten op:
-Je kunt niet meer besmetten
-Je kunt niet meer besmet worden
Ik heb nu even geen zin om een rekensom te maken, maar ik schat zo in dat het een enorm verschil maakt of dat getal dan 15% is of 30% je krijgt namelijk dan een soort van exponentieeel lagere kans om het virus door te geven dan wel besmet te raken.
Jullie idee?
quote:Op woensdag 17 maart 2021 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is gewoon onzin. Hoe vaak je het ook blijft roepen.
Prima Jaap, dit was de laatste keer.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Je hoeft me niet in iedere post te taggen waarin je je gebrek aan statistische kennis etaleert.
Ja, de mediane voorspelling is gewijzigd. Dat klopt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |